Pitäs käydä parturissa...

  • 1 / 28
  • Grimalca
  • 15.4.2004 21:05
Heipsis,
Pitäis parturissa käydä, mutta se on aina mulle vähän ongelma... tuntuu, että ne haluavat aina leikata mulle jotain tyyliin millin siiliä, koska tukkani on aika "ongelmallinen" laittaa mitenkään. Se on niin paksua hiusta ja tiheää, aika voimakkaita pyörtyväisiä ja hivenen luonnonkiharaakin...

Monet tutut sanovat, että mun on turha harmitella hiuksiani, koska ne on sellaiset, mistä monet voisivat olla kateellisia. Noh, totta tai ei, niin itse en niistä pidä... siksi, että ne ovat aina rumat. Tiedän, että niistä saisi hyvänkin näköiset, jos ne vaan leikkaisi oikein ja hyvin.

Mutta miksen koskaan saa sellaisia hiuksia kuin haluan? Parturista saa aina tulla kotiin harmissaan. Ehkä syy on itsessäni, jos en osaa selittää tarpeeksi hyvin, mitä haluan... Enpä tiedä, olisi kiva jos joku ammattitaitoinen ja nuorekas parturikampaaja voisi suositella jotain kivaa mulle, hyvännäköistä ja ehkä trendikästäkin. Mistähän sellaisiakin löytää...

Muutaman kerran olen mennyt kuvan kanssa parturiin, mutta ovat sanoneet: "ei sulle ehkä ihan tollaista saa, täytyy tehdä näin ja näin erilailla..." Höh. Sitäkin on vaikea uskoa, ettei muka olisi saanut.

Mitäs teillä parturireissut? Saatteko sellaisen kuin haluatte? Miten? Kertokaa vapaasti juttuja aiheeseen liittyen tai kommentoikaa.
  • 2 / 28
  • LieberRadler
  • 16.4.2004 4:16
Mun paras "parturi"-kokemus on ollut se kerta kun uskalsin antaa ajaa pääni klaniksi. siitä lähtien shaving head joka aamu. Ja ei kaduta. Kokemus ja tuntemus todella hieno. Mutta en halveksi käherretyjä, pitkätukkia, otsatukkia, takatukkia, sivutukkia.. jne ..kaikki ovat tervetulleita. Maailman rikkaus on sen kirjo.
Olen huomannut, että paras ratkaisu parturiongelmaan on pitkä koulutus. Sinun pitää valita kampaamo, missä tulos on ollut lähimpänä haluttua ja sitten vaan alat luoda hyvää suhdetta kampaajaan. Käytä aina samaa kampaajaa ja käy parturissa tarpeeksi usein. Näin voit itse kouluttaa parturista sellaisen, että hyvä lopputulos on aina taattu.

Mielestäni myös kohtuuhintaisten kampaamoiden henkilökunssa piilee potentiaalia, sillä perustekniikat ovat heillä yleisesti hallussa. Usein heiltä vain puuttuu uudenlaiset visiot, eivätkä uusimmat trenditkään ehkä ole selvillä. Tähän sinä voit kuitenkin itse vaikuttaa: olen huomannut asiaan mielenkiinnolla suhtautuvan asiakkaan jopa innostavan kampaajaa, jolloin lopputulos tyydyttää molempia osapuolia.

Sitten, kun olet saanut koulutettua kampaajasta mieleisesi, voit käyttää hänen palvelujaan melko huolettomasti. Asiakassuhteen kestettyä kauan, saattaa hyväkin kampaaja kuitenkin muuttua liian "mukavaksi" -ikäänkuin olisit muuttunut itsestäänselväksi, kalustoon kuuluvaksi vakiasiakkaaksi. Tällöin on hyvä käydä vähän haistelemassa uusia tuulia muualla ja näin näpäyttää uutta eloa kampaajaasi. Jos tästäkään ei ole apua, ei auta muu, kuin aloittaa työläs ja aikaavievä koulutus alusta, jossain uudessa paikassa .
Pakko kysyä... Mistä löytää kohtuuhintaisen parturin?!!
20-30 euroa alle puolen tunnin hommasta joka paikassa vaikka parturi olisi kuinka nuori ja kokematon tahansa...
Kannattaa testata parturi-kampaamo -kouluja. Ne tekevät oppilastöinä ihan hyviä leikkauksia ja värejä, ja suhteellisen edullisesti vieläpä.

