Finnit: ongelma?

  • 1 / 12
  • Anthon20
  • 16.8.2004 22:09
Mitäs mieltä olette finneistä? Onko ne oksettavia, jotka estävät sekstailun, vai ei haittaa mitään? Mulla on yläselässä aika paljon finnejä, ja olen kärsinyt siitä jo vuoden. En oikeastaan ole kehdannut hankkia seksiseuraa melkein vuoteen. Ongelma on siis ilmeinen.

Oon muuten hyvännäköinen, ja itsestäni huoltapitävä. Kasvot ovat puhtoiset ja olen hoikka. Tahtoisin kuulla, onko finnit esim. yläselässä ja hartioilla totaalinen turn off? Olen yrittänyt hoitaa niitä, mutta ne eivät oikeen lähde pois. Uusia tulee sitä mukaa kun vanhoja lähtee. Ja varmasti tulee jäämään jonkinlaisia arpia, sitten *joskus* kun ne lähtee.

mielipiteitä?
Hyvät hampaat ja silonen iho on must. Antibioottikuuril finnit lähtee, mars lääkäriin. Muista myös kun käyt suihkussa, et ensiks peset hiukset ja vast sen jälkeen saippuoit kropan. Monest sampoon hoitavat ainesosajämät jää yläselkään kasvattamaan finnejä.
Voi luoja paratkoon!

Ei kai kukaan finneistä pidä ja hoitoa kannattaa harkita, jos ne itseä häiritsee. Terveydenhoitajalle tai kosmetologille mars!

Mutta kuten alkkaritkin, niin finnit haittavaat lähinnä satunnaista seksiseuraa. Syvällisemmissä ihmissuhteissa niillä ei ole merkitystä, siis niille, jotka oikeasti välittävät sinusta ihmisenä, eivät vain oman tyydytyksensä välikappaleena. Siksi siis sen suurempaan sosiaalisten suhteiden välttelyyn finnien vuoksi ei ole syytä.
Eiks niillä bodareilla ole aina finninen iho, kun ne syö niitä hormoneja? Ainakin minä olen huomannut, että juuri niillä lihaskimpuilla on aina jotenkin huono iho. Muistan joskus ihmetelleeni sitä ääneen ja yksi mun tutuista selvitti, mistä se tulee.
  • 5 / 12
  • homppeli
  • 17.8.2004 22:28
kannattaa mennä ihan oikean ihotautilääkärin luokse ja ottaa kuuri nimeltä Roaccutan. On kallis, mutta lähes ainut, mikä varmasti auttaa.
Jos on sitkeä ongelma, niin kehotan ottamaan yhteyttä ihotautilääkäriin. Itseki syöny Roaccutan -kuurin vaikka mulla ei maailman pahin akne ollutkaan; finnien määrä ei ollut esim. kasvoissa niin huima mutta ne oli yleensä tosi kipeitä, kystatyyppisiä (syvemmällä), ja selässä oli jatkuvasti kans ja siellä paljon enemmän. Vaikka kuinka huolellisesti hoidin ihoa kaikkien taiteen oppien mukaan (aluksi siis ilman lääkkeitä) niin Roaccutan oikeasti auttoi. Finneistä ei pahemmin tietoakaan, todella harvoin nykyisin yks löytää tiensä pintaan :)

Roaccutanilla hoidossa on omat riskinsä, lähinnä maksalle. Joillakin ihmisillä Roaccutan voi vaikuttaa maksaentsyymien määrään (kohoavat liikaa -> haitallista) mutta hyvä ihotautilääkäri pitää potilaansa seurannassa ja ohjaa säännöllisiin verikokeisiin, jolloin nähdään ajoissa jos lääke alkaa vaikuttaa liikaa niihin maksa-arvoihin. Itselläni esim. ei ilmennyt mitään muutoksia niissä. Sivuvaikutukset ovat asia erikseen, ja ne johtuvat kys. lääkkeen vaikutustustavasta (esim. huulet kuivuu TOSI paljon), mutta ne yleensä kestää kun lopputulos on useimmissa tapauksissa erittäin loistava. (Naispuolisten täytyy lisäksi huolehtia ehkäisystä, koska Roaccutanin vaikuttava aine, isotretinoiini, kulkeutuu sikiöön ja on haitallista sen kehitykselle)

