Talven tuoksu?

Mikä on tulevan talven tuoksu?

Itse olen koko vuoden vannonut Tommyn (kirpeä limetti) ja Joopin (makea karamelli) nimeen. Pari viikkoa sitten menetin itseharkintani täysin pohtiessani tätä asiaa ja poikkesin Yves Rocherin kauneuskeskuksessa - ostin sieltä jotain itämaista, metsäistä ja raikasta mutta mun on täytynyt olla todella sekaisin koska kadun sitä nyt hirveästi. ... siis minkä varaan laskette tulevana talvena?
Tää on varmaan tosi epähomomaista, mutta mä ajattelin talven aikana käyttää loppuun kaikki kaappiin kertyneet putelit ja vasta sen jälkeen miettiä uusien tuoksujen ostoa. Kaapissa taitaa olla ainakin Acqua Di Gio, L'eau Par Kenzo, Dolce & Gabbana ja JPG Le Male...

Onko muuten JPG:ltä tullut uusi tuoksu? Olin näkevinäni mainoksen jossain ikkunassa...
Mä vannon Versacen Jeans Couturen nimeen, rakkaimpani käyttää sitä ja sen tuoksussa on hyvä kiemurrella kuin luonnostaan.

Itse ihastuin viime talvena Sergio Tacchinin edt:n tuoksuun. Se on aika groovy ja sopii mulle. Mutta arkisin esim. töissä käytän talven tullen taasen Guccin Rushia. Rush-push-cash!Toivottavasti kesä ei lopu ennen kuin mun Diorin Higher pullo on tyhjä, haluan siitä jo eroon. Kesäajan työtuoksuna on se nyt ollut.

Niin ja joskus tuntuu oikeen imelälle, sitä varten on Christobalia.

Nää on aika uudet tuttavuudet toinen vuosi vasta menossa. Monet talvet verhouduin Guerlainin Heritagen pössyihin.

"Wearing smells from labratories, facing a dying nation..."
Vähän tähän liittyen: Mikä oli nimeltään se "Beckhamin tuoksu"?? Alkoi muistaakseni A:lla. Olis kiva tuoksutella...

Ensi talvella voi luottaa myskin ja mausteiden trendikkyyteen eli itämaat pop. Vastaavia tuoksuja maailmalla nyt pössytellään kodeissa myös poltettavissa tuoksutikuissa. Ja pukeudutaan beigeen ja tumman ruskeaan. Likaiset farkut liian pitkillä lahkeilla kelpaavat. Ja tarjoillaan mausteista kasvisruokaa. Ja yhä joogataan (astangaa tietenkin). Ja radiosta melodinen pehmo"hevi" tyyliin Evanescence - Bring Me To Life (tää tyyli tulee...). Keväällä sitten kaivetaan kaikki valkoiset kledjut esiin. Hetskumiehetkin laittaa valkoiset eritavalla käsitellyt farkut (koru-ompeleet, ketjut) päälle. Säästä myös värikkäät poolopaitasi. Tuoksuksi superkirpeät sitruunat ja vesimeloni.
jahas no niin, mutta siis, nämä talvella käytettävät tuoksut ovat perinteisesti raskaampia. Myski, kaneli, nahka, tupakka jne. ovat ihan perinteistä kamaa pimeän vuoden ajan tuoksuissa. Esim. Muglerin A*men, Guerlainin Heritage, Bvlgarin Black, Lagerfeldin KL, Ehkäpä Chanelin Allure myös. Kaikki vanhoja tuotteita.

Ja noin kesän kirpeät on ihan yhtä tuttuja. Chanelin Pour Mounsieur, Diorin Dune, Issey Miyake Eau de Issey, YSL:n Jazz (huh todella vahva) jne.

Mutta ehkäpä Calvin Klein tai Versace lanseeraa jotain uutta tummaa sydän talvelle ja keveämpää sitten taas auringon tullen. Harvoin nuo uutuus tuoksut ovat onnistuneita tai elävät useita vuosia. Tuossa ylläkin on joitain jota ei Helsingistä saa.

Jees, mutta hyväntuoksuinen mies on aina hyvä asia. Tietysti ihmisen omaa hyvää luontaistuoksua ei voita mikään. Siis kun rakastetusta puhutaan.
  • 6 / 19
  • Fin fjolla
  • 16.8.2003 19:35
Itse ajattelin tukeutua hyviksi havaitsemiini tuotteisiin, jotka tyydyttänevät hienoimmankin hinttapulin hajunystyrät:

- Euroshopperin dödö (halvempaa kuin Pirkka!)
- bileisiin H&M:n edt
Niin, on meilläkin tuo todellisuus hieman kissan kakan tuoksuinen. Hajusteilla on aikansa ja paikkansa.
Taitaa olla että tuo Diorin Higher Energy piristää ainakin näin syksyllä ja Versacen uusi on erittäin lämmin talveksi sopiva tuoksu... Näin ollen tukeudun niihin, unohtamatta YSL:n M7:ää.
Terse!

