Maahanmuuttajien korkea hedelmällisyys

Tilastokeskus, Tietoaika 9/2004, sivu 29:

Suomessa asuvien somalien kokonaishedelmällisyys oli vuosina 2001-2003 peräti 6,1. Vastaava Suomen irakilaisten luku oli 4,0. Kantasuomalaisten kokonaishedelmällisyys on jo pitkään jäänyt alle väestön uusiutumistason ollen vain 1,7. Tämänhän voi jo todeta Hgin katukuvassa. Lapsista silmiinpistävän moni on ulkomaalaisperäinen.

Jää nähtäväksi, mitä omista homovastaisista perinteistään kiinnipitävien ulkomaalaisten lisääntyminen tulee merkitsemään homoseksuaaleille.
  • 2 / 30
  • Kilttipoika
  • 1.10.2004 13:41
No onhan sitä laskelmia tehty missä vaiheessa lestadiolaisetkin lisääntyvät ja täyttävät maan... en nyt ihan heti tätä alkaisi pelätä.
Ranneliikkeen palstalla on jo keskusteltu Amsterdamin toisen polven muslimisiirtolaisista, jotka ovat ajamassa homoja ahtaalle. Ilmapiiri voi muuttua. Berliini oli 1920-luvulla homojen paratiisi.
Xius,

Minkälaisia toimenpiteitä ehdotat Suomessa tehtäväksi seurauksena johtopäätöksistäsi?
JuhaniV:
01.10.2004, 14:12 Xius,

Minkälaisia toimenpiteitä ehdotat Suomessa tehtäväksi seurauksena johtopäätöksistäsi?
---------------------------------------------------------------------------

Juhanille ja Xiukselle:

Työskentelen itse opettajana Itä-Helsingissä ja tiedän miten nuo lapset suhtautuvat homoihin. Se on iso ongelma joillekin ja vielä isompi ongelma niille, joihin heidän käyttäytymisensä kohdistuu. En pidä itseäni rasistina vaikka olenkin tulilinjalla toisinaan ja sen jos minkä pitäisi nostattaa tulta sisälläni. En ole toistaiseksi provosoitunut, koska ei ole ollut mitään suurta syytä. Tiedän, että oppilaani pitävät minusta. Ehkä vain siksi, että tietävät minun puolustavan heitä tiukoissakin tilanteissa valtaväestöstä tulevilta hyökkäyksiltä, vaikka tietävätkin mikä olen. Itse tormään oppilaisiini välillä muuallakin kuin koulun aluella ja voin vain sanoa, että useimmin vain hymyillään ja tervehditään näillä nuorten jengitervehdysmerkeillä - nyrikt yhteen jne. Mä luulen, että oma oikeudenmukainen asenne auttaa sillanrakentamisessa. Monet muslimit purkavat vain omasta alisteisesta taustasta johtuen pahaa oloaan ja yrittävät etsiä itseään "huonomman" kohteen vihalleen. Stacy on kertonut omista kokemuksistaan täältä itäisestä Helsingistä mutta omani ovat päinvastaiset. Minusta maahanmuuttajat ovat ihan mukavia ihmisiä siinä missä valtaväestökin. Heitä ei vain kunnioiteta riittävästi, mikä synnyttää vastareaktion. Ei kaikki muslimit ole suvaitsemattomia homoseksuaalisuutta kohtaan.

kia
Mä en arvosta tätä hieman rasistista sävyä, mikä tässä tulee. Kyllä Suomessa niitä ulkomaalaisia on sen verran vähän, että vaikka ne lisääntyisivätkin tohon tahtiin, niin eiköhän suomalaiset kuitenkin ole enemmistökansa omassa maassaan vielä usemman vuosikymmenen.

