Mistä apu tummiin silmänalusiin?

  • 1 / 7
  • mixu
  • 19.6.2004 16:44
Tätä aihetta lienee sivuttu täällä jo aiemminkin, mutta olisin kiitollinen, jos joku vaivautuisi heittämään vinkkejä. Ongelmani on ns. pesukarhu-look eli se, että silmiäni reunustavat lähes jatkuvasti tummat rinkulat. Erityisen erottuvat ne tietysti ovat huonosti nukuttujen öiden ja pitkään venyneiden biletysiltojen jälkeen.

Vaiva korostuu entisestään, kun huvitukseni ovat aika iltapainotteisia. Ulkonäköongelmaksi tummat silmänaluset muodostuvat siitä syystä, että ne tuntuvat viestivän väsyneisyydestä ja sairaalloisuudesta. Se taas hankaloittaa seuran etsintää.

Vaikka olenkin hieman aamu-uninen, en kärsi liiemmin unihäiriöistä, joten niihin ongelmani tuskin liittyy. Ilmeisesti ainoaksi selittäväksi tekijäksi jäävät geenit. Olen myös pohtinut, mahtaisiko runsaamman puoleisella kahvinjuonnillani olla vaikutusta asiaan.

Kysyisinkin, mitä keinoja on peittää silmärenkaat. Olen kuullut, että on joitakin voidetyyppisiä aineita, mutta niitä kai markkinoidaan lähinnä naisille (olen siis mies). Lieneeköhän mitään diskreettiä tapaa hankkia niitä? Mahtaisikohan jokin luontaishoito tulla kyseeseen?
  • 2 / 7
  • PuuteriPetteri
  • 30.6.2004 16:39
mä ainakin peitän väsyneisyyttä todella ohuella nestemäisellä matalla meikkivoiteella. ja lumenen magic dropseja alle. auttaa lievään turvotukseen ja pikkasen mustiin silminalusiin. meikkivoide on levitettävä koko naamalle, ettei tule 'paikkaillun' näköistä (niinku usein homodiskois näkee näit valokynän kaa tuhraavia neitejä silmänaluset vaaleina kimmeltäen). jos vielä esim. nenänpää ohuen meikkivoiteen alta kiiltää niin hierasen diorin iod-sarjasta nestemäiseksi muuttuvaa puuteria.

jos itsetunto on alhaalla ni saatan vielä pikkasen lisätä ripsien nurkkiin pensselillä väriä, joka on tarkotettu kulmakarvoille. niin saan luonnollista näkyvyyttä ilman akkamaisten mascaroiden volyymejä ja kaareuttamisia.

kukaan ei oo ikinä huomannu mun käyttävän meikkiä (paitsi mun ex-bf, joka on tän mulle opettanu stylisti). mul on kyllä maskuliiniset kasvotkin, ehkä seki auttaa.

pahasti mustille silmänalusille en osaa suositella muuta ku blascoa.
  • 3 / 7
  • flyer
  • 30.6.2004 22:15
joo mä olen huomannut että blasco on paras, vaikka onkin aika tiukkaa kamaa. jos sitä käyttää niin parasta hankkia kunnon poistoaineet. mulla ei ainakaan lähde ihan herbina-puhdistusmaidolla...

Blascolla on hyvää mustille silmänalusille tarkoitettua keltaväriä. se taittaa aika hyvin sinisen. mulla ainakin mustat silmäaluset hävinneet samantien....tai siis siihen asti että pesee pois.

mä olen ainakin huomannut että kasvot kannattaa rasvata kunnolla, koska ainakin blasco tarttuu tosi tiukkaan kuiviin ihokohtiin. ja ainakin meikinpoiston jälkeen.
  • 4 / 7
  • Maskeeraaja
  • 30.6.2004 22:31
Noniin pojat,tätä ette sitten kuullet minulta!
Paras tummiin silmäalusiin on peräpukamavoide!(saa apteekista ilman reseptiä)
Ohuelti siis ohuelti,varotaan silmiä!
Vaikuttaa nopeasti,pitkäkestoinen tulos : )
Mitä ihmeen "diskreettiä tapaa hankkia" tarkoitat? Sen kuin marssit kosmetiikkaosastolle ja ostat mitä haluat. Ei kukaan sulle naura, vaikka hankkimassasi purnukassa lukisikin "naisille". (Ja jos nauraa, niin oma on häpeänsä".)