JuliusC: se A:lla alkava, Beckhamin suosiman käryn nimi on A*men by Thierry Mugler. Stydii tavaraa! Tuoksukuvauksen mukaan sis. mm. kahvipapu ja suklaata! Eli jos sweet tooth'iksi tunnustaudut, niin ei muuta ko nuuhkiin ;-)
(http://www.thierrymugler.com/index2.php)

Just Me: JPG:ltä ei ole tulossa uutta tuoksua, mutta Le Male:n stickin ja suihkugeelin purtelot on uusittu. Niin ja misteri lanseraa miehille oman make up-sarjan! Mukana mm. aurinkopuuteri, huulivoide ja silmänrajauskynä...
(http://www.lemale-jpg.com/jpg.php?langue_in=en)

Täs muutamia syssyn uutuksia:
1. Gucci pour homme - tylikäs "pukutuoksu", mausteinen ja häivähdys nahkaa mukana. YLi 35-vuotialle...
2. Emporio Night - nuorekkaampi kuin edellinen, hauskainen mix Emporio He'tä, Allurea ja Le Malea...
3. Rochas pour Lui (tulossa) - freesin metsäinen käry, bitter nerolia ja seetri-puuta...
4. Azzaro Visit (tulossa) - mausteinen, makeanpuoleinen, mutta tuntuu haihtuvan nopeasti - ainakin mun iholta...
5. YSL Rive Gauche. Juu, tää haisee ihan Giletten partavaahdolta! Testaa vaikka ite!

Juu mä vannon Donna Karanin Black Cashmeren, Dolce&Gabbanan By Man'in, Michael Korsin Michaelin, Costume Nationalin Scent Intensen, Alexander McQueenin Kingdomin ja YSL:n M7:n nimeen - siis kun tämä kolli lähtiää ulos hipalle.

Päiväkäryksi jokin seuraavista: Marc Jacobs Men, Happy for men, L'Eau D'Issey pour homme, BIM (Boss in Motion), Creed'in Himalaya tai Gucci Rush.

Ja ei muuta kuin "haisemaan" ;-) Mutta ei silti uida siinä toilettipullossa, eihän!

Tuoksuvin terveisin käry-addiktiksi tunnustautuva DA

ps. kiinnostuneille käykääs kurkkaas basenotes.net-sivuja...
Ai niin ja Donatella on lanseerannu uuden Versace Man'in. Tosi Versacemainen pullo ja kärykin ihan bueno. Mun bestis rakastaa sitä yli kaiken, mä en ole ihan yhtä ihastunut - musta sen eri osasen hiukka niinko riitelee keskenään ja tupakan lehti tuoksuu liian voimakkaasti mun makuuni. Onneks makuasioista ei voi kiistella!

terkuin DA
Hei! Oonko mä ihan out jos mä käytän aina Issey Miaken l'eau d'issey -tuoksua? Kaikki aina sanoo että se on tosi hyvä ja kaverit onkin käyttänyt puolet pullostani.
Kyllä taas tänä aamuna toi talven tuoksu tuoksui TODELLA voimakkaasti.......=) ( kts.yllä). Toivottavasti loppuu kohta..
Miyake: Don't worry, Issey on varmaankin in ainakin seuraavat 5 vuotta, jos freesi "vesilinja" tuoksuissa pysyy.

Tosin yhä useampi fashion house on tänä vuonna lanseeranut stydimpää tavaraa. Suomen markkinoilla uranuurtajana lienee viime vuoden puolella lanseerattu M7, jossa muun muassa agar-puuta (pretty smoky). Tänä vuonna jatkoa on tehnyt Gucci pour homme ja YSL Rive Gauche (kaikki kolme ovat muuten Tom Fordin luomuksia...). Maailmalta löytyy samaa "old school" linjaa myötäileviä tuoksuja mm. Rochas pour Lui (ei ole vielä ehtinyt Suomen markkinoille) ja Richard James (ei liene koskaan meille asti tulekaan. Joo, ja maksaa £55/100ml edt spray...).

Eli jos nyt haluais olla tosi "chick" käryn (tuoksun) suhteen, niin kandeis kaapia kaappin jokin ed. mainituista. Onneks hajumieltymyksistä voi olla eri mieltä ja jokainen käyttäköön sitä mikä itselleen sopii prhaiten ja omaa nokkaansa eniten miellyttää. Eli senkin puolesta jos Issi nappaa niin miksikä sitä vaihtamahan? Ellet sitten taho vaihtelun vuoksi hankkia sen rinnalle jotakin toista, vaikka täysin erityyppistä tuoksua...

Tuoksuvaa joulun alusta toivotellen

DA
Kesäisin pidän enimmäkseen erilaisista raikkaista ja hedelmäisistä tuoksuisa. Voi olla et olen ihan “out”, mutta olen jo liian montaa talvea käyttänyt YSL Opium sarjaa. Kokeilisin vaihteeksi jotain uuta, mutta ei täysin erilaista tyyliä. Tietäiskö kukaan sille vaihtoehtoja.
mees: Satutko oleen lähössä matkalle tässä lähiaikoina? Nimittäin Cartier'illa on tuoksu - Must de Cartier pour homme - joka vois mitä parhaimmin jatkaa itämaisen mausteisen ja vaniljaisen Opiumin jalan jäljillä. Valitettavasti vaan käryä ei Suomesta löydy, mutta ei tarvihe mennä kun Ruattiin sitä saadakseen.

Uusi Gucci pour homme voi myös miellyttää nenääs, samaten kuin aiemmin ilmestynyt Gucci Envy. Muita mahdollisia kandinaatteja: Boucheron Jaipur, Calvin Klein Obsession, Guerlain Habit Rouge, YSL Body Kouros ja YSL M7 sekä mahdollisesti myös Givenchy Pi (Joskin on todella makea!) ja Givenchy pour homme...

Olis kiva kuulla mihin tuoksuun lopulta päädyit!!!!

Terkuin DA
mees: Vallan unohtui mainita Versace Dreamer ja uusi Versace Man!

Terkuin

DA
kyllä se on karu totuus, että sponsoria vailla olevan opiskelijapojun on tyydyttävä axeen, ja kyllähän se ihan menettelee.