Sitä paitsi, Suomessahan tilaa riittää. En sitä paitsi usko että ulkomaalaisten lapset, jotka normaalisti kanssakäyvät suomalaisten ikätoveriensa kanssa ja otetaan mukaan yhteiskuntaan ihan normaalisti, välttämättä rupeavat järisyttäviksi homofoobikoiksi.
  • 7 / 30
  • Public eye
  • 1.10.2004 17:36
Muualta länsimaihin yleensä ja Suomeen erityisesti muuttaville kulttuurisokki on melkoinen, aivan kuten päinvastaisessakin tapauksessa. Minun on ikävä kyllä oltava monessa suhteessa sitä mieltä, että kulttuurimme ei kaikilta osin ole perinteiseen islamilaiseen kulttuuriin nähden lainkaan ylivertainen. Meiltä on pitkälle kadonnut se yhteisöllisyys, ihmisten huolenpito sukulaisistaan ja lähimmäisistään sekä tapojen kunnioitus, joka on monissa "kehittymättömämmissä" yhteiskunnissa - myös ns. länsimaissa - itsestäänselvyys.

Meillä toisaalta vallitseva suurempi suvaitsevaisuus yksilön omia ratkaisuja ja persoonallisuuden ominaispiirteitä kohtaan puuttuu ainakin ulospäin näkyvänä islamilaisesta kulttuurista. Tämä meillä viime vuosikymmeninä yleiseksi tullut asennoituminen tulkitaan helposti välinpitämättömyydeksi ja moraalittomuudeksi, kun sitä verrataan esimerkiksi arabimaailman kulttuuriin.

Ehkä meilläkin ollaan vähitellen heräämässä siihen, että tavoiteltavaa ei ole suurin mahdollinen vapaus, jos sen myötä vastuullisuus häviää. Kun ylilyönneistä päästään eroon molemmin puolin kulttuurirajaa, kummankin yhteiskunnan laatu voi parantua. Meillä on omalta osaltamme haasteena näyttää maahanmuuttajille, että valitsemamme malli on oikeasti parempi kuin heidän perinteiset tapansa ja kulttuurinsa. Jos länsimaisuuden symboliksi nähdään täydellinen tapainturmelus ja nuorison kunnioituksen puute vanhempiaan kohtaan samalla, kun vanhemmat antavat lastensa kasvatuksen television ja kaupallisen viihdekulttuurin tehtäväksi, romukoppaan lentävät myös muut arvomme, joilla olisi myös positiivista annettavaa.
  • 8 / 30
  • Zeppelin
  • 1.10.2004 17:45
Kunpa nyt muistaisitte taas, että ei ole mitään homogeenista ryhmää nimeltään ulkomaalaiset, tai maahanmuuttajat.

Ihan samalla tavalla siellä on suvaitsevaisia ja tiukkapipoisia, kuin meissä suomalaisissakin. Ihan samalla tavalla vierasmaalaiset ovat tapoineen ja ennakkoluuloineen yksilöllisiä, kuin me hinttaritkin.

Läheltä olen seurannut erään ulkomaalaisen maahanmuuttajan vallankin mieletöntä ennakkoluuloa ja vihaa erästä toista ulkomaalaisryhmää kohtaan. Rasismia esiintyy todellakin myös ulkomaalaisissa itsessään.

Useimmiten meidän valtaväestön suhtautumiseen vaikuttaa eniten näkyvin ulkomaalaisten käytös. Lusmuilu, rikollisuus, suvaitsemattomuus ja sosiaalipummaus herättää täysin ansaittua rasismia. Niin paljon Suomessakaan ei ole tilaa, että tuollaisia (lieve)ilmiöitä pitäisi hyväksyä.
  • 9 / 30
  • Public eye
  • 1.10.2004 19:04
Zeppelin: "Lusmuilu, rikollisuus, suvaitsemattomuus ja sosiaalipummaus herättää täysin ansaittua rasismia."

Se menee hieman logiikkani ohi, että miten tämän pitäisi herättää nimenomaan rasismia? Nämähän ovat ominaisuuksia, joita löytyy niin suomalaisista kuin maahanmuuttajistakin.

Ihmisten niputtaminen joidenkin yksilöiden käytöksen perusteella on minunkin mielestäni ilman muuta vain tapa selittää monimutkaisista asioista helposti.

