Kärsitkö sitoutumisen pelosta???

  • 1 / 6
  • Kosti-71
  • 7.10.2004 22:18
Olis kiva tietää miksi useat (ainakin mun kohdalle osuneet) homomiehet eivät halua sitoutua??

a) ei vaan uskalla luottaa toiseen ihmiseen ja aloittaa yhteistä taivalta

b) haluaa olla vapaa ja lennellä "kukasta kukkaan"

c) hyvä tekosyy sano a ei kun uskalla muuten ilmaista sitä että ei kiinnosta

d) joku muu "hyvä" syy

Olis kiva kuulla sinkkujen suusta miksi haluatte olla sinkkuja, vain ja ainoastaan sinkkuja????
  • 3 / 6
  • Sir Jenkins
  • 8.10.2004 10:41
Veikkaan yleisimmiksi syiksi a ja c.

A, koska, un on kauan lentänyt kukasta kukkaan ja niiden piikit ovat repineet siipiä, on helppoa, jollei välttämätöntä, pitää yllä tiettyä suojaa. Tai sitten on muista syistä ihmissuhteissa epävarma.

C, koska ihmiset hyvin harvoin sanovat suoraan mistä kenkä puristaa edes pitkän suhteen päättyessä. Eipä sitä aina tietysti ole syyt selkiytyneet omissakaan ajatuksissa.

D, etsit väärän tyyppisiä miehiä. Tämä on rankka väite, mutta joskus sitä jahtaa ihanteita ja kuvitelmia ja sulkee silmänsä muilta vaihtoehdoilta.
Eikö ole parempi että sanoo ettei halua sitoutua kuin leikkiä sitoutumista vaikka samalla kuitenkin katselee jo seuraavaa?
  • 5 / 6
  • Poju84
  • 8.10.2004 13:00
Vaikka olenkin itse suhteessa elävä homo, niin haluan silti vastata. Olen ollut tässä suhteessa vasta 4 kuukautta ja jonkinlainen vapaudenkaipuu vaivaa jo nyt, mutta silti olen onnellinen myös suhteessa, joten luulen, että kohta A ei välttämättä ole useimmiten se syy, vaan lähinnä juuri kohta B, jotenkin tuntuu, että meille homoille se "kaiken" kokeminen on niin tärkeää, että kaikki pysyy mieluiten sinkkuna ja pokailee joka toista miestä chateista, baareista yms... Jotkut siitä eivät nauti ja toiset nauttivat, toivottavasti sinäkin löydät omasi, joka haluaa viettää elämääsi juuri sinun kainalossasi... =)
  • 6 / 6
  • Herz
  • 8.10.2004 15:53
Jaa.

Mä en kyllä nyt syksyn tullessa haluais sinkkuille niin hirveästi, toisaalta, se että hyppää suhteeseen vaan sen takia että nyt tuntuu siltä on tosi huono taktiikka aloittaa suhdetta. Sen pitää alkaa puhtaalta pöydältä ja aidosti. Toisaalta, nyt olis hyvä mielentila siihen....

Mun kohdallani varmaan yleisesti C, mä en tykkää loukata ihmisiä, varsinkin jos ne todella tuntuu pitävän. Mä kaipaan vähän harjoitusta siinä että todella pystyn sanomaan suoraan, että ei kiinnosta (siis suhteen aloittaminen, kyllä nyt se ei:n sanominen muulloin onnistuu...).

B voi olla monilla se oikea syy, mutta jos oikeasti olet jonkun unelmakundi, niin en usko että sekään sitten syyksi kelpaa. Ei se "kukasta kukkaan" lenteleminen kenestäkään niin kivaa voi olla.

A voi taas olla niillä, joilla on kasaantunut huonoja kokemuksia, on muuten huono itsetunto ja omakuva.