Ulkonäön heteronoloisuus

Mistä syntyy heteronoloisuus/homomaisuus ulkonäössä? Mikä on homomaista ja mikä heteromaista? Olen itse tarkkaillut asiaa, pyrkien tietty jokahomon tapaan heteronnäköisyyteen :). Luulen että vaatteilla ei nykyään ole niin suurta roolia, koska hetskumiehetkin pukeutuvat aika monipuolisesti. Sitä vastoin hiukset ja silmälasit tuntuvat olevan sellaisia elementtejä, joilla jostain voi saada todella homon näköisen.
Noh, pahinta on kun näkee, että homo yrittää esittää heteroa. Siinä täytyy siis olla mukana 100%:sti eikä yrittää ottaa tiettyjä elementtejä, jotka ei itselle ja omaan tyyliin ja olemukseen lainkaan sovi.
Mä myös olen tarkkailijatyyppi. Mä olen vakuuttunut, että avainsana on sun olemus, eleet ja puhe - katse. Olemus on mun mielestä homolla ryhdikkäämpi (selkä suorassa), eleet pehmeämpiä ja rauhallisempia, katse tutkiva - yhdistelmä julkeutta ja noloutta. Viimeistään tosihomon tunnistaa, kun aukaisee suunsa.

Totta että vaatteet, hiukset yms. ulkoiset tunnukset alkavat olla jo niin arkipäivää, että partiopojillakin löytyy kohta enempi lävistyksiä kuin alan paatuneimmilta rei'ittäjillä:-)!
Aito heteromies näyttää heteromieheltä vaikka hame päällä.
Käytöksessä ja luonteessa se on eikä missään vaatteissa. Heteronoloisuuteen liittyy minusta tarvittaessa tietty vakavuus ja toisaalta hurtti huumori, suorapuheisuus. Lihaksikas kroppa näyttää väkisinkin maskuliiniselta (esim. bodaavat naiset), ellei sitten ole aivan ranteita ketkuttava fitness-kana.

Kaikki jotka ovat olleet 100% kaapissa, tietävät katkeran tarkasti miten heteroa näytellään.
Mä olen sellainen aika heteronoloinen homppeli.

Pukeudun välillä todella "epähetskumaisesti," (Vero Moda on mun lempi kauppa ;) ... ) mutta vaikutan kuulemma heterolta ihan missä vain vetimissä. Ärsyttävää. >:( En yleisesti tykkää heteromiesten äijäilystä, jutuista ja pukeutumisesta joten tapaan vetää aina välillä herneet nenään kun joku kutsuu mua heteronoloiseksi, lol. :D Mutta kai tääkin ongelma on ihan päänsisäinen jutska.

Mut oon itse semmoinen rauhallinen, herkkä ja harkitseva kiltti-poika. Tyttöporukassa olen välillä sellainen hössöttäjä ettei kenelläkään luulisi olevan mitään ongelmia ymmärtää miten asiat on. Mutta miesten keskuudessa ja sekaporukassa olen usein aika rauhallisesti ja käyttäydyn totutun heteronoloisesti. Että mä oon ärsyttävä. >:(

Oon usein miettinyt et miksi musta tuli tämmöinen. Luulen, että kaikki on pääosin kiinni isästäni, joka on lapsesta asti hokenut meille et homous on sairaus ja että miehet eivät itke, kestävät kipua, painivat, harrastavat ampumista ja ovat... no, miehekkäitä. :-/ Et sellainen terve kasvuympäristö...

Kai
  • 7 / 37
  • Hell yez
  • 22.10.2003 0:36
Oi kyllä, "naistenliike"...

Mutta miehille tehdyt vaatteet vaan useimmiten ovat itsensä kunnossa pitäville miehille varsin telttoja/ne eivät uurikaan korosta kehoa.

Ja miksi sitten treenattasiin, jos...

Mutta naistenvaatteet sopivat miehille usein jopa paremmin kuin naisille. Tietty se vaatii hoikahkon kropan ja itseluottamusta(kin)!

Mutta, kuten Kai sanoi: näissäkin vaatteissa voi olla varsin hetskunoloinen. Tai itseasiassa esimerkkihenkilömme useinkin on! :D
Heteromaisuus/homomaisuus lähteen mun mielestä ihmisestä sisältä. Ainakin jotkut mun heterokavereista pukeutuu viimeisen päälle ja jos olisivat vaikka Herkussa niin täydestä menisi.

