Veljistä

  • 1 / 9
  • Joonatan
  • 30.6.2003 22:25
Millaiset suhteet teillä (miehillä) on veljienne kanssa?
Ymmärtävätkö veljet esimerkiksi isää paremmin seksuaalisen suuntautumisenne? Entäs kuinka asian laita on siskojen ja äitien kanssa? Eroa? Myös naisten näkökulma olisi mielenkiintoista kuulla.
  • 2 / 9
  • Subaru
  • 5.7.2003 19:39
En oo veljeni kanssa asiasta suoraan puhunut (vaikea aihe hänelle), mutta oon kuullu sen sanovan, että multa "pitäs leikata muna irti". Niin lämmin suhde meillä on...
Mulla on veljeeni aika etäinen suhde mutta se johtuu lähinnä suuresta ikäerostamme (veli 8 v. nuorempi). Siskoni kanssa minulla taas on hyvin läheiset välit. Olen tullut molemmille sisarilleni ulos kaapista, eikä homous ole vaikuttanut väleihimme millään tavalla.
Kertoessani homoudesta veljelleni hän sanoi tienneensä sen aina, sen sijaan siskoni ei asiaa ensin uskonut.
Yllättäen minulla on hyvin samanlainen kokemus kuin edellisellä kirjoittajalla. Olin itse jo valmistunut yliopistolta kun veljeni kirjoitti ylioppilaaksi ja muutti luokseni Töölöön kun aloitti itse opiskelut. Tein selväksi, missä menimme eikä asia ollut koskaan mikään ongelma hänelle, vaan hän kävi joskus jopa bailaamassa kanssani. Systeri taas ei ole koskaan halunnut millään lailla kajota asiaan, joka tuntuu yhä olevan hänelle (ja varsinkin hänen miehelleen, mistä ilmeisesti lisävaikutus) hankala.
  • 5 / 9
  • Jukkis
  • 5.8.2003 22:36
Niin velipuoleni joka on mua 13 vuotta vanhempi ja meillä ei ole läheinen suhde, mutta kyllä nähtiin kerran pari kertaa vuoden aikana toisiamme.

En tiedä mitä hän ajattelee meikäläisiä kunnes kerroin hänelle homoudestani, yllättävää että hän halasi mua.

Seuraavana päivänä kyselin miten hän otti uutisen, vastasi että se ei ole mikään yllätys. Veljeni epäili jo pitkään. Mutta hyvä että sain kerrottua hänelle.

Siskopuolelleni en ole vieä kertonut.. se on toinen tarina. ...
Mulla on kaks veljeä ja sisko + tietysti vanhemmat. Vanhin veli kuuli ekana ja oli aina tienny, arvasin sen kannan homouteen olevan positiivinen joten se sen ekana kuulikin. Siskon kanssa ei asiasta ole mitään puhuttu vaikka se tietääkin- sen mies ei tykkää kyl homoista. Nuorempi isoveljeni oli aluks tosi hanakasti vastaan ja sano ettei olla ees ihmisii mut kyl sen kanta on alkanu muuttumaan paris vuodes ja nyt menee hyvin taas - huomas jopa että naisrintamalla on parempi tuuri kun saa esittää homoystävällistä sankaria. Mutsi kamppaili hiljaksiin vuoden päivät vastaan et tää on vaan vaihe nuoruudes mut kyl se ihan hyvin sit asian hyväksy lopuks. Isukki oli tosi hankala ja aina kovisteli et tommonen leikki saa luvan loppua ja vittuili ihan suoraan tyyliin "Mä lyön sua kohta veskalla päähän ja laitetaan vähän mascaraa poskiin nii". Nyt menee kuiteskin kahden vuoden jälkeen ihan jees kaikkien kanssa =)
Joo, mulla on 2 siskoa, toinen on 20v. ja toinen 14v. Olen
siis vanhin, 24v. Isää ei ole enää, on kuollut auto-onnetto-
muudessa. Sekä siskot, että äiti ovat ottaneet homouteni
ihan hyvin. Vanhempi sisko on ehkä hiukan kriittisempi
asiaa kohtaa -> himouskovainen kun on. Kaikki 3 käy
säännöllisesti kylässä eikä mitään ongelmaa ole. Nuorempi
sisko jopa muistaa kinuta jatkuvasti, että pitää taas mennä
käymään (voi osittain johtua siitä, että meillä on 4 kissaa
ja koira). Isälle en koskaan kerennyt asiasta kertoa, mutta
hän kyllä arveli jotain sen suuntaista, koska minulla on
aina ollut hyvin läheinen suhde parhaaseen kaveriini
(hetero), mutta siinä vaiheessa kielsin asian.
Äitini on ollut erittäin positiivinen sekä minua, että
miestäni kohtaan. Eli kaikin puolin hyvin menee...
  • 8 / 9
  • nainen26v
  • 21.9.2003 12:45
Minulla on yksi vanhempi veli, joka suhtautui melko välinpitämättömästi lesbouteeni. Asiaan saattoi toki vaikuttaa se, että hän on itsekin homo... Äiti oli epäillyt asiaa jo pitkään ja suhtautui asiaan varsin myötämielisesti tyyliin "pääasia että olet onnellinen". Isälle lesbouteni taisi olla jonkin luoka yllätys ja järkytys. Hän näkisi minut mieluummin heterona miehen ja lapsikatraan ympäröimänä.
  • 9 / 9
  • Shaikkari
  • 8.12.2003 10:13
Heipsan!

