Filkkarit Dance Party 5.3.04

  • 1 / 49
  • Gay Tampere ry
  • 23.1.2004 16:00
Muistutamme että 5.3.2004 on Filkkarit Dance Party Klubilla.Liput 3 euroa ja ikäraja 18-v. Seuratkaa filkkareiden virallista ohjelmailmoittelua,gay-elokuvat tulevat tänä vuonna Saksanmaalta ja näytös on Pakkahuoneen puolella. Vauhtia Filkkarimenoon saamme tietty Emman Horror bileistä 13.2.2004.Tervetuloa bailaamaan ja pitämään hauskaa.
Niin ja samana iltana pe 5.3. järjestetään myös Leimarit Yo- talolla TreSetan järjestämänä, esiintyjänä näkyy olevan Loimaan likat Hansu ja Pirre. Liput näyttää kustantavan vähän enemmän, mutta ohjelmahan aina maksaa. Samoin lipputuloilla tuet järjestön työtä, joka tekee työtä mm. homojen ihmisoikeuksien eteen Tampereella. TreSeta on tehnyt vuosia yhteistyötä kansainvalisten elokuvajuhlien kanssa. Nyt tarjonta on monipuolisempaa kuin koskaan. Gay Tampere on toistaiseksi keskittynyt bileiden järjestämiseen. Rahat on käytetty työntekijöiden henkilökohtaisiin palkkoihin jne. Aiemmin Gay Tampereen dj:t työskentelivät enemmän myös aatteellista tyätä tekevän TreSetan omistaman ravintolan palkkalistoilla. Siellä he myös saivat koulutuksen ravintola-alalle, jota heillä ei ennen tuota työpaikkaa ollut. Valitettvasti yhteistyö katkesi "linjaerimielisyyksiin" ja liina suureen henkilökuntamäärään sekä palkkakustannuksiin.

Nyt on siis mahdollista itse kullakin valita "enemmän yksityistä hyvää" ja "yhteisöllistä hyvää" ajavien tahojen väliltä.
Voi helvetti mitä politiikkaa! Tervetuloa 2000-luvulle.

Kylläpä on Tampereella liikkeellä kateellista porukkaa. Vanhanaikaista, tylsää ja mautonta!

Ilmainen vinkki: Kaikki pikkusieluiset menkööt sinne minne aurinko ei paista.
Niin, elämme todellakin 2000- lukua. Rekisteröity parisuhde ym. lainsäädännöllisiä edistysaskelia. Suuri kiitos siitä Setalle ja myös TreSetalle, joka on tehnyt osaltaan Setan toiminnan mahdolliseksi.

Olen samaa mieltä Jonnan kanssa; pikkusieluista Gay Tampereelta järjestää bileet samana päivänä, jolloin TreSeta on vuosikausia järjestänyt Leimarit kansainvälisten elokuvajuhlien yhteydessä. Se ei ainakaan lisää ko yhdistyksen arvostusta, etenkin kun tuotot eivät mene "yhteisen hyvän " edistämiseksi. Kiroilut olisin kuitenkin jättänyt vähemmälle.
  • 5 / 49
  • dj Catarina
  • 25.1.2004 13:31
Haluan oikaista. Vaikka tämä foorumi ei välttämättä olisikaan järkevin tapa asioiden puimiseen koen että liian usein viitataan minuun henkilönä ,olenhan yksi Mixein entinen työläinen, ja aion nyt omalta osaltani oikaista väärinymmärrykset.

Tulin ravintola Mixein palkkalistoille Dj:ksi 1994, oltuani sitä ennen työssä ravintoloissa 7 vuotta, pääsääntösesti ohjelmasta vastaavana dj:nä mutta myös tarjoilemassa.Ollessani Mixeissä työssä tein samanaikaisesti työtä muutamille ohjelmatoimistolle,joten mikään oppi/koulutus ei kohdallani ole Mixeistä lähtöisin,tosin lisäähän sitä saa jatkuvasti keikkaa tekemällä. Itse en saanut potkuja Mixeistä.Ja toisin kun Setan pj väittää kirjeessään koulutukseni ei ole sairaanhoitaja vaan Yhteiskuntatieteiden Yo/Mielenterveyshoitaja/Av-Media assari.

Mitä tulee Gay Tampereen Filkkarit Dance Partyyn, kyseessä EI ollut mikään kilpailuttaminen vaan emme tienneet viimevuoden lokakuussa asiasta sopiessamme,että Seta järjestää juuri silloin Leimarit.

Mitä tulee Gay Tampereen bile yms. toimintaan emme koe ottavamme keneltäkään mitään päinvastoin me tarjoamme lisää mahdollisuuksia ajanviettoon. Haluamme järjestää kivoja tapahtumia.

Gay Tampere haluaa rajata toimintansa tiukasti toiminnan järjestämiseen siitä osoituksena lukuisat vaihelevin teemoin järkätyt bileet. Me emme järjestä keskusteluryhmiä yms. sehän on Setan tehtävä ja velvollisuus.

