Lontoon vinkkejä
Oon menossa työmatkalle Lontooseen lokakuussa kolmeksi päiväksi. Kertokaapa mulle jotain gay-iltamenovinkkejä.
Myös muuta musikaalit, teatterit, konsertit ym. jos teillä on kokemuksia, niin antakaa palaa...
En tiedä minkä ikäinen olet, mutta itse pidin Astoriassa perjantaisin olevasta G.A.Y -klubista. Paljon oman ikäistäni seuraa (+/- 20v), kivoja ja sööttejä brittikundeja, iso mesta ja hauskaa musiikkia.
Paljon puhutusta Heavenista en pitänyt kovinkaan paljoa. Ihan tyylikäs paikka mutta jengi ei tehnyt vaikutusta millään tavalla.
http://www.thesyrens.com/foforums/
^^Tuolta löytyy ihastuttavia homppeleita, jotka auttavat britteinä varmasti todella, todella mielellään. Itse oon kaks kertaa ollut Lontoossa, ei ollu aikaa bilettää; onnistuin kyllä samaan paljon kyyneleitä aikaan eksymällä maanalaiseen;)
Olen itse juuri menossa Lontooseen ylihuomenna 5 päiväksi. Parhaat vinkit löytyvät kun googlaat esimerkiksi "Gay London" - saat hyvät listat. Webbisivuja on vaikka millä mitalla, ja niistä saa hyvän käsityksen myös paikkojen asiakaskunnasta ja siitä, millä asialla kundit paikkoihin itsensä roudaavat.
Mä asun Philbeach Hotellissa, joka on hiukan rähjäinen, lontoolaisittain keskihintainen, kohtuullisen hyvä sijainti ja jos jää bilettämisen jälkeen vielä pussinpohjalle tavaraa, niin hotlassa saa yöllä tarvittaessa bileet pystyyn ;)
Bailausmestoja on kaikkeen makuun: pubeja, diskoja, kinkyluolia (nam ;) ja myös ravintoloita, musiikkibaareja yms yms yms ja kaikki löytyvät em. webbisivuilta, kun googlaat ne esiin.
Päiväsaika kannattaa kuitenkin käyttää yhden maailman parhaimman kulttuurikaupungin annista nauttimiseen. Itse pidän suuresti Tate Modernista, sekä pienistä homoteattereista, joissa on nuoret ohjaajat tekemässä usein hyvin näppärää teatteria.
Etsiydy Sohon Old Compton Streetille. Loppu hoituu siitä kyllä itsestään...
Ensimmäinen kirjoittaja kyseli vinkkejä lontoolaisista teattereista. No, Lontoossa on paljon teattereita West Endin tienoilla. Lippuja saa ostaa niiden aulassa olevista box officeista eli lipunmyyntipisteistä pitkin päivää. Nämä liput vain saattavat olla varsin kalliita, £50 ja ylöspäin jopa £100 asti. Eräs paikallinen suositteli, että menen päivällä Leicester Squarille. Siellä on kadun varrella muutamia yleisiä box officeita, jotka myyvät lippuja lähes kaikkiin teattereihin. Hinnat ovat 50 % - 100 % normaalihinnoista riippuen näytöksestä ja sen esitysajankohdasta. Itse maksoin viime perjantaina Mamma Mia -ABBA-musikaalista £31 saman perjantain klo. 5 pm näytökseen. Klo. 8:30 pm näytökseen sama lippu olisi maksanut jo £58.