Joitakin kulttuuritaustaan liittyviä perusasioita on kuitenkin havaittavissa siinä määrin, että niitä voidaan pitää vallitsevina tiettyä uskontoa tunnustavien tai tiettyyn kansallisuuteen kuuluvien ihmisten parissa. Yhteiskunnan tarjoamien etuuksien väärinkäyttö tai rikollisuus eivät kuulu tällaisiin kulttuuripohjaisiin toimintamalleihin.
Länsinaapurissamme on maailman suurimpiin kuuluva siirtolaistaustainen väestö. Siellä ei keskustelun aloittajan pelko ole kuitenkaan toteutunut, siellä on päinvastoin homous hyväksytympää ja julkisuudessa arkipäiväisempää kuin meillä.

Yhteiskunta mitataan mielestäni sillä, miten se eri vähemmistöjään kohtelee. Mikäli ilmapiiri on suvaitsevainen maahanmuuttajia, mustalaisia, vammaisia kohtaan, saavat todennäköisesti homotkin hyvää kohtelua. Ja loppujen lopuksi - jos lokeroidaan vain riittävästi, jokainen meistä voidaan sijoittaa johonkin vähemmistöön. Tärkeintä vain on integroida eri väestöryhmiä toisiinsa, sitä kautta ennakkoluulot parhaiten hälvenevät. Olisi mukava joku päivä todeta ettei uuden tapaamansa ihmisen lähtökohtainen suhtautuminen itseensä olisi negatiivisen varautunut vaan positiivisen suvaitsevainen. Siinä meillä suomalaisilla on vielä julmetusti opittavaa.
"Zeppelin: "Lusmuilu, rikollisuus, suvaitsemattomuus ja sosiaalipummaus herättää täysin ansaittua rasismia."

Se menee hieman logiikkani ohi, että miten tämän pitäisi herättää nimenomaan rasismia? Nämähän ovat ominaisuuksia, joita löytyy niin suomalaisista kuin maahanmuuttajistakin."

Lue: rasismia tuolla tavoin käyttäytyviä kohtaan. Olkoon vertaisryhmä sitten ulkomaalaiset, suomalaiset, hinttarit, tai ihan mitkä vaan.
Musulmaani pitää yhteisöllisyyttä yllä kunniamurhilla ja pitämällä akkansa maha pystyssä ja paljain jaloin. Ei, en arvosta tämmöistä.
JuhaniV,

Toisen ja kolmannen polven maahanmuuttajien suojeleminen vanhempiensa ja isovanhempiensa harjoittamalta julmalta mielivallalta on ensiarvoisen tärkeää. Maahanmuuttajien lapsille on taattava samat ihmisoikeudet kuin suomalaislapsille. Näin ei ole tehty ja seuraukset näkyvät jo. On melkoinen nöyryytys murrosikäiselle pojalle mennä typistetyn elimensä kanssa terveitten ikätoveriensa kanssa yhteissuihkuun.
http://www.lskl.fi/showPage.php?page_id=4&offset=15&news_id=25

Ei monikulttuurisuus ole mitään muuta kuin ihmisoikeuksien polkemista.
Xius kirjoitti: "Ei monikulttuurisuus ole mitään muuta kuin ihmisoikeuksien polkemista."

Vaatimaton mielipiteeni on, että monikulttuurisuus ON muutakin kuin ihmisoikeuksien polkemista. Kyllä kulttuurieroissa on myös säilyttämisen arvoisia elementtejä, vaikka nämä ympärileikkaukset eivät kummankaan sukupuolen osalta sellaisia olekaan.

Uskovaiset juutalaiset ovat myös Suomessa iät ja ajat ympärileikanneet poikansa. Siihen on tietenkin puututtava samalla tavoin kuin "maahanmuuttajienkin" tapoihin. Minusta vain tuntuu, että keskustelu tästä aiheesta on pyörinyt aika pitkälle sen ympärillä, kuuluuko ympärileikkauksia kustantaa "meidän" verorahoillamme. Hyvä, että asiassa aletaan kiinnittää enemmän huomiota myös lapsen, tulevan aikuisen ja vanhemman, oikeuksiin.

