Mitä tehdä kun ei voi olla varma?

Olen teini iästä asti tuntenut vetoa homoseksuaalisuuteen ja yhdessä vaiheessa tutkin kaikkea mitä aiheesta löysin. Viime vuonna tosin löysin itseni suhteesta naisen kanssa. Nainen oli poikamainen ja mielestäni kauneinta mitä olin nähnyt, hyvin samanlainen kuin minä. kuin vastakappale. suhde kuitenkin oli ja meni. ajattelin olevani bi kun juttelin asiasta bi ystäväni kanssa, en voi kuitenkaan olla varma.

kaipaan kamalasti naista rinnalleni. katson myös miehiä mutta tuntuu että tositarkoituksella ihana unelmani olisi elämä naisen kanssa. kaapista tulo itselle on kai se vaiken niitti. en osaa käsitellä asiaa ystävieni kanssa. he näkevät sen, mutta kieltävät sen kunnes sanon sen ääneen.ja sittenkään siitä ei voi puhua normaalisti kuten heterot puhuvat suhteistaan. inhottavaa kun siihen suhtaudutaan niin. olen toivoton.
Tervetuloa joukkoon.. et taida olla ongelmasi kanssa yksin, kaksin tai tusinankaan seurassa. Joiltakin tuo 'itsensä löytäminen' tuntuu luonnistuvan vuodessa, joiltakin viidessä, joiltakin viidessäkymmenessä. Ehkä olisi aiheellista ensin pohtia, mitä (pari)suhteelta todellisuudessa haluaa. Mistä on valmis luopumaan ja mitkä ovat ne asiat, joita ilman ei voi elää onnellisena. Kai (suurin?) osa ihmisistä löytää sen mustavalkoisen tai harmaan totuutensa, johon voi samaistua. Olen hetero, bi, homo, metroseksuaali, transu tai mitä tahansa - elän siis tämän mallin mukaan ja tavoittelen näitä asioita elämässäni. Mulla tuo ei ole koskaan toiminut. Joka kerta kun löytyy nainen johon (uskaltaa) voi ihastua, sitä toivoo/kuvittelee, että nythän kaikki on ok ja loppuelämän voi elää onnellisena heterona... joka kerran kun löytää miehen johon tosissaan rakastuu, sitä ajattelee, että no vittu ollaan sitten homona, kyllä tämä on kaiken paskan ja kärsimyksen arvoista... ja päädytään kiertämään tätä samaa kehää. Ainakin niin kauan ongelma on olemassa, kun parisuhtee(ni) eivät ole kestäviä. Tosin en jaksa uskoa, että suhteeni olisivat suuntautumiseni takia kariutuneet - pikemminkin kestämättömän luonteeni tjs.



Sitten kun tiedät, tarvitko parisuhdetta, millaisen suhteen ja millä ehdoilla, on helpompi jatkaa eloa. Voit jättää asian miettimisen ja sitten kun seuraava ihastus kenties tulee vastaan, voit jo lähtiessä miettiä, missä mennään ja mihin saakka.



Minäkin kaipaan suunnattomasti naista rinnalleni. Mutta kun en nimeltä osaa ketään mainita, jota kaipaisin.. tällä hetkellä kaipaan _suunnattomasti_ erästä miestä rinnalleni, mutta enpä ole saamassa. Olen kai siis tämänkin hetken kaipuussani riutuva homo ..tjs. Vai bi-mies, joka on onneton hautaan saakka - siltä alkaa jo tuntumaan. Ainoa toivo on löytää sellainen nainen tai mies, joka pysyy vierellä. Silloin ei tuppaa olemaan väliä, olenko sillä hetkellä hetero vai homo.



Jaksamisia tulevaisuuteen, aika näyttänee jotain suuntaa sinullekin. Ehkä ei olisi aivan väärinkään sinun antaa itsellesi mahdollisuus vain kokeilla, kun tilaisuus tarjoutuu. Mikä hyvältä, oikealta ja luonnolliselta sinulle tuntuu.



Kerro ihmeessä, jos jonkin valaistumisen koet tai takuuvarman 'olenko bisse/homo/hetero' - testin jostain kehität.
  • 3 / 3
  • Lokki Joonatan
  • 7.5.2004 14:37
Kommenttini (46) keskusteluun ”rakastunut heteroon =(” olisi sopinut paremmin tänne jatkoksi.

Koskaan ei voi ennakkoon tietää ja ennustaa mitä elämällä on vielä edessään =)