Miksi Bi:t on Ok?

  • 1 / 26
  • Perverssi
  • 12.9.2003 21:24
Itseäni ihmetyttää, että miksi biseksuaaleja arvostetaan ja suvaitaan enemmän kuin homoja, ja siis nimenomaan bi-miehiä verrattuna homomiehiin? Eli mikä ihmeen itseisarvo se on, että valehtelee sekä vaimolleen ja lapsilleen. Bi-miehet tekevät kumminkin ihan samoja asioita kuin homomiehet, erona vain se, että heillä on vielä vaimo ja lapset siihen päälle joille he valehtelevat. Eli minkä takia valehtelijaa ja lusmuilijaa arvostetaan enemmän kuin sellaista, joka uskaltaa rohkeasti olla mitä on toisten tuomioista huolimatta? Mikä ihmeen statussymboli se oma poika/tytär ja vaimo ovat? Sekö sitten oikeuttaa leikkimään homoa, ja tekee heistä paremman kuin meistä muista ”kakkapojista”?
Mistä muka tulee käsitys, että bi-immeisiä arvostettais enemmän? Mulla kun on semmonen käsitys, että heitä ei arvosteta hetero- eikä homopiireissä.
  • 3 / 26
  • Zetazeta
  • 13.9.2003 11:25
Ja jälleen kerran lähtöoletus on se, että biseksuaaleilla on se kulissiperhe. Grr.
  • 4 / 26
  • Public eye
  • 13.9.2003 11:47
Minua taas ihmetyttää, miksi tästä aiheesta ei voi keskustella ilmeisesti saman aloittajan (sanavalinnoista päätellen, vaikka eri nimimerkillä) ja samalla otsikolla käynnistämän threadin alla toisaalla tällä saitilla (taisi olla Sekalaista)?
  • 5 / 26
  • Sanansaattaja
  • 13.9.2003 12:45
Naimisissa oleva bi-mies ei kippaa elatus- ja kasvatusvelvollisuuttaan yhteiskunnalle. Homomies käyttäytyy muumimukitouhuissaan kuin käki.
  • 6 / 26
  • Public eye
  • 13.9.2003 12:55
Kun se nyt täällä näyttää jatkuvan niin jatkukoon pienellä eläinopin tunnilla:
Käki käy munimassa salaa toisen linnun pesään ja häipyy sitten paikalta. Tarkoitatko siis, että homomies hiipii muumimukeineen salakavalasti jonkun tuntemattoman naisen makuuhuoneeseen ja sujauttaa siemenensä huomaamatta perille, minkä jälkeen naisparka on ihmeissään, mitä onkaan tapahtunut... X-))
  • 7 / 26
  • Sanansaattaja
  • 13.9.2003 13:01
Olen jo ehtinyt tutustumaan homojen hylkäämien muumimukipienokaisten isännälkään, häpeään ja hätään. Pienokaisten ahdistuneisuus ja heidän lesboäitiensä välinpitämättömyys herättää pahaa verta naimisissa olevien miesten keskuudessa. Kaapissa voi pysyä bi-mies siksikin, ettei halua pojastaan isänpuutteista räyhääjää tai tohvelia mammanpoikaa eikä tyttärestään miehiiin isänpuutteisesti takertuvaa pikkuh*oraa.
Sanansaattaja on hyvä ja menee nyt ottamaan lääkkeensä niin loppuu tuo narina.
Onkohan mun suomen kielen ymmärtämisessä jotain aukkoja, koska en ymmärtänyt p***aakaan Sanansaattajan selityksistä... Tajusko joku toinen tuon skitsoilun?
Juu. Se yritti antaa ymmärtää, että homot ja lesbot on huonoja ihmisiä/vanhempia ja että heidän kasvattamista lapsista tulee surullisia, syrjäytyneitä yhteiskunnan hylkiöitä. Sanansaattaja tosin ei tiedä hevon v****a mistä puhuu (ennakkoluuloinen luuseri).
Suomi on maailman ainut maa jossa homot pitävät heteron seuraa homon seuraa parempana ja tärkeämpänä. Näin ollen heteroihin yleisesti rinnastettu bi:kin saa nostetta. Eli syy siihen että "bi:t on ok" on ennenkaikkea homoissa, ei heteroissa.
Aslan ry muuten määrittelee bi:n homoa paremmaksi muistaakseni siksi että bi:llä on ollut heterosuhteita ja siksi sen sais eheytettyä paremmin.
Minullakin oli omituinen käsitys siitä ettei bi-ihmisiä pidetä homopiireissä "yhtä hyvinä kuin homoja". Pitääkö tämä paikkansa?
Ehkä yksi syy siihen miksi niin moni homomies ei tykkää kaksoiselämää viettävistä bi-miehistä on juuri se, että heterot eivät useinkaan erottele homon tai biseksuaalin välillä: (kaksoiselämää viettävät) bi-miehet näyttävät heteroiden mielestä vain harrastuksen omaisesti "homostelevan" silloin tällöin. Tämän johdosta homot ja koko homoseksuaalisuus saa sellaisen leiman, että kyse onkin vain jostain vapaa-ajan vietosta, eikä kokonaisvaltaisesta elämäntavasta ja seksuaali-identiteetistä.

