tatuointi

kuinka yleistä on, että lepakolla ja homolla on tatskoja?
mikä merkki kuvaa lepakkoa?
käyttääkö lepakot jotain tiettyä kuvaa hetskuja enemmän?
Millä tavalla se, että on kiinnostunut samaa sukupuolta olevista ihmisistä vaikuttaisi mitenkään siihen, onko ihmisellä tatuointeja vai ei?

Jos jollakin on sellainen mielikuva, että hlbt-ihmisillä on erityisen paljon tatuointeja, se saattaa johtua siitä, että paikoissa, joissa hlbt-ihmisiä liikkuu paljon yhdellä kertaa (siis baareissa), on useimmiten nuorta väkeä. Ja vaikka minulla ei mitään tilastotietoa asiasta ole, näppituntumalla sanoisin, että nuoret teettävät enemmän tatuointeja kuin vanhemmat ihmiset.

Mistään salaisista tatuointitunnusmerkeistä en ole kuullut (ja idea kuulostaakin aika vanhanaikaiselta). Jos tatuoinnilla haluaa merkitä itsensä lesboksi, niin varmaan joku lepakon (siis sen siivekkään eläimen) kuva voisi toimia diskreetisti. Se tosin ei aukene suomea puhumattomille lepakoille. Toinen vaihtoehto voisi olla vaikka kaksi naarasmerkkiä yhteenkietoutuneina (siis se ympyrä, josta lähtee risti alaspäin).

Tai jos todella haluaa esittää asiansa niin, että kaikki sen varmasti ymmärtää, niin isoilla tikkukirjaimilla vaan otsaan: LESBO! :)
  • 3 / 11
  • Grimalca
  • 25.7.2004 18:34
"Millä tavalla se, että on kiinnostunut samaa sukupuolta olevista ihmisistä vaikuttaisi mitenkään siihen, onko ihmisellä tatuointeja vai ei?"

No sitähän tässä lähestulkoon kysyttiinkin.

Onko homojen joukossa prosentuaalisesti enemmän tekoblondeja? Varmaankin.
Onko homojen joukossa enemmän korvakoruja (ja muita koruja, kaulaketjuja, yms) käyttäviä? Varmaankin.

Sama pätee tatuointeihin. Kenties "homokulttuuriin" kuuluu tatuoinnit läheisemmin, kenties ei? En tiedä itse tästä. Mutta turha kuitenkaan on kieltää seksuaalisuuden vaikuttamisesta tatuointien ottamiseen...
  • 4 / 11
  • DorisTurust`
  • 25.7.2004 19:48
Mä olen kuullut et lepakoilla on jokin oma tunnuksensa, mut en tiedä minkälainen se on. Varmaankin tattooliikkeissä tiedetään.
"Mutta turha kuitenkaan on kieltää seksuaalisuuden vaikuttamisesta tatuointien ottamiseen..."

Häh? Siis mitä vaikutusta sillä oikeesti voisi olla? Mä en todella voi ymmärtää. Korvikset voin ymmärtää homoilla, koska ne on ainakin aikanaan olleet jonkinlainen salainen tunnistusmerkki. Ja muitakin vaatetukseen tai helyihin liittyviä koodeja varmasti on, mutta tatuoinnit ovat asia erikseen.

Lisäksi halusin peräänkuuluttaa sitä, että ne baareissa liikuskelevat tyypit, joiden pohjalta erilaisia yleistyksiä tehdään, ovat vain jäävuoren huippu kaikista homoista ja lesboista.

Ja vielä: jos edellä mainitsemieni symbolien lisäksi on olemassa jokin salainen lesbojen tunnistustatska, niin se ei ole mitenkään erityisen yleinen, ainakaan Helsingissä.
Täytyy vielä mainita tällainen juttu, jonka löysin. Lotta Jokinen on tehnyt proseminaarityön aiheesta "Kyllä lesbo lesbon tuntee - mutta mistä? Miten seksuaalinen suuntautuminen näkyy pukeutumisessa?". Se löytyy osoitteesta: http://www.sappho.net/finlez/lj.pdf

Jokisen tutkimista 54 lesbonaisesta 14:llä oli tatuointi (ikähaarukka 20-50). Jokainen voi itse veikkailla, miten kyseiset luvut vertautuvat heteroväestöön.
  • 7 / 11
  • Laskutaitoinen
  • 26.7.2004 21:26
Edellinen kirjoittaja veti johtopäätöksiä edellä siitä, että "54 lesbonaisesta 14:llä on tatuointi". Se tarkoittaisi (pienestä otoksesta huolimatta), että non26 % lesboista olisi tatuointi.

Edelleen se tarkoittaisi, että 74 % lesboista EI OLE tatuointia.

Mitä ihmeen muite johtopäätöksiä tästä voisi vetää, kuin että enemmistöllä lesboista EI OLE tatuointeja.

Herranen aika.
Kannattaisko taas lukea kunnolla koko keskustelu ennen kuin rupeaa vetämään johtopäätöksiä... *huoh* (Vaik' onhan nää kirjotukset toki olleet hiiiirmu pitkiä....)

a) En päätellyt _yhtikäs mitään_ esittämistäni luvuista. Tutkimuksen otos oli hyvin pieni ja eivätkä tutkittavat henkilöt olleet välttämättä erinomaisen edustava joukko lesboja. Mainitsin tutkimuksen vain koska ajattelin, että keskustelun aloittajaa saattaisi kiinnostaa tämä aihe ja ehkäpä ylipäänsä ko. tutkimus.

b) Olen nimenomaan peräänkuuluttanut sitä, että en usko, että lesboilla tai homoilla on muuhun väestöön verrattuna erityisen paljon tatuointeja. Mielestäni nuo edellä esittämäni luvut juuri tukevatkin tätä väitettä.
Terve
Mitä kesällä olen Pihlajasaaressa käydessäni katsellut äijiä,
niin aikas vähän on homomiehillä tatuointeja. Yksittäisiä kuvia lähinnä olkapäässä tms.
Poikkeuksia toki löytyy.

Itselläni on kymmenkunta suht´kookasta kuvaa nahassani
ja tuntemattomat/puolitutut on tullu kiinnostuneina katselemaan lähempääkin (yleensä kauhistelemaan).
Että tömmöstä...
Kivat kesänjämät kaikille.
Ennen vanhaan lesbopopulaatiosta saattoi pistää silmään leppäkerttu-tatutointi. Leppiksen on sittemmin harmillisesti nysvinyt Rkp. Batman-tatskoja olen nähnyt pari, lisäksi joitain sateenkaariväen vanhempia symboleja (labrys, lambda) ja onpa tiedossa yksi naista tarkoittava kiinalainen merkkikin. Mitenkään superyleisiä nämä eivät kuitenkaan ole.