Androgyyniys, huono vai hyvä juttu?

Mielipiteitä kiitos. Jos ei ole ns. keijukainen, tai no, vaikeetahan on määritellä millanen on oikee homomies mut kuitenki ja sit näyttää enemmän Maijalta kuin Matilta, eli ihmiset luulee tytöksi. Kiinnostaako tällanen ulkonäkö muita(kin) miehiä kuin vanhoja äijiä?
Kysyit mielipidettä asiaan ja täältä pesee...
Ei kiinosta, ei ainakaan seksuaalisesti, mielummin loppuelämän selibaatti.
Moinen look on aina ollut rock-maailmassa edukseen, mutta se maailma onkin sellainen image-pohjainen.
Seka varmaan eduksi jos ajattelee drag-taiteilian uraa.
En törmää suoralta kädeltä. Liika työttömäisyys häiritsisi minua, mutta sopiva sekoitus miehisyyttä ja naiseutta voi olla todellinen turn on ;-)

Kaiken a ja o on kuitenkin olla sinut itsensä kanssa. Teennäisyys aiheuttaa torjuntaa.
Saa näyttää tytöltä, kunhan 'hinttimaneerien' määrä ts. ranteiden vispaaminen, ehostus ym. dramaqueen-käytös on jätetty minimiin.
Henk.koht. en ole tähän mennessä tavannut kovin tyttömäistä homopoikaa tai heterokaan sellaista, joka olisi minun mielestäni erityisen kiihottava.

Toisaalta mun mielestäni androgyynisyys ja kaikenlainen sukupuolettomuus on hirveän mielenkiintoista ja tavallaan pyrin sellaiseen itsekin, ilman tosin sitä että tarvitsee näyttää tytöltä (koska, let's face it, 95% miehistä, varsinkaan homosellaisista, ei hirveästi siitä pidä).

Mutta teennäisyys on tosiaankin ultimate turn-off, jos oikeesti on supertyttömäinen homo, niin ole sitten, vaikka kaikki haukkuukin kanaksi ja ämmäksi, niin silti pitää olla oma itsensä. Tärkeintä on viihtyä ensin itsenänsä, sitten voi viihdyttää muita....
Herz kirjoitti: Toisaalta mun mielestäni androgyynisyys ja kaikenlainen sukupuolettomuus on hirveän mielenkiintoista ja tavallaan pyrin sellaiseen itsekin...

Joo minä taasen en pyri siihen koska se ei ole luonteelleni ominaista mutta uskoisin että pystyisin sentään yhden illan verran heittämään drag-roolia jos sikseen tulee.

Kuten aikasemmin jo mainitsin, rock maailma tuntee monta persoonaa jotka ovat hyväksi käyttäneet androgyynisyytä ja hyvällä menestyksellä. Alice Cooper, Paul Stanley(Kiss), David Bowie, Boy George, Grace Jones, K D Lang sekä Hollywoodissa Katharine Hepburn, Marlene Dietrich.
Henkilökohtaisesti en kokenut ketään heistä (herrat siis) seksuaalisesti kiinostaviksi millään muotoa mutta esintyjinä todella mielenkiintoisiksi.
  • 7 / 12
  • EriMieli
  • 29.9.2004 17:11
En nyt ole ihan samaa mieltä että nuo artistit/taiteilijat olisivat olleet kovinkaan "androgyynejä"...
EriMieli kirjoitti: "En nyt ole ihan samaa mieltä että nuo artistit/taiteilijat olisivat olleet kovinkaan "androgyynejä"..."

Eipä tietysti mutta sanotaan että edes hieman sinne päin.......edes hieman jos verrataan nyt esim Kari Tapioon, Frediin, Juice Leskiseen.... :)
Näääh...... tokkopa.
Heipsun!

Täällä on yks "androgyyni". En kyllä ihan sieltä kaikkein "androgyyneimmästä" päästä :) Siis esim. DTMssä näkee paljon androgyynempejä kundeja kuin minä...

Mut siis asiaan :)
Mulla toi androgyynius on ehkä enempi käytöksessä ja luonteessa. En meikkää tai pukeudu tyttömäisesti.
Mutta esim. jos jättää deitti ilmoituksen on TOSI hankala kertoa millainen on, kun ei mahdu lokeroihin...

Ei ole macho, ei drag, ei täysin neiti/kana, ei naapurin poju....Se on hiukka hankalaa kun homomaailmassa kuitenkin toi lokerointi on yleensä aika selkeää...
Ah...Vielä lisäys kun unohtu tosta ekasta viestistä.
Eli itse en tykkää (seksuaalisesti) androgyyneistä kundeista. Että en ole semmonen homppeli joka etsii peilikuvaansa rakkauden kohteeksi ;)
Mielestäni kaunis mies on aina myös androgyyni. Se voi olla hyvin lumoavaa sillä tavalla, jos on huomiota herättävän kaunis esim, jos miehellä on paksut ja pitkät silmäripset ja isot silmät ja sirot kasvot ja luusto. Se herättää kyllä huomiota ja sitä voi ihmetellä, mutta minussa se herättää lähinnä uteliaisuutta. Kauniita ihmisiä on mukava katsoa.

Olen nähnyt myös todella pelottavan kauniin ja myös lihaksikkaan italialaisen miehen, mikä oli aivan ällistyttävää, koska se oli jotakin "todella upeeta".

Ei androgyynisyys ole vastenmielistä, vaan kiehtovaa.

Nyt on kyllä niinkin, että kaunis mies voikin olla entinen nainen, joka on leikkauttanut itsensä oman sisäisen maailmansa mukaiseksi.
Minä ainakin meikkaan ja näytän todella monen mielestä tytöltä. Sillä ei ole mitään tekemistä dragin kanssa. Se on vain tapa ilmaista itseäni ja nimenomaisesti tapa olla mies. Vaatii näetsen munaa sekoittaa totuttuja normeja. Homouden kanssa asialla ei ole mitään tekemistä. Ranteeni ei heilu.

Toki ulkoinen olemukseni myös viestii rakkaudestani rokkiin.

Michael Monroe, David Johanssen, Jonne Aaron ja muutamat muut itseään ehostavat rokkikukot ovat kauniita. Sietäis muidenki tyyppaa.