Mahtaako tämä ympärileikkausaihe olla mitenkään tapetilla Amerikassa? Siellä ilmeisesti ympärileikkausten määrä on joka tapauksessa myös laskussa eikä enää ole pääsääntöinen itsestäänselvyys.
Public eye,

Sosiaali- ja terveysministeriö tiedottaa 01.10.2004:
http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/documents/2361/index.htx
Tällä hetkellä Suomessa arvioidaan olevan noin 300 000 omaishoitajaa, joista vasta vajaat kymmenen prosenttia saa omaishoidon tukea. Tuen saajista kaksi kolmannesta hoitaa ikääntyneitä omaisiaan, vajaa viidesosa kehitysvammaisia ja saman verran erilaisia fyysisiä sairauksia sairastavia.

Aiemmin esittämäsi (viesti 8) ajatus siitä, että Suomessa ihmiset eivät enää joutuisi palkatta hoitamaan omaisiaan on pelkkää monikultturistien jatkuvasti suoltamaa puppaa. Maahanmuuttajat ovat hylänneet omat vanhuksensa ja vammaisensa Suomeen muuttaessaan. Täällä sitten lässytetään siitä, kuinka Suomessa ei muka vanhuksia hoideta. Kiltit suomalaiset nielaisevat helposti erilaisia syyllisyyssyöttejä.
Anteeksi kuinka? Viesti 8 ei ole minun kirjoittamani. Missä olen puhunut Suomen omaishoitajista?
Public eye,

Viestissä 7 (eikä viestissä 8) kirjoitit:
"Meiltä on pitkälle kadonnut se yhteisöllisyys, ihmisten huolenpito sukulaisistaan ja lähimmäisistään sekä tapojen kunnioitus, joka on monissa "kehittymättömämmissä" yhteiskunnissa - myös ns. länsimaissa - itsestäänselvyys."

Otaksuin sinun tarkoittavan tuolla huolenpitohölötyksellä jotain sen suuntaista, että meillä muka vanhukset ja vammaiset on sysätty laitoksiin. Kehittymättömien yhteisöjen huolenpito sukulaisistaan tarkoittaa toki usein myös sitä, että tyttölapset huolehditaan pakkonaimisiin ja synnytysorjiksi mahdollisimman varhain. Mitähän lienee takana tuossa Suomen somalien runsaassa sikiävyydessä. Jos emme puolusta toista ja kolmatta maahanmuuttajasukupolvea, he luonnollisesti kääntyvät meitä vastaan.

Mikä siinä monikulttuurisuudessa kiehtoo ? Mitä, jos oma vehkeesi typistettäisiin ja sinut painostettaisiin naisen kanssa naimisiin ?
Arvon Xius, tapasi keskustella on erinomainen esimerkki tarkoittamastani lähimmäisistään välittämättömästä ja alkeellisimpiakin tapoja kunnioittamattomasta asenoitumisesta.

Jos et hölötyksiäni ymmärrä, pitäydy mieluummin niistä olettamisesi asioiden kommentoinnista.

Pelkäät siis monikulttuurisuudessa sitä, että ne tulee ja katkaisee sun pippelin ja naittaa sut sitten naisen kanssa. Kertoo ajatusmaailmastasi aika paljon.

Tämä tästä.
"Stacy on kertonut omista kokemuksistaan täältä itäisestä Helsingistä mutta omani ovat päinvastaiset. Minusta maahanmuuttajat ovat ihan mukavia ihmisiä siinä missä valtaväestökin. Heitä ei vain kunnioiteta riittävästi, mikä synnyttää vastareaktion. Ei kaikki muslimit ole suvaitsemattomia homoseksuaalisuutta kohtaan."

