Kaverit ja seksi?

Kaverit ja ystävät ovat hirmu kiva juttu ja yksi niistä hyvistä syistä, joiden takia elämä on elämisen arvoista. Joskus kavereiden kanssa tulee harrastettua seksiäkin ilman että se kaveruussuhde siitä mihinkään muuttuu. Ehkä siitä tulee jopa parempikin aika usein.

Tämä nyt on taas tätä puuduttavaa seksikeskustelua, mutta kai tämäkin on jonkinlainen "suhde"-keskustelunavaus. Mitä mieltä olette kavereiden kanssa sekstailusta, siis siinä mielessä ettei olla ns. fuckbuddy-frendejä, vaan kaippareita ihan kaikessa muussakin, harrastuksissa, bilettämisessä, jutustelussa ja yhdessäolossa?

Jos joskus tulee kaverin kanssa seksin puolellekin mentyä, niin onko sosiaalimorkkis, hiton hyvä fiilis vai "no se nyt vaan on tätä" -fiilis?

Joillekuille kaveruus loppuu kun seksi alkaa. Onko näin noin yleensä vai voiko olla kivat kaverit ja joskus "haksahtua" intiimiyteen joka menee "pelkän" kaveruuden yli, ilman että ystävyys siitä on moksiskaan?

Itse en ainakaan koe sellaista ongelmaksi, mutta olen kuullut, että joistakuista tuntuu kummalliselta kun frendin kanssa myös sille päälle mennessä tapahtuu kivoja karnaalisia asioita.

Kuinka muut?
Joidenkin kavereiden kanssa se ei tuu kuuloonkaan, joidenkin kanssa oon petissä silloin tällöin. Ei siinä oo mitään pahaa, frendin kanssa sekstaus on mukavaa ja rentoo ja molemmat nauttii.
Mä ajaudun joidenkin hetskufrendien kanssakin joskus samaan sänkyyn; meillä ei oo seksiä mut nukutaan toisissa kiinni ym.
En harrasta, ei kuulu mun käsitykseen ystävyydestä. Tai seksistä.

Olen kyllä useammankin kerran tavannut kundeja, jotka harrastavat epäsäännöllisen säännöllisesti seksiä ystäviensä/kavereidensa kanssa.

Minulla ei ole mitään asiaa vastaan. Olen vain huomannut, että tälläiset "piirit" ovat hyvin torjuvia muita miehiä kohtaan, jos siis joku jäsenistä sattuisi harkitsemaan hairahtumista seurusteluun jonkun ulkopuolisen kanssa.
En harrasta. Ei kuulu munkaan käsitykseen ystävyydestä, seksi on sitten erikseen.

Sitä paitsi, en oo seksuaalisesti mitenkään kiinnostunut noin 99% mun ystävistäni. Mun päässäni koko tilanne muuttuis ihan kummalliseks.

En pysty olemaan ilmeisesti sitten niin "casual" seksisuhteissani, eikä se mua kyllä haittaa.

Kuten e-vils kirjoitti, niin luulen että itsekin muuttuisin paljon omistushaluisemmaksi ja mustasukkaiseksi jostakin frendistäni, jos nyt sattuisin hairahtumaan harrastamaan seksiä hänen kanssaan. Jos seksiä haluaa ja pystyy harrastamaan kyseisen frendin kanssa, mun kohdallani kyse on kyllä paljon muustakin siinä tapauksessa kuin vaan seksistä...
Miksei kavereiden kanssa voisi harrastaa seksiä?Jos he sitä haluavat.Jos asia passaa molemmin puolin ,niin miksei.Toisille se käy ei kaikille.Jos siitä tulee sosiaalinen morkkis itselle tai toiselle osapuolelle, niin silloin lopetetaan.

