Helsinki 2004

  • 1 / 40
  • Potentin
  • 14.1.2004 14:24
Mitä kiinnostavaa on tarjolla? Tahdon reittauksia, suosituksia, propagandaa.
No herkku tietysti on ykkönen ja jostain sivummalta löytyy sit joku teini/hetero helvetti.....
Herkku saattaa olla ihan kiva jos on ikää kertynyt reippaasti yli 30, mutta esim. tällainen kakskolmonen kyllä tuntee olevansa aiiiivan väärässä paikassa.. Mutta kuka mistäkin. DTM on sentään DTM =)
  • 5 / 40
  • Public eye
  • 15.1.2004 10:34
Toinen pitää mamasta, joku muu tyttärestä. Ei kai sitä absoluuttista totutta voi valmiiksi antaa, riippuu siitä, mitä itse kukin on etsimässä.

Esim. päivä-dtm ja yö-dtm (se kulbipuoli) ovat kaksi aivan eri asiaa. Minulle päiväsaika (tai ilta) on luontevampaa ulkonaliikkumisaikaa, yöllä ei oikein tahdo jaksaa, ellei kyseessä sitten ole joku aivan erityistapaus (à la Paula Koivuniemi). Ilta-aikaan taas kulku suuntautuu lähinnä baareihin, koska niissä on silloin muitakin ihmisiä.

Herkussa taas on lähinnä vain yöpuolensa, joten se on jäänyt kokonaisuutena etäisemmäksi.

Kerro ensin, millaisesta paikasta pidät, niin saat varmaan vastauksen, mihin kannattaa mennä.
  • 6 / 40
  • Potentin
  • 15.1.2004 11:31
Hyvää meinikiä tässä kyselen. Tuoretta musaa, viihtyisää baaria ja trendikkäötä ihmisiä. Ei paljon nappaa Koivuniemen iskelmät.
"Dtm:kö sitten on Helsingin paras klubi?"

No, ainakin se oli yksi kolmesta Nöjesguidenin valitsemasta ehdokkaasta lehden Helsinki-palkinnon saajaksi, sarjassa Klubi/Yökerho. :)
Paljonkohan dtm on maksanut tuosta ehdokkuudesta ;-) Kyseessä ei nyt kuitenkaan ole mikään puolueeton julkaisu.

Dtm:ssä on yhdet kaupungin surkeimmat dj:t, kehnoimmat drinksut, ja kuollein meno. Missä tahansa osuuskaupan kuppilassa on kansainvälisempi atmosfääri. Ainoa plussa on niiden yritys järjestää monipuolista ohjelmaa. Silläkin saralla löytyy tasokkaampaa tarjontaa useimmiten muualta.
Niin mistä löytyy kaikkea parempaa EvilS? Minäkään en tykkää mamasta.
Niinpä, tämä on viimeaikoina ollut lähipiirissäni esillä. Helsingin yöelämän tarjonta ei ole kovin monipuolista, jatkuvia yllättäjiä ei löydy ja kansainvälisiä tai omaperäsiä uutuuksia on tällä hetkellä tarjolla heikosti. Tulee kehiteltyä omia bileitä.

Riippuu myös mitä hakee.

Parhaat drinksut ja korrektein palvelu: American bar, Palacen baari, Bar Socis, tässä järjestykessä. Meno ei kyllä tosiaan tajuntaa laajenna, mutta makuelämyksille ja rauhalliselle jutustelulle on joskus paikkansa. Hieman rempseämmässä ympäristössäkin saa yleensä oikein tehdyt drinksut, esim. Kappeli, Yade, Raffaello, Teatterikin, useimmat S-K ravintolat, mutta yllätyksiä tulee myös usein ja tiskin takana voi olla täysi tumpelo.

Noh, yksi tykkää rokista, toinen iskelmästä ja kolmas uudesta klubimusasta. Esim. Teatteri klubi on ollut paikka, jossa biisi skaala on lähellä dtm:ää, mutta taidokkaammin kasattu ja jatkuvasti vaihtuva, kuten pitääkin, myös uutuuksia on tullut jo hyvissä ajoin. Äänentoisto on kaupungin ehdotonta kärkeä, valot taas ei. Saman suuntainen on sedun Simonkadun viritelmä.

Riippuu missä iässä on ja mistä yleensä pitää. Jos ikää on nippa nappa 20 niin voi tuntea olonsa kotoisaksi Pihvissä mamaa vastapäätä tai Kermassa. Minä en sitä väkinäistä trendikkyyden tavoittelua jaksa enää, aikansa kutakin. Sitten on tietysti vaihteleva määrä bileitä, jos niiden musatarjonta kolahtaa ja sellaisesta tykkää.

