rätinälinja vs. Sonera

Mitenkäs porukat eri liittymistä mieltä?
Mulla tuli nyt sitten raja vastaan radiolinjan kanssa, kun useista soitoista ja lupauksista huolimatta ei eräpäivää automaattiveloiuksessa saatu pysymään siinä missä luvattu(palkkapäivä) ja nyt on taas liittymä kiinni.

Soitin sinne ja taas pahoiteltiin ja pyydettiin ottamaan yhteyttä, kun liittymä on auki jne..

No laitoin vielä heille postia menemään ja samalla vaivalla kirjoitin myös soneraan ja saunalahteen.. miten he hoitavat laskutuksen jne..

Mitä ongelmia teillä ollu liittymien kanssa ja mikä on paras?
Hyvä aihe galluppiinkin.. =)
ennakkomaksusysteemi toimii loistavasti... ei tarvitse kyttäillä laskujen eräpäiviä, säikkyä tulevaa laskua tms... toisaalta, alkaa pysymään puhelutkin kurissa...
Mulla tilapäiskäytössä dna-prepaid, mutta niiden puhulu ja viestimaksut ovat niin jumalattomat, ettei sitä voi vakiliittymänä pitää mun puheripulilla..
Mulla on ollu jos jonkinmoisia kokeiluja liittymien suhteen ja aina oon palannu takas Soneraan. Homma vaan on pelannu parhaiten, ei valittamista.
Mulla lankapuhelin Elisan ja känny Soneran. Molemmat toimineet kiitettävästi.

Miten eräpäivän kanssa voi tulla ongelmia? Sehän on aina sama.
Lue Antti tuo eka viesti uudestaan, siinähän sanotaan että ongelma oli nimenomaan se, että se eräpäivä _ei_ pysynyt siinä missä piti. Että ei siis ollut sama.
Hälläkö väliä koska ne eräpäivät on? Lopputuloksena tulee kuitenkin sama summa maksettua. Laita vaikka sukanvarteen rahaa puhelinlaskua varten aina silloin kun haluaisit eräpäivän olevan, voit sitten maksaa kun lasku kopsahtaa luukusta.

Mulla on dna:n liittymä, eikä ole pätkääkään haitannut välillä vähän satunnaisemminkin tulleet laskut.
Mä lörpöttelin yli 8kk dna:lla maksamatta senttiäkään laskuja.
Ensimmäisen puoleen vuoteen ne ei lähettäny mulle laskun laskua...
  • 9 / 28
  • Saunalahti
  • 9.2.2004 8:24
Saunalahdella on ihan näppärä systeemi, jossa voi itse seurata laskun kertymistä netistä. Siinä näkyy eriteltynä tekstiviestit, puhelut sun muut. Numeronkin pystyin valitsemaan itse netistä. Ehkä jotkin asiat voisivat olla vielä selkeämmin kerrottuna ohjesivuilla, mutta kokonaisuuteen oon tyytyväinen.
Yhdyn edelliseen mielipiteeseen.

3:n eri operaattorin liittymän olen omistanut ennen Saunalyhtyä, ja sekä teknisesti että palvelullisesti homma on pelannut ehdottomasti parhaiten.

Vaihtaa en aio enää, varsinkaan takaisin DNA:han (hyihyi!)

_o/
Saunavihdan kanssa menee kaikki niin kauan hyvin, kun ei ole tarvetta ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Lisäksi ko. liittymä on joskus käyttäytynyt ulkomailla oudosti ja aiheuttanut mielenkiintoisia laskuja, mutta kotimaassa ei ole ollut suurempia ongelmia.
Olen käyttänyt Soneran liittymää aina siitä lähtien, kun hommasin ensimmäisen kännykkäni joskus 90-luvun puolen välin jälkeen. Teknisesti liittymä on toiminut kaikki nämä vuodet täysin moitteettomasti (sen sijaan kaikki puhelinmallit eivät). Toki, "jos metsään haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt". Laskutuskin toimii asiallisesti eikä virheitä ole ollut.
Olen vaihtamassa juuri Saunalahteen. Mun ja kaverini (jolta sain idean vaihtaa Saunikseen) kokemukset dna:sta on aika huonot. Laskut tulevat tosi epäsäännöllisesti, mikä on varmaan ihan okei, jos siellä tilillä on reippaasti rahaa. Opiskelijabudjetti kyllä voi mennä sekaisin, kun parin viikon sisällä saa maksaa 150 euron edestä kännykkälaskuja! Lisäksi kokemukseni mukaan dna:n kuuluvuus on huono. Eli hei hei, dna.
Jälleen täydennän mun jo kerran antamaa lausuntoani. Tänään jäin suusta kiinni yhden tyypin kaa ... tuli mieleen tää juttu ...
.... niin, se että noi laskut tulee milloin sattuu johtuu siitä, että operaattorin on teknisesti varsin yksinkertaista toteuttaa tietty toiminnallisuus mutta sen toiminallisuuden tuottama laskutusdata on erittäin vaikea saada yksilöidylle laskulle. Tästä syystä esim. vanhojen ja isojen operaattoreiden toimintaa pidetään joskus hitaana, koska he tekevät muutokset myös prosesseihin (esim. laskutusprosessiin). Nuoret ja villit operaattorit pystyvät ajamaan toiminnalisuuksia varsin nopeasti, mutta eivät tee päivityksiä prosessihin (joita ei ehkä edes aina ole) josta johtuu että noi laskut sitten tulee milloin sattuu.