Ite olen 19w nuori mies ;) Mun perhesuhteet on aika erikoiset. Mun vanhemmat eros kun olin kaks, sisko muutaman kuukauden. Asuin äidillä kunnes kolmannelle luokalle muutin isälle äidin railakkaan elämän takia (ja isän manipuloinnin? ;)) Jokatapauksessa muutin piiiiitkän ja kivuliaan tappelun jälkeen takasin äidille käymään kahdeksasta luokasta eteenpäin (jos jotakin harmittaa, niin mun on helpompi jäsentää näin kuin tarkassa iässä). Siitä ajasta heti tuleekin mieleen koulukiusaus, mutta ketäpä ei olisi kiusattu (perseestä suomalainen koulutus sydeemi, tiedetään) muttei siitä tässä kannata alkaa ;P.

Mä olen tiennyt olevani homo siitä asti kun tulin murrosikään eli 11 vuotiaasta asti. Kokemuksia on ennekin sitä. Mä olen tässä naureskellut kun muistanut pitkästä aikaa et sillon kun keksein sen ekaa kertaa ja vaikka asuinkin isällä niin liimailin Pirkasta keskusteluja homoudesta seinälle :D Yritin siis kääntää koko maailman ja kavareiden päät, tosin sitten tajuten että mitähän mahdollisuuksia mulle siihen muka olis :D Eiväthän nuo siinä kauaa pysyneet. Myöskin mieleen tuli että siitäköhän isäkin on aavistuksensa mun suhteeni saanut, vaikken mitään ole vieläkään kertonut ;)

Kuitenkin ensimmäisiä kertoja tulin ulos varmaan 12-13 vuotiaana parhaalle kaverilleni ojentamalla hänelle rakkauteni (??) merkiksi tärkeimmän esineen, "onnerahan" joka oli ensimmäiseltä ulkomaanmatkaltani espanjalainen kolikko. Tähänhän hän kieltäyti kunniasta. En muista tarkalleen missä vaiheessa hänellä asian okein sanoiksi puin, mutta hän väittää kauhistelleensa asiaa ensin. Sittemmin selvisi että saamaa laatuahan hänkin oli (ja sai vielä ekan poikaystävänsäkkin enne minua *kateeellinen*)

Pidemmän aikaa oltiin kuin paita ja peppu (jonka myöskin ikävästi muut koulussa huomasivat) vaikkei koskaan olla seurusteltu tai vastaavaa. Toki muistan kun bestis sitten sai ekan poikakaverinsa jota äidilleen pitkään kutsui Maikiksi :D (engl. Mike suom. Mikaelista) Hän se kuitenkin ensin paljastui äidilleen. Onneksi äiti oli aika rento ja rempseä maalainen :D Eipä siitä kai kauheampia riitoja tullut.

Kuitenkin ensimmäisen kerran kun kerroin jollekkin muulle, se oli tädilleni luettuani homo-aiheista kirjallisuutta, tekstiviestillä. Hän otti asian oikein hyvin, ja osasi heti sanoa ettei mikään muutu meidän väliää ;D Suurempi paukku olikin sitten kertoa ihan omalle äidille. Aloin käymään Setassa kun Turussa asuin. En tietenkään kertonut muille minne menen vaan menin aina "kaupungille tai "kirjastoon" tai vastaavaa. Kerran kuitenkin olikin unohtanut palauttaa kirjat kirjastoo jossa minun piti oikesatikkin reissullani poikata. Oikeammin en tainnut keritä. Olin lähtenyt viikonlopuksi bestikselle, ja sitten äiti oli huomannut palauttamattomat kirjat ja soittaa minulle vihaisena. Tiesin paikan nyt tulleen, ja kerroin olleeni Setassa - puhelimessa (tyhmää luulen). Hän ihmetteli että mitähän minä siellä tein :D

Kun palasin kotiin meillä oli kovat keskustelut ja itkettiin yhdessä. Asia ei kuitenkaa näkyvästi muuttanut meidän välejä. Kuitenkin myöhemmin sain kuulla että äitin rukoili minulle parannusta jumalalta 2 kertomisestni :D Kunnes hän sitten ulkomaanmatkalla sanojensa mukaa tapasi todellakin sairaan ihmisen; hän näki aikuisen vammaisen pojan ja hänen vanhan äitinsä välisen suhteen.

Seuraavana vuorossa oli sisko jonka reaktio jaksaa varmasti ällistyttää minua vielä keinutuolissakin :D Sisko sanoi vain "selvä" :D Tyyli oli että oliko sulla jotakin asiaa, ja voisitko mennä häiritsemästä? :D Ihanaa kyllä, ei käy kieltää :) Tosiaan, nyt on selvinnyt että hänkin taitaa olla lesbo, tosin ei mikään ole niin varmaa kuin epävarmaa, jaksan viel uskoo ettei olis :D Äiti parkaa säästääkseni :D

Olenpa jopa kerton isovanhemmilleni joiden ainakin "virallinen" kanta on että odotellaan kunnes täytän 20 (se on huhtikuussa :D). Jopa tätini homovihaaja mies tietää. Toisaalta hän on tuntenut minut reilut 10 vuotta, joten taitaa muut tuntee sokaista "vihan" sillä ollaan maistissa päädytty jopa siihen että minun pitäisi hyväksyttää hänellä kaikki tulevat poikaystävä ehdokkaani :D

Ihmisiä jotka eivät vielä tiedä, mutta mielestäni pitäis (työn alla on) ovat pikkuvelipuoli (11w) ja isä ja hänen avovaimonsa. Kummallakin varmasti on aavistuksensa, mutta ovat vielä "suojelun" piirissä :D


Tästä sitten vielä lisää jos jotakuta kiinnostaa.. mutta laittakaahan ihmeessä mailia ja palautetta :)