Mocambokin on hauska paikka toisinaan, vaikkakin asiakaskunta tuntuu olevan vahvasti toisilleen tuttua ja sisäänpäin lämpiävää, tarjoiluhenkilökuntaa on myös melko vähän, eivätkä lattialla istuskelevat tyttöset ole mikään tunnelmaa nostava juttu. Musiikkia voisi myös luonnehtia ummehtuneeksi.

Nille, jotka ovat uusia Helsingissä, voin suositella avoimesti käymistä mahdollisimman monessa paikassa. Baariin voi kurkistaa sisään vaikka sinne ei jäisikään ja klubeilla voi pyörähtää nopeasti vaikka torstaina, jolloin ei ole yleensä ole sisäänpääsymaksua ja on aivan erilainen meininki viikonloppujen ryysikseen verrattuna.Toisin kuten homodiskot, monet hetero sellaiset täyttyvät pe-la jo klo 23, joten paikalla on syytä olla ajoissa, jos ei halua jonottaa.

Ai niin, ja drag esiintyjiä on monesti ollutSkattan Kahdessa kanassa. Siis ei Femmesejä, vaan Jarkko&Oskua, Polaa ja muita.

Jos ei saa ketään kaveria mukaan niin voihan yksinkin mennä. Hyvin moni liikkuu yössä yksin, ei se ole häpeä, tylsää se voi olla, mutta sitten voit myös törmätä vaikka miten mielenkiintoisiin ihmisiin. Itsekin liikuin yhdessä vaiheessa paljon yksin keskustassa, kun kaverit oli intissä tai halusivat vain pubiin. Kyllä siellä yllättävän usein juttuseuraa löytyi. Homot eivät myöskään ole mitenkään epätavallinen näky nykyään.

Ruokaravintolassa hengaaminen on sitten oma juttunsa...
"Dtm:ssä on yhdet kaupungin surkeimmat dj:t, kehnoimmat drinksut, ja kuollein meno."

Se, joka väittää viime lauantain menoa dtm:ssä kuolleeksi, on kyllä itse kohdannut rigor mortisinsa jo vuosia sitten. Aplodit eivät meinanneet loppua millään pilkun jälkeen....
Vähän nihkeästi näitä suosituksia näyttää kertyvän. Onkohan niin, että moni ei uskaltaudu kaupungin homoloita kovin varauksetta kehuskelemaan, kun tietää mikä vastalauseiden myrsky siitä on väistämättä seurauksena. On paljon 'coolimpaa' luetella hetskupaikkoja, joista sentään löytyy useimmista joitain hyviäkin puolia.

Näin ulkopuolisena - kubitus kun ei enää kuulu viikottaiseen eikä oikein kuukausittaiseenkaan aikatauluun - voisin ehkä kuitenkin sanoa, että mieluummin kävisin vaikka jonkin verran epätäydellisessäkin paikassa, kunhan sen muu asiakaskunta lähinnä vastaa omaa viiteryhmääni.

Mielimusiikkiani ei missään soiteta joka ilta, mielidrinkkini voin juoda vaikka kotona ja jos henkilökunnan palvelu joskus onnahtelee, ei se tunnelmaa täysin pilaa, kun en ole iltaani baarimikon seurassa tullut viettämään.

Minulle tärkeintä on, että tunnen oloni kotoisaksi ja rentoutuneeksi siinä joukossa, jossa bailaan. Jos olen mieheni kanssa liikkeellä, en halua varoa koskettamasta häntä liian intiimiksi katsottavalla tavalla, joka voisi herättää jossakussa pahaa verta. Jos taas olisin seuraa vailla, en halua ensimmäiseksi jotua miettimään 'onkohan-tuo-vai-eikö-se-ole'. Homopaikassa kuitenkin lähtökohtaisesti kaikki ilman seuralaista liikkuvat ovat osanneet varautua samaa sukupuolta olevan lähestymisyrityksiin.

Kaupungin ns. homoyökerhoista valittavana on siis dtm, Herkku, Lost & Found ja Mann's. Eiköhön karkea jako mene niin, että ns. trendikkäin ja nuorimpaan asiakaskuntaan vetoava on dtm, jonkin verran aikuisempi ja puhtaimmin homomiehistä koostuva porukka kokoontuu Herkkuun, L&F:stä löytyy eniten heteroita ja Mann's Streetissä käyvät +/-50-ikäiset.