Keväällä Gay Tampere ry:n naisjalkapalloilijat aloittavat treenaamisen ja tavoitteena on jyrätä koko kolmosdivari, maalis-huhtikuussa on sählyturnaus, jossa muuten haastamme Setan ystävyysotteluun(limsakulut puoliksi).

Lopuksi listaan vielä ihan huvikseni muutaman raflan
joissa olen levyjä soitellut ja joista en ole potkuja saanut.

Colorado
Senssi
Grazy Horse
Promo
Grandy
Oliver
Emma
Eden,Onnenpäivät
Bankok Cafe
Mixei
Hämeensilta
....

Tervetuloa Gay Tampereen tapahtumiin 13.2,2.4,30.4 ja 31.7. Postituslistalle liittyminen kannattaa.

Itse toivoisin että tällainen paskanpuhiminen loppuu ja jos ihmisillä on kysyttävää ja minun tekemiseni Mixeissä kiinnostavat -parhaiten yhteyden saa: djCatarina@yahoo.com.au, vastaan mielelläni uteliaille.
Molskis ja loiskis!
Tender,

pikkuisieluista on luulla, että vain yhdellä yhdistyksellä on monopoli järjestää bileitä.

Eiköhän kaikkien tavoitteena ole moniarvoinen yhteiskunta. Hyvä, että on paljon tapahtumia. Asiakkaat äänestävät jaloillaan. Itse en tarvitse sosiaalisihteeriä, ryhmiä enkä muutakaan terapiaa!

Miksi ko. asia edes vaivaa ketään? Idioottimaista ajattelua on se, että kysyntään ei vastattaisi.
  • 7 / 49
  • querelle
  • 26.1.2004 12:37
Tenderin kirjoitukset kuvasivat hyvin tätä tilannetta. Kukaan muu taho ei saisi muka järjestää mitään biletoimintaa täällä kuin SETA. Gay-Tampere on ainakin minusta tuonut hyvän lisän tämän kylän homoille suunnattuun viihdetarjontaan. Ja nämä viittäukset siihen että Gay-Tampereeen toiminnan taustalla olisi rahan keruu omaan taskuun... Mitä väliä sillä on? Markkinataloudessa saa yrittää ja kilpailussa menestyy se jonka tuote menee kaupaksi. Yritteliäisyyshän on vaan hieno ja kannatettava juttu! Ravintolatoiminta kannattaisi ehkä SETAnkin kohdalla lopettaa, ei hyväntekeväisyys ole mikään syy käydä tai tukea jotain baareja/bileitä nykyään. Harmillista sinänsä bilettäjien/kuluttajien kannalta on vain se että leimarit ja Gay-Tampereen bileet ovat samana päivänä. Täällä Tampereella kun ei hyviä tapahtumia ole koskaan liikaa.
Taitaapa olla ajan tuhlausta tämän Tapahtumat-alueen lueskelu. Oli aihe mikä tahansa, niin Tamperelaiset valtaa sen nälvimisareenakseen.

Hirveesti kiinnostaa teidän vikinät ja kateilut. Ehkä teille vois perustaa oman alueen? Esim. Loser bitches from hell vois olla hyvä nimi.

Booo-riiiiiiiing. Toivottavasti teiltä loppuu kaikilta asiakkaat.
Tuo edellinen kommentti meni kyllä sinänsä jees-kaupungin morkkaamiseksi. Kyllä se homojenkin asenneilmasto on yleensänkin mennyt päin prinkkalaa, on kyse sitten pääkau- punkiseudusta, Tampereesta tai muusta kotimaamme osasta.
Harva osaa nykyään rakentavasti tuoda kritiikkiä ja kehittää muutakin "kuin minä itte" yksinpuhelua näille keskustelupalstoille.
Tamperelaisena olen huomannut useampi vuotta sitten alkaneen murrosvaiheen täkäläisessä homojen illanviettopaikoissa.
Jossain vaiheessa täältä hävisi yksi sukupolvi, joille ei ollut tarjolla paljon muuta kuin tämän nuoremman polven suosimaa "Biletystä".
Tosin ei Hesassakaan ole juuri tarjolla esim. perinteistä tanssimusiikkia sitä haluaville tai jopa taustahälytöntä paikkaa, jossa voisi keskustella rauhallisesti.
Päivän sana näyttää olevan maksimoitu kannattavuus, kilpahuudanta sietämättömän "musiikiksi väitetyn metelin" kanssa ja kukaan ei enää mietikään vaihtoehtoja tälle.