Fuckbuddy-idea on sinällään ihan okay. Amerikoissa ihan yleistä. Ei he siitä tunnu kovin suurta morkkista saavan. Seksi on silloin seksiä ja sillä siisti.Nautitaan, puretaan seksuaalisia paineita .Tuntuu,että me täällä Suomessa ollaan olevinaan niiiin puhtoisia ja oikeaoppisisia . ...ettei mistään vain nautittais...eikä sen puolin kukaan muukaan sais nauttia.Itse,jos vain löytäisin kivan fuckbuddyn , en vastaankaan panisi.
No voi saasta! Että ihan jenkeissä fuckbuddyt arvossaan! Ajatella niin... Kyllä varmaan on miehessä vikaa, jos ei seksin päälle ymmärrä. Mitäköhän vielä :o
  • 7 / 36
  • Resander
  • 26.9.2004 17:22
Mulla on ollut fuck buddy jo monen vuoden ajan. Tavataan muutaman kerran kuussa seksin merkeissä, mutta muuten eletään elämät ja ihmissuhteet muualla. Seksi paranee koko ajan, kun tuntee ja tietää toisen pikku pervoudet, mutta meillä ei ole mitään tarvista istuskella illallisilla käsi kädessä. Homma toimii hienosti.
E-vils, oletkos jotenkin katkera tai ainaisessa puutteessa. Kirjoituksesi jotenkin sellaista osoitti.Tai ainakin asiallinen keskustelutaito puuttuu täysin.Parempi pysyä pois keskusteluareenoilta, jos taitoa ei ole.

Resander, kiitokset asiallisista kommenteistasi.
Meillä jokaisella on oikeus mielipiteeseen, eikö totta. Siinä vaiheessa, jos, kuten skepsis teit, esittää argumentteja, jotka ovat kepoisia tai muuta, voi niitä toki kommentoida.

Tässä tapauksessa kommentoin skepsiksen argumenttia samalla tasolla. Ikävää, että skepsiksen sitten piti heti alkaa solvata ja esittää arvailujaan mun persoonasta.

Tottakai mä olen katkera ja puutteessa. Mitään muita vaihtoehtojahan ei ole.
Joskus vois unohtaa sen seksin vähäksi aikaa ja ainakin rakentaa ystäväverkostoa, jossa olisi aitoa ystävyyttä. Mielestäni tämä puuttuu tai siinä olisi parantamisen varaa meikäläisten ympyröissä, joista minä ainakin alan etääntyä, mitä vanhemmaksi tulen, koska ei sitä jatkuvaa bailaamistakaan ikuisesti jaksa.

Tällä hetkellä homopiireissä ei taida olla mitään minua kiinnostavaa, siksi tyhjänpäiväistä se alkaa olla. Ehkä joku liikunta, mutta kun sitä pilatesta ei ole ainakaan vielä tarjolla kohtuuhinnalla, niin saa jäädä.
Skepsistä taisi osua johonkin herkkään kohtaan. Eihän täällä kukaan ollut tuomitsemassa ajatusta.

Ajatushan on itse asiassa ihan hyvä. Mä en suhtaudu seksiin sinänsä tiukkapipoisesti, mutta läheiset ystävät ja seksi vaan tekisi tilanteesta hankalan ja omituisen.

Mielummin niiden seksipartnerien kanssa ystävystyy sit muualla.

Täytyykö heti vetää herne nenään jos nyt ei ihan yhdessä kuorossa samaa mieltä olla?
Kuuleppas Hertz, minun kantani sekä ystävien seksikaveruuteen että fuckbuddy-ystävyyteen on jokaisen oma asia ja hyväksyn ne molemmat. ...joten hernettä ei tullut vedetyksi nenään eikä muuallekaan. Kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen.Missähän minä sellaista olen vastustanut??? ...joten hiukka parempaa tekstinymmätämisen taitoa.Parempi olisi lukea tekstit hyvin ennenkuin vastaa jotain paikkansapitämätöntä.
Anteeksi e-vils, jos pidit mielipidettäni solvauksena .Tarkoitus oli vain esittää eräs vaihtoehto katkeranoloiselle kirjoituksellesi.En koskaan enkä missään ole vastustamassa mielipiteenvapautta.
Oli kai siitä minun mielipiteessäni edes hiukkasen hyötyä, kun itsekin oivalsit, että olet katkera ja puutteessa. Oivallukseenhan liittyy aina suunnanmuutos parempaan. Joten toimintaan vain poistamaan sitä katkeruutta ja puutetta.
Skepsis, sinähän olet ihan kusipää!

