vapaa suhde

Jos elää parisuhteessa voiko silloin käydä vieraissa ilman että suhde kärsii??? Haluaisin ihmisten mielipiteitä ja kokemuksia asiasta. Kimppaseksi toimii meillä mutta muu mietityttää...
  • 2 / 12
  • Sir Jenkins
  • 26.2.2004 16:05
Jotkut voi, toiset ei. Aina on mukana riski, että vaihtelu tempaa mukaansa ja seksi kumppanin kanssa jää kokonaan pois tai, että löytyy joku toinen.

Jos nuo ei huoleta ja te olette lujasti toisiinne sitoutuneet sillä tapaa, että ette eroa vaikka maa repeäisi jalkojen alla, eikä sekään haittaa mitä toinen saa tai on saamatta - niin antaa palaa vaan.

Minua ei seksi kiinnosta muiden kuin oman mieheni kanssa - enkä halua häntä kenenkään toisen syliin saatta. Joku voi kysyä miksikö kahlitsen. En kahlitse. Olen harrastanut seksiä riittävän monen kanssa huomatakseni, että minulle ei ollut mitään merkitystä sillä vaihtuiko kulli tai perse tai naama välillä ja kuinka usein, vaan sillä, että toinen ihminen merkitsee minulle jotain ja minä merkitsen jotain hänelle.

Olen myös kokeillut kimppaa joitakin kertoja, myös yhden ex-mieheni kanssa - ei mitään järkeä.

Ehkä minulle on sitten muut asiat kuin pelkkä seksi tärkeämpiä.
  • 3 / 12
  • 28sportti
  • 26.2.2004 17:41
Minun ja mieheni suhde perustuu luottamukseen ja periaatteeseen "ruoho ei ole vihreämpää" missään muualla. Jos rakastat toista, et tarvitse ketään muuta. Jos petät, kenkää tulee. Mikä ihmeen kumppanuus se on, jos yksi ei riitä? Silloin yhteiselämää on turha rakentaa ja ei perustu todelliseen yhteiselämän tarpeeseen ja haluun.
Vaikkakin ikuisena sinkkuna... taas, olisin heti valmis antamaan kivalle kultsille oikeuden, ilman tapauskohtaisia selittelyjä, käydä vaikka saunassa, videopaikoissa jne... jos tarvetta on enemmän kuin minä pystyn kuittaamaan ;) tai jos siellä on ihmisiä joita haluaa muuten tavata jne.

Ainoastaan haluaisin että kun ollaan yhdessä, niin sitten ollaan. Eli yhdessä baariin, yhdessä kotiin jne. Ongelmaksi tulee kait usein se että yhdessä ulos lähtiessä jompikumpi "karkaa" vieraaseen pöytään kesken illan tms. Ja minä haluun rauhalliset su aamut, kun ei ole kiire minnekkään... ;)
Jos minun mieheni karkaisi kesken baari-illan, eipä tarvitsisi takaisin löytää. En hyväksy avointa suhdetta missään muotoa.
minä elin neljä vuotta parisuhteessa, joka oli vapaa. se toimi hyvin - eron syyt olivat muualla kuin suhteen vapaudessa.

hyvin yksinkertaisesti, rakastimme toisiamme ja olimme joka tasolla sitoutuneet taittamaan polkua yhdessä. luotimme toisiimme, mikä mahdollisti sen, että voimme harrastaa seksiä myös muuten kuin keskenämme. seksi ja rakkaus kun ovat kaksi eri asiaa - ensimmäinen kuuluu jälkimmäiseen, mutta jälkimmäinen ei välttämättä ensimmäiseen.

tietysti vaatii melkoisen tuurin, että sattuu kohtaamaan ihmisen jonka kanssa tällainen järjestely toimii. suurimmassa osassa tapauksia tuskin toimii, enkä usko itsekään toiste vastaavaan suhteeseen päätyväni.
  • 8 / 12
  • Pauligue
  • 28.2.2004 22:02
Minäkään en usko "vapaaseen suhteeseen". Jos kaikki muu on yhteistä toisen kans niin silloin seksikin pitäis olla vain näiden kahden välinen juttu. Kyllähän varmaan jossain määrin houkutuksia aidan toiselle puolelle tulee mut se menee menojaan vähän ajan päästä.
Minulle seksi ei ole koskaan merkinnyt rakkautta. Se on kuitenkin niin intiimi asia, että sen haluaa pitää parisuhteessa kahden ihmisen välisenä juttuna. Minulle se merkitsee toisen kunnioitusta ja arvostusta. On yksi fyysinen asia, jota kukaan muu ei voi kanssasi tehdä kuin kumppani - ja se merkitsee jotain.
Olen joskus miettinyt, pelkäävätkö avoimessa suhteessa elävät koskaan mahdollisia sukupuolitauteja.

Kondomi kun sattuu olemaan melko epämiellyttävä kapine käyttää ja miehillä se viitsimiskynnys on usein aika korkea.
Avoimet suhteet ennemmin tai myöhemmin kaatuvat jotenkin kuulostavat muutenkin aika huonoilta vaihtoehdoilta. Enemmän kannata perinteistä mallia. Jos rakastaa jotain niin ei kaipaa "vaihtelua".
Minä uskon toimivaan vapaaseen suhteeseen. Olen siitä elävä esimerkki.

Ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä seitsemän vuotta (ollaan 29 & 33v.). Uskon, että yksi syy pitkään ja toimivaan suhteeseen on ollut suhteen vapaus. Ei vapaan suhteen vuoksi toveruus, rakkaus tai seksielämä ole kärsinyt. En ole vielä koskaan nähnyt suhdetta, jossa ollaan niin rehellisiä ja avoimia kuin meillä, en hetero- enkä homosuhdetta.

Ihmissuhde on se, kuinka te sen itse haluatte rakentaa, mikä teidän yhteiselle tielle on parasta.