v*tun syksy

  • 1 / 9
  • jaajaa
  • 5.11.2004 10:38
Loppuis jo tää syksy.. sataa ja tenttiin pitää lukea ja on kylmä!! Ja sit kuitenkin luen tätä keskustelupalstaa. Aika sammuttaa tietokone. Sori, olipas järkevä viesti :D
  • 2 / 9
  • niin niin
  • 5.11.2004 18:49
Loppuisi vain, johan tätä keväästä asti onkin riittänyt...
  • 3 / 9
  • Samixxx
  • 5.11.2004 19:25
Pahinta on tää pimeys: Mua alkaa ainakin väsyttää jo viiden aikaan kun aurinko on laskenut.. Älytöntä! Kotiin tullessa on sellainen olo että voisi mennä suoraan nukkumaan.

Pitänee ostaa aurinkolamppu.
  • 4 / 9
  • Kosti-71
  • 6.11.2004 13:14
Syksy on aivan ihanaa aikaa. Kotona voi polttaa kynttilöitä, kuunnella hyvää musaa ja lukea hyvää kirjaa. Laittaa hyvää ruokaa ja kutsua ystäviä kylään muistelemaan mennyttä kesää. Syksy on sellainen sinulle kuin sinä itse siitä teet sellaisen.
  • 6 / 9
  • Positiivari
  • 7.11.2004 0:22
Suomen leveysasteilla on tunnusomaista vuodenaikojen vaihtelu. Miksi valitetaan siitä, johon ei voi itse vaikuttaa paitsi
muuttamalla lähemmäksi päiväntasaajaa.
Syksy ja talvi ovat rauhoittumisen aikaa.
Kevät ja kesä taas pistää energiat valloilleen.

Eläköön kevät, kesä, syksy ja talvi, kaikille tasapuolisesti!
  • 7 / 9
  • Zeppelin
  • 8.11.2004 10:15
No aivan...tämä vuodenaikojen vaihteluhan on rikkaus, jota muualla kadehditaan!!
Meidän hinttarikuorohan alkaa jo miltei tuntua maanviljelysyrittäjiltä, jotka takavuosina valittelivat elinkeinoonsa kohdistuvia olosuhteita sanomalla, että hyvin menisi heti jos voisi muuttaa neljä asiaa... kevät, kesä, syksy ja talvi.
  • 8 / 9
  • Druusi
  • 9.11.2004 0:58
Hmh.. olen sitä mieltä, että vuodenaikojen vaihtelu on rikkaus, josta ei pääse osalliseksi asumalla monissa maapallon kolkissa, mutta se ei tarkoita, että pitäisi iloita ja riemuita hampaat irvessä vain siitä syystä, että meillä on ne vuodenajat.

Henkilökohtaisesti olen aivan kypsä viime vuoden syksystä saakka jatkuneeseen harmauteen ja sateeseen, vaikka nautinkin niistä liian vähäisistä aurinkoisista päivistä. Lisäksi olen sitä mieltä, että minulla on oikeus homomaisesti rutista säästä, ilman että minun tulisi muuttaa päiväntasaajalle nauttimaan auringosta (siellä on liian kuuma). Ihanteellisinta minusta olisi, jos jokaiseen neljään vuodenaikaan sisältyisi tasaisesti kaikkea. :-) Silloinkin olen aivan varma, että ihmiset keksisivät valittamisen aihetta... sellaisia me ihmiset vain olemme!

Ja minä ainakin nauttisin enemmän vuodenajoista, jos talvikin sisältäisi lunta (sitä loskapaskaa, jota Helsinkiin yllättävän usein muodostuu ei lumeksi voi kutsua, vaikka kuinka koettaisi aktivoida mielikuvitustaan), syksy sisältäisi muutakin kuin matalalla roikkuvia pilviä ja tihkusadetta ja kesä aurinkoa ja lämpöä enemmän kuin kolme viikkoa.
Minun kesälomallani sentään satoi rakeita ja oli hulppeat +5 astetta lämmintä! Biitsikelit, suorastaan.