Silmänympärysvoide

Millaisia kokemuksia?

Itse erehdyin ostamaan Biotherm Homme tuotesarjaan kuuluvaa Hydra-Detox Yeux hoitoa olettaen, että tuotteen kallis hinta takaa laadun. No mun tapauksessa olo muuttui sietämättömäksi. Oli kuin kaikki ripset olisivat kääntyneet silmään - eli karstasi ja paljon.
  • 2 / 14
  • wlööövv
  • 18.2.2004 17:06
cliniquen all about eyes.... biothermeissa tuntuu yleensäkin olevan aika voimakkaasti jonkinlaisia hajusteita, en ainakaan itse ole kovin käyttökelposiks havainnu... clinique sen sijaan on hajustamaton, peitehajujakaan ei o käytetty, mistä johtunee kummalliset tuoksut jotka kyllä haihtuu nopeesti.... suosittelen paluuta stockan pirkkosten luo tietoa ja testereitä vaatimaan...
Ensinnäki kannattaa muistaa käyttää ihan älyttömän pieni määrä voidetta kys. alueelle, muuten saa takuuvarmasti silmänaluset turvonneiksi ja kutisevat ja ärsyyntyneet silmät. Tuossa Antin mainitsemassa Biothermin silmänympärysvoiteessa ei muistaakseni ole lisätty hajustetta, mutta eri ihmisten ihoa saattaa ärsyttää melkein mikä vaan, esim. voiteiden säilytysaineet. Clinique on ihan hyvä sarja joo, mutta esim. itse saan siitä niiden silmänympärysjutskasta älyttömästi pieniä punaisia näppylöitä, kokeiltu moneen kertaan...
No kävin bodyshopissa ja kokeilin kahta voidetta, yhtä toiseen silmään ja toista toiseen. Ensimmäinen sisälsi E-vitamiinia ja toinen kamomillaa (kamomillaahan voi juoda teenä, jos on esim. hermostunut). Mitään haittavaikutuksia ei ainakaan vielä ole ilmaantunut, ja hintakin kohdallaan - ja jotenkin mukavampi olla rehellisten heterotyttöjen palveltavana.
Antti: Kuulostaa, siltä kuin olisit laittanut silmänympärysvoidetta suoraan silmään... ;-). Voidettahan levitetään erittäin pieni määrä ylä- ja alaluomelle. Muista, että aina kun käsittelet silmänympärystää, puhdistat jne., vältä voimakkaita liikkeitä, älä venyttele ihoa.
No en ole pistänyt silmään vaan ihan oikeaan paikkaan. En ole bimbo;-)

Lisäyksenä edelliseen, että se Kamomillalla höystetty ei ollut mitään silmänympärysvoidetta vaan silmämeikinpuhdistusgeeliä - mua huijattiin:-C
  • 7 / 14
  • Homopoju
  • 19.2.2004 15:22
Yäk, Cliniquesta en tykkää yhtään, se haisee! Siinä ei oo käytetty MISSÄÄN tuotteissa mitään hajusteita, joten raaka-aineet tunkee läpi... Sopii lähinnä laktoosi-impotenttikeliaakikkovegaaniallergikoille.
Pitkäaikaisen Biothermin tuoteuskollisuuden jälkeen vaihdoin Cliniqueen ja olen ollut tyytyväinen tuotteiden tuoksuttomuuteen.

Täällä useamminkin esitettyä harhaluuloa vastaan, väitän myös, että Clinique ei tuoksu eikä haise - ja se on pelkästään hyvä asia! Koska kallista kosmetiikkaa käyttävän olemus tietysti viimeistellään sopivalla tuoksulla - jota Cliniquen tuotteet eivät siis millään lailla häiritse. Vaikka esim. Biothermin tuoksu on mieto, oli se minusta ja miehestäni kuitenkin erottuva.

Mutta nythän noita piisaa muitakin. Lancome, Clarins, Shiseido, Decleor ainakin tarjoavat kattavan valikoiman kosmetiikkaa myös miehelle, myös sen silmänympärysvoiteen! Ei muuta kuin Helsingin keskustan s-kauppojen kemppariosastoja penkomaan. Em. tuotteet ovat kyllä vahvasti hajustettuja et kuka tykkää ja kuka ei.
Tämä voi olla itsestäänselvyys, mutta voidetta ei levitetä yläluomelle- siis ei sille likkuvalle luomelle - vaan kulmaluulle.

Jos voidetta levittää liikkuvalle luomelle se "valuu" silmään ja saa silmät vuotamaan. Tämä oli ammattilaisen vinkki kun sai mut kiinni itseteossa...
Mites alaluomi? Siellähän sitä tummuutta esiintyy - siis se alue alhaalla joka on lähellä nenää. Toi kulmaluu on kait se osio joka on lähempänä korvaa.
Kaikenlaista olen kokeillut, ja aina palaan samaan Clarinsin tuotteeseen - mutta piruvie kun se on nyt just loppu ja tuubi meni roskiin.... Oisko ollut Baume contour des yeux nimeltään, täytyy tarkistaa. Myös sarjan silmänympärysnaamio Masque contour des yeux on loistava.

Lopullisesti tummilta silmänympäryksiltä minut on pelastanut Lancômen oiva meikkiputkilo jossa lukee että Effacernes longue tenue. Tekee tehtävänsä, ei näy mitenkään "meikkinä naamassa" ja tuubi kestää iät ja ajat.
Niin ja lisäksi vielä sellainen kokemus, että erityiset miesten kosmetiikat tuntuu olevan aina huonompia kuin naisten. Mainittua Biothermin tuotetta olen minäkin kokeillut, ja se tuntuu iholla lähinnä paperiliimalta.
Kulmaluu on kai hieman harhaanjohtava nimitys. Tässä yhteydessä sillä lienee tarkoitetaan kallon silmäaukkoa ympäröivien luiden reunaa, joka tuntuu selvästi sormella koittaessa. Alaluomi on myös sopivasti luun reunalla.
Clinique,miesten cosmetiikka on samaa kuin naisten.Vaan erilaisesti miehille pakattu.Laatu on sama,kaikki cosmetic tuotteet on tutkittu ja hyvaksytty by food&drug adminitration.Raaka aineet ovat halpoja haisevia plastic-resin yhdistelmia,johon laitetaan non-tuoksu.Estee Lauder company kehitti Clinique tuotteet 70-luvun alussa.2 kertaa kalliimpia kuin muut,mutta kauppa kavi.Yksinkertainen ajatus:kaksi kertaa paivassa,saippua,toner ja moisturaizer(joka muuten vain kelluu ihon paalla)estaa liikaa likaa ihoon.