Mutta niinhän sitä sanotaan, että raunioille kasvaa aina jotakin muuta vanhemman sukupolven väistyessä.
Lommolle tiedoksi: Mann's Street Mannerheimintiellä tarjoaa iskelmäkaraoken lisäksi vanhempaa tanssimusiikkia joka ilta. Euroviisuja voi kuunnella Con Hombresissa, eikä musiikki ole mahdottoman kovalla. Room Erottajalla on myös hyvä paikka illan istumiseen ja vaikka keskustelemiseen. Kallion Nalle on naisten suosiossa, vaikka paikalliset homot käyvät myös siellä. Miesvoittoinen Kallion Fairy Tale on vähämeluisampi (joskin aika pieni ja intiimi paikka). Keskustan isommat paikat dtm ja Hercules ovat erikoistuneet nimenomaan bilettämiseen.
Minun sieluni on siis todettu pieneksi. Parempi sekin, kuin että ei sielua lainkaan.

Yhdistyksiä voi todellakin perustaa kuka tahansa. Bileitä voi järjestää kuka tahansa. Sitä en ole missään vaiheessa kiistänyt. Jos yhdistys järjestää bileitä, ei ko. yhdistyksen pääasiallinen tarkoitus saa olla bisnes, so. voiton tuottaminen.

Minun on vaikea ymmärtää kirjoittajaa, joka toteaa, että koska ei itse käytä sosiaalisihteerin palveluita, ei halua myöskään tukea pääsylipun tai muun muodossa muiden auttamista, joilla mahdollisesti on ongelmia ja he tarvitsevat apua? Missä on se homosolidaarisuus?

Kritiikkini kohdistuu siihen, että kun Gay Tampereen dj:t aiemmin työskentelivät TreSetan omistaman ravintolan palveluksessa he samalla edustivat työnantajaansa ja sen intressiä. TreSeta on aatteellinen järjestö, joka mm. ajaa seksuaalisten vähemmistöjen etua, kuten kaikki tiedämme. Minulle ja uskoakseni usealle muulle ravintolan asiakkaalle syntyi käsitys, että työntekijät ovat henkeen ja vereen samalla asialla, ts. heille olisi erityisen tärkeää homojen ja lesbojen hyvinvointi sekä heidän työnantajanaankin toimineen organisaation hyvinvointi. Kuvittelin, että ko. työntekijät olisivat siten valmiita myös olemaan työnatajalleen lojaaleja viimeiseen saakka.

Kun sitten ilmeni, että ko. työntekijät eivät jatkaisi ravintolan palveluksessa, oli se ainakin minulle totaalinen shokki.

Kun puhun em. työntekijöiden tämän kouluttamisesta alalle, tarkoitan nimenomaan työnantajan perehdyttämisestä ja kouluttamiseta tarjoilu- ja gay- ravintolatoimintaan. Dj- taidot ovat tunnetusti myös muualla hankittuja.

Asiakkaana olin tottunut ajattelemaan työntekijöistä luottamuksella. Tähän liittyy ennenkaikkea tämä ideologinen kytkentä. En olisi voinut kuuna päivänä kuvitellakaan, että ko. työntekijät keräävät "kimpsunsa ja kampsunsa" ja alkavat hyödyntää suurelta osin TreSetan omistaman ravintolan kautta saatua "tietotaitoa" omaan käyttöönsä.

Jos siis olisi kaksi puhtaasti kaupallista yritystä ja kilpailtaisiin puhtaasti kaupallisella sektorilla, niin asetelma olisi tietysti toinen. En edes odottaisi mitään solidaarisuutta tms.

Olin pettynyt myös TreSetan pj:n toimintaan. Miten tamperelainen homo- ja lesbotoiminta jaetaan tällä tavoin. Toisaalta en osaa sanoa, olisko tuossa tilanteessa enää muuta tehtävissä. Itse olisin halunnut satsata yhteistyöhön ja vuorovaikutustaitoihin.

Minun luottamukseni oli siis murrettu. Olin ollut sinisilmäinen ja luottanut. Minua oli loukattu. Kuinka joku saattoi? Kun puhun edellisissä kirjoituksissani yhteisöllisyydestä tarkoitan juuri tätä. Oma intressi ajoi yhteisöllisyyden ja yhteisten asioiden hoidon edelle.

Edelleen koen, että Gay Tampere toimii tästä lähtöasetelmasta käsin. Gay Tampere esim. tiedottaa bileistään Setan ja TreSetan palstoilla täysin maksutta ja kerää itselleen voiton.

Minusta tämä sekamelska ja jakaminen on häpäisy tamperelaiselle homo- lesboyhteisölle. Se vähättelee ihmisten yhteenkuulumisentarvetta ja tekee homoista kauppatavaraa.
Tender.

Kyllä he ovat työssä itsensä kouluttaneet, ei työnantaja ole siihen satsannut ei penniä, ei senttiäkään. Itse he ovat teoriakoulutuksensakin maksaneet.

"Tietotaito" kehittyy työtä tehdessä ja lisää opiskellen.
Eiköhän pj:n ja hallituksen ansiosta työntekijät menetetty, on monessa yhteydessä jo todettu.
Perjantaina 5.3.2004 Tampereella tapahtuu.

