transubingoa nyt myös turussa!

  • 1 / 9
  • madame
  • 13.6.2004 19:48
nyt myös turussa pelataan transubingoa!

ravintola marilynin atlantisbaarin valtaa madamen transubingo 1.7., 15.7., 29.7. ja 12.8. klo 22 alkaen!

tervetuloa mukaan.

p.s. laita sähköpostia, niin saat ilmaisen sisäänpääsyn bingoon.

madame.
  • 2 / 9
  • kaitsu
  • 14.6.2004 19:06
Älkää hyvät turkulaiset puhuko mistään transubingoista, saatte koko trans-yjteisön vihat ja haukut päällenne. Se on niiiiin poliittisesti epäkorrektia, semmoista sanaa kuin transu ei saa edes ajatuksiinsa päästää. Hiukan ihmettelen, ettei joku tranaatti ole jo räjähtänyt asiasta.
Drag-bingohan se sellanen on, jossa mies pyörittelee pallojaan naisten vaatteissa. Eri asia toki, jos oikea trans-henkilö on paikalla. :)
  • 4 / 9
  • madame
  • 14.6.2004 22:19
madame pyytää kohteliaimmin anteeksi. kaikki transut tervetuloa, ja korjaan asian mitä pikimmiten - onneksi flyerit eivät ole ehtineet vielä painoon.

pelaamme siis DRAGBINGOA.

madame.
  • 6 / 9
  • Public eye
  • 15.6.2004 14:26
Ertylle: Se täyttyminen taitaa olla enemmänkin katsojan silmässä. Ainakin ranneliikkeen sivuilla aihetta on sivuttu mielestäni minimaalisen vähän, eli varmaankin suhteessa juuri sen verran kuin asian omakohtaisesti tärkeäksi kokevia ihmisiäkin sateenkaarikansan parista löytyy.

Ja kuten todettu, drag-ilmiö ja transuilu ovat kaksi täysin eri asiaa, toinen viihdettä ja toinen jokapäiväistä arkielämää. Niiden sotkeminen toisiinsa muutenkin kuin vain termien tasolla osoittaa haluttomuutta oikeasti paneutua asioihin ja niiden taustoihin.
  • 7 / 9
  • Ilopilleri
  • 15.6.2004 14:35
Olen ehkä vähän yksinkertainen, mutta voisiko joku selventää minulle, että mitä tarkoitetaan termillä "transu"? Tarkoitetaanko sillä

a) transvestiittia,
b) transvestista fetisistiä vai
c) transsukupuolista henkilöä?

Vai onko "transu" kenties kattonimitys, jonka alle luetaan kuuluviksi sekä transvestiitit, transvestiset fetisistit että transsukupuoliset?
  • 8 / 9
  • Public eye
  • 15.6.2004 15:16
Ks. mainio sanasto Tampereen setan sivuilla osoitteessa
http://www.treseta.com/sanasto.php?letter=t

Sieltä selviää esimerkiksi se, että transu ei itse asiassa kuulu korrektiin kielenkäyttöön, paitsi ehkä tällaisella löyhästi "sisäpiirikäyttöön" kuuluvaksi katsottavalla foorumilla.
  • 9 / 9
  • kaitsu
  • 15.6.2004 18:18
Niin, omakohtaisesta kokemuksesta viisastuneena olen kovasti yrittänyt päästä koko transu-nimityksestä eroon omassa kielenkäytössäni kun olen muutaman kerran saanut asiasta "turpiini" (kerran melkein fyysisesti) - vaikka ei ollenkaan ollut tarkoitukseni sitä vähättelevässä mielessä tai loukkaavasti käyttää. Muistaakseni kymmenisen vuotta sitten siitä ei vielä kukaan älähtänyt, mutta nyt se tuntuu muuttuneen ainakin joillekin jonkinlaiseksi kiro- tai haukkumasanaksi. Eri juttu on sitten se, miten paljon kielenkäyttöä voi ohjailla ja kuka saa päättää mikä sana on loukkaava. Esimerkiksi vaikuttaa melko toivottomalta, että kaikki homomiehet (ja miksei naisetkin) vetäisivät herneen nenään ja aloittaisivat loukkaantuneen vastineitten lähettämisen joka kerta kun jossakin tiedotusvälineessä puhutaan "homoista", sitä sentään yleisesti käytetään myös haukkumasanana, ja varmasti joku kokee sen halventavaksi tai loukkaavaksi vaikka asiayhteys olisi ihan neutraalikin.