Tästä on tietysti lukemattomia poikkeuksia kunkin henkilökohtaisten sym- tai antipatioiden perusteella. Jotakuta nyppii dtm:n kuuluminen Setan vaikutuspiiriin, toinen kammoaa Herkun runkkukoppeja ja niiden mukanaan tuomaa asiakaskuntaa, Lost & Foundin heterot tai Mann'sin humalaiset häiritsevät jne.

Onneksi on valinnanvaraa...
Daffy;
Pilkun jälkeiset aplodit tanssilattialta kertovat harvoin mistään elmää suuremmasta, vaan ovat enemmänkin tietyn ihmisryhmän tapa. Dtm:ssä yleiset parinkymmenen tyypin kädentaputukset eivät oikein riitä mittariksi megalomaanisesta menosta.

Sitä paitsi tarkoitan kyllä pidemmän aikavälin ilmiöitä, kuin yksittäisiä iltoja.

Public Eye;
Toki ravintolassa vietettyyn iltaan voi suhtautua monella tapaa. Itse olen sitä mieltä, että en tue huonoa liiketoimintaa, koska niitäkin yrittäjiä on, jotka panostavat minun arvostamiani asioita. En esim. viitsi maksaa sekamehun omaisista cosmoista tai kumman kitkeristä collinsseista, kun löytyy paikkoja, joissa drinksut osataan tehdä, mutta edes hinta ei ole korkeampi. Ammattilaista työssään on myös aina ilo katsoa. Ei tarvitse seurustella baarimikon kanssa närkästyäkseen tökeröstä palvelusta tai palvelun puutteesta. Palvelu ei tosin homobaareissa töki, vaan on kiistatta kaupungin parhaasta päästä.

Se, että tuntee olonsa kotutuneeksi ja rentoutuneeksi toteutuu tietysti eri ihmisillä eri paikassa. Minä en koe oloani sellaiseksi homobaareissa. Vaikka onkin hyvä suudella tai halata miestään menon tuoksinassa, se ei riitä syyksi mennä homobaariin, sitä voi tehdä kotonakin.

Lopuksi esitän kysymyksen yleisen kliseen pohjalta. Miksi Helsingissä ei ole homoklubia, joka on klubitrendien edelläkävijä? Homoklubithan ovat olleet klubikulttuurin uranuurtajia vuosikymmenet ja yleisesti katsotaan, että niissä koko klubikulttuurin on alkanut (disko), pysyi hengissä (hnrg) ja edelleen kehittyi (house, tekno, trance, elektro).
Käymme Helsingissä tosi harvoin, joten kysyin paikallisilta mihin kannattaa la-iltana suunnistaa. Ainoa vaihtoehto oli kuuleman mukaan dtm:n kahvilan puoli - kaikkialla muualla joutuisimme seisoskelemaan mykkinä korvatulpat päässä helvetillisen volyymin takia.

No, kävimme siis dtm:ssä: pääsymaksun ja narikan kera lasille vetistä Up-siideriä kertyi hintaa 11,60 euroa. Sinänsä paikassa ei ollut mitään vikaa, jos ei yhtään mitään erikoista plussaakaan - maailman tavallisin homodisko. Ikävä vaan, että nurkan takana olevassa heteroräkälässä oli kivempi tunnelma ja paljon parempi musiikki...

En lainkaan ihmettele, että Hesan homopaikat eivät jaksa kiinnostaa kuin pientä osaa homoista.
EvilS: Olin tuolloin paikalla ja voin sanoa, että kyse ei ollut mistään "parinkymmenen tyypin" taputuksista vaan melkein jokainen tanssilattialla ollut taputti ja ei meinannut lähteä kotiin millään vaikka pilkku oli tullut jo aikaa sitten..

En muista milloin olisin nähnyt samanlaista menoa dtm:ssä kuin viime lauantaina..
Great! Kunhan meno jatkuu kovana vähintään kahtena iltana viikossa seuraavat 6 kuukautta, niin voidaan ehkä puhua menopaikasta.

Ja nyt kun se viime lauantai-ilta on täällä kehuttu, niin kertoisiko joku ihan vaan mielenkiinnosta, oliko siellä sitten jotain poikkeavaa ohjelmaa tms.?
"Ja nyt kun se viime lauantai-ilta on täällä kehuttu, niin kertoisiko joku ihan vaan mielenkiinnosta, oliko siellä sitten jotain poikkeavaa ohjelmaa tms.?"

