Homppelit ja vauvakuume. :-)

Heipä hei. :D

Olen 22-v homppeli ja kärsin aika-ajoin kovin surullisesta vaivasta, vauvakuumeesta. :( Kärsiikö kukaan muu täällä samasta taudista? Miten olette hoitaneet tautianne? Onko teillä hyviä vinkkejä perheen perustamista varten? :)

Kai

P.S. Jos ainoa panostuksesi keskusteluun on tasoa "lapset on kamalia" tai "mä en ikinä hommaisi lapsia," niin ole hyvä ja jätä vastaamatta. :D
No Heipä Hei :)

Et ole yksin tautisi kanssa. Itsekin olen nimittäin huomannut kärsiväni samasta ongelmasta. Siinähän se onkin kun ainakaan luonnollisella tavalla en lapsia pysty hankkimaan. Ja toisaalta olen kyllä mielestäni aivan liian nuorikin, 20v. Enkä aloittaisi naisen kanssa parisuhdetta, joka olisi joko valhetta tai kulissia.
Yksinhuoltajaksi en halua. Samaa sukupuolta olevan kanssa lapsen kasvattaminen varmaankin olisi aivan yhtä hyvä vaihtoehto, mutta ongelmat tulisivatkin sitten ympäröivästä yhteiskunnasta.

Kavereilla on lapsia. Vaikka jos niitä hoitamaankin menisi, todennäköisesti haluaisi vain yhä enemmän oman lapsen. Minulla on myös 4-vuotias pikkuveli, jonka vaiheita on tietenkin tullut seurattua ja olenpa toiminut lapsenvahtinakin. Välillä hänen menoaan katsellessani olen tullut kyllä sellaisiinkin ajatuksiin, että ei minulla kyllä riittäisi hermot kokopäiväiseen lapsenhoitoon.
Terve!
Juu ette tosiaan ole ainoita tuon kuumeen kanssa.. aika ajoin itsellekkin iskee mitä hirvein vauvakuume ja sekin hoituu toisaalta oman kummitytön kanssa pois.. vauhdikas kun on muta siltikin aina ei kerkee edes hänen kanssaan leikkimään.. olishan se ihana akun olis oma lapsi mutta ei tällä iällä sekään oikein vielä ole aiheellista eikä oikein tilanteeseenkaan sopivaa.. mutta ehkä joskus..;) tosin toteutus on sitten jo ihan asia erikseen =)
Tervehdys Sinulle,

En lähde mainitsemallesi linjalle: lapset ovat kamalia. Itselläni on reilun vuoden ikäinen lapsi. Ihanaahan tuo on, mutta kyllä lapsen kanssa eläminen asettaa vaatimuksia, vaikka olenkin vain viikonloppuisä. Onnea taudin hoitoon:-) Kirjoittele, jos haluat lisää keskustella asian tiimoilta.
Kyllä, vauvakuume tulla tupsahtelee aina välillä. :)
Tosin minulle on onneksi tähän mennessä riittänyt se, että katselen muiden lastenhoitamista ja jutustelen sellaisten ihmisten kanssa, jotka sitä enemmän tekevät ja omaavat oman muksun. Silloin sitä viimeistään minulle tulee sellainen "olisihan se ihan kiva, mutta en tiedä, olisiko minusta vielä sellaiseen" -olo. :)
Katsoo sitten tulevaisuudessa, kun tuo keino lakkaa vaikuttamasta. :)

--Druusi
Tuota, olen 15 vuotias tyttö, ja en ole lesbo. Siis hetero (tai mistä sitä voi olla niin varma).
Niin joka tapauksessa, itselläni, vaikka olen kovin nuori on vauvakuume ja mietin "ompa ne ihania".
Minulla ei ole mitään homoja /lesboja vastaan, päin vastoin.
Ja niimpä, olen ollut aina sitä mieltä että homoilla ia lesboilla on oikeus lapseen/lapsiin. Ja yksin huoltajilla.

En halua masentaa mutta minusta on surullista jos ei saa
omaa lasta. Melkeimpä itken tässä.
Enpä osaa sanoa muuta kuin..toivottavsti te saatte adoptio luvan.
Tai muuta Amerikkaan missä ihmiset ovat viisastuneet ja homot saavat adoptoida.