Kun valtaväestö ei ymmärrä, että homoseksuaalisuus on eri asia kuin biseksuaalisuus, niin homojen kuvitellaan kykenevän - biseksuaalien tavoin - tuntemaan seksuaalista vetoa ja rakastumaan myös vastakkaiseen sukupuoleen. Luulenpa, että koko homojen eheytys-kuplakin on saanut alkunsa siitä kun biseksuaalit ja homoseksuaalit on tietämättömästi niputettu yhteen, tyyliin "kyllähän ne pervot naisista tykkää jos vain haluavat".

(HUOM: Luulenpa, että ns. "onnistuneet eheytyjät" eivät alunperinkään ole olleet homoja vaan pikemminkin biseksuaaleja.)
Taru Sormusten Herrasta Trilogia päättyy tähän samaan ongelmaan. Siinä ongelma on ratkaistu niin, että homoFrodo ei anna vastakaikua bi-Samin rakkaudelle. Sam päättää lopulta epäröinnin jälkeen ottaa vaimon ja perustaa perheen. Frodo joutuu jättämään koko Konnun ja lähtemään yksinään pois.

Perhe tuntui Samille olevan laiha lohtu Frodon menettämiselle. Eikä Frodokaan oikein onnelliselta vaikuttanut.

Ilmeisesti onnellinen homoloppu olisi ollut liian uskalias...? Vai oliko loppuun syynä Frodon bi-kammoisuus???
  • 16 / 26
  • Viivi the bat
  • 29.12.2003 21:05
Näin tänään sen uusimman Sormusten Herra -leffan. Ajattelin koko leffan ajan tota samaa, että leffaa vois todella katsoa homoluennan kautta niin sanoakseni.

Naisia ei näkynyt mailla halmeilla, paitsi pari pakollista madonnaa sitten lopputaisteluissa ja voitonjuhlissa. Niilläkään ei ollut mitään sen suurempaa roolia kuin näyttää utuisen eteerisiltä ja puhtoisilta. Naisten avulla muutama päähenkilöMIES vedettiin heteroleiriin leffan lopussa.

Kyllä Frodon ja Samin suhde vaikutti melko homoseksuaalisviritteiseltä. Sam oli valmis uhraamaan aivan kaiken, jopa pelasti Frodon pahan (nais-!)lukin kuolonkammiosta oman henkensä uhalla.

Heh, myös keijut sun muut valkoisen velhon kaverit oli vähintäänkin androgyynejä. Yhtä jopa näytteli sama näyttelijä kuin Aavikon Kuningatar Priscillassa.
Kiitos, Zeppelin! Kiitos, Viivi!

