Ateena

  • 1 / 15
  • Rokkihomo
  • 6.8.2004 13:19
Voinpa kai koettaa kysyä täältä: menen tähän itselleni uuteen kaupunkiin matkalle tämän vuoden lopulla. Olen kaupungissa myös vuoden vaihteen yli.

Kuulisin mielelläni vinkkejä siitä sun tästä asiasta, samalla kun tsekkaan itsekseni yhtäältä bussireitit Delfoihin ja toisaalta Spartacuksen.

Kiitos etukäteen, jos joku jaksaa tätä pohtia.
Kiva paikka Ateena! Suurin osa Alan paikoista Lempesis kadulla. Kesaksi iso osa bailauspuuhista siirtyy Ateenan rivieralle pain, Varkizan ja Vouliagmenin suuntaan. Lempesiksella mahtava Lambda klubi, 3 kerrosta, ja aivan sairaan hyvan nakosta porukkaa (jos tykkaa kreikkalaisista, niilla on isolla osalla luonnostaan ilman reenausta semmoset kropat etta Ristus!). Ja krekut on viela niin mukavia ja kiltteja ja auttavaisia ja vakivallattomia ja reiluja. Sinne vaan!
  • 4 / 15
  • Minotauros
  • 20.9.2004 15:50
Lambdassa on vain 2 kerrosta ja se on ok paikka joskin aika kulahtanut. Ei ehka kuitenkaan kannata menna Makrygianniin vaan toiselle puolelle Akropolista Psyrriin. Se on iltaisin oikeastaan yksi iso disko koko kaupunginosa, kliseen mukaan "kihisee elamaa". Siella on semmonen paikka kuin +Soda joka on AIVAN Ermou-kadun loppupaassa ja hiukan syrjassa, ei kaikken helpoin loytaa. Silla paikalla on ainakin jonkinlainen homoviritys.

Sitten on Sellaiset kuin U-matic ja Venue mutta ne ei sijaitse keskustassa vaan aika kaukana siita ja taksikuskit voivat olla aika roistoja. Useimmat muuttuu iltaisin parittajiksi ja ajelevat nainen takapenkilla miesasiakkaita varten. Ateenassa pyorii paljon miesturisteja vaijyvia sutenooreja mutta ala IKINA edes puhu niille. Ole kuin et ymmartaisi mitaan niin saastyt paljolta.

Seka U-matic etta Venue ovat paitsi mixed-paikkoja kuten myos +Soda, Lembessin paikoissa pyorii kaikkein ekslusiivisimmin homoja mutta Ateena ei sitten ole mikaan Barcelona joten liikoja ei kannata homoyoelamalta odotella. Yoelama yleensa rocks.
  • 5 / 15
  • Minotauros
  • 22.9.2004 11:08
Tuo ylempi sivu on aika vanhentunut. Useimpia noista paikoista ei ole enää olemassa. “Saunat” ovat todellisuudessa ilotaloja ja aika lääviä mutta pojat ovat fantastisen näköisiä. Alastoman hieronnan saa 20 eurolla ja koko hoidon 30 eurolla.

Tuo on varma http://www.athinorama.gr/clubbing/ ja sivuvalikosta sana “gay”.

Lambda on tosiaan aika kulahtanut. Itseäni ei se haittaa mutta suomalaiset on usein nirsoja tuollaisissa asioissa. Pahempi juttu on se, että siellä pyörii aika paljon nuoria ulkomaalaisia, vaihto-oppilaita ja au paireja yms. jotka usein tuovat neitiyden pahan syövän mukanaan. Ja tietysti kaiken sortin likkafrendinsä mikä on uskomattoman masentavaa koska Ateenan homobaareissa kuitenkin on enimmäkseen vain miehiä – kuten kuuluukin.

Kreikassahan neitiys on homojen parissa hyvin pieni ilmiö siinä missä Suomessa yksi sun toinenkin hintti naisistelee. Luulen, että suomalaisten miesten perusluonteessa on jotain ämmämäistä kun esim. Kreikkalaiset ovat maskuliineja.