On Filkkarit Dance Party Klubilla ja Leimarit YO-talolla.
Jos ensimmäinen ei miellytä, voi vaihtaa paikkaa ja palata alkuperäiseen paikkaan ja lähteä sieltä taas sinne toiseen!

Ihmeellistä sapelien kalistelua tämä keskustelu on ollut.
Tosiasia on kuitenkin se, että Tampereella on vetovoimaa ko. viikonloppuna, elleivät sitten molemmat osapuolet (molempien osapuolien kannattajat) jauha paskaa loputtomiin.

Tampereelle on tulossa näillä näkymin hurjasti porukkaa pitkin Suomea. Ihan varmasti molempiin paikkoihin riittää asiakkaita.

Vinkiksi niille, jotka suunnittelevat Manse-manööveriä perjantaiksi 5. maaliskuuta ja tarvitsevat hotellihuoneen; paras varata huone nyt heti. Jo nyt taitaa tehdä tiukkaa,
koska väkeä tulee filkkareille pitkin Eurooppaa jne.
Kysyn tätä näin etukäteen? Jos on maksanut "kruisaillessaan"
kumpaankin pääsymaksun, pääseekö paikkaa vaihdettuaan takaisin vain lippua näyttämällä vai joutuuko maksamaan yhä uudelleen ja uudelleen?
Tosin on vielä erillinen narikkamaksu palan painikkeeksi.
Gay Tampereen bileisiin ainakin pääsee maksamalla kerran illan aikana sisäänpääsymaksun. Eli saa rampata sen jälkeen vapautuneesti. Lieneekö missään käytäntöä, että aina joutuisi maksaman uudestaan samaan paikkaan saman illan aikana..
Filkkariviikolle odotellaan kaikkiaan 25 000 kävijää.
Gay Tampereen ja Setan tilaisuuksiin perjantaina... No, hieman vähemmän.
Lauantaina ei Mixeihin kaikki mahdu.
Olisiko jokin paikka suositeltava?
Kolmen euron sisaanpaasymaksu ei kai haittaa vaikka sen pari kertaa joutuisi maksamaankin?!
Itse asun maassa, jossa sisaanpaasymaksut ovat 10-15 euron luokkaa, narikka 1,50 (per vaatekappale) ja drinkit 8-10 euroa. Palkat ovat pienempia kuin Suomessa.
Mista se extra 3 euroa on pois?
Asu sinä TaB missä haluat ja maksa vaikka 100 x 3 euroa. Ei paljon heilauta muitten maitten hinnat täällä nääs.

Lisäksi meillä täällä Suomessa on sellainen tapa, että kun tuotteen kerran maksaa niin siitä ei tartte toista kertaa hintaa pulittaa - mun mielestä ihan järkeenkäypä juttu oli hinta sitten vaikka 1 sentti.
Hehe.
Kun vanhenet hieman ja saat omia tulojakin, ei tuo kolme euroa enaa niin haittaa. Samalla tulet huomamaan etta monista asioista saat maksaa moninkertaisesti vaikka hintalappu naytti muuta.
*pusu*
No, toiset voi vaihtoehtoisesti lähteä tuona iltana Mixeihin, jotka mahtuvat ikägategoriaan 14-25 vuotta.
Ihanaa tällainen tuhansien järjestöjen maa. Täällä kun voi perustaa yhdistyksen millä perusteilla vain, ilman päämääriä.
Ihmettelen todellakin miten yhdistyksen toiminta voi olla ainoastaan bileiden järjestäminen. Eikös kaikkien yhdistysten pidäkään olla aatteellisia yhdistyksiä ?tai noh aatehan se on vain bilettää.

Todella mielenkiintoista oli lukea dj Catarinan viestiä tuolta ylempää, jossa hän sanoi:
?Mitä tulee Gay Tampereen bile yms. toimintaan emme koe ottavamme keneltäkään mitään päinvastoin me tarjoamme lisää mahdollisuuksia ajanviettoon. Haluamme järjestää kivoja tapahtumia.?
Kuinka somaa :-)

Ja tarina jatkuu:
?Gay Tampere haluaa rajata toimintansa tiukasti toiminnan järjestämiseen siitä osoituksena lukuisat vaihelevin teemoin järkätyt bileet. Me emme järjestä keskusteluryhmiä yms. sehän on Setan tehtävä ja velvollisuus.?

Koska yhdistysrekisterin mukaan dj Catarina on Gay Tampere ry:n varapuheenjohtaja, haluaisinkin nyt tiedustella arvoisalta varapuheenjohtajalta, miten yhdistys toteuttaa sääntöjensä 2. kohdan pelkällä biletyksellä?

Gay Tampere ry:n sääntöjen 2. kohta menee seuraavasti:
?2. Tarkoitus ja toiminnan laatu
Yhdistyksen tarkoituksena on:
- Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen yhteiskunnallisen aseman turvaaminen.
- Edistää seksuaalista tasavertaisuutta.
- Edistää oman kulttuurin laajempaa tiedostamista.
- Edistää suvaitsevaisuutta.
- Levittää tietoa ihmisten seksualiteetista.
- Lopettaa seksuaaliseen suuntautumiseen kohdistuvia ennakkoluuloja.?