En ole laiskana ihmisenä lukenut kirjaa, mutta trilogian kaksi ekaa osaa on katsottuna. Kolmatta en vielä ehtinyt.

Ja nyt spoilasitte, pirut! Eipähän tarvitse itse vaivata päätään sillä, mitä "pääparille" tapahtuu.

"Toi x on muuten murhaaja!"
Heh...olepa hyvä vaan :)

Laiskana ja hitaana ihmisenä tulet tottumaan muiden jalkoihin jäämiseen ;-)
  • 20 / 26
  • Viivi the Bat
  • 30.12.2003 16:45
Höh, mitä mä muka spoilasin?

Mun viesti ei paljasta leffan juonenkäänteitä.
Anteeksi, Viivi. Sait suotta osan kiukustani. Kimputin sut Zeppelinin kanssa.
(Nyt poikkean hieman bi-aiheesta ja kommentoin LOTR:ia.)

Viivi:
"Naisia ei näkynyt mailla halmeilla, paitsi pari pakollista madonnaa sitten lopputaisteluissa ja voitonjuhlissa. Niilläkään ei ollut mitään sen suurempaa roolia kuin näyttää utuisen eteerisiltä ja puhtoisilta. Naisten avulla muutama päähenkilöMIES vedettiin heteroleiriin leffan lopussa."

Niin. Täytyy pitää mielessä milloin ja missä alkuperäinen tarina on kirjoitettu (siis 1900-luvun alkupuolella, konservatiivisen englantilaisen poikakoulun kasvatin toimesta). Tolkienin taustaa vasten ei ole mikään ihme ettei naisia tarinassa pahemmin esiinny, ainakaan siis päärooleissa. Kirjassa esimerkiksi Arwenia ei esiinny lainkaan, muuten kuin Tolkienin kirjoittamissa liitteissä kirjan lopussa. Eowyn on tosin kyllä melko keskeisessä roolissa, aivan kuten elokuvissakin.


"..jopa pelasti Frodon pahan (nais-!)lukin kuolonkammiosta oman henkensä uhalla.
"
Lukitar oli jonkilainen ikivanha hämähäkkidemoni, ja hämähäkkieläimillähän useimmiten naaras on se isompi, voimakkaampi ja aggressiivisempi. ;o) Monilla hämähäkkilajeillahan koiraat päätyvät helposti naaraiden lounaaksi parittelun jälkeen (tai ennen sitä, jos eivät ole varovaisia). Itse en kyllä ajatellut Lukitaria 'naisena' vaan verenhimoisena, muinaisena hirviönä. :o)
Kyllä bi:t on hylkiöitä joka suunnalla. Ahdasmieliset homot ajattelevat, että bi:t lähtevät joka tapauksessa jossain vaiheessa heterosuhteeseen. Ahdasmieliset heterot ajattelevat, että tee valintasi ja valitse normaali heterosuhde. Joo, ja valinnastahan siinä onkin kyse! Johon sitten bi vastaa viattomin silmin: rakkauttaan kun ei voi valita. Hohhoijjaa, kauankohan tästä asiasta pitää vääntää kättä ja rautalankaa. Vissiin ikuisesti.
Muahhaahhaa... että LOTRissa bi/homo-teema *reps* - kohta sellasen löytää Nemostakin. *virn* Itse en ko trilogiaa katsonut edes sillä silmällä, että tulkistsisin mitään seksuaalista mukaan...

