Pieni vai suuri?

  • 1 / 36
  • Vahtimestari
  • 29.1.2004 11:20
Mitäs olette siitä mieltä kun usein sanotaan että lyhyt pieni vikkelä on parempi kuin pitkä ja paksu. Minun mielestäni ainakin paksu tuntuu mukavammalta kun se täyttää koko B-rapun ääriä myöten. Toki suuren käsitteleminen vaatii tietysti rauhallisempia otteita kun "pienen ja vikkelän". Se että joku sanoo että pienimunaiset on parempia ja tykkää niistä, niin kuulostaa vähän sellaiselta säälipuheelta pienipippelisiä kohtaan. Toki jokainen meistä nauttii eri asioista, mutta minä ainakin olen kookkaampien ja paremmin varustettujen jöpöjen ystävä. Kuinkas Teillä muilla vai käykö kaikki?
Onko sillä paremmuudella tai koolla mitään väliä? Vaihtoon se muna kantotelineineen menee panon jälkeen joka tapuksessa!

Niille jotka arvostavat ihmisessä muuta munan lisäksi, asialla ei ole merkitystä.
Isoja ihannoidaan usein. Ja ollaan kateellisia.

Useamman kerran on vaan jäänyt saamatta kun toinen pelkää peränsä halkeavan. Jopa sanottu että "meistä ei voisi koskaan tulla paria kun sulla on niin iso".

Ja ei nyt puhuta edes mistään älyttömän suuresta erikoisuudesta edes, suurempiakin olen nähnyt.

Sitä Oikeaa haettaessa on tietenkin tärkeämpiäkin asioita. Mutta on seksikin tärkeää parisuhteessa. Ja jos toisen rakkain asia makkarissa on pannuksi tuleminen ja se ei vehkeiden koon takia onnistu, tulee siitä aika ankea parisuhde. Tai sitten ei tule parisuhdetta.
Asiaa sivuten muutamia yleisiä hokemia ja mielipiteitä niiden paikkansapitävyydestä...

1. Koolla ei ole väliä.
Väärin. Koolla on hirveästi väliä. Ja turha sanoa, että tärkeintä on miten sitä käyttää. Taitavasti käytetty pieni voi olla hyvä, mutta taitavasti käytetty iso on aina 100 x parempi. Ja vaikka vähemmänkin taitavasti käytetty.

2. Raha ei tee onnelliseksi.
Väärin. Rahalla voi ostaa todella paljon mukavia asioita, saada turvallisuutta, hupia ja jopa itsetuntoa, huolettomuutta sekä tietysti valtaa jos sitä joku haluaa. Mieluummin rikas ja onneton kuin köyhä ja onneton. Rakkautta ei rahalla saa, mutta ei sitä rahattomuuskaan takaa yhtään sen enempää.

3. Hauskaa voi pitää ilman viinaakin.
Ei voi.

4. Tärkeintä ei ole voitto vaan jalo kilpa.
*nauraa ääneen*

5. Paha saa palkkansa.
Niin saakin, hyvä sen sijaan ei koskaan.


Minäkö kyyninen, nyt en ymmärrä...
  • 5 / 36
  • Sir Jenkins
  • 30.1.2004 10:56
Jos rakkain asia parisuhteessa on tulla pannuksi...

Seksikeskeisille ylivirittyneille homoille tämä voi olla yllätys, mutta parisuhde ei rakennu seksin varaan. Parisuhteessa seksiä on silloin kun molemmat sitä haluavat. Parisuhteessa harrastetaan seksiä ihmisen, ei suuren peniksen tai tiukan anuksen tai hyvän vartalon, kanssa.

Värkkien koon ja mallin merkitys korostuu silloin kun on vaihtuvuutta. Kun vaihtuvuutta ei ole, korostuvat muut asiat. Jos ei ole yhtään mitään, nousevat haaveet hallitseviksi ja voi tulla epärealistisia kuvitelmia.
Ajattelin, että tämä on se viimeinen aihe johon minä sorrun. Toisin kävi.

Ostin juuri Kari Heusalan kirjoittaman kirjan Miehen seksuaalisuus (Like-kustantamo 1993).

