Fag hageille

  • 1 / 5
  • Maggis
  • 5.8.2004 17:54
Onko muilla lesbonaisilla samanlaisia kokemuksia fag hageista ja muista homopaikoissa pyörivistä heteronaisista kuin minulla? Olen nimittäin havainnut, että kyseinen seurakunta saattaa aika ajoin olla hyvinkin vihamielistä.

Jos esimerkiksi menee heteronaista hakemaan tanssimaan tietämättä hänen heteroudestaan, vastaus voi olla aggressiivinen tyyliin "älä kuvittelekaan alkavas iskemään minua, mä oon hetero".

Ja Lostarissa kuulin muutama vuosi sitten naisten vessassa kommentin, että "tämä ois muuten ihan hyvä paikka, mutta täällä ihan liikaa lesboja". Ja silloin elettiin vielä aikaa, jolloin Lostis oli heteroystävällinen homoravintola eikä homovihamielinen heteroravintola niin kuin se nyt on.

Näille heteronaisille tekisi mieli sanoa, että teille on Hesassa about 250 ravintolaa tarjolla ja meille muutama. Ja jos me emme niissä muutamissakaan ravintoloissa saa olla rauhassa, niin mitä järkeä siinä on????

Haluan vielä lisätä, että olen tavannut mukaviakin heteronaisia, jotka ovat fiksusti esimerkiksi sivulauseessa ilmoittaneet olevansa heteroita ja muutenkin hoitaneet tilanteet siivosti. Mutta mitä tehdä sille loppuporukalle, joka ei ymmärrä, että homoravintoloissa naisilla on tapana kiinnostua naisista. Suostuisivatkohan he pistämään kaulaansa lapun, jossa lukisi isolla "HETERO". Silloin ei ainakaan tarvitsisi pelätä sitä karmeaa vaihtoehtoa, että joku nainen lähestyisi.

Minua on usein mies yrittänyt iskeä heteroravintolassa. Mieleeni ei ole tullut ikinä alkaa huutaa, että "mitä helvettiä sä siinä yrität, mä olen lesbo, pysy kaukana". Minusta on aika luonnollista, että heteroravintolassa ollessani miehet yrittävät iskeä minua ja homoravintoloissa puolestaan naiset.
  • 2 / 5
  • Rokkihomo
  • 6.8.2004 14:29
Heh, pitäiskö ruveta ns. "tavallisissa" baareissa huutamaan? Että "älä kuvittelekaan yrittäväsi mua,
mä oon HOMO!"

En nyt noin, mutta tuonne päin olen kyllä joskus sanonutkin. Hetero-oletuksia lieventääkseni, tiedättehän ;-)

Eli kun automaattisesti oletetaan, että vastakkainen sukupuoli on kiinnostunut. Eli siis omalla kohdallani nuoremmat naiset.

...Tämä ei nyt ollut kannannotto mihinkään suuntaan tuosta "fag hag" -asiasta sinänsä. Tosin, ei oikeastaan ollut tuo keskustelun aloittajankaan kommentti. "Ongelmahan" oli vähän toinen, eikö?
  • 3 / 5
  • Rokkihomo
  • 6.8.2004 14:39
Ai niin, sori että kommentoin, vaikken olekaan lesbonainen. Minä nyt en osaa pitää suutani yleensäkään kiinni...
  • 4 / 5
  • viivi
  • 6.8.2004 14:52
Niin, tätä minäkin mietin, ja ylipäätään sitä mikä niissä sateenkaarikansan rafloissa noita heteroita oikein vetää. Haluaakohan ne jollain tiedostamattomalla tavalla kuitenkin tutkailla omia fiiliksiä ja omaa seksuaalisuuttaan, tyyliin miltä musta tuntuisi jos toinen nainen tulisikin iskemään..

En tiedä. Olin vaisuna kun (hetero)naiskaverini mainitsi että haluaisi mielellään mennä miesystävänsä kanssa dtm:ään bailaamaan kun eivät ole siellä koskaan olleet.. Siis perusoletuksena oli se että pitäähän siellä nyt käydä. Pitääkö, kysyn minä?

Itse en käy heteropaikoissa kuin harvoin ja silloinkin tunnen oloni aivan todella kiusaantuneeksi seuratessani heteroiden pariutumisriittejä. Miesten (poikien) katseet sitä paitsi öklöttävät. Siksi haluan että meikäläisillä on edes joku oma tila jossa flirttailla ja notkua jos sille päälle sattuu ja jossa eletään tämän ei-hetero alakulttuurin säännöillä.
  • 5 / 5
  • Irokeesi
  • 6.8.2004 16:01
Fag Hageillä taitaa vaan olla jonkinlainen persoonallisuushäiriö: haluavat saada itselleen sellaista imartelua ja huomaavaisuutta homoilta, jota heteromiehet eivät harrasta. Minusta eivät fag hagit pidä, mutta normaalit heteronaiset heterokuppiloissaan viihtyvät hyvin seurassa. Ovat jo tottuneet, ettei suomalainen mies imartele, vaan laukoo junttina totuuksia päin naamaa =)