Unohdit kertoa tuossa sen minun näkemykseni että muslimit ovat oppineet homofobiansa SUOMALAISELTA VALTAVÄESTÖLTÄ ja että minun mielestäni he harjoittavat sitä koska se on täällä sallittua ja koska heille on SUVAITSEVAISTEN taholta annettu ymmärtää ettei homoseksuaalien vähemmistöläisyys ole yhtä suuressa suojeluksessa kuin etninen vähemmistöläisyys.

Samoin unohdit kertoa sen että minulla on yhtä negatiivisia kokemuksia mustalaisista.

Mitä taas tulee Ruotsiin niin siellä kun julkaistiin tämä Ecce homo -juttu, niin kurdit tulivat paikalle kivittämään ja viskomaan kuraa taiteilijan päälle.
"Ihan samalla tavalla vierasmaalaiset ovat tapoineen ja ennakkoluuloineen yksilöllisiä, kuin me hinttaritkin."

Ihanko tosi? Ja kun minä olen oppinut sellaista että yksilöllisyys on yhtä länsimainen keksintö kuin vaikkapa mikroaaltouuni ja että muut kansat ovat enempi riippuvaisia perheen ja kyläyhteisön mielipiteestä kuin me.

Tuli mieleen erään Schiefersteinin kokemus Kiinasta. Hän oli kauppaneuvotteluissa silloin vielä erittäin sosialistisessa Kiinassa eräässä kollektiivissa ja kiinalaisten neuvottelijoiden kanssa syntyi erimielisyyttä tehdyistä kaupoista. Siis yksi oli eri mieltä, muut olivat samanmielisiä. Yksi näistä toisista veti aseen esille ja pisti sen tän eri mieltä olevan ohimolle. Näin siis Kiinassa.
Päästiinpä taas mun lempiaiheeseen! Ei se Suomi ole muutenkaan kovin suvaitsevainen paikka verratuna muihiin maihiin. Kuinka moni teistä uskaltaa kävellä BF:n kaa käsikädessä jossain muualla kun Helsingiss? Mä en ainakaan, enkä pelkä niitä muslimeja vaan ihan puhtaita, valkoisia suomalaisia. Tunne aika monta ihmistä jotta ei ole huolittu töihiin vain ja ainoastaan ihonvärinsä perusteella (ja yhden oikeudenkäynnin omiin silmin todistanut aiheesta). Joten tietty toimimattomuus ajaa väärälle tielle. Ja tietenkiin viel lisätään yleistys (venäläinen huora=kaikki venäläiset naiset ovat huoria).
Juuri palasin matkoilta, piipahdin Amterdamissa, Münchenissä ja Itävällan puolella. Tummaihosia ja turkkilaisia oli todella paljon, silti miehet käveli käsikädessä, eikä kukaan ole katsonut kieroon. Asenteista se vaan on kiini ja kyllä ne maahaanmuuttajat sopeutuvat siiheen kultuuriin missä elävät. Sopiuduinhan minäkin itse ;)
vissy......öööh tuota noin...se on tapa turkkilaisilla ja kreikkalaisilla miehillä kävellä käsikädessä, et todistanut mitään suurta gay vapautus juhlaa..... sori....
öööh.. Noh, siis Turkkilaiset oli vaan yks esimerkki, onhan siell huomattavasti enemmän ulkosyntyisiä kun Suomessa. Nooh, itseppä kävit siell ja pistitpä kait merkille, et eipä siell Oktoberfestin alueella ollut yhtään rähinää. Ja homot ovat todellaakin aivoimesti siell. Kuvittelin viel ku jossain Suomess olis vastaavat juhlat, jossa tietty kaljaa on vetämässä nämä "kovikset" ja tulispa sinne sekaan pari nuorta jannua pussailemaan, heh...
.....totta.......ei täällä kaupungeissa paljon homouteen reagoida.....maaseutu on sitten erikseen.
Vissy arvioi Suomen maaseutua (lue: ei-Helsinkiä) piipahdettuaan Amsterdamissa, Münchenissä ja "Itävallan puolella" (tuskin sentään Kärntenin maaseutukylissä), ja päättelee että Suomi on suvaitsemattomampi.

