Passi esiin taivaan portilla?

  • 1 / 14
  • allerginen
  • 20.10.2004 15:37
Olen lukuisilla keskustelupalstoilla törmännyt uskovaisiin kiihkoilijoihin, jotka ovat kovin huolissaan milloin mistäkin "myönnytyksestä" eli lakiesityksestä joilla olisi tarkoitus helpottaa seksuaalisten vähemmistöjen elämää.
Jumala kuulemma rankaisee meitä Suomen kansaa jos hyväksymme sitä tai tätä.
Surkuhupaisaa edes muistella kuinka parisuhteen rekisteröimisen varmistuttua puhjennut ukkoskuurokin tulkittiin joillakin tahoilla Jumalan rangaistukseksi Suomalaisille väärästä päätöksestä...
Kun siirryn ajasta iäisyyteen olen siis Suomen kansalaisena tuomittu kadotukseen, koska eduskuntamme on näin möhlinyt. Kertokaa hyvät uskovaiset selviydynkö sittenkin jos vaikkapa anon Pohjois-Korean kansalaisuutta ja saan sen ennen kuolemaani?
Entä Alankomaat tai Tanska? Onko heillä enää mitään mahdollisuuksia? Entä jos saan kaksoiskansalaisuuden jonkun tiukkapipoisemman valtion osittaisena kansalaisena? Joudunko viettämään ikuisuuteni seisomalla taivaan ja helvetin rajalla fiftyfifty?
Ja Päivi Räsänen, jos luet tätä, voisitko vielä kertoa minulle tyhmälle, miksi jumala antoi sen parisuhdelain mennä läpi muinoin siellä työpaikallasi?
  • 2 / 14
  • -Mobile-
  • 20.10.2004 16:27
Onpas rankkaa tekstiä. ;)

Mutta olen kyllä pitkälti samaa mieltä kanssasi. Mielestäni suurimman vaaran yhteiskunnalle kuin yhteiskunnalle muodostavat uskonnolliset fundamentalistit.
  • 3 / 14
  • allerginen
  • 20.10.2004 17:28
Niinpä...tähän aiheeseen liittyy niin paljon paradokseja että lähinnä huvittaa. Kun ruotsalaiset sallivat parisuhteen rekisteröimisen 1995, eivät nämä pyllistysrukoilijat reagoineet. Vasta meidän suomalaisten sielujen iäisyysasiat heitä hetkauttivat.
Olen valitettavasti törmännyt näihin fanaatikkoihin koko elämäni aikana. Lapsena koulussa `valtaa´ pitivät pariskunta jotka valitsivat sinne töihini muita Helluntalaisia, sillä seurauksella kun piti saada tukiopetusta matikasta niin opetaja olikin polvillaan pöytäni vieressä rukoilemassa armahdusta ja iankaikkista elämää minulle....olin 10 vuotias, Nice!
Sitten myöhemmin duunipaikkalla sain kuula mitä hurmahenkisempiä teorioita kuinka kauppojen viivakoodit, luottokoriti olivat perkeleen juonia. Sekä kun olin menossa KISS:in konserttiin he rukoilvat puolestani koska KISS= Kids In Service of Satan. Tämä oli kultaista 80-lukua...
Olisi viellä muutama esimerkki lisää mutta en voi muuta sanoa että itse henk.kohtaisesti olen ollut tälläisen terrorisimin kohteena koko elämäni. Kyseiset tyypit ylenkatsovat kaikkia muita koska ovat nyt `pelastettuja´, ja ovat täällä miedän taivaanlahjana kertomassa meille ilosanomaansa.
Silloinkin yksi heistä ratkesi monen vuoden jälkeen uudestaan alkoholi/lääkeiden väärinkäytöön, syy oli miessä eikä hänessä......yllätys.
Siksi suhtaudun äärimmäisen kyynisesti moneen uskoontulleeseen ihmiseen, luotan vaan omaan järkeily taitooni.
Uskomatonta ristiriitaisuutta nähtiin myös Iltasanomien keskustelu osastolla viimepäivien aikana kun aiheena oli homojen sopivuus vanhemmiksi. Välillä ammennetaan faktaa raamatusta ja sitten seuraavassa tieteestä. Minusta uskonopetuksesta saisi jättää kokonaan pois nämä `luomiskertomukset´ saisivat edes hieman uskottavuuta juttuunsa.
  • 5 / 14
  • Marraskuu
  • 20.10.2004 18:04
Kai se fundamentalismi yleensä on aika vaarallista. Kannattaa kysellä joltakin uskovaiselta ihan henkilökohtaisesti. Mene vaikka helluntaiseurakunnan jumalanpalvelukseen, varmasti moni vastaa mielellään jos olet oikeasti kiinnostunut. Tämmöinen muurien takaa ammuskelu ei johda mihinkään.