Kauniita lauseita ja päämääriä, mutta miten kummassa niihin päästään pelkästään bilettämällä?

Jotta arvoisa varapuheenjohtaja ei nyt aivan joutuisi noloon valoon puheittensa perusteella, jatkuuhan sääntöjen 2. kohta, jossa kerrotaan miten noihin päämääriin päästään. Sieltä löytyy mm. kokouksia, retkiä, esitelmä- ja muita valistustilaisuuksia, sekä tutustumis- ja opintomatkoja.
Nuo tapahtumat vaan taisivat unohtua arvoisalta varapuheenjohtajalta, hän kun vain ?järkkää bileitä?. Odottelenkin tässä jo takki päällä koska pääsen Gay Tampereen järjestämälle esitelmä- ja valistustilaisuuteen. Se on varmasti kuulemisen arvoista!

Noh, by the way. Hienoa että joillakuilla löytyy kansalaisrohkeutta perustaa aatteellinen yhdistys bileitä varten, on vain hauska nähdä kauanko Patentti- ja Rekisterihallitus pitää bileyhdistystä yhdistysrekisterissä.

Mutta siinä suhteessa nostan arvoisalle varapuheenjohtajalle hattua, että hän ymmärtää että vaativa ja yhteiskuntaa muokkaava valistus ja seksuaalivähemmistöjen tasavertaisuutta ajava tehtävä kuuluu asiansa osaavalle taholle eli Seta ry:lle.

Ja jotta Te voisitte jatkossakin bilettää vapaasti tässä yhteiskunnassa, Seta ry varmaan ajaa Teidänkin tasavertaisuuttanne ja jatkaa työtään yhteiskunnan muuttamiseksi suvaitsevaisemmaksi.
MOPI, todella ylevää ja jaloa että kannat noin syvää huolta Gay Tampereen linjasta... mutta miten se on sun onnesta pois jos ko. yhdistys järjestää bileitä?? Mikä sua noin kismittää noin mitättömässä asiassa?

Olisi mielenkiintoista (tai no ei erityisen, mutta kuitenkin) tietää mikä on sun kirjoittelun todellinen motiivi - kateus, henkilökohtainen kauna kenties? Vaiko pelkkä pikkusieluisuus.

Mukavaa biletystä sinulle ja kaikille!
En ole tamperelainen, joten minulla ei ole henkilökohtaisia kaunoja tai sympatioita itselleni tuntemattomia ihmisiä kohtaan, eivätkä tamperelaisten biletykset ole minulle mitenkään hyödyksi tai minulta pois.

Pienenä rautalanganvääntönä CaB:lle kuitenkin se, että nimenomaan homoilta kerättyjen rahojen virtaaminen aivan muualle kuin homojen itsensä ja heidän oikeuksiensa sekä yleisen yhteiskunnallisen hyvinvointinsa edistämiseen ei ole aivan mitätön asia eikä siitä huolehtiminen pikkusieluisuutta.

Jos joku järjestää bileitä paremmin kuin Seta, hyvä näin. Jos tämä joku kuitenkin ilmoittaa myös tarjoavansa keräämillään tuotoilla samantyyppisiä palveluja kuin Seta, tämän soisi myös toteutuvan. Ehkä se tulevaisuudessa toteutuukin, toivottavasti.

Yhdistystoiminnalla ja yritystoiminnalla on sen vuoksi eroa, että yhteiskunta haluaa tukea aatteellista toimintaa päästämällä sen vähän helpommalla taloudellisista velvoitteista kuin yritykset. Yhdistyksethän vastaavat vapaaehtoisesti muussa tapauksessa yhteiskuntaa rasittavista palveluista.

Jos toiminta ei ole aatteellista eikä edistä yhteistä hyvää, vaan on silkkaa liiketoimintaa, se katsotaan yritystoiminnaksi. Ja yrityksiä koskevat erilaiset säännöt kuin yhdistyksiä.

Hyviä bileitä kaikille, ja hyvää elämää myös bileiden välillä.
Mielenkiintoista keskustelua. Jollain tapaa samantapainen asetelma kuin Flying Finn- lentoyhtiöllä. Suurin osa johtavista työntekijöistä eläkkeellä olevia, entisiä Finnairin lentäjiä. Suomalainen yhteiskunta on verovaroillaan kouluttanut heidät heidät omistamassaan yhtiössä.

Nyt heidät on ostettu halpalentoyhtiöön eläkeläisinä. "Money talks" tässäkin tapauksessa.

Kyse on narsistisesta ajastamme. Koetaanko yhteiset asiat tärkeiksi. Osataanko niiden hyvää tilaa arvostaa niin kauan kun ne ovat itsestään selviä, pitkälti edellisten sukupolvien aikaansaamia.