Heteromies tulee esille ehkä eleissä ja käyttäytymisessä, kädet ei vispaa ja elämä ei ole mitään suurta draamaa... toisaalta, ei tarvi kyl ollakaan!
Mielestani homomaisuus nakyy nimenomaan yksityiskohdissa. Siina missa suomalainen trendihetero ostaa naisellisiakin merkkivaatteita, trendihomo panostaa usein vareihin, sopiviin asukokonaisuuksiin, malleihin ja istuvuuteen korostaakseen vartalonsa hyvia puolia.

Homot ovat ehka enemman kotonaan muotimaailmassa kuin heterot, jotka useimmiten nayttavat hieman epatietoisilta vaatteidensa vaikutuksesta. Homo tietaa, mika nayttaa hyvalta.

On totta, etta homous on enemman kuin ulkoisten osiensa summa. Jos eleet, puhetapa, hiustyyli, ihonhoito tai pukeutuminen eivat mielestanne kuitenkaan edes vihjaa seksuaalisuudesta, olette ymmartaneet vaarin kulttuuritaustanne ja biologisen rakenteenne (ei millaan pahalla).
Joc kirjoitti:
On totta, etta homous on enemman kuin ulkoisten osiensa summa. Jos eleet, puhetapa, hiustyyli, ihonhoito tai pukeutuminen eivat mielestanne kuitenkaan edes vihjaa seksuaalisuudesta, olette ymmartaneet vaarin kulttuuritaustanne ja biologisen rakenteenne (ei millaan pahalla).


Heh, olipas mielenkiintoinen ja yksipuolinen näkemys. Tokihan jos on elänyt pitkään ns. homokulttuurin keskellä, saattaa liittää hiusten- / ihonhoidon ja sen sellaiset asiat homouteen ("kulttuuritausta"). Mutta että muista homoista erillään kasvava homo alkaisi hoitaa keskivertoa huolellisemmin hiuksiaan tai ihoaan :) ("biologinen rakenne"), tuskinpa. Ei millään pahalla.

Sama koskee vielä vahvemmin puhetapaa ja eleitä, ne omaksutaan ympäristöstä, ei suinkaan seksuaalisuudesta. Vai voiko joku väittää alkaneensa puhua homosti ja käyttää homoeleitä (en oikein edes tiedä mitä tällä tarkoitetaan, ranneliike tai lantion heilutus tanssilattialla??) spontaanisti ilman että olisi näitä omaksunut muilta homoilta (tai paremminkin ennen kun oli nähnyt yhtään homoa tietäen itsekin olevansa homo)?
Homot on liian siloiteltuja, liian istuvissa housuissaan, liian lyhyessä tukassaan, liian kylmä katse silmissä (jota liian usein silmäpussit rajaa).

Heterot on resuisia, rentoja ja aggressiivisia ihan tuosta noin.
Hei Mobb Deep!

Useimmat tuntemani homot ovat olleet naisellisia ennen homokulttuurin vaikutusta. Monesti mahdollinen homo alkaa kyseenalaistaa seksuaalisuuttaan ympariston heijastaessa erilaista kayttaytymista.

Tunnen monia (itseni mukaanlukien), joita olisi voinut kutsua poikkeaviksi jo viisivuotiaina. Olen sita mielta, etta vaikka homouden ja heterouden aaripaiden valissa on valtava, hamara joukkio, on homous ainakin osittain joko synnynnaista tai varhaislapsuudessa maaraytyvaa. Ne biologiset tai psykologiset tekijat, jotka saavat taman seksuaalisen kayttaytymisen aikaan, aiheuttavat usein taipuvuuden tiettyihin muihin kayttaytymismalleihin.

Mielestani nakoalani on rationaalisesti oikeutettu.
Siis liittyykö Jocin kantaan myös tieteellistä todistusaineistoa vai ainoastaan päättelyä omasta kaveri-/tuttavapiiristä?

Jos jotkut homoihin liitetyt ominaisuudet (siisteys, trendikkyys, feminiinisyys) olisivat biologisia, kaikki homot ympäri maailman toteuttaisivat näitä ominaisuuksia. Lisäksi pitäisi osoittaa, että heterot eivät toteuta erityisen voimakkaasti näitä ominaisuuksia.

