oletteko kokeneet painostusta,vääryyttä

Asian arkaluontoisuudesta johtuen en uskalla kovin tarkkaan mainita, mutta työssäni koen päivittäin että minä en saa sellaisia töitä kuin muut ja aina viimeisenä jonossa ja palkkaus aina se huonompi. Minulla kun tulo muodostuu siitä miten jonosta ottaen saat hommasi ja minkä hintaisia hommia. No, kyllä rivien välistä on tullut; homot huonommille keikoille j.n.e ja pahinta on kuiskuttelu ja kyylääminen. Miksi?
Minulle tuttua puuhaa tuo, mitä kuvailit. Vaikka selkäsi verille painaisit työtä, se ei merkitse kenellekään mitään. Kyllä ne kiitokset ja palkkiot yms. jaetaan heteroille. Selän takana puhutaan kaikenlaista. Siitä sitten saa joskus kuulla.
  • 3 / 5
  • arkadas
  • 6.8.2004 19:04
Keikkaa pukkaa koko ajan enemmän kuin muille... Ei turhia rutinoita ja töissä periaatteella " reippaana, raittiina ja rahan ahneena". Pomo soittaa poikkeuksetta ensimmäiseksi, kun joku keikka pitää hoitaa ( vaikka tietäisi, että täysi kahdeksan tuntia on jo takana). Kun on valmis joustamaan työssä, on työnantajakin ( ainakin omalla kohdalla lähes poikkeuksetta) valmis myös joustamaan...

Vajaa 2 kk talossa ja keikkoja (+ työtunteja) takana enemmän kuin samassa ajassa pidempään talossa olleilla... Palkka jo ensimmäisen kahden viikon perästä koki pyytämättä korotuksen. Hommat hoidetaan, jotta asiakkaat ( todelliset palkanmaksajat) ovat tyytyväisiä ja käyttävät palveluja toistekin. Asiakaspalvelu on asenne ei työtehtävä.
Joo. Mullakin oli tuo asenne 10 vuotta ja tein työtä eniten kuin kukaan, mutta mulle ei maksettu siitä eikä palkka noussut...lucky you.
  • 5 / 5
  • Janne
  • 7.8.2004 16:24
Minäkin olen hommassa jossa keikat jaetaan periaatteessa tasapuolisesti niin että kaikki tekisi keskimäärin about saman mittaisia päiviä ja yhtä paljon "paskakeikkoja" ja parempia keikkoja. Ne huonompiakaan keikkoja kun ei voi jättää tekemättä. Työnjohto joutuu kyllä ottamaan huomioon senkin että joku porukasta on nopeampi kuin toiset tai osaa tietyn homman paremmin ja tiukassa paikassa valinta osuu siihen.

Sitten on tietysti niitä työkavereita jotka kehuskelevat hyvillä keikoillaan, unohtaen sujuvasti mainita paskakeikoista. Kylväen kateutta vahingossa vai tahallaan?

Omalla kohdallani homma pelaa samaan tyyliin kuin nimimerkillä arkadas. Olen porukan nuoremmasta päästä ja vaikka vähän hintsukan näköinen ehkä, ei haittaa menoa yhtään vaikka työni ei olekaan mitään "homojen hommaa". Pitää vaan ensin näyttää pomoille että homma hoituu. Myönnetään että jotkut asiakkaat joskus katsoo ehkä olemuksestani ensireaktiona "voi ei tosta ei tuu kyllä mitään nyt, menee koko päivä" mutta yllättyvät sitten kun olenkin oikeasti hyvä!