Keskustan liikkeissä hinnat ovat aika vakio. Lähiöissä on jo hiukan edullisemmat hinnat.
Kampissa on avattu parturi-kampaamo, jossa miesten hiustenleikkaus maksaa 15 euroa (ohjattua oppilastyötä). Liike sijaitsee Runeberginkadulla Autotaloa vastapäätä.
  • 7 / 28
  • Zeppelin
  • 19.4.2004 13:03
Puutarhakadulla (siis aivan keskustassa) on tya. Sielle ne pätkii hiukset 11:llä €urolla. Ja ihan hyvin ainaskin perusleikkaus sujuu. En tiiä sitten niistä hinttivinkuroista...
Kannattaa käydä itäisen kantakaupungin (ainakin Kallio/ Alppiharju) parturiliikkeissä. Ovat edullisia. Leikkautan hiukseni 12 €:lla, halvin mesta on kai 9 € jonka olen nähnyt, mutta en ole uskaltanut sisään...
Mitä pitäis tehdä, kun hiukset ohenee ohimoilta ja päältä? Lääkkeet auttaa hitaasti. Miten saisi feikattua tuuheutta ennen palautumista?
Kim: Koklaappa ajaa kesäksi kokonaan pois. Sitten kun syksy tulee, voit katsoa jos lääkkeistä on ollut haluttua apua.
Kim, älä ainakaan pidä tiukkoja hattuja. ei auta!



Sörnäisten parturesita...no onhan ne halpoja, ja kyllähän ne osaa "basic" leikkauksen tehdä... Mutta jos hiukset on hiukan vaativammat niin lopputulos on hiukan ikävä :( Kokemusta on. Keskustan nuorekkaissa paikoissa saa trendikkään kampauksen 20eurolla ja hyvän palvelun :) Ainakin Töölössä onnistuu.
Mä ratkaisin parturiongelman ostamalla sakset ja koneen :) ja aloin leikkaa itse... säästin n.25e/kk ja sitten kaveritkin huomas että osasin leikata hiuksia... :D ja nyt ne sit käy kanssa leikkauksessa ;) ja halpaa on :)
Miks hiukset ovat hinteille niin tärkeä juttu? Täällä värjätään nykyisin niin paljon, että välillä se tuntuu liiallisuuksiin menevältä jutulta. Nahkahomot taas ei värjää hiuksiaan eivätkä käytä tuoksuja.
Grimalca, sun kuvaus hiuksistasi kuulostaa niin tutulta. Paksut ja pyörteiset, vähän luonnonkiharatkin. "Sulla on tosi ihanat hiukset!" Niinpä niin... Uutta kampaajaa pitää varoittaa, että mun hiuksia pitää sitten ohentaa aika lailla. Usein parturituolissa oikein näkee, kun kampaajalle tulee helvetinmoinen kiire, ja lopputulos sitten joskus on mitä on :(
Zeppelin: "Puutarhakadulla (siis aivan keskustassa) on tya. Sielle ne pätkii hiukset 11:llä €urolla. Ja ihan hyvin ainaskin perusleikkaus sujuu. En tiiä sitten niistä hinttivinkuroista..."

No eipä taida olla sinullakaan paljon ajeltavaa. Älkää koskaan menkö Tya:lle, jos haluatte hinttivinkuroita hiuksiin (onneksi Zeppelin ei ole hintti). Muutenkin Turun kampaamojen taso on ala-arvoinen, oli hinta mikä hyvänsä. Tai ehkä en ole osannut kouluttaa oikein :) Susanna Laivoselle haluaisin joskus mennä, hänen olen nähnyt tekevän hyvää jälkeä - muille paitsi itselleni.
Höh, missä joutuu leikkauksesta maksamaan 20-30 €?
Olen aina maksanut nyt euroaikana parturpinnista 11 € ja olen sitäkin pitänyt tosi kalliina?
"hinttivinkuroista..."
Kuulkaas, ei kai nyt leikkauksesta yli 20 kannata maksaa missään ja kyllä kuulkaa riittää kunhan on hiukset, sillä ollessani sytostaateilla, ei niitä ollut. kyllä opin olemaan tyytyväinen "vinkuroihini" eikä tarvi kuin leikata ja aina ovat mieleiset. Wash and go sopii mulle
Mun mielestä hyvä (tai paraskaan) leikkaus ei lohduta ellei jälkeenpäin osaa itse laittaa hiuksia. Näyttää ehkä kivalta kun kävelet parturista ulos, mutta miten on parin päivän päästä?

