Sieniruokia

Osaatteko suositella hyviä sieniruokia jotka sopivat joillekin tietyille sienille kuten kehnäsienet, vaaleat orakkaat tai lampaankäävät? Olisi kiva hieman vaihdella repertuaariaan muuallekin kuin tavallisiin suppiskeittoihin ja kanttarellipaistoksiin, mutta en tiedä mistä aloittaa. Mielellään vegaanisia saisivat olla, mutta osaan kyllä soveltaa itsekin.
Teen usein spagetin seuraksi bolognese-tyyppistä tomaattikastiketta, johon laitan kuivattuja suppilovahveroita. Vegeversio syntyy kai soijarouheella, olettaisin. Myös mustatorvisienet käy mainiosti. Ne ovat itse asiassa paljon paremman makuisia, mutta niitä löytyy vaan yleensä niin niukasti. :(

WSOY:n kirja Parhaat ruokasienet ja maukkaimmat sieniherkut (Järvinen jne) on mainio hakuteos hyviä sieniruokia suunnitellessa. Suosittelen hankkimaan tai kipaisemaan kirjastoon!
Sarjassamme "Tajuntaa Laajentavia Positiivisia Oivalluksia":

'Niin, tosiaan on olemassa homoja(kin) jotka noukkivat sieniä ja kokkaavat sieniruokia'

((Toisinsanoen metsässä rämpimistä ja sienistä kiinnostumista ei ensimmäisenä yhdistä mielessään homouteen - Vaikka onhan meitä homssuleita paljon erilaisia ja eri asioista kiinnostuneita))

Nimim. Korvessa Kukkiva Kukkanen
Ei kuulu tänne tää, mut mikä ihmeen tarve Kokumalla on kommentoida jokaista homoa joka poikkeaa stereotypioista? Ja kun tuo kommentointi ei oikein liity millään tapaa käsiteltävään asiaan.

Tähän viestiin voinee vastata alueella Sekalaista tai ranneliike.net, eli ei tänne kokkailuosastolle.
Jahas.

Siinä tapauksessa saisin varmasti haukkuja siitä, että kommentoin yhdellä palstalla olevaa kirjoitusta toiselle palstalle.

Teki niin tai näin, aina väärinpäin.
  • 6 / 12
  • Zeppelin
  • 21.8.2003 16:00
Siitä selviää Kokuma(kin) yhdellä helpolla tavalla:

älä kommentoi mitään koska sinulla ei ole mitään asiaa :)
Pitääpä muistaa tästä lähtien olla hiljaa.

Miten minusta tuntuu että muutamalla em. henkilöllä on jonkinlainen menneisiin tapahtumiin fiksatiivisesti pohjaava pakkomielle napautella minua tekemisistäni heti kun saavat siihen mahdollisuuden.

Täytynee liittyä "Anonyymeihin Menneisyyden Riivaamiin Homoseksuaaleihin" eli AMRH:hon :P
Sikäli pysytään asiassa että tää keskustelu kuvaa hyvin mun käsitystä sieniruuista:_(
Ei ummarra! Mä en tunne yhtää ikäistäni heteromiestä, joka haluaisi mennä metsään sienestämään tai edes marjoja poimimaan. Homppeleita sen sijaan on vaikka kuinka. Siis outo stereotypia teillä....
Tässä netistä löytynyt ohje!



Kanttarellikäristys


n. 4 dl pakastettuja kanttarelleja
currya
kasvisliemikuutio
sherrya/olutta
vehnäjauhoja
perunoita
soijakermaa
vettä
puolukkahilloa


Keitä perunat ja muussaa yhdessä soijakerman ja veden kanssa. Mausta. Sulata kanttarellit padassa, lisää sherrya ja mausteet. Saosta vehnäjauholla. Tarjoile puolukkahillon kanssa.