Homous = sairaus

Lääkäri väitti tarkastuksessaan, että mä olen terve... Mut ehkä se lekurikin oli sitten tavallinen kuolevainen?
Taas on päässyt unohtumaan, että homous poistettiin Suomessa sairausluokituksesta vuonna 1981 ja jenkeissä "jo" vuonna 1973... :)
Aivan, otsikon voisi toden totta deletoida! Suomen kaltaisessa vapaassa maassa jokaisella on tietysti oltava mielipiteenvapaus sekä myös mielipiteen ilmaisemisen vapaus, mutta toisaalta ei kai meidän homojen nyt sentään omilla keskustelusivuillamme tarvitse ihan kaikkea sietää? Varmasti löytyy useitakin keskustelufoorumeita, joissa homouden sairaudesta voi keskustella vaikka kielen kulumiseen asti, muttei kai ole homojen itsensä tarvis tarjota sellaista foorumia?
Erittäin samaa mieltä. Ylläpito: pitäkää huolta ympäristöstä ja poistakaa tämän amatöörikansankiihottajan tyhjänpäiväinen viestiketju.
Ehkä sitä keskustelun aloittaja juuri toivoo; se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Mun mielestä tää keskustelu ja otsikko on hyvä muistutus todellisuudesta, eikä sitä missään tapauksessa tulisi poistaa.
En tiedä, mistä muusta todellisuudesta viesti "homot on niin sairaita että saisivat kaikki kuolla" toimii muistutuksena kuin siitä, että Suomessa on vielä vuonna 2003 paljon ihmisiä, jotka haluavat itsestään poikkeaville ihmisryhmille pelkkää pahaa. Siitä meitä taas ei mielestäni ole mitään tarvetta muistuttaa koska se on kyllä kaikkien tiedossa muutenkin.

Sen sijaan kyseinen viesti rikkoo tämän saintin sääntöjä, muun muassa:
- Emme nimittele, emmekä hauku ihmisiä tai ihmisryhmiä,
- Emme kirjoita hyvän tavan tai Suomen lakien vastaisesti,
ja koska
- ranneliike.netin ylläpidolla on oikeus poistaa sopimattomat viestit,
mielestäni tällaisen täysin perusteettoman ja pahantahtoisen viestin jättämistä yhteiseen sivustoomme ei ole mitään syytä.

Tietenkin ylläpito päättää asiasta, mutta saitin tarkoitus ja sen käyttäjäkunta huomioon ottaen pitäisin poistamispäätöstä erittäin asiallisena.
On totta, että viestin poistaminen olisi aiheellista, mutta en tiedä, pitäisikö välillä jättää sekaan muistutus totuudesta... Idiotismi ei ole kuollut eikä kuopattu. Taas saatiin yksi todiste joidenkin älynlahjoista. Jos sopii, niin annetaan älyn jättiläisen loistaa hetki, ja sitten suoritetaan *delete*. Jos halutaan, niin toki voidaan tämä threadi poistaa hetikin

Ja nyt aion itsekin rikkoa sääntöjä leimaamalla yhtä ihmisryhmää: "Idiootit ovat idiootteja". :)
Miks kaikki menee aina samaan halpaan ja alkaa kommentoimaan tällasta. Jättäkää omaan arvoonne ni tuskin tulee uudestaan.
Juu Sinäkin kuolet, onneksi, päivä vähempi sinulla jäljellä katso itseäsi peilistä, olet eettisesti ja moraalisesti vajavainen, sääli.
>Miks kaikki menee aina samaan halpaan ja alkaa
>kommentoimaan tällasta. Jättäkää omaan arvoonne
>ni tuskin tulee uudestaan.

Ei ole riittävä ratkaisu, palsta täyttyy pian roskaviesteistä kuten City-lehdelle kävi. Ronskia moderointia vain.
Hei! Nyt sain loistavan ajatuksen! Ylläpito: perustakaa "kaikki-homot-pitää-ampua-kuuhun" -niminen osio ja siirtäkää tällaiset viestit sinne niin pellejen on turha valittaa tulleensa sensuroiduksi.