Veikkaampa, että esim. Itävallasta löytyy kyllä homonhakkaukseen taipuvaista porukkaa vähintään yhtä paljon kuin Suomestakin. Sillä, että Keski-Euroopassa ollaan totuttu välimerellisempiin tapoihin ihmisten julkisessa kanssakäymisessä on vuosisataiset perinteet. Ei se silti merkitse, että suuri katolis-konservatiivinen enemmistö olisi lähipiirissään yhtään joensuulaista kirvesmiestä suvaitsevampi.
Käväisinpä minäkin kesäkuun lopulla Wienin Pridessa. Aivan ihana Pride muuten, mutta puolessa välissä alkoi ropista kivenmurikoita yhden pusikon takaa sen rekan lavalle, jolla matkustin. Onneksi paikalliset homofoobikot eivät vielä ole oppineet tähtäämään, koska kukaan ei loukkaantunut...
khm.. tää ehkä taas saa kielteisen sävyn, mutta puolustettavaa kantaani. En ole Suomalais-syntyinen (kuten kirjoitusvirheistänikin huomaa) ja hyvin-hyvin suppeana pidetyssä kotimaassani on vähemmän homovihaissuutta kun itse Helsingissä. Maassa jossa viell vuonna 1992 pistettiin vankilaan homoudesta. Tämä on fakta eikä oletusta. Siel ei naapurit sottaa sun ovia, pudittelee postiluukusta kaikenlaista paskaa (tosin siell päin on postilaatikot kerrostaloissakin) ja kadulla saat olla rauhassa. Ja vaikka yleinen mielipide on edelleenkin se että homous on sairautta, se ei kuitenkaan ajaa ihmisiä huutelemaan perään tai tekemään idioottimaisia uhkauksia kuten täällä päin. Olen sen omalla nahalla kokenut.
Eikä edelleenkään pointini ole mikään "Suomi on perseestä" vaan esimerkillä haluisin osoittaa, että aika pitkälle se on ihmisistä kiinii, siis näistä "kanta" ihmisistä, eikä siitä että "musliimit tulee ja tapaa kaikki hintit" Ja kuten tuoll ylempää jo kirjoitettu. Kaikki lähtee meistä itsestään. Jos saamme pienill teoilla ne tavalliset ihmiset näkemään positiviset puolet, niin tuskinpa ne lähtee pe illalla muutaman kaljan jälkeen metsästämään homoja. Välillä vaan tutnuu et halutaan kaiken olevaan hyvin, muttei itse haluta tehdä asialle mitään.
Ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella.

Totta, en varmaan bf:n kanssa kävelisi avoimesti käsi kädessä edes välttämättä Helsingissä, en sen takia että pelkäisin homofoobikkojen tulevan hakkaamaan, mutta en usko että jaksaisin kauaa ihmisten vilkuiluja ja tuijotteluja.

Mutta en kyllä tekisi samaa varmaankaan Tukholmassa, Berliinissä, Ateenassa, New Yorkissa tai Tokiossakaan.

Outoa on että kun käydään jossain homobakkanaaleilla jossain Amsterdamissa, niin hetikö se sitten on joku ylivertainen paratiisi piskuiseen Helsinkiin verrattuna? Kiva et oli hauskaa, mutta en mä nyt usko että Helsinki sen vaarallisempi (tai vähemmän vaarallinen) on kuin Amsterdam siis loppujen lopuksi.

Noin 98% helsinkiläisistä tai tamperelaisista tuskin vähät välittää jostain homoista jotka pussailee julkisesti ja kävelee käsi kädessä, mutta on aina se 2% joka vetää herneen nenään joka asiasta. Suomessa ei kyllä edes heterot (no, ne känniset puistoteinit tietty...) hirveästi näytä tunteitaan ylitsevuotavasti julkisesti, ellei nyt ihan ihme lääppijöitä satu olemaan.

