Mikä virusohjelma on "paras"?

  • 1 / 7
  • Virus
  • 30.8.2003 20:03
Oon yrittänyt etsiä netistä, mutta ei oo oikein löytynyt hyvää saittia, jossa virusohjelmia olis vertailtu. Markkinoilla on useita eri virusohjelmia (Panda, F-Secure, Norman, Norton jne.) ja hintataso vaihtelee myös paljon, joten mikä ohjelmista on paras. En siis tarkoita mitään absoluuttista viruksentunnistuskykyä vaan kokonaisuutta -- ohjelmaa, jossa hinta&laatu ovat kohdallaan.
  • 2 / 7
  • Antti
  • 30.8.2003 22:07
Tosi hankala kysymys. Mul on kaks konetta, toisessa maksullinen softa, toiseen lataan aina "virusvaroituksen" jälkeen Microsoftin sivuilta kys. virukselle tarkoitetun ilmaispäivityksen.

Ongelma tuntuu olevan, että torjuntasofta tulee aina perässä - tosin noihin softiin lisätään koko ajan lisää älykkyyttä.

Mä itse pidän parhaana suomalaisena IT-porttaalina sivua http://mikropc.net/arkisto/linkit/parhaat_it-linkit.html
  • 3 / 7
  • Antti
  • 30.8.2003 22:19
Sori, sen verran vielä....

....eli mä puhun Microsoftin alustoista ja ohjelmista. Itseäni kiinnostaisi kuulla, onko viime aikojen matoset saastuttaneet Linux, Lotus Notes tai Oracle ympäristöjä?

Ei, nyt on kiire radalle!
  • 4 / 7
  • Sauron
  • 3.9.2003 11:58
No mulla on toi F-Securen uusin versio ja se ny toimii ihan hyvin :)
Nortonilla ei kyllä tee paskaakaan.
  • 5 / 7
  • Public eye
  • 3.9.2003 12:30
Sauron: voisitko vähän perustella, miksi Nortonilla "ei tee paskaakaan".
Mitä ongelmia siitä on ollut? Asia kiinnostaa minua oikeasti, koska olen käyttänyt pari vuotta Norton AntiVirusta ja Personal Firewallia (Elisan ADSL-yhteys).

Itse olen välttänyt kaikki virukset (*koputtaa päätä*), päivityksiä tulee tuhkatiheään, samoin ilmoituksia torjutuista murtautumisyrityksistä, eikä hintakaan päätä pakota ainakaan suoraan netistä ostettuna.
olen samaa mieltä nimim. public eyen kanssa. mitä ihmettä jollakin voi olla nortonia vastaan? mikä siitä tekee niin huonon? itellä jo reilu vuoden verran netistä imuroitu täys versio Norton Anti virus 2003pro versio käytössä, ja ei pahemmi oo mitää moitittavaa ainakaa.
  • 7 / 7
  • NORTTI
  • 1.1.2004 15:09
Norton päihitti myös Tietokone -lehden testissä kaikki muut virustorjuntaohjelmat, myös F-Securen, jonka valikoita kuvailtiin kankeiksi ja vaikeaselkoisiksi.

Nortonilla on kuitenkin monia muita eheytys- ym. ohjelmia, joiden käyttöä kannattaa välttää. Useimmat niistä lupaavat nopeuttaa koneen toimintaa, mutta saavatkin sen sekaisin vaarallisella tavalla.
Mutta ko. riskiä EI siis ole Nortonin virustentorjunnassa!

Toimii muuten moitteetta myös maailman parhaassa käyttiksessä, MAC:in X:ssä! Windowsia puolustavien ja mixei muidenkin kannattaa katsoa jo vuosia vanha flash -animaatio:

http://jo.zan.hu/poen/flash/windows-rg-emulator.swf

Ja välillä kannattaa miettiä, että miten paljon tietokone syö aikaa ja hermoja.. kun kyseessähän on kuitenkin vain pelkkä kodinkone!