Ei, vaan ihan 'tavallinen' ilta eli hyvää musiikkia ja menoa.
Olin joo itsekin DTMssä tuona hienona lauantai-iltana. Selvinpäin katselin ja kuuntelin. Ja täytyy sanoa, että kyllä meno oli piirun verran parempaa kuin normaalisti kyseisessä paikassa. Toivotaan tämän olevan ennuste jostakin, mikä meitä odottaa mahdollisesti joka vkonloppu, tästä eteenpäin.
Ja niille jotka aina vaan mankuu, ettei Stadissa ole mitään nastaa clubia/ baaria minne mennä - perustakaa itse parempia paikkoja tai pysykää sitten kotona murjottamassa. Hauskuus tulee sieltä oman itsensä sisältä!!!
Kritiikkiä varmasti saa esittää vaikka ei itse ravintoloitsija olekaan. Muuten esitettyä logiikkaa soveltaen ei esim. laulajia voisi arvostella, ellei itse olisi menestynyt laulaja, eikä HM:llä myytäviä vaatteita, ellei itse olisi ammattitaitoinen ompelija jne. jne. Neidin esittämän perusteella suurimman osan ihmisistä pitäisi pitää turpansa tukossa ja olla esittämättä mielipidetään yhtään mistään, tyytyä siihen mitä sattuu saamaan. Sikäli olen osittain samaa mieltä, että valittamista on liikaa, mutta ei se kaikki ole aiheetonta.

Tottahan toki hauskuus lähtee pään sisältä. Pään sisällä tehdään myös valinta kohteen a ja b välillä. Tässä oli nyt kyse mielipiteestä ja siitä mistä kuin pitää. esim. tietyssä kapakassa voi olla liikaa tekijöitä, jotta hauskuutta syntyisi ilman älytöntä viinamäärää tai lobotomiaa. Sehän ei tietenkään tarkoita, että joku toinen ei voisi siellä viihtyä.

Sitä paitsi minä olen ent. ravintola-alan ammattilainen, joten epäkohtiin tulee varmastikin kiinnitettyä herkemmin huomioita. Tosin monesti ne ovat sellaisia, että palveluita usein käyttänyt ja edes suht tolkuissaan pysyttelevä ne huomaa vaikka ei ammattilainen olisikaan.

Suomessahan ei saa valittaa, tämä kulttuuri on sellainen, syy on aina valittajassa, tulipahan taas tuokin esiin ;-)

Noh tulipahan niiden a-aukko ja suhde/ei suhde - keskustelujen lisäksi vähän muutakin eloa...

Sitä paitsi kevättä kohden meno paranee jokaisella klubilla, tämä on fakta...
Juuri tätä: kun toinen yrittää aloittaa kriittistä keskustelua, tulee joku sanoen "tee sit stana itte parempi tai pidä läpes kii".
Voi jessus mitä torailua. On harmi, että täällä nuo äänekkäimmät keskustelijat ovat niitä yli kolmekymppisiä, joilla on tuo ainainen "Mama on teinihelvetti ja omat juoksut on jo juostu" -asenne. Ja vielä marmatetaan jostain oikeaoppisista drinkeista... voi kiesus.

Jos keskustelun aloittaja oli nuori: mene Mamaan. Siinä paikassa yhdistyy kaikki mitä pyysit: musiikki, meno, trendit, tyyli - jopa ne Lostarin heterot (mikäli ei halua käydä esim. Herkun kaltaisessa, täysin homovaltaisessa paikassa), mutta vain huomattavasti vähemmässä määrin. Jokaisessa heteropaikassa on omat hyvät puolensa, mutta kokonaisuutena Mama on nuorelle paras yhdistelmä. Varsinkin kun muistaa vielä sen tärkeimmän seikan, että se on HOMOravintola, jossa saa olla oma itsensä.

Jokainen on tietty oikeutettu mielipiteeseensä, mutta jotenkin harmittaa, että aina harvoin, kun luen näitä keskusteluja, tietynlainen ikä ja asenne heijastuu suurimmasta osasta vastauksia. Harmi nimittäin niille nuorille, jotka oikeasti haluavat neuvoja ja vinkkejä.
Arttu, absolutely true. Joidenkin pitäisi ehkä itse tajuta koska on liian vanha pieru johonkin paikkaan eikä täällä marmattaa takaisin johonkin diskon alkuajoille. Viimeistään kun drinkkilasin oikea lämpötila on tärkeä kriteeri omassa viihtymisessä pitää varmaan viimeistään katsoa totuutta peiliin ja todeta olevansa liian vanha teinimassapaikkoihin ;)
Hoh, ja rahat pois tyhmiltä...