Itse olen turvautunut Lumenen valokynään. Häivyttää tumman silmien alta mutta jättää luonnollisen lopputuloksen. Ongelmana on se, että pensseliä on tosissaan opeteltava käyttämään, ettei tule liiallista kasaa, joka kasautuu ja paakkuuntuu ja näyttää rypyiltä. Mutta kun määrän on oppinut kontrolloimaan, tulos on mitä mainioin. Voide kannattaa muuten levittää pumpulitikulla, ei sormella tai varsinkaan suoraan puikosta.
  • 6 / 7
  • Camille
  • 1.7.2004 2:01
Kas. Tänne oli tällainen viesti livahtanut. Vastaanpas nyt kerrankin tänne keskustelun puolelle kun satuin kysymyksen täältä huomaamaan.

Kuten olen aikaisemmin kirjoituksissani todennut Camillen meikkivinkeissä, mustat silmänaluset ovat aina olleet ongelma myös minulla ja olen vastannut jo asiasta tulleeseen kyselyyn aikaisemminkin täällä:

http://ranneliike.net/cmv.php?alue=kertoo

Oman kokemukseni mukaan edelleen parhaiten bileillan jälkeinen turvotus laskee silmistä tavallisella ihonhoidolla. Mustiin silmänalusiin on varmasti yhtä monta poppakonstia kuin mitä on mustia silmänalusiakin, eri asia on se miten ne toimivat. Kommentoidakseni muutamia täällä esiin tulleita:

"Olen kuullut, että on joitakin voidetyyppisiä aineita, mutta niitä kai markkinoidaan lähinnä naisille (olen siis mies). Lieneeköhän mitään diskreettiä tapaa hankkia niitä? Mahtaisikohan jokin luontaishoito tulla kyseeseen?"

Näitä ns. voidetyyppisiä aineita silmänalusille löytyy paljonkin; niitä kutsutaan silmänympärysvoiteiksi. Silmänympärysvoiteiden toimintateho riippuu paljon niiden laadusta ja usein niiden toimintaperiaatteet nojaavat siihen, että ne kosteuttavat silmänympäryksen ihoa ja vilkastuttavat alueen verenkiertoa, jonka kautta silmänympäryksiin kertynyt veri ja kuona-aineet pääsevät jälleen liikkeelle. Voin hyvin suositella näiden tuotteiden käyttöä, vaikka niiden hinta vain ei aina ole kukkarolle myönteinen ja itselle sopivan ympärysvoiteen löytäminen saattaa joskus olla hankalaa, jos ei tiedä mistä etsiä. Tosin kosmetiikkaliikkeestä kysyminen ei koskaan ole pahitteeksi.

Tietääkseni mitään tuotetta ihonhoidossa ei ole tarkoitettu vain naisille, vaikka niitä usein markkinointikampanjoissa kohdistetaankin naisille. Syy tähän tietysti on, että naiset ovat todennäköisimpiä tuotteen ostajia ja miehet usein unohdetaan kuvasta, koska ei edes oleteta miesten olevan kiinnostuneita. Nimenomaan ihonhoitotuotteissa olen huomannut nykyisin, että myyjät eivät katso oudoksuen kun heiltä tiedustelee ihonhoidosta tai varsinkin jos esität asiasi niin että haluaisit apua tummiin silmänalusiisi. Eiköhän myyjä anna sinulle apua kummastelematta. Eri asia on toisissa paikoissa, jos kyselet meikeistä. Itse en koskaan ole välittänyt kyseisestä kummeksunnasta, mutta oletan, että sinä et halua aiheuttaa hämmennystä kaupan kosmetiikkaosastolla.

Luontaishoidolla saattaisi olla apua esimerkiksi silmäpusseihin ja muuhun turvotukseen, mutta kyseltyäni tarkemmin luontaistuotekaupatkaan eivät pysty tarjoamaan varmaa apua pysyviin mustiin silmänalusiin.

