Miksiköhän baarit ei kiinnosta?

En tiedä mistä johtuu, mutta en halua enää mennä homobaareihin. Ainakaan tällä hetkellä.
Kaikki ne arvostelevat homot ahistaa ja muutenkin joku..
En oo nyt vuoteen käynnyt ja hieman ihmetyttää jo mua..
Onko samanlaisia tapauksia?
Mulla sama juttu, paitsi että ei kiinnosta homo- eikä heterobaarit. Aikaisemmin tykkäsin käydä baareissa, en alkoholin takia vaan lähinnä kavereiden tapaamisen ja tanssimisen takia. Nyt ei ole vähään aikaan tippaakaan kiinnostanut baarit. Muutama kaveri on sanonut, että olen kasvanut aikuiseksi (olen siis 24-vuotias). Ehkäpä niin. En kaipaa baareja, mutta joskus kaipaa sitä tunnetta, mikä aikaisemmin tuli siitä kun kamut soitteli ja piti valmistautua baariin ja otettiin pohjia jonkun luona. On aika epätoivoista olla sinkku, joka ei tykkää baareista. Mistäs sitä nyt sen oman miehen löytäis?
  • 3 / 14
  • harrastaja
  • 19.11.2003 23:12
Kokeileppa alkaa harrastaa jotain ja katsele "lajitovereita" sillä silmällä. Saattaa löytyä iloinen yllätys, etkä pian olekkaan sinkku. Toivottavasti löydät itsellesi lämmittäjän talven tuleviin pakkasiin. Mikään ei ole ihanampaa kuin kynttilänvalossa oma kulta kainalossa. Onnea "etsintään" ja kerro ilouutisia heti meille kun niitä tulee. T. jo oman löytänyt, eikä baarista.
Itselläni tuli myös kiintiö täyteen viime vuonna. Suurin syy siihen oli tajuta, kuinka sama porukka kiertää baareissa viikonlopusta toiseen.

Jotenkin vaan olen alkanut kaivata kaveruussuhdetta muista kuvioista, vaikkapa johonkin liikunnalliseen harrastukseen liittyvästä, mikä edesauttaisi vielä tämän sitkeään jumiutuneen paheeni, tupakoinnin lopettamiseen.

Se tosin ei tarkoita, ettenkö satunnaisesti voisi poiketa ottamassa tuopposen jossakin edelleenkin, mutta pakonomainen notkuminen baaritiskien äärellä alkaa olla taaksejäänyttä elämää.
  • 5 / 14
  • stuertti
  • 24.11.2003 12:49
Mara, onko s-postiosoitteessasi jotain vikaa, kun koneeni ilmoittaa, että "oletussähköpostiasiakas ei ole asennettu oikein", kun yritin klikata nimeäsi. En siis saa yhteyttä sinuun, vaikka haluaisin.
siinä se viehätys piileekin (ainakin minulle), että suunnilleen samat ihmiset käyvät samoissa baareissa vuodesta toiseen. Ei niitä useimmiten lainkaan tunne, mutta kuitenkin on mukava tulla tuttuun ympäristöön ja katsoa: kas tuo on täällä tänään ja se on ton näköinen ja toikin on täällä ja toi kuvatus ja toi...

Mikään ei paljoakaan muutu, ei ihmiset eikä heidän väliset suhteet. Tietenkin ne vanhenee samaa tahtia, kun itse -- ja sekin on ihan liikistä. Kuitenkin tuntemattomiin ihmisiin muodostuu eräänlainen tuttavuussuhde, joko välttävillä katseilla, välinpitämättömyydellä tai epämääräisillä kiinnostuksen vilkaisuilla

- voi ymmärtää, ettei tällainen mielikuvitus- tai mielikuvamaailmassa eläminen baarissa/yöklubissa puhuttele kaikkia ylipäätänsä (tai kovin pitkää), eikä kenties merkitysten rakentaminen siellä missä ne ovat hyvin ohuet -- mutta itseäni tällainen viikonloppuharrastus tyydyttää ja viihdyttää -- toistaiseksi...
Hämmentävän moni tuttuni on pokannut miehensä Akateemisesta kirjakaupasta. Tämä vinkiksi.
  • 9 / 14
  • stuertti
  • 26.11.2003 14:35
En saanut, Mara, vieläkään sähköpostiosoitettasi toimimaan. Ei mulla mitään henkilökohtaista ollutkaan, olisin vain kysynyt, oletko huomannut linkit Setan kotisivuilla?
Ja onhan sitten olemassa se Malkuksen Sateenkaarikahvila, vaikkei se nyt tietysti niin urheilullinen harrastus ole. Mutta ehkä erilaiset piirit?
Vaikka tämä nyt tuonne tietotekniikka-alueelle kuuluisikin, niin tuosta meilin toimimattomuudesta... Nyt ei kyse ole sähköpostiosoitteen viallisuudesta, vaan lähinnä siitä, että Stuertin käyttämällä koneella meiliohjelmaa ei ole ilmeisesti asennettu (windowsin virheilmoitukset kun eivät aina ole niitä kaikkein selkeimmin tulkittavia).

Meiliosoitteen saa selville viemällä hiiren em. nimen päälle ja todennäköisesti selaimen alapalkissa lukee meiliosoite mailto: -tekstin jälkeen. Sen voi siitä ottaa talteen ja sitten hoitaa meilin lähettäminen vaikka hotmaililla tai jollain.

Ja itse baariaiheeseen: Eihän sitä kukaan iän kaiken kaikkea jaksa. Kyllä ne baaritkin rupeavat riittävällä käymisellä kyllästyttämään. Kaikkia "kostea illanvietto" ei yksinkertaisesti edes nappaa.
Itse olin aina 35 vuotiaaseen saakka täysin raitis, kunnes vain eräänä iltana päätin että nyt aletaan ottaa ilo irti elämästä, ja lähdin ravintolaan etsimään seuraa. Eipä sitä tarvinnut kauaa etsiä kun löysinkin nykyisen poikakaverini ja vielä lahtelaisesta heteroraflasta. Vieläkin ollaan yhdessä, käydään silloin tällöin viettämässä kiva ilta samaisessa raflassa, joka muuten sijaitsee Vaparilla kauppakeskus Trioa vastapäätä. Että ei se raflassa käynti mitään pahaa aina ole.
Mitenkähän se akateemisesta pokaaminen oikeen mahtaa tapahtua. Mitä kirjoja pitää hipelöidä? Miten pitkään siellä pitää luuhata? Keskellä päivää ja iltaisin ja viikonloppuisin?
da'h kommentin lukeminen oli päivän ajatuksia herättävin. Noinko se menee. Hyvin jännittävää, mutta itselleni äärimmäisen puistattavaa. Tuossako on syy siihen, että kierrän homolat kaukaa.
itse en enää jaksa gaybaareja, tuntuu siltä kuin kaikki siellä ovat maanneet kaikkien kanssa ja sitten jutellaan enemmän tai vähemmän p:tä vanhoista panoista,ei kiinnosta