Lembessin kulmat näyttävät myös aika jumalanhylkäämiltä ja suomalaiset usein ovat nirsoja tuollaisille asioille. Psyrri vasta ruma on päiväsaikaan mutta iltaisin kaikki neonvalo peittää enimmät varjoihin, klubien hinnat ja pääsymaksut ovat aika korkeat.

Ateenan liikenne on mielipuolista ja nukkuessa sitä ei tosiaan jaksa kuunnella. Kannattaa majoittua Thission alueelle joka on rauhallinen muttei liian syrjässä. Plaka on myös hiljainen – useimpia katuja ei voi ajaa autolla – mutta kalliimpi. Kannattaa kavuta Akropolisislle muttei huipulle vaan sen tyveen, siellä voi istua kahvilassa ja luulla olevansa idyllisessä pikkukylässä keskellä metropolia.

Kreikkalaiset homot ovat hyvin komeita ja hyväkäytöksisiä joten jos tahtoo, niitä voi aivan rauhassa koittaa iskeä. Kun suomalainen homo huutaa, kiroaa ja paiskaa juoman naamaan, kreikkalainen hymyilee tai ei ole huomaavinaan jos sitä ei kiinnosta. Pakkien antaminen ei siis tähtää pakkien saajan totaaliseen nöyryyttämiseen ja psyyken romahduttamiseen kuten Suomessa.

Ylipäätään miehiä voi katsella huoletta – heterojakin koska kreikkalaiset ymmärtävät näitä asioita. EI ne kaikki todellakaan ole homoja mutta kreikkalaiselle heteromiehelle ei ole samanlainen katastrofi olla homon huomion kohteena kuin muissa maissa.

Jopa “machot” kuten esim. sotilaat ja poliisit ovat ymmärtäväisiä homoja kohtaan JOS tämä käyttäytyy diskreetisti. Italialainen poliisi huitaisee pampulla heti kun haistaakin homon.
  • 6 / 15
  • Minotauros
  • 27.9.2004 11:21
Tarvinnee vielä sen verran korjata ettei Kreikka ole mikään homopositiivinen maa siinä mielessä kuin esim. suomalaiset sen ymmärtävät. Homous ei siis näy, mutta on vahvasti olemassa.

Monet kreikkalaiset homot kokevat aika vastenmielisenä länsimaisen homokulttuurin kaikkine lippuineen ja marsseineen. EI siksi että häpeäisivät itseään – minusta kellään ei ole niin hyvä ja tasapainoinen kuva itsestään kuin kreikkalaisella homolla - vaan koska “tyyli” on kreikassa kainen a ja o. Kaikkinainen itsestään meluaminen missä tahansa yhteydessä on huonoa käytostä ja länsimaisten homojen tapa asettaa itsensä muuta yhteiskuntaa vastaan on aivan poyristyttävää. Yhteisollisyys on kreikkalaisille kaikki kaikessa.

Poliiseille jne. Ei siis pidä vinkatata silmää ja keikuttaa peppua, mutta homojen elämän hankaloittaminen ei ole kreikkalaiselle poliisille yksi virkavelvollisuus kuten Italiassa. Italialaiset homot taas ovat aika lailla bizarria jengiä… mutta ei siitä tässä yhteydessä.
Tuon edellisen kirjoittajan ajatusmallin allekirjoitan pääpiirteittäin. Esim.Kreikka, paljon vanhaa kulttuuria, vaatisi muutakin intressiä kuin pelkkä "yöelämöinti".
Itse voisin lähteä tällaiselle ryhmämatkalle, jos muustakin paikallisesta arkielämästä ja nähtävyyksistä olevia riittäisi matkaan.
Kreikka, Turkki, Espanja kiinnostavat omalla tavallaan.
Venäjällekin on jonkinlainen kutina taas.
Tosin mun matkani tarkoitus ei oikein liity sykkivään yöelämään vaan lähden mieluusti katsastamaan paikkoja syrjemmälle esim.Vienan Karjalaan. Ihmiset ovat hyvin vieraanvaraisia ja tarjoavat vähistään vieraalle. Hyvin lämpimät muistot!
  • 8 / 15
  • Rokkihomo
  • 28.9.2004 13:27
Kiitos neuvoista ja kommenteista. Eiköhän tältä pohjalta osaa suunnitella matkaa jo aika pitkälle, -R
Kiitos hienoista tiedoistasi Minotauros, juuri tämän tapaista tietoa täällä kaivataan, henkilökohtaisesti koettua.