Jännä mitä kaikkea sitä tulee mieleen mitä merkillisimmissä tilanteissa.
Vuonna -03 Sonera oli suurin häviäjä liittymien määrässä. Miinusta oli 62000 käyttäjää. Sonera oli kyllä edelleen ylivoimaisesti suurin operaattori.
Kakkosena Radiolinja, liittymämäärien muutokset pitäisi selvitä näillä hetkillä...
mulla on toistaiseksi vielä radiolinja, kuuluun todella heikosti vanhassi kivitalossa, mutta sillä puhuu (heimo-palvelu) poikaystävälle 10snt/min, mikä on suht. edullinen.

Edullisin tapa puhua on toki työpaikan laskuun- kenellä siihen on mahdollisuus.
Ja justiinsa kun pääsin toteamasta, että Soneran liittymä on toiminut luotettavasti, niin eikös siellä eilen sitten räpelletty verkon ohjelmistopäivitysten kanssa...

No, uutisessa sanottiin, että kyseessä oli ilmeisesti sen firman suurin tekninen moka kautta aikojen, kun poissuljetaan luonnonkatastrofien aiheuttamat ongelmat.

Itse en tästä viasta kärsinyt, kun en käyttänyt puhelinta noiden parin tunnin aikana.
ACN-liittymä toimii Soneran verkossa, joten pelaa kaikkialla. Parasta siinä on se, että puhelut on ILMAISIA saman liittymän omaavien kesken. Nyt joku verkostomarkkinoimaan liittymiä äkkiä. Saisi kunnon homppelisysteemin, jossa voisi päivät pitkät pölöttää ilmaiseksi.
jotkut on rikastunut tolla em. tuotteen verkostomarkkinoinnilla iltapäivälehden mukaan kovastikin.
mene tiedä.
Gaybou: "Edullisin tapa puhua on toki työpaikan laskuun- kenellä siihen on mahdollisuus."

Yrittäjänä minä rinnastan tuollaisen toiminnan varastamiseen.
Samalla kannalla olen Johnnyn kanssa.

Pari henkilöä duunissa juoruaa firman puhelimella kahdesta kolmeen tuntiin omia juttujaan joka päivä. Lisäksi he ovat antaneet tutuilleen ohjeet soittaa kännyyn vain sen verran että se pirahtaa kerran. Sitten taas soitetaan firman puhelimella takaisin.

Enkä tässä ota vielä edes huomioon menetettyä työaikaa....
Hyvin monessa työpaikassahan sopimukseen kuuluu puhelinetu, jolloin firman puhelimella saa ihan luvallisesti soittaa yksityispuheluita. Työnantajan palkansaajalle kustantaman matkapuhelimen luontoisetuarvo on 20,00 euroa kuukaudessa.
mulla niin paska duuni ja huono palkka ja toi puhelin sattuu olemaan tossa, hullu olisin jos sitä en käyttäisi. sanokaa te "johtavassa asemassa" tai yrittäjinä olevat rikkaat lihavat sedät sitten mitä tahansa... ;P
Gaybou

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi sitä, että nuo "rikkaat, lihavat sedät" ovat tehneet mahdolliseksi sen, että sinulla on työpaikka.

Itse en koe mahtuvani antamaasi määritelmään muilta osin, kuin että olen yrittäjä.