Mitä sitten tulee varsinaisesti tähän bi / homoteemaan... Hmm.. eheytymisestä puheenollen, kiitos ex-vaimolleni, että hän sai minut ulos kaapista - kulissiliitto kesti aikansa, mutta molemmat tiesimme, ettei se toimi - erostakin on pian parikymmentä vuotta. Joskin ikävän säväyksen nämä nykyiset ( ja minua vanhemmat) bi:t ovat aiheuttaneet: Monivuotinen seurustelusuhde kaatui siihen, että olin 14 v nuoremmalle bf:lleni liian nuori... Hän "löysi" vanhemman bi-miehen... seurauksella, että jouduin hankkimaan lähestymiskiellon exälleni, kun muodostuin muutaman randompanon jälkeen taas niin rakkaaksi ja tärkeäksi..
Siis mikä vi**u on etteivät ihmiset voi tehdä päätöksiä elämässään ja kantaa vastuuta niistä päätöksistään?
Sekö pelottaa, ettei ratkaisu olisikaan oikea? Mitä sitten, aina ei voi voittaa - mutta jos jotain muutosta elämässään haluaa, on myös tehtävä päätöksiä, uhrauksia yms. ja elettävä sen mukaan..
Mulle on tullut sellainen käsitys ettei bi-ihmisiä arvosteta laisinkaan. sanotaan aina että kyllä se menee ohi, se on vain vaihe..ja voi ollakin. en tiedä kun olen niin nuori, mutta olen aina ihastunut ihmisiin sen sijaan kuin sukupuoleen. pidin itseäni outona kauan, mutta oli helpottavaa huomata etten ole ainoa. Nyt kun kerron ihmisille että pidän molemmista saan joko kammoisen/hyväksyvän tai inhoavan/hyväksyvän reaktion. homoilta saa pahinta palautetta. Bi seksuaalisuus on homoseurassa tabu, on helpompaa sanoa olevansa homo, se on helposti selitettävissä ja hyväksyttävissä. heteroseurassa taas siihen sihtaudutaan että "eipä se ainakaan ole kokonaan toivoansa menettänyt, puoleksi hetero". Minusta asia ei vaan ole niin mustavalkoinen. Olen bi ei tarkoita sitä että kaikki käy, vaan minulle se tarkoittaa vain sitä että pystyn rakastumaan ihmiseen, oli se sitten mies tai nainen. Persoona ratkaisee, ei sukupuoli.

(kaikissa seksuaaliryhmissä on ihmisiä jotka lentävät kukasta kukkaan, toiset taas harrastavat vakavampia suhteita. niin bi ihmisissä, homoissa ja heteroissa. )
Kyllä nykyään heterot tietää yhä enenevissä määrin eron biseksuaalin ja homon välillä. Kyllä sit tietty ne keski-ikäiset nurisijat ja muut vähän vanhemmat tuskin eroa nyt välittääkään tietää, joten ne nyt niputtaa kaikki itsestään vähänkin poikkeavat samaan nippuun. Nuorten keskuudessa itse asiassa bissun ja homon välillä kyllä nähdään usein vissi ero. Eihän ne nyt kuvittele et transu ja homo olis sama asia.



Mulla ei ole mitään biseksuaaleja vastaan tietystikään, mut täytyy myöntää että mielummin olen sekaantumatta niihin, ellen nyt ihan head over heels ihastunut ole tai vastaavaa.

Uskon kyllä että suhde bissun kanssa toimisi jos tehdään selväksi se, että vastakkaiseen sukupuoleen sekaantuminen suhteen aikana on ihan samaa pettämistä kuin sitten saman sukupuolen kanssa. Kaikilla bissuilla ei tämä käsite tunnu aina olevan hallussa, eihän se kuulemma oo pettämistä, jos eri sukupuolta olevan kanssa sänkyyn hyppää. Joopa joo.



Bissuilla on kyllä varmaan hankalaa olla heterona tai homona, koska eivät kumpaakaan ole. Seksuaalisuus on yksi semmonen asia, jonka ihmiset haluavat mustavalkoisena, se pätee niin homoihin kuin heteroihin. Ikävä kyllä seksuaalisuus on kyllä kaukana siitä, mutta suhteessa valinta on tehtävä.



Musta välillä myös tuntuu siltä, että jotkut tyypit sanoo olevansa bi sen takia, että ei ihan homoksi leimattaisi, juuri sen efektin takia, että kaveripiirit yms. ajattelis että "no sehän on vielä puoliks hetero, toivoa löytyy". No, kyllä bissutkin maailmaan mahtuu.