avausrepliikkejä?

  • 1 / 5
  • marion
  • 8.3.2004 16:17
niin, vanhemmille pitäisi kertoa lesboudestani, enkä oikein tiedä miten asian saisi ujutettua keskusteluun... vinkkejä?
  • 2 / 5
  • niksu
  • 8.3.2004 18:21
kirjoita kirje tai jotain... tai sit pikkusen vinkkuu lasiin ja "medbörjade"=) tai jotain.......
Hmm, itse kerroin ensin isälleni (itku kurkussa, pelotti miten se mahtaisi suhtautua), vein sen syrjemmälle muista ja selitin tilanteen (onneksi suhtautui hyvin). Äidille kerroin ihan normaalin keskustelun lomassa kun tympäännyin sen jatkuvaan vihjailuun poikaystävän löytämisestä ja lasten tekemisestä. Ei äiti kyllä aluksi edes ottanut todesta, enkä ole ihan varma ottaako vieläkään.

Nih, kysymykseesi vastatakseni; se riippuu ihan siitä millaiset vanhemmat sinulla on. Kannattaa aluksi yrittää saada selville heidän suhtautumisensa homoseksuaaleihin. Jos he toivottavat kaikki homot/lesbot helvettiin, niin kirjeellä tai vastaavalla kertominen voisi olla turvallisinta. Jos suhtautuminen vaikuttaa vähän myönteisemmältä, niin tilanne onkin jo helpompi. Ja asian voi vaikka ujuttaa normaaliin keskusteluun, jos esimerkiksi tulee puhetta seurustelusta. Tai jos ei muu auta, niin kertoa se suoraan.

Sympatiaa sinulle. Mutta kerran se vaan kirpaisee.
  • 4 / 5
  • Sanna
  • 16.3.2004 12:39
Meillä tuo kaapista ulos -hässäkkä hoitui niin, että soittelin iskälle ja äiskälle ja takeltelin kummallekin, että "niin, se X ei muuten oo mikään mun kämppis, tai siis, mä siis asun sen kanssa, niinku siis, et me asutaan siinä yhessä, ööh..". Tyttöystävä taasen laittoi isänsä synttärikorttiin meidän molempien nimet, ja soitti sit vähän myöhemmin perään..

Eli tsemppiä! Kerran se vain kirpaisee, ja voin sanoa, että se seuraavan päivän tunne ("ou mai gaad, porukat tietää!") on ihan mieletön :)
  • 5 / 5
  • Hervé
  • 17.3.2004 1:57
Z-lehti järjesti tekstiviestikilpailun numerossaan 01/2004. Tarkoituksena oli keksiä paras ulostuloviesti. Kilpailun voitti helsinkiläinen Sami Koivusaari viestillään: "Äiti rakas, olen nuori, terve, onnellinen ja tykkään miehistä, soitellaan kun olet siihen valmis!"