Omien kokemuksieni mukaan niin sanotusti tullessaan mukaan piireihin monet homot ja lesbot alkavat korostaa tiettyjä piirteitä itsessään tullakseen hyväksytyksi yhteisössä. Kukaan ei esimerkiksi puhu "homomaisesti" syntyessään, vaan oppii - joko tietoisesti tai ehkä useammin tiedostamattaan - tietyn puhemallin ympäristöstään.
Mä en usko, että ns. homo-ominaisuudet ovat perittyjä vaan enemmänkin opittuja.

Tätä mä perustelen sillä, että monet muualta tulleet ajetaan sisään kuvioihin noin parissa kuukaudessa siitä, kun ovat päässeet piireihin (opittu ominaisuus:suu sylkee nasaalia tyhjänpäiväisyyttä ja ulkonäkö kuin halvalla huoralla).
Anteeksi mihin piireihin? Siihenkö, jonka jäsenet antaa toisilleen muutakin kuin poskisuudelmia?

Jokainen edes vähäisillä itsesuojeluvaiston rippeillä varustettu pysyy kaukana niistä piireistä. On tullut sivusilmällä seurattua, kuinka monelle tästä ns. piiristä on tullut ystävä, seksiautomaatti, äiti ja pyhä henki.

Olen myös huomannut kuinka piiri pitää otteessaan sen kerran saatuaan. Jonkun jäsenen hairahtuessa innostumaan jostain ulkopuolisesta äijän kutvakkeesta piiri pyrkii nopeasti ja tehokkaasti torjumaan ulkopuolisen uhkan. Piirin jäsentä varten tuodaan hellällä huolella esiin ulkopuolisen tyrkyn todelliset ja kuvitellut sekä liioitellut epätäydellisyydet. Julkealle tyrkylle taas piirin jäsentä samalla huolellisuudella tehdään ihmismäisemmäksi ohimennen, mutta ytimekkäästi julistaen. "Hei huora! Tuutko mun luo tänään yöksi!"

Siis tyhmyyskin voi tiivistyä. Ja piiri pieni pyörii.
Aika kiva kuvaus tuo:) Ihan nappiin, mitä muotihomoihin tulee. Tunnen kyllä myös monta homopoikaa ja -miestä, jotka ovat resuisia ja rentoja. Eikä heillä ole silmissään narsistisen homon kylmää katsetta. Toiset kasvavat henkisellä puolella yli tuosta sliipatusta pinnallisuudesta. Vaikka voivat ne olla edelleenkin kyllä siloteltuja, mutta sen alla on myös aidosti tunteva ihminen. Luojan kiitos, meitä on moneen junaan ja elämänkulussa on aina toivoa kehittymisestä.
Monet eivät varmasti tunnista minua, noilla perusteilla. En ole neitimäinen enkä meinaa koskaan ollakaan. Periaate kysymys. =)

Pukeutumisessa, perinteinen pukeutuminen viksu, asiallinen ja jossain määrin kohtalaisen näyttävä. Ei pikku rahalla hankittuja vaatteita. Olen nk heteromainen olemukseltani.
Miksi homojen silmät näyttää aivan kuolleilta? Kiinnitin huomiota, kun kävin ekaa kertaa mamassa. Vaikka tunnenkin useita homoja täällä periferiassa, niin en ennen ole moista huomannut.
Mikä on kaikista säälittävintä homojen keskuudessa? No, se kun jotkut homot yrittää olla heteromaisia! Minkä helvetin takia kukaan itseään kunnioittava homo haluais olla heteromainen!?
Säälittäviä tollaset tapaukset! Ole sitä mitä oot oikeesti!!! Jos kerran oot niin onnekas että olet syntynyt homoksi, niin nauti siitä äläkä yritä imitoida noita typeriä heteroita!
Tuskin tässä nyt kyse mistään yrittämisestä on. Itse en esimerkiksi falsetissa kaakata muuten kuin huumorilla, mutta en myöskään yritä olla kaakattamatta väen väkisin. Heteroiden parissa sopisin ihan hyvin porukkaan. Ehkä vähän yritän pitää siistiä ilmettä enemmän, kuin keskiverto hetsku. Ei pidä yleistää.