Kokeilin ennen Roaccutania myös esim. antibioottikuuria ja paikallisesti iholle käytettäviä lääkkeitä, jotka toimikin suht ok, mutta itse ainakaan en jaksaisi jatkuvasti läträtä selkään jotain linimenttiä/voidetta. Joillakin myös tämmöisen lyhyemmän kuurin vaikutus voi jäädä pysyväksi voitoksi (lucky them!).

Ja edelleen, joilleki taas voi riittää ihan vaan se että alkaa kiinnittämään huomiota vähän enemmän sellaseen perusihonhoitoon (voi auttaa jo ihan esim. se että pesee selän sellasella vähän karkealla pesusienellä, tosin ei kyllä kannata jos on pahasti tulehtuneita näppyjä iholla silloin, ärtyvät vaan enemmän)
  • 7 / 12
  • wlööövvv
  • 18.8.2004 15:18
voi herran jumala..... ehkei kummiskaan ihan ekana kannata ruveta lääkekuurille.... eikä toi shampoojäämäteoriakaan oikeen uskottavalta kuulosta....

kokemuksen syvällä rintaäänellä marssittaisin kosmetologille selän ihonpuhdistukseen, joka on täysin kivuton ja auttaa taatusti. ja arpien varalta kannattaa kysellä mikrohionnoista ynnä muista, selän alue on vieläpä melkoisen helppo hoidettava.

ongelmastaan voi siis päästä myös ilman sivuvaikutuksia....
Kuten sanoin, toisille toimii toinen tyyli ja toisille toinen. Samoin kannattaa muistaa, että ihmiset voivat arvioida oman ongelmansa tilan hyvin eri tavoin. En minäkään kehota kaikkia muutaman finnin omistajia lääkekuuria vonkumaan, yritin tuoda tämän esille sanoilla "jos on sitkeä ongelma". Ja lisään vielä että ihotautilääkärillä käynti ei tarkoita että pakotetaan syömään/käyttämään lääkkeitä.
Voin asiaan valitettavasti perehtymään joutuneena sanoa, että jos kyseessä on oikeasti akne, eikä vain muutama satunnainen finni, niin se ei lähde mihinkään ilman lääkkeitä (koska se on sairaus). Vakavaa aknea voi kosmetologi onnistua jopa pahentamaan, että kannattaa miettiä mitä tekee. (Lääketehtaita kannattaa aina tukea!)
öh... meinasin vaan että eikö hinsujen pitänyt olla kaiken turhamaisen puolesta puhujia....

ei vaan oikeesti.. tarkoitukseni oli vaan viestittää että ongelmahan on tietty just niin suuri kuin millaseks sen itse kokee mutta olen myös törmännyt tapauksiin joissa lääkärikäynti olis kannattanut jättää väliin ja tyytyä ihan pelkkään kosmetologin hipelöintiin... vahvat lääkkeet ja kemialliset kuorinnat ei välttämättä kaunista... vähemmälläkin saattaa pärjätä..
Akne on tauti, johon kosmetologi voi tehdä hyvin vähän. Ihon puhdistaminen on tottakai perusasioita, mutta se ei paranna rasvoittumiseen taipuvaista, tulehtunutta ihoa. Akne on jossain määrin perinnöllistä, eikä finnien tuloa voi pelkällä perushoidolla murrosiässä estää.

Miksi kärsiä, kun pätevät lääkkeet on keksitty?
ööö.. akne n tietenkin akne mutta finni on finni... kehottaisin kummasta tahansa kärsivää kääntymään ongelmineen jonkinlaisen ammattiauttajan puoleen.. tarkempaa diagnoosiahan ei voi kukaan antaa tietokoneen näyttöä analysoimalla....

ampukaa kosmetologit, nuo hullut rasvaajattaret.....