Apua raiskatulle pojalle?!

  • 1 / 16
  • Not Important
  • 9.6.2004 10:23
mistä raiskatut pojat saa apua? akoille aina kaiikki tukinaiset jne..............mut eikö me pojat sit ollakkkaan tärkeitä? :(
Poikia ja miehiä raiskataan varmaan aika paljon vähemmän kuin naisia. Ja yleensä miehen raiskaa toinen mies, mikä sit tietysti aiheuttaa raskasta häpeää ja syyllisyyttä raiskatulle. Miehet kokee häpeää yleensä jopa paljon enemmän ja pahemmin kuin raiskatut naiset, koska yleinen asenne ja uskomushan on, että miestä ei voi raiskata.



Uskon kyllä että jos niihin raiskattujen tukilinjoille yms. soittaa, niin saa apua kyllä vaikka oiskin mies. Epätavallistahan se tietty on, mutta siis kokemushan on pitkälti sama ja samat säännöt pätee enemmän tai vähemmän.
Voi pyhä yksinkertasuus! Miten raiskaus vois olla vähemmän paha homopojalle!? Onks raiskaus muka jotenkin pieni paha heteronaiselle, koska raiskaaja on heteromies!? Kyl raiskaus on aina raiskaus.
No tää nyt on tuskin kinastelun arvoinen asia, mikä tuntuu pahalta ja mikä ehkä vielä sitä pahemmalta.
Niin, olen samaa mieltä kuin "Sami"! En ole tässä kinastelua hakemassa, vaan haluan vain ilmaista mielipiteeni siitä, että on uskomattoman törkeää väheksyä toisen kokemaa seksuaalista väkivaltaa huomauttamalla että jostakusta toisesta saattaisi tuntua vielä pahemmalta.

Toivottavasti "Sami" ei vain ole väittämässä että minä tässä olisin kinastelua aloittanut. Kyllä se pitäisi jokaisen tajuta, ettei kenenkään ihmisen kokemaa väkivaltaa, henkistä tai fyysistä, saa mennä vähättelemään.
"jos oot hetero niin se on paljon pahempi juttu ehkä"

On mun mielestä toi on todella huono kommentti raiskaukseta niin kuin Bee toi esille. Ensin väite tuntuu melkein järkevältä, mutta siinä on tavallaan sisäänrakennettu olettamus, että ei se homon kohdalla olisi niin paha asia, koska kyllähän se siitä jotain kiksejä sai tms
Varsinkin jos tämä tekijä on esim oma veli tai isä. Se on ällöttävää. Onhan niitä äitjäkin sellaisia, tietty.
Avun löytyminen on todellakin hankalempaa miehelle kuin naiselle, mutta esimerkiksi mainittu tukinainen auttaa myös miehiä, vaikka onkin keskittynyt nimenomaan naisiin kohdistuneeseen väkivaltaan.
No ehkä miehestä, jonka vaimo ja kaks lasta kuolee auto-onnettomuudessa samana päivänä kun itse saa potkut töistä tuntuu hiukan pahemmalta kuin miehestä, joka on raiskattu. Ja tuo olettamus ei perustu jälkimmäisen surijan tunteiden väheksyntään, vaan tervejärkiseen vertailuun, joka on mahdollista kaikille empatiakykyisille ihmisille.
Olyon, toivottavasti et joudu koskaan "lohduttamaan" mainitsemasi esimerkin mukaisessa tilanteessa olevaa. Olen nimittäin varma, että mielikuvituksesi riittäisi osoittamaan, miksi itse asiassa hänenkin asiansa ovat aivan hyvin.
Voi jessus..

Ei ihmisten kärsimystä voi vertailla! Jos vaikka itselle läheinen ihminen kuolee liikenneonnettomuudessa, niin ei sitä surua yhtään vähennä tieto siitä, että esim. Israelissa kuoli samanaikaisesti niin ja niin monta ihmistä terroristi-iskussa.

Jokaisen kokema suru ja tuska on henkilökohtainen, ainutlaatuinen kokemus. Ei siinä mitkään sellaiset latteudet auta kuin "olisi voinut käydä pahemminkin".
olyon, sä oot ihan kipee! Noi kaks on ihan eriasioita...raiskaus tuo surua, häpeää...pelko, vihaa, itsetuhoa ja vaikka mitä! Läheisen kuolemassa tulee surua ja paljon tuskaa..mutta siitä on helpompi myös puhua, helpompaa kuin raiskatun lähteä hakemaan apua. Kumpikin asia on KAMALA ja tuottaa paljon tuskaa! Siis turha lähteä KENENKÄÄN sanomaan että se ja se juttu aiheuttaa enemmän kipua/tuskaa kuin se toinen juttu!!