Pidän partaa, olen suhteellisen karvainen ja roteva - en mitenkään naismainen. Kuitenkin tykkään olla pökittävänä.

Miten sitä oikesti pitäisi olla homona, ettei olisi säälittävä. Itse nautin olostani. Vientiä olisi, mutta parisuhde on ollut jo reilusti yli kymmenen vuotta.
Mitä helvettiä! Miksi pitäisi olla muuta kun on?

En ole koskaan ymmärtänyt sitä miksi homot ovat niin naismaisia, mikä tarve olla tyttö jos on poika/mies.

Onko kyseessä roolikuvan puute? vai tarve/halu olla tyttömäinen ja sillä tavalla viettää muita miehiä?niin kuin heterot tekee...

Olen itse mies ja luonostaan miesmäinen, rakastan miehiä ja haluan sitä myös toiselta osapuolelta.

Minun EI tarvitse olla mitenkään erityisen miesmäinen koska se ei yrittämisellä onnistu, olen vaan oma itseni.

Toisaalta ei ole tarevttakaan olla tyttömäinen.

En halua millän uskoa sitä että Homoseksuaalisuus tekee miehestä/pojasta tyttömäisen, siinä ei ole mitään loogisuutta.

Tiedän että on miehiä joita naismaisuus viehättää, mutta NIIN suuri % meikäläisistä on tyttömäisiä että joskus ihmettytää Mistä se johtuu??

Onko se juuri sen roolikuvan puute....?
Ööh...hyvä Donna Karan sieltä New Yorkista: mikä saa sinut kuvittelemaan, että oma miesmäisyytesi on luonnollista ja mutta mikään muu ei ole, eli naismaisilla homoilla olisi tarve olla jotain muuta kuin se, mikä on mielestäsi luonnollinen? Kerroit olevasi "vaan oma itsesi". Oletko miettinyt, että ehkä muutkin vaan ovat sellaisia kuin ovat, ja sen takia erilaisia? Totesithan itsekin, ettei miehekkyys yrittämisellä onnistu.



Ja kun sinulla tuntuu olevan prosentit niin hyvin hallussa, kerro minulle, kuinka suuri osuus homoista on naismaisia ja kuinka moni miesmäinen? Ja mihin kokemukseen tutkimustuloksesi perustuu? Ehkäpä naismaiset homot sattuvat herkemmin silmääsi ja teet sen perusteella ko. hätiköityjä johtopäätöksiä?
No HUH HUH! On taas jutut...



Jotkut ihmiset (homot ja myös nämä teidän himoitsemat/palvomat hetero miehet!) ovat "naisellisia" ja toiset "miehekkäitä". Ja lisukkeena se että jokainen määrittelee vieläe ritavalla miehekkään/naisellisen käytöksen.



Miksi homojen (sateenkaarikansa....kaikki erilaisia) pitää olla niin helkutin rasistisia? Eikö voida vaan hyväksyä EDES toisiamme sellaisina kuin olemme? Jotkut kaakattaa kuin pienet kanat, toiset pullistelee salilla ja kolmannet lukee kirjaa ja neljännet bailaa minkä kerkiää... Meitä on joka lähtöön!



Jotkut on oikeasti hyvin feminiinisiä, joillekkin se on osa kaveriporukan mukana esiintymistä... Jotkut esittää machoa, jotkut todella on machoja... Ja sillä selvä! Jos ei jonkun seura kiinnosta niin vaiha maisemaa äläkä ala valittamaan ;) Antaa ihmisten elää ja olla mitä ne on tai antaa niitten näytellä jos siltä tuntuu!
Please 4give me jos jonkun varpaille (lakatuille,tietysti) astusin.

Asenteeni johtuu siitä että mulla on varmaan käynnyt hieman huono tuuri ja valitettavasti törmäsin turhan usein huom. Minun mielestäni turhan naismaisiin miehiin.

Olin hakemassa itselleni mies seuraa ja törmäsin vaan turhan usein näihin kikkattaviin `pikkutyttöihin´.

Jokainen saa olla mitä ovat, mutta kuten sanoin Ihmettelen mistä tämä tyttömäisyys johtuu....tuossa ylempänä sanotaan että se on se Aidon homon käytös, muu on sitten teskeenteylä.

