Se kuuleva korva...

  • 1 / 14
  • Levensrau
  • 5.1.2004 12:28
No niin.... mietin tässä, että minkälaisia kokemuksia ihmisillä on siitä, että joku on tullut ulos kaapista teille? Itse olin uskomattoman hyvilläni siitä luottamuksesta, jota paras ystäväni minulle osoitti tullessaan uklos kaapista ensimmäistä kertaa... hän kyllä tiesi mieltymyksistäni (ja se mihin se sitten johti on jo asia erikseen... *rolleyes*) mutta se, että olin tuon luottamuksen arvoinen.... uskomaton tunne.

Tätä samaa on sattunut useampaan otteeseen, enkä tiedä mistä tämä johtuu. Olenhan antisosiaalinen hölösuu (aivan, tämä on mahdllista....) Ehkäpä se johtuu siitä. että serassani liikkuvat saavat kuulla kommentteja tasapuolisesti niin, että heidän mieltymyksensä mitä nyt ikinä ovatkaan tulevat huomioiduksi? Vai mikä?

Mutta kuitenkin.... minua pelottaa, että jos kaverini vanhemmat saavat tietää, he syyttävät minua armaan lapsensa "korruptoimisesta"... ja kuka tietää mistä kaikesta. Ja en tiedä, onko verbaalinen rohkaisuni asenteella "trust your feelings, Luke!" ollut hyvä vai paha asia... ystäväni on niin paljon nuorempi kuin minä olen. Olenko jotenkin muokannut herkkää kehittyvää mieltä "väärään" suuntaan?

*sigh*

*hakkaa päätä seinään*

Mielipiteitä?
Yep, kyllä nyt kuulostaa, että teit onnellisesta ja menestyksekkäästä miehenalusta, hirveän hintin! Hyi häpeä! (insert sarcasm)

Hyvinkin mahdollisesti jos sen tyypin vanhemmat ei ole kovin ymmärtäväisiä ne voi alata etsimään syytä jostain lähipiiristä ja no sinä varmaan olet yksi vahvoista kandidaateista.

Mitään väärää et ole kuitenkaan tehnyt (paitsi jos sanalla nuorempi tarkoitetaan alle 16v [<- lain mukaan]) ja en oikein usko että pelkällä myötävaikutuksella ketään heteroa saadaan homoksi, tai päinvastoin.
Tuskinpa se rohkaisu olla oma itsensä on tosiaankaan vaikuttanut mitenkään sen syvällisemmin pojan suuntautumiseen. Eiköhän hän ole ollut homo jo kauan ennen kuin sinä annoit ymmärtää, että se on OK. Ei kukaan "rupea" homoksi kehoituksesta, vaikka niin joskus aiemmin luultiinkin. Mutta siis voi tosiaan olla, että tietämättömät vanhemmat voivat olettaa asian olevan kuitenkin näin..


Ja sitten yks toinen juttu.

Craven:
"Hyvinkin mahdollisesti jos sen tyypin vanhemmat ei ole kovin ymmärtäväisiä ne voi alata etsimään syytä jostain lähipiiristä"

... ALATA??? :P
Alkaa? Ruveta? "Alata" ei ole suomea. Hih! ;) Yleensä en ole kovin niuho, mutta näin törkeään suomenkielen raiskaamiseen on kyllä pakko puuttua. :)
Psyche, murteet kunniaan!

Korjasinkin sieltä pari muuta sanaa aluksi, mutta alata on vaan niin hyvä, että siihen en voinut koskea!
  • 6 / 14
  • Levensrau
  • 5.1.2004 20:53
Um, olisi kai pitänyt selventää... en minä nuorta miestä käännyttänyt, vaan nuoren tytön. *shrug*

Ja se ikä... *shudder* Kaverini oli tämän asian minulle kertoessan ja sen ainoan kerran kun häntä suutelin vielä tuon maagisen 16-wee ikärajan alapuolella.... puolustuksekseni voin vain sanoa, että itse olin maagisen 18-vee rajan alla. *sigh* TOisaalta, tietääkö kukaan mittän lakisäädännöstä Eestin suunnassa, sillä kaverini on Eestiläinen?