Miten nuoret suhtautuvat asioihin? Onko minimipalkalla mitään merkitystä? Entä amattiyhdistysliikkeellä, joka on pitkälti ajanut niinkin hyvät edut työntekijöilleen.

Kuinka pitkälle narsistinen yksilönpalvonta kantaa?

Tästä samasta on mielestäni kyse myös seksuaalivähemmistöjen "pienemmässä yhteiskunnassa".
Etenenko "kyymärpäätaktiikalla", narsismilla, esiintymiskulttuurilla? Riittääkö "bailaaminen ja hauskanpito" elämän arvoiksi. Teenkö itse mitään asioiden hyvinvoinnin eteen?

Ja lopuksi; käytänkö muiden luomaa hyvinvointia hyväkseni. Toiminko kuten halpalentoyhtiön lisäetuja pumpaavat entise Finnairin lentäjät?

Sirkushuveja kansalle! Niinhän se on, mutta kuinka pitkälle se kantaa. Käsittääkseni myöskään homot eivät ole niin tyhmiä, että "sahaisivat okasaa, jolla itse istuvat".

Nuoret ottavat pitkällä tähtäimellä kantaa millaista "pienoisyhteiskuntaa" he seksuaalivähemmistöille Tampereelle rakentavat. Jokainen äänestää jos ei muuta niin jaloillaan!
Johan on keskustelu käynyt mielenkiintoiseksi....

En asu Tampereella, käyn toki silloin tällöin ja nautin rinksun jos toisenkin gay-yössä....

Mielenkiintoni on herännyt - joudun ehkä jopa nälväisemäänkin hivenen - molemmin puolin...

Onko Homoseksuaalisuus aate?
Onko Seta Aate ?
Onko Bileet Aate ?

Keskustelussa on usein rinnastettu Homot ja Seta vastaan GayTampere....
Hmmmm...

Eikös Gay Tampere juuri järjestä HomoBileitä?
Eikös Seta aja seksuaalista tasavertaisuutta ja rahoita toimintaansa esim HomoBileillä?
Eikös jokaisella homolla ole perustuslain suoma oikeus vapaaseen valintaan - vaiko vain setan valintaan?

Kärpäsestä on nyt tullut Härkänen.

Seta ajaa seksuaalista tasavertaisuutta - tasavertaisuutta olla erilainen seksuaaliselta suuntautumiseltasi riippumatta uskonnostasi, ihonväristäsi, sukupuolestasi - tai yhdistyksestä jonka palveluita käytät.

Menkää, hyvät Tamperelaiset, joukolla molempiin Bileisiin - kun on kerrankin tarjontaa ja kilpailua - niin kauan kun sitä riittää...
Mennee jo aika reippaasti ohi aiheen, mutta pakko oli puuttua. Millä tavalla halpayhtiön leipiin siirtyneet eläkeläiset vahingoittavat yhteiskuntaa? Minusta asia on nimenomaan päin vastoin, jatkavat uraa yhteiskuntaa hyödyntäen vaikka voisivat jäädä nauttimaan kohtalaisesta eläkkeestään vaikkapa Espanjan aurinkoon talviksi ja palata Suomeen kesiksi. Toki saaden menettämästään vapaa-ajasta korvauksen, mikä minusta on sangen kohtuullista.
Homous ei kasittääkseni ole aate. Yhdistyksellä sen sijaan tulee käsittääkseni olla olla tavoite, aate. Mikäli edellä kirjoitettu Gay Tampereen säännöistä pitää paikkaansa, lauseet ja ideologia , mitä vertailin ovat kopioitu Setan säännöistä. samaakin aatettta voi toki edustaa vaikka sata järjestöä. Voidaan esim. perustaa puolueissakin vaikka 30 SDP:tä. Näyttää siltä, että Gay Tampereelta puuttuu itse mietitty aatteellinen perusta, jota aatteellisen yhdistyksen tulee toiminnassaan toteuttaa. Oltaisiin voitu kirjoittaa suoraan sääntöihin, että tarkoitus järjestää lähes yksinomaan kaupallista ravintolatoimintaa sekä taloudellista hyvinvointia muutamalle työntekijälle. Kyse ei siten olisikaan yhdistystoiminnasta, vaan liiketoiminnasta.

Flyin Finn- lentoyhtiön eläkeläisten menettely on käsittääkseni laitonta, mutta voidaan kysyä mitä tuhoa se aieuttaa heidän entiselle työnantajalleen ja sen nykyisille työntekijöille.

Samantyyppisestä rahastuksesta on hyvin pitkälti kyse myös Gay Tampereen bileiden järjestämissä.

Kenelläkään ei ole yksinoikeutta yhdistystoimintaan tai kaupalliseen toimintaan. Kyse on lähinnä moraalisesta oikeutuksesta ja homojen yhteisten asioiden hoitamisesta tulevaisuudessa. Käsittääkseni Gay Tampereen aate ei ole niin jaloa, että se todellisuudessa kantaisi huolta paikallisen homoväestön hyvinvoinnista. Päinvastoin kyse on paremminkin rahastuksesta.