Siksi ihmettelein että mihinkäs tutkimukseen se Tieto/facta perustuu.

Joten chill out, ladies.

Muuten se on Totta että olemme Todella Julmia (ei rasistisia) toisiamme kohtaan tässä deittaus maailmassa, kohteliaat tavat ovat tuiki tuntemattomia käsitteitä ja varsinkin näillä nuorilla herroilla (ikä 18- 27v) on sellainen outo käsitys etä Kaikki palvoo homo maailmassa ikää...

Ja että koko maailma pyörii sen ympärillä, news flash 4 u :

Ei Todellakaan ole näin.
"Jokainen saa olla mitä ovat, mutta kuten sanoin Ihmettelen mistä tämä tyttömäisyys johtuu....tuossa ylempänä sanotaan että se on se Aidon homon käytös, muu on sitten teskeenteylä."



Jaa missähän näin sanotaan? Ei kumpikaan (tai mikään, on olemassa muitakin muotoja kuin ääripäät miehekäs ja naismainen) sen aidompaa tai teeskennelympää mielestäni ole. Jollakin taitaa olla luetunymmärtämisessä pahasti vikaa - kerrothan ihmeessä, jos se olen minä!
(gei), ei, sininulla ei ole ongelmaa. Olen ihan samaa mieltä että on paljon muita variaatioita kuin nuo kaksi ääripäätä :naisellinen+miehekäs.



DKNY tuntuu olevan kovin hermostunut? Eikös sitä sanota että se koira älähtää johon kapula kalahtaa? Ja DKNY, jos olet mitä olet niin OLE! Turha siitä on täällä vauhkota ja alkaa muita osottelemaan sormella (lakatut varpaankynnet...).



DKNY ainakin kaipaa suvaitsevaisuutta lisää mielestäni!
Heh,heh,heee Ok myönän kirjoittaneeni hieman kehnosti rakkaat kanssa `sisaret´, tarkoituksnani oli hieman sohaista mehiläispesää ja saada hieman säpinää tänne.

Jotenkin tää sivusto on nuuhaktanut.

Eli sori jos jonkun kajaalit meni hieman vinoon.....hymyä huulet boys.

Hyvää kesää ja muistakaa hyvä bikini vahaus on aina kuin piste i:n päälle.
Mun observointien perusteella joidenkin (nuorempien) homojen naismaisuudessa on kyse sellasesta alkuinnostuksesta eli identiteetin korostamisesta silloin, kun löydetään se oma seksuaalisuus ja homous... halutaan siis korostetusti osottaa muille, että "mä todellakin olen homo". Alussa monilla se sitten menee hiukka yli. Tietty on myös sellasia miehiä, jotka on oikeasti feminiinisiä, eikä siinä mitään pahaa ole, jos he sitä esittämättä ovat!
Ja jos DKNY on "miehekäs" niin miksi hän täällä jaksaa haukkuu kuin pahin naapurin eukko muita homoja ja antaa ohjeita pikinivahaukseen ja miksei nimenä vaikka Maukka Perus Jätkä? Outoa sanon minä! No jooh :) Jokainen tavallaan, eiköstä?



Itse olen ihan miehekäs, omasta ja muiden mielestä. Eikä pahemmin hetkauta jos DKNY tästä innostuu taas komentoimaan "kanssa sisarista, kajaaleista, mehiläis pesän sohaisuista ym".



Jotkut homot on sanoneet että olen liian karju homoksi, no se on niitten mielipide.



Onhan se välillä hankaloo kun satun tykkäämään semmotisista hiukan feminiinisistä pojuista... Kun niiltä tullut kommentia että liian miehekäs (klani pää, isot lihakset, nahka takkia) oon homoksi. Mutta kyllä aina joku on innostunutkin :)



Eli eiköhän meitä homoja ole niin monenlaisia että antaa kaikkie olla mitä on
Hah, hah, hah, hah, hah, hah, hah, hah, hah, hah, haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..............
Joo, eiköhän anneta kaikkien homojen olla sellaisia kuin ovat. Minua ei tippaakaan kiinnosta neitihomot, mutta eipä se haittaakaan jos joku haluaa olla niin neitiä että. Itse en kuluta peilin edessä kovinkaan kauaa, muutaman kerran viikossa ajelen pään paljaaksi ja pidän huolen perushygieniasta ja siinäpä se sitten onkin. Jos joku haluaa kuluttaa peilin edessä pari tuntia päivässä vaikkapa nyppien kulmakarvoja ja ajellen rintakarvoja pois, niin ihan vapaasti.