Menee nyt hieman asian vierestä mutta en voi olla ihmettelemättä ettei Minotauros kirjoitukset aiheuttaneet enempää närää täällä...
Luulisi että monella alkoi jo viuhkat suhisemaan moisesta panettelusta, vaikka minkäs totuudelle voi.
En ole panetellut. Olen vain kertonut miten asiat itse näen. Myönnän tosin että tympeät kokemukseni suomalaisista homoista ja heidän kuvioistaan paistavat tekstistä.

En toki väitä että Ateena olisi mikään onnela homo- tai muussa mielessä, mutta se kamala, fantastinen kaupunki on saanut minusta otteen. Kun ensi kerran matkustin sinne tuntui melkein pelottavalta, jonkinlaiselta paluulta edellisen elämän asuinsijoille(???)

Maksullista “seksiä” olen käyttänyt Ateenassa vain kerran kun annoin ikäiseni pojan –26v siihen aikaan- hieroa minua alasti ja se oli ihan ammattimainen hieronta. Muusta en maksanutkaan vaikka minulla seisoikin koko toimituksen ajan. Kundi vaikutti pettyneeltä kun en erektiosta huolimatta ehdottanut jatkoa josta hän olisi tienannut enemmän rahaa.

En kyseiseen paikkaan mennessäni tietänyt että se on ilotalo, mutta kun nyt kerran olin tullut sinne niin tuntui typerältä vain luikahtaa karkuunkaan.
Minotauros kirjoitti: "En ole panetellut. Olen vain kertonut miten asiat itse näen. Myönnän tosin että tympeät kokemukseni suomalaisista homoista ja heidän kuvioistaan paistavat tekstistä.

Sitten meitä on kaksi...........

Minun oma henkilökohtainen Shangri La:ni on New York City ja tulen käymään siellä niin kauan kuin minussa henki pihisee.
Kreikkahan on hyvin ortodoksinen maa ja miten se sitten vaikuttaa yhteiskunnan suhtautumiseen olisi mielenkiintoista tietää? Kai ne on kumminkin kaappihomoja suurin osa.

Suomalaista miestä pidetäänkin aika feminiinisenä ja naisen tossun allahan ne usein ovatkin( heterot). Monet suomalaiset miehet näyttävätkin hyvin pehmeiltä esim. kasvonpiirteiltään.
Kreikka on aika tapakristillinen maa ja kaikki näyttävät ulospäin hyvin uskonnollisilta, tehdään ristinmerkki kun kuljetaan kirkon ohitse, mutta muuten paikallisten ihmisten luonne on aika lailla maailmallinen, ainakin Ateenassa. Kuten roomalaiskatolisen kirkonkin piirissä myös kreikkalainen kirkko on paikoin pahasti korruptoitunut. Esim. mainitsemani ilotalon isännällä oli kalvosinnapit jollaisia papit ja muut kirkonmiehet käyttävät siviilivaatteidensa yhteydessä.
Niin, homous poistettiin Kreikan rikoslaista ehkä ensimmäisenä maailmassa, vuonna 1952. Tiedä sitten mitä se merkitsi, sen jälkeen tulivat sentään Joannidis ja Papadopoulos. Ylipäätään kreikkalaiseen kulttuuriin ei kuulu oman yksityiselämänsä mainostaminen julkisesti, missään asiassa. Se on minusta piristävää, koska kyllästyttää tällainen suomalainen meno että on suurinpiirtein tatuoitava hooemoo otsaansa. Pelkään muuten että tämä viestisarja lopulta luisuu kuin luisuukin rönsyileväksi haukkumismaratoniksi, joten lopettakaamme hyvän sään aikana.