;) Lykkyä tykö.
onhan tuota feveriä podettu tyttöni kanssa jo pidemmän aikaa. ja kauhisteltu eduskunnan uhkauksia hedelmöityshoitojen suhteen. mutta kuten varmasti huomasitkin jo: et todellakaan ole yksin.

meidän suunnitelmissa on kyllä jossain vaiheessa (toivottavasti) lääkärisedän tahi -tädin avulla se lapsi laittaa alulle. mutta ensin pitää saada opiskelut pois alta.
No nyt se vauvakuume paheni taas kun tämän keskustelun luki...

Minulla on "alustava" suunnitelma lesboystäväni kanssa lapsen tekemisestä perinteisellä muumimuki-menetelmällä ilman lääkäreitä. Minusta tulisi päätoiminen isä ja lesbosta viikonloppuäiti. Noin meille, joillekin toisille varmasti erilainen järjestys.

Homma tulee ajankohtaiseksi vasta kun taloudelliset yms. asiat on paremmin kohdallaan, ja olisi ihan kiva olla puolisokin ettei ihan yh:na tarvitsisi olla. Voi olla myös niin että suunnitelma ei koskaan toteudu.

Sitten jos joku päivä pääsee vauvauutisista kertomaan sukulaisille ja tutuille, pitää kyllä ottaa kamera mukaan Ilmeet voi olla näkemisen arvoisia kun ovat tottuneet ajatukseen että poika on homo eikä lapsia "voi" tulla;)
Ihmettelinkin jo, eivätkö homo- ja lesboparit tee asiassa yhteistyötä. Neljän vanhemman hoivissa varmaan lapselle löytyy aikaa ja huomiota enemmän kuin monissa hetskuperheissä.
Kallelle tiedoksi - Suomessa on kymmeniä ellei satoja sateenkaarilapsia mitä erilaisimmissa perheissä. Jos haluat tietää enemmän, Setassa toimii mm sateenkaariperheet-ryhmä.
Heipsan!

Mulla on tässä kissavauvani sylissä, ja en voi muutakun kun suositella kiakille vaikka vauvakuumeisillekkin :D Ite tulee helliteltyä ja paiijattua kattiani aaaivan liikaa :D Helpotusta ainakin tuo vaikken kuumesta kärsikkään ;)
vauvakuumetta on myös milulla aika ajoin vaikka olenkin vasta 18v. onko kukaan muu miettinyt nimeä tulevalle lapsellen? sen sijaan itse olen jo löytänyt monta hyvää nimeä... luultavasti lemmiki on paras vaihtoehto tässä elämänvaiheessa, mutta kyllä niitä aaltoja tulee myös nuoremmille :)

kysyn luultavasti hölmöjä mutta voiko homo saada biologista lastaan koeputkella? en ole adoptiota vastaan, mutta kysyn kysymykseni joka tapauksesa?

hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Meidän lapset tehtiin muumimukimenetelmällä. Minä täytin kaksi mukillista, jotka äidit toimittivat perille. Poikia tuli!
Lapset, perhe ja sen mukanaan tuomat muutokset ovat olleet aika-ajoin keskustelun aiheena perheessämme. Olemme parisuhteessa elävät 25-vuotiaat homopojat, yhdessä olemme olleet reilut kolme vuotta. Yhteisen matkamme varrella isyys ja vanhemmuus on kasvanut sisällämme. Halumme tulla isiksi on selvä, emme halua sijaisvanhemmuutta tai muita järjestelyjä vaan oman lapsen, jolle voimme antaa rakkautta, kasvattaa hänet aikuiseksi.

Olemme kumpikin kummisetiä ja sitä kautta olemme saaneet kosketuksen lapsiperheiden arkeen niin homo- kuin heteroperheissäkin. Vaikkemme olekaan kummilastemme kanssa vuorokauden ympäri seitsemänä päinä viikossa on viikonloppuhoito ja sen mukanaan tuoma vastuu meille tuttua, valvottuine ja nukuttuine öineen.

Suomen lainsäädäntö on tällä hetkellä kehitystilassa, sateenkariperheillä ei ole oikeudellista asemaa. Kärjistetysti voisi sano, että tulevaisuuskin homoisien kohdalla ei näytä erityisen valoisalta. Osaltaan tähän vaikuttaa perinteiset käsitykset siitä, ettei mies tai miehet voi hoitaa lapsia samalla tavalla kuin nainen. On totta, ettei mies synnytä, mutta se ei tarkoita etteikö mies pystyisi suoriutumaan samalla tavalla velvollisuuksista ja siitä vanhemmuuden ilosta kuin äidit.