Jos joku haluaa maksaa selkeästi väärin tehdystä juomasta niin tehköön niin. Asiasta on tosin turha keskustella tyyppien kanssa, jotka eivät asiasta mitään tiedä. Pointti olikin siinä, että jos lonkero ym. riittää niin ok. On paljon ihmisiä, joilla on drinksuissa ym. muitakin arvoja kuin juoman sisältämä alkoholimäärä.

Varmasti kokemus näkyy puheenvuoroissa. Toisaalta ikävää olisi, jos ajatustoiminta olisi pysynyt teinin tasolla. Vaikka siis osa yöelämään kuuluvista asioista ei enää tunnukaan samalta kuin 18-vuotiaana, ei se tarkoita sitä, että mikään ei tuntuisi missään. Kyse on vain siitä, että vertailukohtia on iän myötä enemmän. Ja vertailun kautta syntyy arvostelua.

Siten suurin osa anniskelupaikoista on 16-21 vuotiaalle aivan maagisia, kun taas 25-v. ja vanhemmat harvoin kokevat mitään uutta ja ihmeellistä. Etenkin kun Helsingin ravintoloitsijat ovat saanet uuden opinkappaleen, jossa nuoret dokaa ja joraa ja vanhoille riittää lautasellinen apetta ja lasillinen viiniä. Ei mitään muuta kuin volyymimyynnin hakua.
Kun arvon EvilS jaksaa valittaa maman drinksujen väärin tekemisestä niin paljon niin olisi todellakin hauska kuulla mikä niissä oikein on vialla? Miten ne on tehty väärin ja vääränmakuisia? Ja onko näin käynyt useammankin baarimikon kohdalla? Ihan hyviä juomia olen aina saanut vaikka myönnän, että usein tulee drinksut väännettyä itse himassa ja ravintolassa tuhlaan rahani useimmiten siideriin tms. Ei ole kuitenkaan ollut vielä valittamista...

Ja sen verran piti vaan huomauttaa, että mocambossa käydessäni baarissa saama palvelu on ollut täysin ammattitaidotonta, hyh!
Ei pidä nostaa yhtä asiaa merkitseväksi - syyt miksi en dtm:ssä tai herkussa ym. viihdy ovat kokonaisuudessa - ei pelkästään jossain drinksuissa, vaikka se toki häiritsee, jos aion alkoholia nauttia.

Drinksuissa tökkii se, että sekoitussuhteet eivät ole oikeat - lopputulos on eri drinksusta riippuen a) liian vetinen, b) liian makea. Tällä on toki merkitystä, jos on kuvitellut saavansa kirpeän tai täyteläisen makuisen juoman. Makuelämys on vastaava, jos olut, siideri tai lonkerotuoppiin olisi lorautettu puolet vettä. Tuskin sitä hymysuissa joisi.

Tässä tulee nyt taas esiin se, että kaupungin homopaikkojen arvostelija leimataan helposti oman pesän likaajaksi ja kaikki kritiikki tuomitaan arvottomaksi. Laatuvaihtelu ja -hajonta Helsingin baarien ammattitaidossa on tuttu kaikille enemmän liikkuneille ja kokeilleille. Tämä drinkkiasiakaan ei siten keskity dtm:ään pelkästään.

Surkuhupaisaa, että henkilöt, jotka tunnustavat nauttivansa pääosin pullo- tai hanatuotteita ja käyvänsä valtaosin yhdessä nimenomaisessa ravintolassa, älähtävät kuin olisin tehnyt jumalanpilkkaa. Naurettavaa, koska teillä ei ilmeisestikään juurikaan ole vertailukohtia. Arvostelukyvyttömyyden puutteene on typerryttävää!
Itse aiheeseen minulla ei ole lisäämistä, mutta "arvostelukyvyttömyyden puute" on aika jännästi sanottu. Annatko siis oikeasti tunnustusta opponenttiesi arvostelukyvylle?
Gintonic Bombay on ainakin dtm:ssä ollut aivan mainio. Mutta sitä nyt on vaikea pilatakaan. ^_____^
Tiina M.: mielipiteitä voin vaikeuksitta arvostaa, vaan en todellakaan jos ne ovat tasoa, "en ymmärrä miksi valitat drinkeistä, koska minä juon olutta". Tuollaisilla ajatuksilla ei ole mitään arvoa.