Itseäni hieman tosin ärsyttää se, että ainakin täällä Oulussa se ainoa homobaari on täynnä näitä neitejä, ja liian harva miehekkäämpi uros sinne sekaan menee. Olisi mukava joskus saada Maukan kaltaisia "karjuja" sinne sekaan, niin olisi edes joitain kiinnostavia tyyppejä paikalla :)
Olen kanssasi samaa mieltä ja tätä samaa hieman ajan takaa tuossa edellisissä kirjoituksissani. Vaikkakin ne olivat turhaan provosoivia.

Koin itseni vaan kovin yksinäiseksi näissä baareissa missä valtaosa oli liian naismaisia minun mies makuuni, mutta onneksi ne ajat ovat takana päin.

Eli ihan Oikeesti antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta ihan oikeesti olisi ihan kivaa antaa josksu Valtaväestölle toisellainen kuva meistä homoista kun puuterihuiska-kuva....koska meitä on Todella moneen lähtöön.
Mä olen oikeastaan tullut siihen johtopäätökseen että homous sinänsä on aika pieni yhdistävä tekijä meillä. Meitä on joka lähtöön. Jotkut haluavat toteuttaa sitä perinteistä kuvaa homoista. Sinänsä varmaan ihan ok, mutta en itse ole koskaan kokenut oloani kotoisaksi "feminiinisessä" homoyhteisössä., joka sinänsä varmaan on ihan ok...



Oikeastaan koskaan en ole osannut ottaa "homoroolia", se ei vaan sopinut mulle. Seksuaalinen suuntautuminen ei muuttanut käyttäytymistäni millään tavalla. Parasta on kun on luonnollisesti sitä mitä on! Tästä johtuen ei homokuppiloissa ole paljon tullut käytyä.
No kyllä homobaareissa (ainakin Helsingissä) löytyy ihan miehekkään näköisiä miehiä myös (mikä sitten on miehekästä on erijuttu). Eivätkä kaikki näistä miehekkään näköisistä ole pelkkiä salikanoja ;)



Mutta on toki myös näitä trendi-homoja (en nyt tarkoita varsinaisia neitejä) jotka ovat kovin täynnä itseään. Katsovat nenänvarttaan pitkin muita...varsinkin jos uskaltaa erottua joukosta. Heidänkin olisi hyvä ymmärtää että ei kaikki halua heitä, jonkun mielestä se jota he katsovat hyvin karsaasti onkin erittäin ihana olento! ja tuskin heidän tarvitsee pelätä että ne porukasta erottuvat lähtevät näitä nenäänsä nyrpisteleviä väkisin iskemäänkään ;) SO relax guys ;)
Salikanoja? Eli jos käyt salilla pitääksesi kuntosi hyvänä niin olet salikana? Taidat itse olla hienohelma.
  • 37 / 37
  • Uutta putkeen
  • 24.5.2004 20:25
Tsihihii ja hahahaaa, tuo \"salikana\" oli mulle ihan uus juttu - erittäin hauska kyllä, mutta en osaa ihan kuvitella minkälainen olento sellainen on...

\n

\nMä oon tähän asti ollu kokolailla peruslinjoilla tyyliin farkut ja t-paita + lyhyt tukka, mutta viime aikoina olen esiintynyt milloin minkäkinlaisessa ilmiasussa. Eli en ole ottanut itseäni niin vakavasti, vaan liehunut kaikenlaisessa vaateparressa ja sopivissa bileissä antanut ripsivärin ja kajalkynänkin puhua (joo tuhiskaa nyt neitijuttujanne siellä).

\n

\nJa voi että en ollut hauskaa. Tutut on mielissään kun joku on välillä vähän erinäköinen ja mikä parasta: ihan uudet ihmiset tulee jutteleen. Suosittelen kaikille itsensä ottamista vähän vähemmän vakavasti.