Vai pelkäätkö tulevasi uskoon? :)
  • 6 / 14
  • Niin...
  • 20.10.2004 18:28
Tuli tässä vaan mieleeni...

Mielenkiintoisen kuvan uskonnollisesta fundamentalismista antaa Taslima Nasrinin kirja Häpeä. Kirja sinänsä ei ole mikään huikea lukuelämys, eikä ole yhtikäs mitään tekemistä homouden kanssa. Kristinuskokin mainitaan vain muutamaan otteeseen, eivätkä kirjan tapahtumatkaan ole enää kymmeneen vuoteen olleet ajankohtaisia. Mutta siitäkin huolimatta se antaa äärikiihkoiluun liittyen hyvin paljon ajateltavaa - yhtä hyvin sekä päiviräisäsille että sateenkaarilippua sotalippunaan liehuttavillekin.
  • 7 / 14
  • Niin...
  • 20.10.2004 18:34
Hupsis, ei pitäisi kiireessä kirjoittaa. Tarkoitin tietysti omaa rakasta vihollista Räsästämme enkä ketään Räisästä :)
Hyvä Marraskuu....kirjoituksellani oli tarkoitus vaan kertoa mitä MINä olen kokenut, varsinkin näiltä taivaspaikan myyntmiehiltä.
Ja kuka sanoi että `ammuskelen muurien takaa´??? Luuletko hyvä Marraskuu että olen ollut nämä kaikki vuodet hiljaa, enkä ole heittänyt vasta väitteitä heille??...think again mr/sister.....
Olen ollut myös Helluntaiseurakunnan jumalanpalveluksessa juuri siitä syystä että tiedän mistä puhun, ei ole soveliasta arvostella asiasta mistä ei mitään itse tietäisi.
  • 9 / 14
  • Marraskuu
  • 21.10.2004 13:57
DKNYlle: Suuntasin viestini lähinnä nimimerkeille allerginen ja -mobile-... Satuit vain ehtimään siihen väliin. Anteeksi. Nuo kokemuksesi kuulostavat kyllä meikäläisen korvaan valitettavan uskottavilta, mutta ei sinulla varmaan helluntailaisista pelkkiä kielteisiä kokemuksia ole? Ainakin ne tyypit jotka minä olen tavannut ovat todella miellyttäviä ja valoisia ihmisiä. Vaikka he pitävät elämää lähinnä sotana Perkelettä vastaan, niin ei heistä enempää vaaraa ole kuin muistakaan aattellisista ryhmittymistä.
Amerikassa on sitten jo vähän eri meininki. Meillä olisi siksi hyvä rakentaa siltoja ennen kuin on liian myöhäistä.
Marraskuu: Netmissionin chatin mukaan hellarit ovat erittäin aggressiivista joukkoa-Oletko käynyt katsomassa? Heidän mielipiteensä ovat kauheita ja ajattele, että myös vanhemmat ovat tällaisia. En pidä heitä kristittyinä ollenkaan!
Hyvä Marraskuu...en usko että fanaattisemmat uskovaiset päätyvät ainoastaan Vapaa-kirkon jäseniksi, kyllä niitä löytyy molemmista.
Olen tavannut asiallisia uskovaisia mutta heillä onkin ollut asiat kunnossa `pääkopassaan´.
Nämä rasittavammat tapaukset ovat juuri niitä jotka tarvitsevat koko ajan itse `vahvistusta´ omaan uskoonsa, Heillä voivat olla syyt moninaisia, alkoholismi, huumeet, mielenterveys ongelmat jne... Siksi he tarvitsevat Ison joukon tuen taakseen, siksi heillä on myös monellä tämä äärettömän rasittava pakko-käännytys vimma, heillä olisi helmpompaa jos kaikki olisi samaa mieltä.
Minulla on ollut sellainen tuuri että on ollut kunnia tavata juuri tätä joukkoa mutta minulle he eivät ole onnistuneet kun aiheuttamaan migreenin ja kerran käytiin rinnuksiin käsiksi. Kyseinen tyyppi sai myöhemmin lähteä työpaikaltaan....
On myös hupaisaa kuinka näillä ihmisillä tämä käänytystyö tulee aina ensimmäiseksi ennen sitä varsinaista työtä, mikä yleensä jää sitten yleensä muiden hoidettavaksi.
Hallelujaa vaan kaikille, tasapuolisesti!!!!
Ensinnäkin miehelle: Olen käynyt Netmissionin chatissa pari vuotta sitten. En muista millaista porukkaa oli silloin. Nyt näyttää olevan suljettu. Lieneekö sananvaihto käynyt liian kiivaaksi, se vaarahan noissa reaaliaikaisissa kasvottomissa jutusteluissa on.

