Missä parhaat spinnaustunnit?

Syksy alkaa taas lähestyä joten alkaa olla aika siirtyä sisätiloihin pyöräilemään. Viime talvena aloitin spinnauksen ja totesin sen tosi tehokkaaksi lajiksi. Kävin tuolloin Kampin Motivuksessa pyöräilemässä, siellä vain eivät tunnit välttämättä ole kovin rankkoja.
Lisäksi jäin ihmettelemään eikö tuo laji miehiä vedä...?

Eli missä itse käyt spinnaamassa? Voitko jotakin suositella?
Minä olen kuullut, että on se Markus( jotakin), jonka tunneille haetaan lippuja etukäteen. Muistaakseni hän käy Wellnessissä(?) ja Athlonissa. Hän on ollut sairaalassa työssä tai on? Voin muistaa pieleen, kun en harrasta mitään.
Alexiumissa eli Aleksanterinkadun Elixiassa on kivoja spinningtunteja (nimellä Xycling), kolmea eri rankkuustasoa. Ykköstaso ollut vielä mulle ihan sopiva. ;) Aika naisvoittoista mutta on miehiä mukana yleensä muutama.
no miehiä uskaltaa enemmän kuitenkin spinningiin kuin aerobiciin. aika ikävää sinällään. olis kiva jos olis ohjaajallekin jotain silmänruokaa :)
  • 8 / 10
  • bittersweet
  • 26.8.2004 13:39
Sanos älä muuta. No, ehkä joskus ollaan samassa tilanteessa kuin Ruotsissa! :)
onko ruotsissa sitten enemmän miehiä liikenteessä ryhmätunneille? mulle henkilökohtaisesti aika sama onko tunnilla miehiä vai naisia, varsinkin jos ite tunnilla mukana. ei mua ohjatessakaan kauheasti kiinnosta kumpaa sukupuolta asiakkaat on...
Ruotsissa about 1/3 asiakkaista kuin myös ohjaajista on miehiä.

En todellakaan tarkoittanut tätä silmänruoka-asenteella. Soisi vaan suuremman osan kansasta löytävän nämä kivat liikuntamuodot, joista moni voisi repiä suuremmatkin kicksit. Ja eipähän olisi aina samannäköistä porukkaa tunneilla, antaahan se oman lisänsä -kyllä se ilmapiirissä tuntuu! (Samalla voisi sitten vaikka koko fitnesskulttuuri nousta ja ohjaajien palkkauskin muuttua jne. blaa blaa off topic.)

Ryhmäliikuntatunneilla on kuitenkin aika vaikeaa seurata muiden edesottamuksia, jos meno on kova. Puhumattakaan sitten ohjaamisesta, jossa saa jatkuvasti keskittyä tulevaan ja liikkeiden opastamiseen...