Meillä on pari tuttavapariskuntaa Yhdysvalloissa, joilla on adoptoituja lapsia, toinen on lesbo- ja toinen homopariskunta. Iältään he ovat meidän ikäisiä, vaikkakin Yhdysvallat on monella tavalla homovastainen maa, on Kalifornian osavaltion lainsäädäntö kiinnostavassa vaiheessa, se antaisikin mahdollisuudet myös meillä kehittää lainsäädäntö ja oikeusturvaa sateenkaariperheissä. Vanhemmuus on lahja, jonka haluaisimme jakaa.
Hei,

Vanha ketju, mutta niin osuva.. Olen sinkku nainen, jolla on kova lapsenkaipuu. Parisuhdetta en kaipaa enkä sellaiseen halua ryhtyä. MieleHei,

Vanha ketju, mutta niin osuva.. Olen sinkku nainen, jolla on kova lapsenkaipuu. Parisuhdetta en kaipaa enkä sellaiseen halua ryhtyä. Mielessäni on ollut hankkia lapsi ilman parisuhdetta. Heteromiehistä tuntuu löytyvän pelkkiä "siittäjän" roolin haluavia, mutta lapsen kannalta ajatellen olisi rikkaus jos hänellä olisi äidin lisäksi myös isä (tai kaksi)elämässä kiinteästi mukana. Löytyisikö esimerkiksi tältä palstalta yhteishuoltajuudesta kiinnostuneita miehiä tai homopariskuntia? Tämä on vasta pohdintaa omalta osaltani, mutta olettaisin tälläisen tilanteen toimivan hyvin molemminpuolisella yhteistyöllä ja joustavuudella.
moikka ilmeisesti tämä vanha ketju mutta pakko on laittaa viestiä.. olen 23v sinkku nainen. parisuhteet ei taida minua varten olla mutta vauvakuume on mitä kovin. olen siis 100% lesbo ja haenkin nyt yksinäistä miestä tai miesparia joka/jotka myös haaveilevat lapsesta. haluan että lapsella on sekä äiti että isä/isät. toivon asiallisia vastauksia yhteystietoja saa erikseen pyytämällä. :)
Täällä myös lesbonainen, jota kiinnostaisi lapsen hankinta ja yhteishuoltajuus homomiehen kanssa. Tällainen järjestely kiinnostaisi, koska haluaisin lapsen tuntevan molemmat vanhempansa ja tietenkin jakaa kasvatusvastuun (en tällä hetkellä seurustele). Toiveissa olisi löytää samanhenkinen ihminen, jonka kanssa vanhemmuuskumppanuuden järjestäminen onnistuisi kemioiden ja arvomaailman kohdalta hyvin. Itse olen paljon maailmaa nähnyt, yhteiskunnallisista asioista ja kulttuurista kiinnostunut luova luonne.
Itsellä ollut samanlaisia ajatuksia. Jälkikasvua olisi kiva saada ja seurata kehitystä. Näin homomiehenä tietysti toivoo että oikeanlainen lesbonainen löytyisi. Mistä kannattaa lähteä etsimään kun asia alkaisi olla ajankohtainen nyt?

Zenith, voisi olla mielenkiintoista jutella :)
Joo, niin olisi! En oo täällä käyttänyt aiemmin tuota yksäriviestisysteemiä, mutta kokeilen jos vaikka tulis perille :)
Eikös tämän sivuston pitänyt olla deittivapaa, puhumattakaan siitossellaisesta -palsta?

Mielestäni kyseistä "vauvakuumetta" potevat voisivat ihan oikeasti antaa itselleen vaikkapa puolen vuoden harkinta-ajan, ja vasta sitten ryhtyä miettimään lisääntymistä.
Ja jos tulevat siihen tulokseen, että haluavat, niin vielä kaksi vuotta lisää harkinta-aikaa.

Voi herranen aika! itselläni on tällä hetkellä pelko perseen alla siitä, suostuuko kasvattaja antamaan meille Airedalenpennun, koska puolisko kerran sanoi hänelle vähän vinoon...

Jotenkin nämä vauvoja himoitsevat homppelit ovat minun mielessäni niitä, jotka myös ostaisivat Chiuahuan ja pukisivat sen pinkkiin asuun ja lakkaisivat kynnet. Entäs sitten lapset?

TV-sarja -Modern Family on toki vain TV-sarja, mutta hauska. Katsokaa.