*sigh*
Hups, mun moka! Päättelin heti tietämättömänä, että äijistä kyse...hmm...omat asiat mielessä;)

No eihän teillä sitten ole edes kovin paljon ikäeroa! Eipä tuo nyt niin iso rikos olisi ollut (paitsi jos alle 16 tarkoittaa 9 vuotta:) Luulin että puhe olisi jostain 42 vs. 15!

En kyllä tiedä yhtään mitään sen suunnan lakipykälistä, mutta luulisin, että ne olisi melko samansuuntaiset, mutta se on vain ihka oma luuloni.
  • 8 / 14
  • Levensrau
  • 5.1.2004 22:50
*sigh*

Aina voi haaveilla... kaveri kun haluaa ainakin vielä olla vain kavereita. Toivoakseni asia tulevaisuudessa muuttuu....
Mitä väliä laeilla oikeen on? rakkaus ei tunne rajoja....
Ja kun mun kaveri kerto mulle kiinnostuksestaan mä olin niin tosi tosi onnellinen, että itse kerroin myös hänelle (tosin hän kyllä oli tietänyt jo kauan, mutta nyt kerroin virallisesti...)
Levensraun aloittaman ketjun jatkeeksi sopinee lisätä pieni tarina elävästä elämästä:

Minä +40 homomies olin nuoremman (25v) kaverini kanssa reilu vuosi sitten risteilyllä. Meidät toki noteerattiin moneen otteeseen, mutta kaikkein parasta oli että nuori neitonen tuli rohkeasti kysymään neuvoa, koska oli ihastunut laivalla olleeseen toiseen neitoseen. Mikä parasta kuultavaa... Satamassa saimme kiitokset neuvoistamme ja rohkaisustamme. Yö oli kuulemma ollut kiihkeä...
Ei tämöä ole enää totta.... minun ja ei-ihan-tyttöystäväni miespuolinen ystävä tuli juuri ulos kaapista. *hakkaa päätä seinään*

Tämähän alkaa jo mennä Twilight Zone-osastolle....

VOimme kai miltei-tyttökaverini kanssa ottaa osavastuun tapahtumasta, sillä mehän puimme tämän miehenalun tytöksi eräässä tapahtumassa.... *cackle*

Juu-u, tämä alkaa olla pelottavaa.
Kun mun kaveri (tyttö) tuli kaapistaan ulos mulle, uskaltauduin itsekin kertoa hänelle ja lopulta tulin koko kaapista kolisten kokonaan ulos. Myöhemmin eräs kaverimme kertoi olevansa bi ja eräs tuttu mainitsi pitävänsä enemmän omasta sukupuolestaan ja olevansa vielä ihastunut kaveriini.... Eli yhden ulostulo sai aikaan koko joukon "ulostautumisen".
Oli pääsiäisen aika pari vuotta sitten. Istuin iltaa kolmen kaverini (yksi poika ja kaksi tyttöä) kanssa ja puhe siirtyi kuin vahingossa seksiin ja seksuaalisiin mieltymyksiin. Oli upeaa kun neljä kaapin ovea narahti raolleen samaan aikaan ja vielä selvinpäin. Olin tuntenut kaikki ystäväni jo vuosien ajan, yhden heistä jo 15 vuoden takaa. Ryhmämme turvin meidän oli kaikkien varmasti helpompi outtautua. Ystävyytemme tapauksen jälkeen on ymmärrettävästi vain tiivistynyt..
Kun itse elää kaapin ulkopuolista elämää, alkaa vinokkaita paljastumaan joka puolella. Kaappikset uskaltavat tulla kertomaan itsestään vaikka julkisesti eivät kerrokaan. Ainakaan vielä. Kai ne jotenkin rohkaistuvat kun se toiselle on "helppo asia".

Hassua on se että irkissä jokaisella kanavalla jossa vakituisempaan juttelen, on vinokkaita tullut yksityisemmässä keskustelussa paljastamaan kaappinsa saloja. Automiesten kanaviltakin paljastuu homppeleita vaikka kuinka. Muttei paljastu kaikkien tietoon, ainakaan vielä. Ehkä joku päivä tulevat kaapista toisten rohkaisemana.