Kuinka ollakaan, siellä on myös tarkasteltu "sen" koon merkitystä.

"Kysymykseen 'onko peniksen koolla merkitystä?' ei siis ole yksiselitteistä vastausta."

Heusalan mukaan peniksen kokoasiassa on paljon merkitystä kumppanin fyysisillä ominaisuuksilla.

Urologi Goldstein on todennut, että pitkä penis on usein myös kapea. Erektio ei silloin ole kovinkaan jäykkä. Paksu penis on tässä suhteessa paljon jämäkämpi.

Goldstein: "...miehillä, joilla on pitkä penis, on myös suurempi erektiohäiriöiden riski." Pitkä penis myös taittuu helpommin yhdynnän aikana, mikä saattaa aiheuttaa peniksen rakenteeseen murtumia.

Toisaalta pitkä penis mahdollistaa useampien yhdyntäasentojen käytön (miehen ja naisen kesken).

Heusala: ...seksi ei ole pelkkää mekaniikka (ainakaan sen ei pitäisi olla). Peniksen koon merkitys voidaan minimoida hyödyntämällä erilaisia seksiteniikoita, yhdyntäasioita sekä yhdynnän aikana syntyviä refleksejä.

Kirjan ostin muuten Baffin Booksista 27 eurolla.
Voi minua typerystä!

Oli sittenkin virhe että tulin mukaan tähän keskusteluun. Flash minut palautti ruotuun. Kiitos sinulle siitä.

Olin ymmärtänyt täysin väärin tämän nimenomaisen keskustelun tarkoituksen. Eihän sen tietenkään pitänyt olla tiedon jakamista, vaan fantasioiden, ennakkoluulojen ja omien ahdistusten esille tuomista.

Syvä pahoitteluni kaikille, joiden ajatuksiin ja mielikuviin kajosin täysin väärällä tavalla. Koetan jatkossa parantaa tapani.
"Eihän sen tietenkään pitänyt olla tiedon jakamista, vaan fantasioiden, ennakkoluulojen ja omien ahdistusten esille tuomista."

Onko tämä nyt ymmärrettävä niin, että tuossa juuri tuomittiin fantasioista, ennakkoluuloista ja omista ahdistuksista puhuminen? Tällä palstalla puidaan yhtä ja toista, laidasta toiseen ja katosta lattiaan, ja jos joku aihe ei kiinnosta tai ei omalle kapasiteetille istu, niin parempi olla siihen osaa ottamatta kuin tulla sen tiimoille rääpimään.
Maailmalla kiertää juttuja laulaja Tom Jonesin jättimäisestä elimestä. Kerrotaan jopa, että hän joutuu leikkauttamaan esiintymisasunsa niin, ettei yleisön huomio kiinnittyisi liiaksi laulun ja eroottisen liikehdinnän sijasta jalkoväliin.

Eräästä suomalaisesta artistista kiertää tarinoita, että hän olisi kasvanut huomattavan pitkään ja paksuun oksaan. Tarkat vitaalimitatkin olivat jollakin tiedossa. En hajamielisyydessäni valitettavasti painanut mittoja mieleeni. Niillä olisi juuri nyt ollut merkitystä tässä keskustelussa. Muistaakseni kuitenkin pituus jäi alle metrin. Ainakin hän käyttä väljiä housuja esiintyessään.

Näin New Yorkissa komedian PARTY. Se kertoi joukosta homomiehiä, jotka kerääntyivät viettämään iltaa räsypokan merkeissä. Tietenkin räsypokassa aina joku häviää. Vaatteet vähenevät kaikilta pitkin iltaa ja lopulta he olivat ilman rihman kiertämää. Näytelmä oli huolella miehitetty ja mitoitettu. Kaikki näyttelivät erinomaisesti, hauska käsikirjoitus oli paikoin jopa narttumainen ja alastonta silmänruokaa oli yltäkylläisesti. Luoja oli ollut varsin avokätinen jakaessaan noille miehille varustuksia.

Yleisöä silmäillessäni gaydar'ini piippasi koko ajan. Ei ollut yleisölläkään valittamista pitkistä aplodeista päätelleen.