Oliko kenties lisää syvällisiä persoonallisuusanalyysejä tarjolla? Feel free...

Ameriikoissa psykologien palvelut ovat todella yleisesti käytössä, ehkä sinukin pitäisi päästä niiden piiriin?
skepsis - olet oikealla asialla ja täytyy hattua nostaa kun jaksat kirjoittaa, vaikka nämä rukospiiriläiset peräkyläläiset vaan pumppaa omaa ymmärtämättömyyttään eetteriin..
Kukin saa mielestäni vapaasti naida niin paljon kuin lystää ja kenen kanssa haluaa, kunhan kaikki osapuolet tietävät missä mennään ja ketään ei johdeta harhaan, loukata tai käytetä hyväksi. Pelisäännöt pitää siis kaikilla olla selvillä. Henkilökohtainen mielipiteeni kuitenkin on, että kun seksi astuu kuvioihin, niin ihmissuhde on jotakin muuta kuin pelkkä kaveruus.

Huomaa taas kerran, että homopiireissä tuntuu olevan normina "nai kaikkea mikä liikkuu ja ilman minkäänlaisia tunteita". Heti jos joku kehtaa ehdottaa, että ehkäpä ystävyys ja seksi eivät sittenkään kuulu yhteen, niin kuorossa ollaan manaamassa tämä raukka alimpaan helvettiin, puutteessa eläväksi ja katkeraksi siveyden sipuliksi. Kaikenlainen ns. "normaalius" elämäntavoissa ja ihmissuhteissa tuntuu olevan homopiireissä kauhistus.

Homomaailmassa pitäisi ilmeisesti olla vaihtoehtoinen ja vapaamielinen ilman rajoja, mitään "tavallisuuteen" viittaavaakaan ei saisi esiintyä. Jotkut meistä ihan oikeasti haluaa kuitenkin pitää kaverit ja seksin erillään (tylsän perinteisesti ja "normaalisti") ja ovat vieläpä ihan tyytyväisiä siihen. Jotkut meistä eivät voisi kuvitellakaan harrastavansa mitään seksuaalista kavereidensa kanssa, sillä se tuntuisi lähes samalta kuin sisarustensa kanssa vehtaaminen.

Olisiko sellainen mahdollista, että hyväksyttäisiin myös meidät ns. "tavishomot", jotka emme halua viettää orgioita kavereidemme kanssa?
Kyllä se pojat on niin että me olemme kuin heterot konsanaan.
Sielläkin on ne jotka pitävät penistään maailmanlahjana naisille ja siksi tarjoavat sitä mahdollisimman monelle (vaikkakin ovat naimisissa) ja sitten ne jotka vannovat uskollisuuden nimeen.

Turhaa yleistää, meitä on NIIN moneen junaan ja turhaa anoa mitään hyväksyntää, kyllä me jokainen löydämme kyllä ne Arvoisemme ystävät joiden kanssa tulee toimeen omilla säänöillä.
Eikö??
E-vils, parempi olla kusipää ,kun ei päätä ollenkaa tai ettei päässä ole muuta kuin tyhjää.Sitähän sanotaan, että tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.Täälläkin sen aina huomaa, vaikka muka ollaan keskustelemassa.
Jos ei voi hyväksyä kuin oman mielipiteensä, turha siitä on muille urputtaa. ... perustaa vaikka täysin omanmielistensä keskustelupalstan. Siinä voi sitten hehkuttaa omaa erinomaisuuttaan mielin määrin.
Parasta mennä heti peilin eteen ja katsoa puuttuuko pää itseltä kokonaan tai koputtaa päätään kuuluuko sieltä mitään . ...jos ei kuulu, niin lopun voi arvata, mitä on parasta tehdä...
Tarkistappas tietokirjasta, mitä sana infantiilius merkitsee. ...kolahtiko jotenkin???
Tavis: "Heti jos joku kehtaa ehdottaa, että ehkäpä ystävyys ja seksi eivät sittenkään kuulu yhteen, niin kuorossa ollaan manaamassa tämä raukka alimpaan helvettiin, puutteessa eläväksi ja katkeraksi siveyden sipuliksi. Kaikenlainen ns. "normaalius" elämäntavoissa ja ihmissuhteissa tuntuu olevan homopiireissä kauhistus."