Vai mitä sanotte tulevaisuudenkuvasta, jossa eri kaupungeissa on kymmeniä homo-, lesbojärjestöjä, joka kukin järjestää bileitä, mutta yhteisiä asioita ei hoida kukaan. Minun mielestäni itsekkyyttä kerrassaan.
Tender kirjoittaa ihan samoin kun paikallisen yhdistyksen pj.
Eli kukaan ei saisi tehdä mitään, muut kuin hänen edustamansa yhdistys....

Nostan hattua gay tampereen porukalle.

Vertailut lentofirmojen eläkeläisiin ovat ihan yhtä hulluja kuin Paakkaseen vertailut...
Huomasin saman kuin Juhotre. Liekö Tender sitten juuri sama ihminenkin, kun kirjoitustyyli ja vertailu muutamaa kokoluokkaa suurempiin yhtiöihin on juuri sitä samaa ylimielistä asennetta kuin mitä tresetan pj on kirjoituksissaan edustanut.
Tais mennä arvoisalta varapuheenjohtajalta sormi suhun, ku ei anna minkäänlaista vastausta viestiini.
No ehkä parempi näin.
ei kait ooo mitään kommentoitavaa. Eli olin jälleen oikeassa.
Pelkkään biletykseen on heikko rakentaa.
Mielenkiintoista, että minua verrataan TreSetan puheenjohtajaan. Lenee joillakuilla valikoiva lukuataito.
Olen kritisoinut myös hänen toimintaanasa edellä.

Se mikä mielestäni edelleen on halpamaista ja anteeksi antamatonta - ei siis missään tapauksessa hatunnoston arvoista, kuten edellinen kirjoittaja väittää - on TreSetan omistamassa ravintolassa työskennelleiden työntekijöiden itsekäs ja häpeällinen siirtyminen rahastamaan toiseen "aatteelliseen" järjestöön. Ei siis Putaasti kaupallisesta yrityksestä puhtaasti kaupalliseen yritykseen. Kun joku edellä kehuu "temppua" nerokkaaksi bisneksenteoksi, itse en sitä todella sellaisena nää. Miten ko. kirjoittaja mahtaa selvittää sen tosiasian, että myöskään Gay Tampereen, kuten ei minkään muunkaan kaupallisen järjestön pääasillinen tarkoitus saa olla liiketaloudellisen voiton tuottaminen.

Jos tämänkaltainen suuntaus saisi Tampereella jostain syystä laajempaakin kannatusta. Merkitsisi se uusliberalistista linjaa. Ei sosiaalipalveluja tai muutakaan "pehmoilua" uudelle homosukupolvelle. Sitäkö todella halutaan. Näinkö als ollaan vajottu?
Ihmeellistä jauhamista..

En ymmärrä, mikä ihmisten ongelma tässä on. Pystyykö joku esimerkiksi valaisemaan, mitä Tampereen Seta ry sai aikaiseksi ensimmäisen olemassa olo vuotenansa?

Tämä keskustelu kuulostaa vain muutaman onnettoman homon ruikutukselta!
Varoituksen annan ihan ulkopuolisena Gay Tampereelle; eli jos ry perustetaan pelkästään bileiden järjestämiseen, niin verottaja katsoo sen kyllä liiketoiminnaksi, ja silloin se on veronalaista tuloa. Myöskin huomautan arvonlisäverolaista, lipputulot ovat alv vapaata vain, mikäli sitä pyöritetään yleishyödylliseen tarkoitukseen, jota taas liiketoiminta ei ole.
Ja mikäli menee näin pitkälle, niin silloin ei ry suojaa hallituksen jäseniä mahdollisilta veroseuraamuksilta.
Tehkää Tampereella mitä tykkäätte, mutta pitäkää nyt huoli edes lakien noudattamisesta. Toisaalta jos nyt jostain syystä kävisin Treella, niin todennäköisesti kävisin ihan mielenkiinnosta bilessänne.

Sen sijaan en oikein ymmärrä Tenderin vouhottamista FlyingFinnin eläkeläisistä!! Eläkeläisethän saa tehdä mitä huvittaa, ja Finnairhan poisti kilpailijoiden palvelukseen siirtyneiltä eläkeliput. Vahinko että FF meni konkkaan, se alensi heti Finnairin ja VRn hintoja, ja odottakaa vain koska ne nousevat takaisin.
Mielestäni en vouhota. Otin vain esimerkin lentoliikenteestä. Käsittääkseni eläkeläisten työskentely vaikuttaa negatiivisesti heidän aiemman työnantajansa Finnairin nykyisten työntekijöiden työllisyyteen ja asemaan.