Kävin itse myös tuossa Astoriassa perjantaina Mamma Mian jälkeen. Mainosten mukaan siellä oli kaksi tapahtumaa yhtenä iltana eri aikaa. Ja niin, että tuo jälkimmäinen on edellä toisen kirjoittajan mainitsema tavanomainen perjantain G.A.Y-tapahtuma. Ajattelin, että jos menee alkuillasta katsomaan tuon ensimmäisen tapahtuman, voi sitten olla loppuun saakka ja välttää myöhäisemmät jonot. No, kävikin niin, että kun ensimmäinen tapahtuma oli ohi klo. 11 pm mennessä, koko paikka tyhjennettiin ja jälkimmäiseen tapahtumaan otettiin uusi yleisö sisään! Enkä suinkaan jäänyt jonottamaan ja maksamaan uutta sisäänpääsymaksua. No, tulipahan nähtyä nykyisin briteissä niin suositun hip hop bändin Goldie Lookin' Chainin, glc, konsertti, vaikka en itse hip hopista niin välitäkään. Maksoi £13 aulan box officesta. G.A.Y-tapahtuman hintaa en tiedä.
Ainakin Astoriassa oli narikassa hauska ominaisuus. En tiedä onko yleinen briteissä. Vaatetta jätettäessä piti kertoa nimen etukirjaimet, jotka narikan neiti kirjoitti omaan narikkalapun vastakappaleeseensa ja jonka hän sitten kiinnitti vaateripustimeen! Vaatetta haettaessa piti osata kertoa oikeat nimikirjaimet sen lisäksi, että antoi oikean narikkalapun. Näin varmistetaan, että hakijalla on käsitys siitä minkälaista vaatetta on hakemassa. Kätevä turvatoimi hukkuneita narikkalappuja ajatellen. Eivät sivulliset saa vaatetta ulos narikasta, vaikka olisi oikea lappu kourassa, kun ei ole hajua nimikirjaimista.
Sinänsä Astoria oli mielestäni ikään kuin sekoitus Tavastiaa ja vanhaa DTM:ää. Sisustuksen mustaksi maalattu teräsverkkoarkkitehtuuri oli kuin vanhasta DTM:stä, mutta iso lava ja sen edessä oleva tanssilattiapermanto oli kuin Tavastialta. Konsertin vuoksi porukka oli varsin nuorta hip hop henkistä.
Astorialla on myös läheisellä Old Compton Streetillä G.A.Y Bar. Se on olemukseltaan Man Streetin ja Herculeksen sekoituksen oloinen ahdas paikka kahdessa kerroksessa. Jengi oli varsin nuorta sunnuntaina, kun pääsin sisään jonottamatta. Europoppivideot soivat aina 80-luvulta tähän päivään asti. Tanssilattia oli just siellä missä satuit kulloinkin seisomaan. Jengi oli varsin nuorekasta ja tyttelit alkoivat kirkua, kun sikäläisessä Pop Idols -kisassa ilmeisesti voittaneen tai muuten hyvin pärjänneen tytön laulu alkoi soida videolta. Ja valomerkki tulikin tässä baarissa sitten tasan klo. 12 pm. Eräässä toisessa lähellä olevassa pubissa se tuli lauantaina jo klo. 11 pm. Astoria oli auki klo. 4 am:aan, mutta kyltin mukaan anniskelu loppuu tasan klo. 3 am.
Ainakin Astorian ja G.A.Y Barin kokemusten perusteella kotoiset dtm ja Hercules ovat mielestäni edustavammat ja paremmat bailauspaikat eikä niitä lainkaan tarvitse hävetä. Muista Lontoon gay-paikoista en osaa sanoa mitään - vielä.
Trade, Trade ja Trade. Alkaa launtaiyönä ja jatkuu piiitkälle sunnuntai päivään.
Fabrica on toinen.
G.A.Y on ihan kiva paikka myös, mutta valinta riippuu lopulta tietysti siitä minkälaisista miehistä pitää. Etsi käsiisi Pink Paper ja katso siitä viikon ohjelma. Tarjontaa on varmasti ennemmän kuin jaksat ja ehdit lomasi aikana kahlata. Ei kannata ehkä ihan jatkuvasti hillua aamuun, vaikka se hauskaa onkin, koska se kuitenkin verottaa kaikkea muuta tekemistä seuraavana päivänä.
Soho Theatressa pyörii ´How to Act Around Cops´ Ei jätä kylmäksi.