Hui että mitä ystäviä sinulla on. Vähän juuri tuota sinun mainitsemaasi "normaaliutta" kai minäkin haeskelin kysymykselläni. Eikä kai ollut tarkoitus mitenkään arvottaa kunkin omaa normaalius-käsitettä.

Yhden kerran jopa heterokaveri on kauheessa kännissä ottanut suihin miltei väkipakolla, joskaan en siinä vaiheessa jaksanut muuta kuin kikatella, eli väkisinmakaa... suihinott... äh, miksikä sitä nyt kutsuisi, mutta sellaisen puolelle se ei kuitenkaan mennyt. Aamulla naureskeltiin molemmat ja vieläkin (tapahtui 7 vuotta sitten) joskus muistutan piruillen, kuinka kikkeliä kännissä oli sen kiva pureksia.

Jotenkin tämä "homopiiri" ei ole tuttu juttu. Ainakaan en tunne sellaisia ihmisiä, jotka näitä usein täälläkin esitettyjä mielipiteitä omaisivat. Onko "homopiiri" kenties jokin tietty demografinen ominaisuusrypäs, jonka sisällä _kaikki_ ovat yhtä mieltä eri asioista?

Tuntuisi noin jollain logiikalla, että liiallinen "normaalius" olisi jo epänormaalia, jos ottaa huomioon kuinka monella mittarilla keskivertoa (=normaalia?) voidaan mitata. Jos olisi ihan kaikessa keskiverto, olisi jo epäkeskiverto, koska keskiverrosti on kai aika mahdotonta olla kaikessa keskiverto.

Tarkoitus ei kuitenkaan ollut moraalisen kysymyksenasettelun laadinta, mutta kai seksiin aika usein liittyy hurjan paljon "moraali"kysymyksiä, mikä on oikeastaan aika hupsu juttu sinänsä, kulttuuripohjainenhan se on mutta kuitenkin veikeä.
Itselleni ei ole siunaantunut kavereita, jotka kiinnostaisivat minua seksuaalisesti. Yhden kaverini kanssa ajauduin seksiin, mikä sitten osoittautui virheeksi; joskin hyödylliseksi sellaiseksi, sillä sen myötä kävi ilmi, että odotuksemme olivat erilaisia. Ystäviä meistä silti tuli.

Periaatteessa voisin hyvin harrastaa kaverini kanssa seksiä, jos tämä minua kiinnostaisi sillä tavoin ja olisin kohtuullisen varma, että tällä ei olisi vääriä odotuksia suhteeni.
Huh. No tämäpä keskustelu karkasi käsistä oikein taidokkaasti.

Juu, no kyllä luin Skepsis kirjoitukset ihan pariin otteeseen. Et varmaan mielipiteenvapautta tuominnut, mutta aika jyrkän asenteen otit. Heti piti ihan kahdella jalalla tulla hyppimään päälle, kun muutama ihminen ei katso tarpeelliseksi paneskella ystäviään.

Siis, ihmisillä on oikeus panna ketä haluavat, miten haluavat, missä haluava ja milloin haluavat. Kunhan tietysti laillisuuden merkit täyttyy. Ei sillä minulle mitään merkitystä ole, onko se sinun hyvä ystäväsi/kaverisi/kuppilasta isketty yhden yön juttu/poikaystävä jne.

Joten en kritisoi ketään joka harrastaa tätä fuckbuddy- juttua, sehän kuulostaa ihan hyvältä idealta. Itse en kuitenkaan halua tehdä niin.

Täällä tuskin kukaan mitään tiukkapipo moralisteja oikeasti on. Tuntuu että joillekin tiukkapipo moralisti tarkoittaa jotain muuta mitä se ei todellakaan ole. Kun heti vain vilauttaakin mahdollisuutta siitä, että ei halua naida kaikkea mikä liikkuu, niin sitten on pakko olla tiukkapipo moralisti, joka haluaa sulkea kaikenmaailman Voguet ja leimata kaikki homot huoriksi.