Oon sitä mieltä, että tärkeintä on itse osata käyttää muotoilutuotteita ja olla selvillä minkälaisiin hiuksiin ja minkälaisiin malleihin mitäkin töhnää kannattaa käyttää. Vaatii pitkän, jatkuvan kokeilun ja eri tuotteisiin tutustumisen - varsinkin jos oma hiusmalli vaihtuu tiuhaan. Supermarkettien 3-5 euron muotoilutökötit tekevät sitä paitsi aivan samaa jälkeä kuin parturikampaamojen kauppaamat käsittämättömän ylihintaiset purnukat. Ja uusia tuotteita tulee koko ajan kuin sieniä sateella.

Eli tiivistettynä: Itse oon Turussa Hämeenkadulla saanut aina ihan OK leikkauksen 8,5 eurolla ja tärkeintä onkin osata itse laittaa hiuksensa aamulla kotona. Värjääminenkin on aina hoitunut kotona vaikka takavuosina tuli käytyä omassa päässä läpi kai koko sateenkaaren kirjo. ;-) Nyt ei enää niin innosta.
Munkin pitäis käydä parturissa. Hiustyyli ei ole mulle tärkeä, kunhan hiukset ovat sellaisessa kunnossa, etteivät nyt ohikulkijat pitkään katso, että mikäs otus tossa on. Kunhan hiukset ovat suht helposti käsiteltävissä ja siistit, niin homma hoidossa. Ei ne tonnin kampaukset kauheen kauan aikaa päässä pysy.

Värjääminen on melkein pakko, koska mun oma hiusvärini on niin perussuomalainen mitäänsanomattoman jonkin sortin vaaleanrusekea yms. sekasotku. On itseni kannalta miellyttävämpää pitää se selkeän tummana tai vaaleana. Kyllähän tarkoitus on myös hyvältä näyttää, mutta värjään kyllä ehkä enemmän oman mukavuudenhaluni vuoksi.
Tämä kuulapää käyttää kotikonsteja... Kaksikkoterällä kerran viikossa... (Harjoittelen sitä tilannetta varten, kun opäässä ei todellakaan hiukset enää pysy ...) Kärpäsille on kunnon kiitorata, toisaalta, ISON auton sisältä voi pikkuautoilijoille työntää päänsä ulos ja näyttää, että tämän näköinen "mulkku" täällä ratissa on ( kun tuppaavat moiset tööttäilemään ja kiroilemaan mun 18tonnisen takana =D)
Kolmosterällä 2 kertaa viikossa; edullista ja tyylikästä! Pukinparta myös siistitään saksilla omatoimisesti.
Osaako kukaan suositella Tampereella mitään hyvää parturia.haluaisin että mulle suunniteltais kokonaan uus tyyli.Joskus oon kyselly parturissa käydessäni mitä suositeltaisiin tai jotain ideeoita, niin aina on vaan sanottu että vähän edstä ja sivuilta pois eikä muuta, eli ei mitään.
Hyi, vittu miten oksettavaa... Ei omia hiuksia voi leikata.. Eika kavereiden hiuksia varsinkaan.. ma en suostu kenenkaan ammattitaidottoman ponden leikata mun hiuksia.. Ikina..
Ni just. Puistattaa kattoo näit itevärjättyjä ja kynittyjä PIHEJÄ mukatrendikkäit juntteja!
Näin on. Mäkin käyn aina Lontoossa parturissa, eikä tuu nykyään kun on noita halpalentoja ees hirveen kalliiks ja samalla voi sitten shoppaillakin kun hesasta ei TODELLAKAAN löydy kunnon vaatteita. Järkyttävää kun ihmiset ei viitti ees sitä pientä vaivaa nähdä ittensä ja muitte eteen että kävis säännöllisesti laittamassa hiuksensa uusimpien trendien mukasiks.
No huhhuh. Jos mulla olisi aikaa lentää Lontooseen hiustenleikkuun vuoksi, rupeaisin vakavasti miettimään mitä teen väärin. Ei pahalla, vaan ei hyvälläkään.
Banaani, oot ihan hirvee juntti, lentää nyt Lontooseen???
Ooksä ihan köyhä!!! Minä lennätän oman parturini mun luo.....
Fairydust, fairydust.......all over!!! : )
KOSKA mulla on jo melkein kalju, vedätän loputkin hiukset pois kotikonstein -> klani... ja hyvä niin!