Maahanmuuttajat kyllä sopeutuu ajan myötä. Toisaalta mua kyllä vähän ihmetyttää sellainen asenne, että jos joku muslimi jostain Lähi- Idästä tulee tänne, niin onko sitten niin vaikeaa elää maassa maan tavalla? Kai ne nyt etukäteen tietää mihin ovat tulossa edes jollain tasolla....
Suomi ei ole ehkä maailman suvaitsevaisin paikka mutta eivät maahanmuuttajat siihen täysin syyttömiä itsekään ole. Esimerkiksi helsingin keskustassa varkauksista ja ryöstöistä yli 40% ja pahoinpitelyistä 15% ovat ulkomaalaisten tekemiä. Onko se ihme jos joku keskustassa kävellessä suhtautuu ulkomaalaisiin epäilevästi? Millaista täällä olisi elää jos suomalaiset tekisivät suhteessa yhtä paljon rikoksia kuin ulkomaalaiset?
Jokainen tietysti tajuaa että suurin osa ulkomaalaisista on rehtiä ja mukavaa porukkaa, mutta...
Niin ja en muuten ole mitenkään rasisti. Mitä nyt romanivähemmistöön on aika mahdotonta suhtautua luottavaisesti omien ja ystävien kokemusten pohjalta. Varmaan heistäkin suurin osa kivoja ihmisiä, mutta itse en oikein välitä heihin enää paremmin tutustua...luottamus on mennyt. Valitettavasti.
Köyhistä maista saapuvat omaavat usein hyvin toisenlaisen perhekulttuurin. Lapsia hankitaan yleensä paljon koska he pitävät myöhemmin vanhemmistaan huolta ja turvaavat heidän hyvinvoinnin.
Kun he saapuvat Suomeen ja huomaavat kuinka valtio lykkää rahaa joka kuukusi, siitä hyvästä että talo pentuja täysi, niin mikä ettei?
Naisilla ei ole muuta kunnianhimoa kuin olla raskaana joka vuosi ja mies ei haaveile kun saisi itselleen auton(uuden).
Suomi ja muut Euroopan maat tarjoavat loistavan kasvualustan heille, usein kumpainenkaan vanhempi ei tule päätymään työelämään. Siten jää aikaa vaalia vanhoja traditioita vanhasta kotimaastaan ja kauhistella kuinka perheen nuorempi polvi muutuu uuden kotimaan tavoille.
Unohdin mainita että tietysti vanhaan kotimaahan jäi isoäidit ja isoisät sekä puolitusinaa pässejä karsinaan jotka täytyy saada myös sinne kerrostalo asuntoon, muuten `kaali ´hajoaa ja missä se valtion järjestämä moskeja viipyy??
Missään vaiheessa ei yritetä sulautua valtaväestöön vaan pidetään kovasti kiinni niistä 1000 vuotisista perinteistä.
Ja miksi pitäisi? Rahaa tulee silti eikä tarvitse mennä ovesta ulos ja `kohdata´ uutta kulttuuria kun vanhatkin saa pitää omien neljän seinän sisällä.

Jos joka kokee tekstin rasistiseksi niin voi, voi.....tämä on vaan kylmä totuus.
Tunnen kyllä poikkeuksia, yksilöitä jotka ovat muuttaneet maahan, omasta tahdosta, motivaatiot ovat olleet muutkin kuin `elintaso pakolainen´.
Masentavinta olivat sotapakolaiset tuossa 90-luvulla, nuoret miehet tulivat pakoon Suomeen. Eikä mennyt kuin muutama kuukausi ja nuoret herrat pyörittivät varastetun tavaran pörssiä sekä huumeita. Ihalitavaa oma aloiteliaisuutta ja yritteliäisyyttä.....
Kyseisiä herroja ei meinnannut saada ulos maasta millään koska Suomenlaki on sen verran lepsu ja Suomen vankilat ovat taas rikollisuuden `yliopistoja´urasta innostuneille.
Olen sitä mieltä että ihmiset ovat tervetulleita jos motivaatiot riittää sulautua kyseisen maan tavoille, muuten menkööt muualle. Kyllä meidänkin pitää olla `hattu kourassa´jos menemme esim muslimivaltioon töihin.