Helsingissä esitettiin kauan sitten alastonmusikaalia Oh Calcutta. Itse käsikirjoitus ei ollut kaksinen, mutta pointti ei ollutkaan siinä. Alastomuutta nimittäin esitettiin avoimesti ja päällekäyvästi, mutta myös hauskasti. Aivan esityksen alussa oli kohtaus, jossa kaikki näyttelijät asettuivat näyttämön reunalle yleisön eteen voimakkaiden valonheittäjien loisteeseen ja riisuivat viittansa. Siinä he olivat kaikki julkean alasti. Istuin neljännellä rivillä keskellä. Kiusaannuin, kun en tiennyt mihin silmäni kohdistaisin. Yksi näyttelijöistä, Vesa P. on epätavallisen hyvin varustettu. Se jopa pisti muidenkin silmiin niin, että ärhäkässä julkisessa keskustelussa hänet erikseen mainittiin juuri tämän ominaisuuden vuoksi. Vesalla on hyvin pitkä ja sivulle taipunut. Muistelen sen taipuneen vasemmalle.

Angels in Amerika näyteltiin myös Suomessa. Miehet olivat siinä ainakin jonkin aikaa ilkosillaan. Yksi heistä omasi varsin komean varustuksen. Hänelle kerrottiin myöhemmin, että homoyleisö oli hänen läsnäolostaan varsin tyytyväinen juuri tästä syystä. Hän ei ollut kommenttia noteerannut oikeastaan mitenkään. Ehkä oli huvittunut. Kaksi muuta miesnäyttelijää eivät yltäneet mitoissa lähellekään häntä. Parittelukohtauksen jälkeen muistelen näkymän olleen epäuskottavan. Ehdotinkin jossakin keskustelussa, että vaikka heteromiehiä olivatkin, niin olisivat voineet edes hiukan tumputtaa toisiaan. Tilanne olisi näyttänyt realistisemmalta. Toinen mahdollinen konsti olisi toki ollut näyttämön lämpötilan nostaminen.

Alusvaatemainioksissa olen pistänyt merkille sen, että malleilla kulli sojottaa housuissa ylöspäin. Olen pohtinut, kuinka se heillä onnistuu, kun minulla ei. Jos käyttää liian tiukkoja kalsareita, se toki on mahdollista, mutta tuntuu epämiellyttävältä. Mietin joskus, että olenko tässä suhteessa jotenkin poikkeava.

Balettitanssijoilla näyttää olevan samanlainen tapa. Jotkut heistä mielestäni myös liioittelevat. Joku balettimestari oli huomauttanut pojille, että liian monen nenäliinan tunkeminen housuihin ei ole suotavaa.
Ja jos tekee gallupin yöaikaan dtm:n vilskeessä, niin valtaosa läsnäolijoista haluaa isoa...
Onkos sillä koolla niin väliä. Mun mielestä pieni on ainakin parempi siinä mielessä että se mahtuu paremmin suuhun. Ja ei se iso halko tunnu kovin hyvältä myöskään pyllyssä.
  • 15 / 36
  • sopivan takana
  • 6.2.2004 6:02
Osuvasti sanottu. Kaikki mikä ei mahdu suuhun on tuhlausta! *reps*

Toki mielessä kannattaa tässäkin yhteydessä pitää muutama mitta vertailun varalta: A4 arkin lyhyt sivu on n 21 cm, pitkä sivu n. 29,7 cm ja keskimääräinen setelin mitta (100 / 200e) on n.14,5 cm. Eli siitä vain mittailemaan ja vertaamaan... Eiköhän se ole enemminkin käyttö joka ratkaisee - ei koko.
Eli: Mitä eroa on 7 vuotiaalla ja 70 vuotiaalla miespuolisella henkilöllä? Vastaus: 7 vuotias LUULEE että värkki jalkojen välissä on vain virtsaamista varten, 70 vuotias TIETÄÄ sen! ( toisin päin sanottuna - mikä on luulon ja tiedon ero) =D.
  • 16 / 36
  • sopivan takana
  • 6.2.2004 6:12
Flash poikaseni =D.... Hmm.. olit heittänyt aika rajuja väittämiä... Ihan hieman haluaisin valottaa toisiaki puolia niiden osalta:

Koolla ei ole väliä > "jos pieneksi väittävät, niin se on vain isoreikäisten panettelua - jos isoksi, niin "neitsytpeppu" taas vikisee, kun ei mahdu . =D

Raha ei tee onnelliseksi.. Ehkä ei, mutta rahan puute tekee todella onnettomaksi (m.o.t.).