Lapsen hankinta ei ole jotakin, josta pitäisi pälättää nettisivuilla.
Lisäksi olen sitä mieltä, että olet aivan liian nuori isäksi, Sekä homona että heterona. Se, että tulit tälle sivustolle osoitti sen. Olet epävarma, ja mitä hyvänsä TeemuAleksi (Greetings :-) sanookin, älä ihmeessä sitoudu mihinkään noin nuorena ja kokemattomana.
Älä.

P.S. Koira on hyvä korvike...
Hear, hear, Pete!

Kaikkien vauvakuumeisten kannattaisi yrittää ylittää se vauvakuume ja selvittää hiukan kaikkia niitä asioita, jotka voivat tulla vastaan vauvan syntymää seuraavien 18 vuoden aikana. Vanhempien (olipa sitten kyseessä homo-, hetero-, kolmiapila-, neliapila- tahi muu sovittu järjestys) välille voi tulla riitaa ja joskus se on niin suurta, että keskusteluyhteys katkeaa. Tällöin tulevat eteen huoltajuusoikeudenkäynnit, elatusmaksut, tapaamisoikeudet jne.

Niiden järjestämiseen oikeuden kautta menee paljon rahaa itse prosessissa, minkä lisäksi Suomessa on juuri otettu käyttöön uudet elatusmaksunmääräytymisohjeet, jotka ovat nostaneet käräjäoikeuksien määräämiä elatusmaksuja tuntuvasti.

Tämän lisäksi vanhempia kuolee, muuttaa ulkomaille ja jotkut vain hylkäävät lapsensa.

Oletko valmis ottamaan täyden vastuun kaikesta - tarvittaessa yksin - vuosikymmenten ajaksi? Jos olet, hyvä niin; jos et ole, kannattaa miettiä kahteen kertaan.
Olen halukas spermanluovuttajaksi ja isäksi, jos sopiva ihminen/pari löytyy. Laita s-postia.
Näin melkein vuoden jälkeen kommentoin taas.

Aika paljon on vettä ehtinyt virrata Vantaanjoessa, mutta silti lapsen saannin/"hankkimisen" tosiasiat eivätkä omat mielipiteeni siitä ole muuttuneet miksikään. "Modern family" on edelleen hauska, ja kuvaa sitä, mitä ei ikinä pitäisi tehdä, kun "homovauvakuume" iskee.
Vapaaehtoiset spermanluovuttajatkin ovat taas liikkeellä.

Ihan oikeasti. Älä hanki lasta. Ainakaan omaa.

Meillä on hillitön määrä lapsia ja nuoria jotka ovat paenneet sotaa ja kauhua juuri nyt, täällä ja tänään. Miksi et mieluummin auttaisi heitä? Mene alaikäisten vastaanottokeskukseen vapaaehtoiseksi. Lahjoita rahaa heille. Vie leluja ja pleikkareita.

Ja sitten. Ota mieluummin koira. Iso. Se on sellainen lapsen kokoinen ja älyllisesti jotakuinkin samalla tasolla. (Paitsi minkäänlainen noutaja, Venäjänvinttikoira tai setteri.
Ne eivät ole. Eivät. Usko peli.)

Vaativat huomattavasti vähemmän hoitoa ja antavat nukkua rauhassa, mutta rakkautta riittää jaettavaksi enemmän kuin niillä ällöttävillä kaljunpulleilla ja pinkeillä yltympäriinsä oksentelevilla ja paskovilla toukilla.

Airiksenpennun koulutat sisäsiistiksi kahdessa viikossa, mutta sellaisella pinkillä lötköllä menee vähintään kaksi vuotta. Eikä se edes kävele nätisti hihnassa.

Ota siis Airedalenterrieri tai Suursnautseri. Jos ihan vauvan haluat, ota Walesinterrieri tai tavallinen/kääpiösnautseri. Nyrkkisääntö on: "Mitä parrakkaampi, sitä parempi".
Pete - kaikki eivät ehkä ole kaltaisiasi - minusta on röyhkeää ja ajattelematonta verrata koiraa ja lapsenhankintaa. Ja kukaan ei varmasti hanki ja päätä hankkia lasta hetken mielijohteesta vaan taustalla on vakaa tahto ja harkinta. Väittäisinpä että asiaa on harkittu keskimäärin enemmän kuin heteroilla, joille sattuu "vahinkoja". Etkä taida edes tietää mistä puhut. Itselläni on kaksi lasta, asuvat luonani joka toinen viikko. He ovat elämäni tärkein ja rikkain asia. Ja uskon että tämän jakavat kanssani kaikki, joilla on lapsia ja varmaan iso joukko, joilla ei ole ollut mahdollisuutta saada lapsia.
Komppaan Peteä.