Joma: klubeilla käyvät myös monet aikuiset ja täysijärkiset ihmiset.

Daffy: GT tms. ovat todellakin se pelastus silloin kun on syytä epäillä, että sekoitettu drinkki ei täytä toiveita ;-)

Niille, jotka tätä drinkkiasiaa ihmettelee, kaikki eivät pidä oluesta tai eivät voi juoda sitä siinä olevan hiivan takia. Siiderit, lonkerot ja Bacardi breezerit ym. sisältävät paljon lisäaineita ja osa myös keinotekoisia makeutusaineita, niitä on myös syytä välttää. Drinkki on usein näistä vapaa.
EvilS., get a life. Lue läpi jankutuksesi tässäkin aiheosiossa ja pelasta ihmiskunta vaikenemalla. Kuinka köyhää on ihmisen elämä, jos sen pahin epäkohta on väärin sekoitetut drinkit!?
Lue sinä, GT, uudestaan tämä viestiketju, ja jos hyvin käy niin huomaat että EvilS. on ainoa joka oikeasti sanoo jotakin.

Niin ja Public Eye sanoessaan jotta "Vähän nihkeästi näitä suosituksia näyttää kertyvän".

Alunperäinen kysyjä kun oli tietoa vailla.
Hups, kun aiemmin kirjoitin, käytin näemmä jonkun toisen jo omaksumaa nimimerkkiä. En siis ole se, joka esimerkiksi kertoo Tampereen filkkaripartyista. Sorry, alkuperäinen GT!
Hmm...
EvilS:llä on kova tarve kuvitella olevansa ainoa joka drinkkien teosta jotain tietää. Uskon kuitenkin, että olen alaa enemmän opiskellut ja enemmän sillä töitä tehnyt kuin hän.
Mutta en myöskään käy väittelemään maman oikein tai väärin tehdyistä drinkeistä yhtä kiivaasti, koska usein siellä ollessani juon siideriä ja drinkkini ostan useimmiten samoilta henkilöiltä joihin minun ei ole tarvinnut pettyä. Myöskin helpot juomat kuten vodka karpalomehulla on vaikea tehdä väärin. Collinseihin yms. olen aina ollut tyytyväinen.
Simson, usko mitä haluat, minä tiedän mitä lasiini annostellaan ja miltä se maistuu. Jos osaat lainkaan lukea, voit katsoa edeltä tarkemmin ennen kuin alat esittämään päätöntä kritiikkiäsi.

Se, että pitää tietää keneltä tilaa on väärä peruste asiakaspalvelulle ravintolassa. Vaikka, toki kyllä minäkin tiedän, keneltä esim. mamassa mitäkin kannattaa tilata - ja jotain ei kannata tilata lainkaan.

Keskustelu tällä palstalla muuttuu aina hyvin pian niiden haukkumiseksi, jotka uskaltavat jotain kritiikkiä homopaikoista esittää. Mitä luulette sen kertovan? Totuushan ei voi olla se, että paratiisinne on luikahtanut ilkeä käärme...
Ei jaksa ottaa enää kantaa tähän paskanjauhamiseen.
Se mikä tässä viestiketjussa lähinnä tökkii ja monissa muissakin, on se, että herra kuvittelee olevansa mielipiteidensä kanssa ylemmällä tasolla ja aina oikeassa. Opettelisit katsomaan asioita hieman objektiivisemmin ja suvaitsevaisemmin.
Suvaitsevaisuutta kai säkin homona peräänkuulutat? Vai etkö tunne kuuluvasi joukkoon?
Miksi aina pitää olla tukkanuottasilla? Niin kovin moni keskustelu päättyy siihen. Jos jonkun tyyli kirjoittaa ärsyttää, niin ei _siihen_ tarvitse ottaa kantaa, vaan käsiteltävään asiaan...

- smo (yksi ylläpitäjistä)
Tässä ollaan taas etäännytty niin kauas asiasta kuin vaan voi!

Yksi pitää yhdestä toinen toisesta. Sitten on tiettyjä universaaleja totuuksia, kuten se, että pohjaanpalanut ruoka on syömäkelvotonta. Vaikka kaipa siitäkin joku olisi iloinen...

A geopard never changes it spots and a slacker never changes her nickers!

Mä suvaitsen monta asiaa, mutta kritiikitöntä typeryyttä mä en arvosteluperusteena sulata. Eri asia jos siihen on selkeitä elimellisiä syitä.