Kulissiliitot

  • 1 / 14
  • Aviomies
  • 30.1.2004 15:50
Kuinkahan yleisiä ovat kulissiliitot? Itsekin tiedän monta pariskuntaa, joissa toinen puoliso on kiinnostunut enemmän samasta sukupuolesta kuin toisesta. Oma liittonikin on lähestulkoon täysin silmän lumetta. Se sopii hyvin minulle sekä kumppanilleni. Pitäähän sitä kotona olla joku joka tiskaa, siivoo, pesee pyykit ja tekee muutkin kotityöt. Meillä se toimii hyvin ja lähinnä minulla sitten onkin enemmän aikaa viettää muiden miesten seurassa. Toki miinuspuolena on, että joudun olla mukana esittämässä aviomiestä kaiken maailman kissanristiäisissä. Olen jutellut monien muiden kanssa liitostamme ja ainakin tällä hetkellä tämä sopii oikein hyvin kiihkeään elämänrytmiin. Aika on kuitenkin vielä jotenkin vaikea tulla ulos kaapista. Työpaikalla ja muuallakin on helpompi elää ns. normaalia mies/nainen elämää. Olisi mukava kuulla jos foorumissa on muita jotka elävät samanlaisessa tilanteessa.
Mua kiinnostais kuulla, onko vaimosi tietoinen, että hän elää kulissiavioliitossa. Vai onko käsityksesi liittonne toimivuudesta vain oma käsityksesi?
  • 4 / 14
  • Public eye
  • 30.1.2004 16:21
Kuulostaa taas trollilta...
Jos tilanne on todellinen, toivottavasti herra aviomies maksaa kulissivaimolleen edes palkkaa kodinhoidosta.
  • 5 / 14
  • Aviomies
  • 30.1.2004 16:23
No tuo kodinhoito oli kyllä hieman liioittelua, eli kyllähän minäkin parhaani mukaan olen apuna kotitöissä.
Näin tunnistat trollin, osa XXVIII:

"Peikot jäävät yleensä norkoilemaan tuotostensa läheisyyteen ja tarkistavat ainakin kerran 15min:ssa joko olisi tullut lisää trollattavaa"
Kulissiavioliitot ovat taatusti tosi yleisiä. Itsekin tiedän monia, vaikka en sentään kovin monen avioliitossa olevien seksielämästä ole udellut. Mutta mikäpä siinä, jos homma kerran toimii ja yhdessä viihdytään.
Miten kulissiavioliitto voi "toimia"? Mitä sillä saavutetaan, että kaksi ihmistä asuu väkisin saman katon alla ja teeskentelee olevansa pariskunta? Miten itsensä pettäminen ja elämänsä tuhlaaminen voi olla "toimiva" vaihtoehto?
Miten niin väkisin? Kyllä monet elävät yhdessä pelkästään kaveri-, sisarus- tai veljespohjalta, varsinkin vanhemmalla iällä. Seura on mukavaa, vaikka ei seksiseuraa olekaan.

Niihin kissanristiäisiin minua ei kyllä saisi millään mukaan. Ne ovat heteroparisuhteissa juuri kamalimpia asioita!
No eiköhän niitä kulissiliittojakin ole monenlaisia. Eivät kaikki hetskuparitkaan mene kaikkiin kissan ristiäisiin, saatikka puhele toisilleen suloisella äänellä koko ajan...
Jooh... Josko jätettäisiin nyt tämä monissa keskusteluissa yleistynyt tapa epäillä vähän poikkeavansävyistä viestiä trolliksi. Osa voi olla trolleja, osa ei välttämättä ole. Mitä väliä?

Jos aihe herättää keskustelua tai kiinnostaa, niin keskustelkoon ne, joita aihe kiinnostaa ja joilla siihen on jotain sanottavaa. Oma käsitykseni on, että ainoa, mitä trolliepäilyjensä julkituomisella voittaa on se, että pääsee sanomaan "Mitäs minä sanoin", jos trolli jostain syystä paljastuu...

- smo (yksi ylläpitäjistä)
Noooh – koska tunnen pienen näpäytyksen tässä ylläpidon huomautuksessa, todettakoon, että julkituomani epäily trollista oli lähinnä tapa ilmaista toisin "oh-my-god-I-cannot-believe-it!". Ja epäilyksenalaisellahan on aina mahdollisuus pontevasti torjua moiset epäilyt esittämällä asiansa vielä vakuuttavammin.

Keskustelun aloittajan tapa kuvailla tilanteensa vaikuttaa vain kovin keinotekoiselta – kuten eräs aiempi lapsennimeämisjuttukin. Ikään kuin tarinan "vaimo" olisi joku käyttöesine, joka ahkeroi kotona tiskiharja kädessä ja pölyrätti toisessa, samalla kun pesukone kodikkaasti hyrrää taustalla ja silityslauta odottaa herran paitoja kuivausrummusta. Aviomies hummailee kaupungilla orgioissa miesten kanssa sen kun liikematkoiltaan ehtii. Mutta voih – vaimo ilkeää vaatia esiintymään käsipuolessaan anopin syntymäpäivillä ja kansallisteatterin ensi-illoissa - sehän häiritsee pahasti omaa vapaa-ajan viettoa. Muita vaatimuksia vaimolla itsellään ei tietenkään sentään ole, ei omaa työ- eikä yksityiselämää eikä varsinkaan seksuaalisia tarpeita.

Toisin sanoen – mies on perheen subjekti, joka määrittelee, miten hommat hoidetaan, suostuen pakon edessä pikku myönnytyksiin, ja vaimo tyytyy murusiin, joita pöydältä lattialle sattuu putoilemaan. Anteeksi vaan, vaikuttaa jotenkin 40-luvun suomifilmiltä, eikä lainkaan vuoden 2004 Eurofinlandialta.

Fantasiana kyllä varmasti aivan upea monen uraputkessa yläviistoon kiitävän kaappihomon kannalta, mutta saanen epäillä. Ja jätinhän toki oven auki myös päinvastaiselle vaihtoehdolle, kuka näistä tietää. Joten tilanne on kannaltani win-win, n'est-ce pas? 8-]
Kyllä tämä kulissiliitto on todella verraton asia! Mistäkö tiedän? No. itse olen sellaisessa ollut jo monen monituista vuotta. Katsokaas, kun ujona heteropoikana minua alkoi vaivata se, että tavan takaa oli joku nätti tyttölapsi pyytämässä seurakseen milloin minnekin. Siinä sitten mamman varoitusten kaikuessa korvissani yritin keksiä sopivaa selitystä ja perustella, miksi en juuri nyt millään ehdi ja ennätä lähteä.
Sitten sen keksin! Solmin kulissiparisuhteen. Ei enää turhia selittelyjä. Ei kiusallisia kieltäytymisiä.
Tuon virallistetun kulissiparisuhteen solmittuani olen saanut olla naisilta rauhassa. Kukan ei ole yrittänyt iskeä, sillä kaikkihan ovat sen heti huomanneet, että olen homo joka ei niinmuodoin naisten päälle mitään ymmärrä.
"Ystävyyden tulee olla hyveen tuki eikä rohkaista paheeseen."

Lainattu runoilijalta, jonka nimeä en muista mutta jotenkin sopi tähän väliin.