Get over yourselves.
  • 25 / 36
  • Spgu-häbbär
  • 1.10.2004 23:49
Ei kai KAVERI voi edes kiihottaa!? Vai riittääkö se, että löytyy reikä...
  • 26 / 36
  • Ylväs pylväs
  • 2.10.2004 12:14
Haa! Tämä sivusto toteuttaa toiveita. Luettuani tämän sarjan viestejä oivalsin miten kiva juttu tuollainen fuckbuddy olisi nyt kun asun Irlannissa ja kaikki aika tahtoo muutenkin kulua viihteellä. Nyt minulla on fuckbuddy ja myös tämän fuckbuddyt, vaikken erityisemmin edes etsinyt. Helpottaa asioita paljon. Suosittelen! =>

Siis niille keitä kiinnostaa. Täällä oikeasti liikkuu ainakin pari kolme tiukkapipoista moralistia, jotka ei osoita mitään kunnioitusta toisten mielipiteitä kohtaan. Miksi sitten niitä itseäänkään pitäisi kunnioittaa?

Ei se ole kunnioittamista että melskataan “mulla on miälipide! Tehkää te mitä vittua tykkäätte ja pankaa kaikkea mitä liikuu kaikenmaailman vogueissanne. Mä en teitä panis miljoonastakaan! (Niinkuin esim. minä nyt kyseisten tyyppien kanssa suostuisin panemaan edes kahdesta miljoonasta.)

Eli sanotaan pidä mielipitees mutta kostoksi haukutaan toinen haisevaksi paskaksi. Minuun ei tollanen vaikuta mitään, en muutu miksikään ja vielä vähemmän muutan mielihyvän lähteitäni, mutta ei tuo hyvää käytöstäkään ole.
Hyvä käytös? Mielipiteen ilmaisu? Halventaminen? Syyllistäminen? Keskustelutaito?

Missäköhän tässä taas mennään ja mistä ihmeestä oikein on kyse...?
Gogolle: aion hankkia muuta seuraa. Ranneliike on nyt ainoa palsta enää, jossa käyn keskustelua homojen kanssa, muu ei enää paljoa kiinnosta.
Selitykseksi: mua nyppi aika paljon se, et mun mielipiteeni lytättiin aika totaalisesti tuossa yhdessä keskustelussa, että aion ottaa etäisyyttä homoihin ja nyt panostan omaan itseeni.
Mies, voin kertoa, että minua nyppii se, etten tiedä mitä puheenvuoroillasi tavoittelet. Ne ovat välillä sellaisia, että suorastaan haastat muut ottamaan kantaa, eikä se läheskään aina ole ollut myötäsukaista, vaikka sitähän näytät kuitenkin loppujen lopuksi toivovan. Aika erikoisin tavoin hyväksyntää haet. Olet toistuvasti ilmoittanut häipyväsi milloin mistäkin keskustelusta ja koko Ranneliikkeestä. Koeta ystävä hyvä jo päättää mitä meinaat. Tällaisilla puheillasi et kyllä toivomaasi myötätuntoa saa ainakaan minulta, päinvastoin.

Kerroit joskus panostaneesi elämäsi aikana tuntuvasti homojen eteen. Mainostamistasi teoista olisi edelleen kiinnostavaa kuulla. Jää ilmeisesti tyhjäksi puheeksi, koska et toistamaani kysymykseen ole aiemminkaan vastannut.

Nyt ilmoitat ottavasi etäisyyttä homoihin ja panostavasi itseesi! Mitähän tuokin kommentti pitää oikein sisällään. Haluatko sitä hieman avata meille?
Eikös kaverit ole just sen takia niin hyvä juttu kun niiden kanssa ei tarvitse sekstailla? :)

Mutta jokainen taaplaa tyylillään.
Mutta tuosta seuraakin seuraava kysymys, oletko koskaan sekstaillut parhaimpien kavereittesi kanssa? Edes suhteen alussa?
  • 34 / 36
  • Ylväs pylväs
  • 4.10.2004 10:58
Mies: Tuo ei ole kovin viisasta, jos sallinet sanoa. Ei pidä antaa näille tämän sivuston tai muiden sivustojen vittuilijoiden vaikuttaa itseensä. Nuo tyypit yrittävät vain päsmätä sillä ainoalla tavalla joka niille on mahdollista. Homoja on kuitenkin hyvin monenlaisia ja sinäkin löydät kyllä mukavia, itsellesi sopivia tyyppejä jos osaat etsiä.