Hauskaa voi pitää ilman viinaakin. (vrt. Ilo ilman viinaa on teeskentelyä.) Mutta suru viinan puutteesta on varsin aitoa. Tämä viinajuttu onkin sitten aina katsojen silmissä; viinaa liikaa ja mikään ei onnistu, ja krapulassa iskee sitten senpäiväinen morkkis.. yli 30 vuoden empiirinen tutkimus on osoittanut, että kohtuudella nautittuna viinasta voi olla iloa, mutta TODELLA hauskaa voi pitää myös selvinpäin - viinahan on vain stimulantti kuten lääkkeetkin. =D

Tärkeintä ei ole voitto vaan jalo kilpa. No, tämän mietteen keksijä on kyllä ollut ikuinen kakkonen - tai pirunmoinen pessimisti. =D

Paha saa palkkansa. Eli siis hyviä työntekijöitä ei ole olemassakaan; hyvä työntekijä on vain toteamus työtodistuksessa.

Lisäisin henkilökohtaisesti listaan vielä yhden:
Kauneus on katsojan silmissä. Siitäpä muistinkin, että silmälääkärini pyysi näkötarkastukseen, ehkä nämä lasit joutuu todellakin vaihtamaan vahvempiin - sic - kauneus on katoavaa, rumuus senkun lisääntyy. =D

se siitä kyynisyydestä...
Tutkimustietoa

Kuudeltasadalta homomieheltä oli kysytty kiihottavimpia ja haluttavimpia piirteitä seksipartnereissa.

Suuri penis oli kiihottavin piirre todellisuudessa vain 12 prosentille vastanneista.

Lähde: Heusala, Miehen seksuaalisuus
Johnny, onko sulla omia mielipiteitä vai katsotko kaiken siitä kirjasta?
Flash
Toki minulla mielipiteitä tästä asiasta on.

Mitäpä, jos sinä kuitenkin näyttäisit ensin mallia. Kertoisit muutakin omista näkemyksistäsi, kuin että iso on sata kertaa parempi kuin pieni.

Mielestäni sinun kontribuutiosi tähän keskusteluun on ollut kehnonlainen.

Oma luontainen vaatimattomuuteni, joka on yksi parhaista puolistani, estää minua arvioimasta omaa kontribuutiotani. :-)
Vielä julkaisemattoman tutkimuksen mukaan vain 11% homomiehistä pitää anaaliseksistä, ainoastaan 9% käyttää alkoholia liikaa, vaivaiset 2% kärsii ajoittaisesta ahdistuksesta ja masennuksesta ja alle 14% käyttäytyy kuin drama queen.

H&M:n vaatteita pitää tyylikkäinä 4%.

91% ei koskaan haluaisi enempää kuin 3 paria kenkiä.
Missä on nää kaikki edellä kuvatut enemmistöhomot? Kuka tuntee? Oon ehkä nähny joskus vilaukselta kaupassa sellasen.
Niitä enemmistöhomoja olet varmasti nähnyt kaupassa pilvin pimein, niitä tulee kadulla vastaan joka päivä, bussissa, raitiovaunussa, junassa, metrossa, elokuvateatterissa, huoltoasemalla, joka paikassa. Niitä et vain tunnista homoksi - syytä sopii miettiä...
Kerran vielä Johnnylle mielipiteistä ja niiden ilmaisemisesta: näyttäisitkö sinä, missä sinun mielipiteesi on tässä keskustelussa? En löydä sitä mistään. Käsittämätöntä jorinaa Tom Jonesista ja kaiken maailman pippelikirjoista sen sijaan riittää.