Lukaisin sen sijaan tuon uusimman homokeskustelun foorumilta (alusta loppuun) ja se kyllä rohkaisi hyvinkin paljon. Juuri tällaista sillanrakennusta kaipailin! Siinä sekä uskovat että ei-uskovat syyllistyivät tosin melkoisiin rimanalituksiin, mutta yleensä ottaen kyllä jälkimmäiset olivat minusta vihamielisempiä. Hellareiden pisteet taas nousivat, kun he kertoivat kärsivällisesti ja asiallisesti näkemyksistään, vaikka heidän Pyhää Raamattuaan loukattiin ilkeästi ja käskettiin olemaan julistamatta omaa uskoa heidän omalla foorumillaan. Mitä tulee "kauheisiin mielipiteisiin", niin mielipiteisiin on oikeus ja kauheus on katsojan silmässä. Ihmisarvoa loukkaavat kommentit kyllä teilataan liikkeen sisältäkin.

DKNY, niin löytyykin. Ja ongelmatapauksia seurakunnat suorastaan vetävät puoleensa. Niissä seurakuntien jäsenissä, jotka ovat uskossa on kuitenkin on se hyvä puoli, että he tahtovat tehdä parannuksen. Kaikkitietävät täydelliset ihmiset ovat rasittavampaa juttuseuraa. Mutta sellaisiakin pitää suvaita ja pyrkiä ymmärtämään.
Marraskuu kirjoitti:"Kaikkitietävät täydelliset ihmiset ovat rasittavampaa juttuseuraa. Mutta sellaisiakin pitää suvaita ja pyrkiä ymmärtämään."
Egoisteja on moneen lähtöön, mutta rasittavinta tapaamissani uskovaisissa oli se että he alottivat aina sen parrannustyön.
Kukaan meistä muista ei elännyt `hyvää elämää´ vaan rypesimme pimeydessä ja synnissä. Minä taas menin työpaikalle töihin....
Kaikkitieväistä tapaa monesti myös uskovaisissa, juuri edellisen tapauksen tapaan....`Me elämme oikealla tavalla, te ette´.
Käykääpäs katsomassa myös Suomi24- palstan Helluntailaisuus-keskustelupalstaa. Siellä on tasaisin väliajoin paikallinen seriffi koettanut kieltää homouden olemassaoolonkin helluntaiseurakunnista. Sama mies sanoo, ettei homous kuulu helluntailaisille eikä siitä siis saa palstalla keskustella, ja kohta hän itse avaa keyjun, jossa haukkuu homoja ja mainostaa Aslania. Huoh - on meillä kahelit uskovissa!