Siellä kirjoittajat pääsevät arvoiseensa seuraan ja heidän sepustuksiaan voi käydä varsinaisen keskustelun häiriintymättä naureskelemassa kuin Korkeasaaren punapersepaviaaneja ikään!
ihmetyttää vaan miksi ns.heterot eksyy näille sivuille? vai onkohan kyseessä kaappihomo, joka uhoaa koska on epävarma?
  • 18 / 31
  • Olli Stålström
  • 3.6.2003 14:48
Minä olen kyllä sitä mieltä, että näihin sairausleimoihin pitäisi aina jaksaa vastata asiallisesti. Tiedän kokemuksesta, että sairausleimat istuvat hyvin syvässä.

Toki ranneliikkeen viiteryhmä (nuoret, kaupunkilaiset, koulutetut) eivät juuri tarvitse valistusta. Mutta heti kun mennään kehä III:n ulkopuolelle, 40veen yläpuolelle, tai kirkon piiriin, pimeät ennakkoluulot ovat hyvin yleisiä. Ja tuossa ikäluokassa on paljon valtaapitäviä.

Konkreettisena esimerkkinä: osallistuin kirkkopäiville Helsingissä 24.5. ja esitin julkisia protesteja läsnä olleille kirkon arvovaltaisille teologeille ja Helsingin piispalle.

Monet heistä alkavat vilpittömästi ja rehellisesti luopua synti- ja sairausleimoista (mm. Martti Lindqvist ja Martti Nissinen).

Enemmistö on kaksinaismoralisteja, jotka yrittävät vain tukahduttaa kirkkoon kohdistuvan kritiikin. Näitä hyssyttelijöitä kirkkopäivillä oli niin kirkon kuin SETA:nkin virallisissa edustajissa.

Mutta kirkkopäivillä oli myös piinkovaa jengiä, joka yrittää korvata synti-leiman sairausleimalla. Otin siellä yhteen julkisessa debatissa muutaman fundiksen kanssa, joka yritti väittää suuren psykiatrisen gurunsa Robert Spitzerin "todistaneen", että homous on häiriö, josta voi parantua. Sitähän Suomen kristillisdemokraatit yrittivät käyttää aseena parilkaikeskustelussa.

Tosin Spitzer itse esitti aikoja sitten vastalauseensa sen johdosta, että hänen tutkimuksiaan yritetään käyttää homojen ja lesbojen tasavertaisuutta vastaan Suomen eduskunnassa ( ks. esim Yhdysvaltain psykiatriyhdistyksen lehti: http://pn.psychiatryonline.rg/cgi/content/full/36/24/11 )

Uskokaa tai älkää, mutta minuakin kyllästyttää toistaa, että homous sinänsä ei ole milään tavalla häiriö. Olen vain nähnyt ne vakavat haittavaikutukset, joita häiriöleiman sisäistämisellä saattaa olla ihmisiin, joilla ei ole muuta tietoa. Se saattaa johtaa masennukseen ja itsetuhoon.

Siksi jatkan tiedottamista tästä asiasta, niin kauan kuin nämä eheytysideologit saarnaavat julkisuudessa.
Muuten agreed, paitsi...

"Toki ranneliikkeen viiteryhmä (nuoret, kaupunkilaiset, koulutetut) eivät juuri tarvitse valistusta. Mutta heti kun mennään kehä III:n ulkopuolelle, 40veen yläpuolelle, tai kirkon piiriin, pimeät ennakkoluulot ovat hyvin yleisiä. Ja tuossa ikäluokassa on paljon valtaapitäviä"

...aika järeää yleistystä mun mielestä.

2) lisäksi...
"...ja esitin julkisia protesteja..."

-> niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Ehkä asiallinen keskustelu olisi hedelmällisempää.
  • 20 / 31
  • Olli Stålström
  • 4.6.2003 8:49
"...ja esitin julkisia protesteja..."

-> niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Ehkä asiallinen keskustelu olisi hedelmällisempää.

--
Olet ehkä sisäistänyt syrjintäideologian, jonka mukaan oikeudenmukaisuuden ja tasavertaisuuden vaatiminen on merkki homojen häiriintyneisydestä. Kunnon homo kärsii hiljaa eikä protestoi.

Mitä tarkoitat "asiallisella keskustelulla".

Haluaisin vain havainnollistaa aikojen muuttumista viittamalla samoilla kirkkopäivillä heteroseksuaalisen teologian tohtorin Martti Lindqvistin kovin tiukkoihin vaatimuksiin kirkon suhteen:
http://www.finnqueer.net/juttu.cgi?s=219_1_1

Lindqvist on vielä minuakin jyrkempi: "Kirkossa on ehdottomasti loputtava...häpeään sitominen....Mitään paluuta vanhaan ja kiduttavaan vaikenemiseen ei ole.