Tarkoitukseni oli tehdä vertaus. Periaatteessa vapaa kilpailu on tätä päivää. Mutta, jos ammattitaito onkin suurelta osin luotu edellisen työnantajan palveluksessa, siitä palkkaa saaden ja sitten lähdetäänkin hyödyntämään sitä tietotaitoa tätä edellistä työnantajaa vastaan sen antamin ammatillisn valmiuksin. Bisnesmaailmassa tämä on tavallista ja sitä saatetaan säädellä erilaisin sopimuksin. Aatteellisten yhdistysten ollessa kyseessä kysymys on ennenkaikkea moraalinen.
Sä näköjään jankkaat samaa, että Mixeissä saatu kokemus on pahasta. Katso peiliin ja mieti mitä sä hallitset...

siinä sulle mietittävää..
Sä et kuitenkaan ole sitä koulutusta tai kokemusta mitenkään avittanut
Sun tapas hoidella asioita ei edistä moraalia sit millään tavalla...

Tiedetään kaikki me kun katsellaan sun toimintatapoja ja esiintymistäsi
Jospas koittais kysellä tässä ketjussa välillä jotain otsikkoon liittyvää.. :D Eli tietääkö joku, milloin ja missä Filkkareilla on tuo gay-leffojen näytös? Ja mitä elokuvia on tänä vuonna luvassa? Itse en ainakaan onnistunut ottamaan selkoa noista Filkkareitten nettisivuista..
Ehkä asiat menevät sitten jankkaamalla eteenpäin tai ainakin pysyvät paikallaan, toivottavasti eivät taaksepäin. Jankataan yhdessä.

Mixeissä kokemuksen hankkiminen ei ole miinusta. Kysymys on siitä, onko oikein hyödyntää tätä tietotaitoa "omaan piikkiin" ja vielä yhdistysmuotoisen toiminnan nimissä.

Minä yritän miettiä mitä hallitsen, toivottavasti muut tekevät samoin. Mielestäni on Juholta erittäin epäasiallista heitellä näillä palstoilla em:n ravintolan laskutilanteesta mitään, vastoin parempaa tietoaan. Samoin TreSetan pj:n koulutusksella spekulointi on epäasiallista. Mitä tämä muuta on kuin mautonta "rettelöinti" ja ko tahojen taktista "mustamaalausyritystä".
Kiitokset infosta Miik.:) Juuri tuollaista viime vuoden kaltaista otsikkoa tuolta ohjelmakartasta etsiskelin ja ihmettelin, kun ei mitään löytynyt. Täytyypä vain odotella, että kaikkien leffojen tiedot tuonne sivuille päivittyvät ja valita sitten, mitä menee katsomaan.
Hei... ihan oikeasti. Ei tämän keskustelun idea ollut tai ole ruotia homojen yhdistyselämää Tampereella. Pysytään asiassa.

- smo (yksi ylläpitäjistä)
Sinä, Tender, se näytät jauhavan tätä samaa joka paikassa.. Eikö ala jo kyllästyttää? Olisi kiva avata joku Tamperetta koskeva tapahtumalinkki ilman, että sinä olet rääpimässä järjestäjien asioita. Pystytkö?
Minä kommentoin, jos asioita mielestäni hoidetaan huonosti. Monesti olen kiitostakin antanut, kun siihen on ollut aihetta.

Olen siis kritisoinut sitä, että aatteellisen yhdistyksen omistaman osakeyhtiön entiset työntekijät ovat siirtyneet pyörittämään samalla sapluunalla gayravintolatoimintaa omana liiketoimntanaan. Tämä on mielestäni homojen yhteisiä asioita hoitavan aatteellisen yhdistyksen toimintaa loukkaavaa.

Tämä on syy, miksi mielestäni kannatettavaa mennä esim. Filkkarit Dance Partyyn. Että sillälailla.
Tehdäänkö maailmalle palvelus - kaikki yhdessä. Tästä viestistä lähtien annetaan Tenderin itkeä täällä yksin pahaa mieltänsä, eikä reagoida enää mihinkään sen kirjoitteluun. Säästetään samalla Tamperekin pahemmalta hallalta kuin mitä tähän mennessä on tapahtunut.
Edellinen kirjoittaja haluaa siis tehdä minusta syntipukin Tampereen jaettuun tilanteeseen.

Olen omalta osaltani kommentoinut epäasiallioseksi suuntautunutta keskustelua, en todellakaan sitä aloittanut.

Itse olisin kannattanut yhtenäistä homo- lesboliikettä Tampereella. Nyt kun sitä on lähdetty repimään ja jakamaan olen ollut tätä kehitystä vastaan.

Yhdessä olisimme olleet voimakkaampia!
Kukaan ei ole mitenkään kommentoinut millaista oli viikonlopun bileissä. Ilmeisesti ei paljon minkäänlaista?
Ainakin Leimareissa oli todella HIANOO!! Musiikki oli hyvää ja porukkaa oli koko paikka täynnä. HIANOO SETA!! Lisää tällästä!!