Kysymyshän on melkoisen yksinkertainen: onko iso mielestäsi parempi kuin pieni? Oma "kontribuutiosi" on toistaiseksi pyöreä nolla. Kerro nyt, mutta jätä kirjallisuusluettelot sun muut käsittämättömät lavertelut pois.
Musta Johnnyn kommentit on ollu ihan kiinnostavia, on hyvä saada vähän "tutkimustietoakin" mukaan, muutenhan tästä tulis vaan sitä tavanomaista makuasioita koskevaa hinttikiistelyä. Ja se Heusalan kirja on ihan mielenkiintonen, kannattaa lukea.
Ai niin, pieni on parempi.
Toinen homo, esitit muutamia tilastolukuja kertomatta kuitenkaan esimerkiksi kuinka suurelta joukolta asiaa on kysytty.

Kiinnostava luku oli homojen anaaliseksin osuus 11%. Olen nimittäin kauan sitten törmännyt täsmälleen samaan lukuun heteroiden anaaliharrasteiden suhteen.
Flashille vastaan, että riippuu täysin tilanteesta, onko iso vai pieni parempi vaihtoehto. Edellyttäen, että valinnan mahdollisuus on olemassa.

Flash, sinä ilmeisesti kurkistat ensin miehen housujen sisustaa, ennen kuin ryhdyt tekemään lähempää tuttavuutta. No toki voi sitä ihmissuhteen sellaiseenkin perustaa. Ennuste tuollaisen suhteen jatkuvuudelle ei ole mielestäni kovin kummoinen.
  • 28 / 36
  • uskomatonta!
  • 10.2.2004 23:11
Mikäs tässä tapauksessa on ison ja pienen välillä?
Sopiva? Mikä on oikea tai väärä koko? Keskimääräinen peniksen pituus on tietääkseni 13 cm. Itse menen yli tämän luvun. Omaanko siis ison?
No voihan ... nuo "tilastoni" nyt olivat ihan puutaheinää, ihmiset. Tilastoilla kun aina perustellaan juuri sitä mitä niiden halutaan sanovan ja joka asiasta saadaan tilasto tarpeeseen kuin tarpeeseen. Ei kai kukaan tilastojen mukaan ala elämäänsä elämään ja mielipiteitään muuttamaan.

Ja iso on kyllä paljon parempi. Ei voi mitään, anteeksi vain.
"Flash, sinä ilmeisesti kurkistat ensin miehen housujen sisustaa, ennen kuin ryhdyt tekemään lähempää tuttavuutta. No toki voi sitä ihmissuhteen sellaiseenkin perustaa. Ennuste tuollaisen suhteen jatkuvuudelle ei ole mielestäni kovin kummoinen."

Kyllä olet ihme epeli Johnny. Sinulla on niin pahasti puurot ja vellit sekaisin että haloooo!! Mistä ihmeen ihmissuhteista sinä nyt horiset?! Voi reppana sinua.
Jos Flash ei tiedä mikä ihmissuhde on niin taitaa olla silläkin reppanalla puurot ja vellit sekaisin! Jos kalun koko on tärkein kriteeri niin seksikaupoista saa aika monen kokoisia apuvälineitä.
Joo mutta ystävät kalliit kun tämän threadin aihe oli että kumpi on kivempi: iso vai pieni. Ihmissuhteille on varattu oma ihan oma alueensa. Opetellaan lukemaan näitä viestejä.
Mun mielipide on että koolla ja sen ulkonäöllä on väliä. Ei se kaikkein tärkein asia seksissä ole, mutta mieluummin 18cm, kaunis ja komea kuin 13cm ja ruma.
Sulla muuten Flash on tässä aiheessa aika lapsellista kiukuttelua. Ihan sama vaikka välillä joku vähän aiheesta poikkeekin, ei se niin vakavaa ole. Mutta tollasta vittuilu asennetta ei jaksa kukaan.
olen saanut yhden kerran munaa ja totesin, että olishan se voinut olla isompi. eli koskaan en ole saanut ns. isoa munaa, joten, jos joku haluaisi antaa mulle, ni ota yhteyttä... -sami- ps itse en halua työntyä sisään, vain minuun tunkeudutaan...