Kohtuuden nimissä Sinun olisi myös varoitettava Martti Lindqvistiä kirkon veneen heiluttamisesta.

Itse olen lähinnä huolissani siitä, että kirkon teologian tohtorit (Lindqvist, Nissinen) näyttävät menevän _minustakin_ ohi radikaaliudessaan.

Kyllä ajat muuttuvat :)
ollaanhan me homot sairaita! mutta vain ja ainoastaan noiden hetero paskiaisten mielestä! ne pelkää niin paljon neitsyt peppunsa puolesta että käyvät haukkumassa metä meidän omilla sivuilla! voi voi pikku raukkoja!
sulle gayforever... nämä ns.heterot pomppii täällä siksi että sivut ovat mielenkiintoisia asiaa on vaikka kuinka paljon ja lisäksi se on fiksua. itse heterona voin vakuuttaa että sivut ovat erittäin hyvät=) olen aina ollut ja luultavasti tulen aina olemaan hetero, mutta ei se mielestäni estä lukemasta asianne. monelle tistä hattua nostan, koska pystytte/uskallatte olla rehellisiä sekä toisillenne sekä muille, koska niinkuin onkin jo tullut sanottua tämä maailma on vielä kovin suvaitsematon...
niin ja iivi että en ainakaan itse pidä itseäni millään tavalla "paskiaisena" jos jotkut ihmiset ovat niin hemmetin idiootteja että haukkuvat täällä toisia ihmisiä niin antaa olla van! mutta etkös nyt itse hiukan sorru samaan kuin "heteropaskiaiset" joop mutta nyt jätän tämän aiheen tähän... suvaitsevaisuutta molemmin puolin tarvittisiin...=)
Heräsi vain kysymys, miten ketjun aloittaja Sami aikoo selvitä elämästään hengissä?
Tästä asiasta on saanut keskustella vaikka kuinka paljon.
Tässä on eräs mielipiteeni asiasta:
14.01.2004 11:59
Eli homousko on sairaus? Jos jokaiselle homolle annettaisiin töistä sairaslomaa, vaikka kaksi viikkoa ja aikaa ja ehkä vaikka lääkekuuri niin se "parantuu"? Mielestäni homous ei ole sairaus. Mielestäni sairaus on asia jolle voi antaa diagnoosin ja jota voi hoitaa. Ei homoutta saa poistettua lepäämällä tai juomalla teetä, ei lääkkeillä eikä hoidoilla.. Mikä on vääristynyt seksuaalisuus ja kenen mielestä? Toki ihmisen seksuaaliseen kehitykseen vaikuttavat myös ympäristölliset asiat kuten kotikasvatus, muttei sekään kenestäkään homoa tee. Perheessä voi olla kuusikin lasta joista mahdollisesti yksi voi olla homo. Tällöinhän hänen oli pitänyt saada erillainen kasvatus. Kyllä myös geenit vaikuttavat, mutta omasta mielestäni homous siis ei ole lähelläkään omaa päätöstä, siitä mitä on tai olla sairas!!!
ei osannut vanhempi sukupolvikaan kertoa miten parantua homoudesta/lesboudesta ( en tunne mitenkään sairaaksi itseäni, mitä nyt lenssu ollut) ehdotin alkoholivieroitusta, mutta ei tuntunut kelpaavan..jäi vähän epäselväksi =).
Miksei ranneliikkeen keskustelupalstoilla ole minkäänlaista sensuuria? Ei tällaisia viestejä pitäisi päästä läpi tänne ollenkaan.
Herää kysymys, että miksi Sami tänne pohjimmiltaan eksyi...;) Löysin nimittäin linkin muiden gaylinkkien kautta.
"homot on niin sairaita että saisivat kaikki kuolla"

Tarkoittanee sitä että kaikki homot saa kuolla,
eli yhteiskunta antaa siihen oikeuden..
(.. seurakunta maksaa).

Vai sitä että kaikki homot kuolee välittämättä siitä kuinka
homoja ne on.

Haa tasa-arvo saavutetu!

Pim.
"Seurakuntakinte maksalaatikko"
I have a dream...
Juurihan sinä kommentoit. =D
Nojaa, kyllä minä itseni aika terveeksi tunnen... En taida kuolla mihinkään sairauteen ihan heti.