Huom: En nyt ole suosittelemassa Miehelle fuckbuddyja tai muuta omaan elämääni kuuluvaa.
Mies, muistapa vanha viisaus: ei pidä provosoitua, vaikka provosoidaan.

Älä katkeroidu kaikille homoille, jos sinut on lytännyt lähinnä yksi henkilö, joka on asettautunut kaikkien muiden yläpuolelle.

Sillä aiheuttaisit vain pahaa itsellesi ja annat aseita niiden käteen, jotka haluavat hiljentää toisinajattelevat.

Ei kannata juuttua chattisotiin, jotka joskus muistuttavat kapakkatappeluita, joissa räkäkännissä olevat tyypit haukkuvat ja hakkaavat toisiaan.

Minä ainakin muistutan itseäni vanhalla ohjeella internet-häiriköille: Hanki elämä!

Minäkin haluan esittää kritiikkiä sen kehityksen johdosta, mihin SETA on ajautumassa. Olen esittänyt sen suoraan SETA:n johdolle. En mielelläni jää kuuntelemaan ala-arvoisia henkilöön kohdistuvia hyökkäyksiä ("15-vuotias finninaama" "luomiskykynsä menettänyt taiteilija").

Muista, Mies, että ne jotka esiintyvät täällä SETA:n nimissä, eivät välttämättä edusta SETA:a, vaikka siltä julkisuudessa näyttäisikin.

Arvostan ranneliikkeen rentoa linjaa. Toivottavasti SETA:n nimissä ilmenevä komentelu ja päsmäröinti eivät saa ajettua ihmisiä pois täältäkin.

Hyvä Mies, olen monessa asiassa ilmeisesti eri mieltä kanssasi. Mutta puolustan oikeuttasi kritisoida kivettyneitä valtarakenteita. Tee se vain viisasti, ettet vahingoittaisi itseäsi tai antaisi aseita niiden käsiin, jotka sinut haluavat hiljentää.
Mies: selasin keskusteluja taaksepäin. Huomasin, että ketjussa Terveydenhuollon ammattilaiset 11.7.2004 kerroit olleesi kaksi vuotta homokielteisessä psykoanalyysissä.

Minä aikoinaan sorruin yrittämään itseni heteroksi eheyttämistä psykoanalyysissä neljän vuoden ajan.

Meillä on aika lailla samaa kokemustaustaa. Vieläkin usein puren hampaita kun muistelen psykoanalyytikon harjoittamaan päsmäröintiä ja kaikkitietävyyttä.

Olen joutunut käymään paljon terapioita myöhemmin päästäkseni eroon psykoanalyyttisestä nöyryytyksestä.

Sen takia minusta kaikki eheytysideologioiden puolustajat ovat vastuuttomia ja vastenmielisiä. Sekä ne, jotka yrittävät hiljentää tai hyssytellä eheytysideologioihin kohdistuvaa kritiikkiä.

Jotkut kapeakatseiset konservatiivit eivät näytä tajuavan, että eheytysideologia läpäisee vieläkin suurelta osalta koko psykologian, psykoterapian ja sielunhoidon kentän. Se ei ole rajoittunut vain johonkin A:lla alkavaan pikku lahkoon. Onneksi myös psykoala on nopeassa muutoksessa kohti parempaa. Mutta muutos ei tapahdu ilman meidän kritiikiämme.

Pystyn purkamaan sisäistä vihaani eheyttäjien kaksinaamaisuutta kohtaan kirjoittamalla itseni ulos kokemuksesta. Tiedätkö ehkä, että olen kirjoittanut omasta eheytyssekoilustani Malla Parkkisen kirjassa Ulos kaapista (Like 2003) omalla nimelläni (Olli: Ihan sairas kertomus).

Suosittelen samaa sulle. Jatketaan veneen heiluttamista ja kirjoittamista :)

Jos haluat, lähetäpä palautetta privana tai julkisesti.