Kaikki homppelit, miettikääpä kaksi kertaa ennen kuin syöksytte jakamaan spermaanne. Oikeuslaitos ja lastensuojeluviranomaiset ovat yhä edelleen Suomessa yksiselitteisesti naisten - äitien - puolella. Kun tiellä tulee riitaa huollosta, tapaamisista, elatusmaksuista jne. jne., mikään sopimus ei pidä paikkaansa vaan oikeudessa miehet saavat aina altavastaajan aseman ja elatusmaksujen lisäksi oikeudenkäyntikulut maksettavikseen. Niistä ei pääse eroon ja nykyään esimerkiksi STM:n uusittujen elatusmaksujen määräytymisperiaatteiden mukaan lapsillenne jyvitetään mm. äitien asumiskulut ja päädytte maksamaan myös lastenne äitien asuntolainat.

Sateenkaariperheet ja homoisät voisivat tehdä palveluksen täällä ja kartoittaa elatus- ja tapaamisriitoja ja niistä tehtyjä oikeudenpäätöksiä, jotta asiasta saataisin todenmukainen kuva.
Niku,

Toivottavasti kaikki eivät tosiaankaan ole kaltaisiani. Maailma olisi silloin aika tylsä paikka.

Haluaisin kuitenkin huomauttaa, että tämän keskustelun avaaja oli tuolloin 22-vuotias! Nyt hän on tietenkin jo 34, ja varmaan hiukan paremmin kykenevä hillitsemään yllättäviä mielihalujaan. Olisi ihan kiinnostavaa tietää, päätyikö hän lopulta hankkimaan lapsen vai ei.

Tosiasia on, että sellaista asiaa, kuin "homppelin vauvakuume" ei ole olemassa. Vauvakuumeeksi voidaan määritellä naisen biologisesta kellosta johtuva lisääntymisvietti ja siitä johtuva hoivaamistarve, mutta miehillä, olivat sitten kuinka homoja hyvänsä, ei tällaista yksinkertaisesti ilmene.

Vaikka en psykologi ole, niin silti väittäisin, että tällainen ilmiö homoseksuaalilla miehellä johtuu aivan jostakin muusta kuin halusta saada lapsi. Päällimmäisenä arvelisin olevan kyseessä jonkinlainen tunne-elämän tyhjyys ja tarve rakastaa jotakin omaa. Myös epävarmuus suhteessa kumppaniin ja tämän sitouttaminen vauvan avulla suhteeseen yhteiseen vastuuseen perustuen tuntuu aika mahdolliselta.

Vaikka asiaa kysyvä 22-vuotias olisi nainen, vastaisin silti samoin. Älä helevetissä.

P.S. Niku. Jos kerran lasta tässä tapauksessa haluava on homomies, niin mihin arvioisit itse sinun "panostasi" tarvittavan?
  • 27 / 28
  • Sk-perheet ry
  • 24.3.2016 18:01
Jos isyys jotakuta nykypäivänä kiinnostaa, kannattaa suunnata tänne:

SATEENKAARIMIESTEN ISYYS - Miten se onnistuu?
Sateenkaariperheet ry järjestää keskustelutilaisuuden miesten perheellistymismahdollisuuksista Helsingin yliopistolla to 31.3. kello 17-19. Mukana keskustelemassa esimerkiksi kansanedustaja Jani Toivola ja asiantuntijoita oikeusministeriöstä, adoptiolautakunnasta, Lääkärien sosiaalisesta vastuusta ja Pelastakaa lapsista. Tervetuloa kuulemaan ja osallistumaan!”

Facebook-tapahtumasta löytyy lisää tietoja:

https://www.facebook.com/events/123535064707810/
Mä haluaisin tehdä lapsen miesparin kanssa, sellaisella järjestelyllä että kaikki kolme aikuista olisi tasa-arvoisia vanhempia ja me oltaisiin perhe. Toki parilla on se oma parisuhteessa, en siihen halua mitenkään kuulua tai puuttua, mut haluan lapselle kokemuksen ehjästä perheestä. Parasta olisi asua aivan lähekkäin. Lisäksi olen vegaani ja haluisin lapseni kasvattaa vegaani arvoilla. Mistä tälläisiä miehiä edes etsiä, luulen että pitäisi olla jo valmiiksi ystäviä että tälläinen sattuisi kohdalle?