Meikit ovat hyvä tapa peittää väliaikaisesti tummat silmänaluset, mutta jos ongelmana on tämä paljon puhuttu "pesukarhu-look" eivät siihen valitettavasti "todella ohuet nestemäiset mattameikkivoiteet" auta. Pesukarhu-look on pesukarhu-lookin näköinen niiden jälkeenkin. Jos tummat silmänaluset haluaa peittää kunnolla, siisti joko nestemäinen tai kiinteä peiteväri on paras ratkaisu silmänalusiin, jonka päälle levitetään koko kasvoille ohut meikkivoide. Valokynä on oikeastaan tarkoitettu vain pienten ihovirheiden peittoon ja omasta maskeerauspakistani ei oikeastaan löydy yhtään ainoatakaan sellaista, koska tavallinen kiinteä peitevoide korvaa sen paljon paremmin.

Meikkejä käytettäessä on ehdotonta, että käytit sitten mitä tahansa meikkivoidetta, iho tulee AINA rasvata etukäteen. Jos et puhdista/rasvaa ihoasi ennen meikkausta, annat epäpuhtauksille vallan ja kaikenlisäksi meikki tukkii hyvin helposti ihohuokosesi ja sitten on naama finneillä. Samoin puhdistaminen jälkeenpäin on helpompaa kun pohjustat hyvin.

Täällä esiintyvästä merkkiuskollisuudesta taas voisin sanoa, että, vaikka en millään tavalla haluakaan haukkua Blascoa huonoksi tuotteeksi, olen aina kummaksunut, mikä Blascossa niin suuresti kiehtoo, että siitä jopa useilla muilla meikkivinkkisivuilla mainitaan ylitsepursuavasti. Itse olen sitä mieltä, että Blasco on ylihinnoiteltu siihen verrattuna mitä kilpailevia tuotteita löytyy markkinoilta. Olen käyttänyt silloin tällöin käyttänyt asiakkailleni (ja joskus itsekin) Blascoa ja huomannut, että kyseiselle tuotteelle löytyy muista tuotesarjoista aivan yhtä hyviä ellei jopa parempia vaihtoehtoja. Näistä muun muassa Kryolan, Ben Nye ja Grimas kuuluvat erittäin hyviin vaihtoehtoihin, joiden eroa ei Blascon rinnalta edes huomaa (tästä on tietysti maskeeraajien keskuudessa monia koulukuntia mikä näistä kaikista mainituista on paras).

"Maskeeraaja" nimimerkin ehdottamaan ihmekeinoon huomattaisin toisena alalle kouluttautuneena maskeeraajana ja ihonhoitoon paljonkin tutustuneena, että vaikkakin kyseinen keino on saattanut jollakin toimia, tulee muistaa, että apteekista ostettuja itsehoitotuotteitakin tulisi aina käyttää käyttöohjeen mukaan ja niille tarkoitetulle käyttöalueelle. Peräpukamavoide on viimeinen asia mitä suosittelisin laitettavan lähellekään silmiä.

Kaikki peräpukamavoiteet, joita löysin käviessäni läpi lääkeopasta, ensinnäkin desinfioivat ihoa, puuduttavat sitä ja kaiken lisäksi saattavat aiheuttaa kirvelyä. Peräpukamavoiteen toiminta perustuu siihen, että se supistaa verisuonia, joka taas auttaa parantamaan peräaukon laajenneita verisuonia. Ensinnäkin _pysyvät_ mustat silmänaluset eivät johdu suurista verisuonista vaan siitä, että silmänalusten iho on normaalia ohuempi ja hiusverisuonisto kuultaa läpi näyttäen mustilta silmänalusilta. Niitä suinkaan tule enempää kutistella, koska asia ei ole niin yksioikoinen. Peräpukamavoiteen käytöllä saattaa olla arvaamattomia vaikutuksia, joita en lähtisi riskeeraamaan.

-Camille
  • 7 / 7
  • PuuteriPetteri
  • 1.7.2004 12:43
WORD Camille!

näistä silmänympärysvoiteista vielä, että annostelu on sitten tosi hintsusti. silleen, että just ja just riittää. mulla ainakin silmät turposivat megalomaanisesti ennen kuin opin olla lotraamatta sen voiteen kanssa.