MOT paljastaa jälleen

  • 1 / 4
  • Public eye
  • 27.10.2003 10:31
Ylen 1 esittää tänään klo 20.00 sarjassa MOT ohjelman, jonka ennakkotiedot vaikuttavat jokseenkin kummallisilta. Niiden mukaan AIDS-tukikeskus olisi tarpeeton, koska immuunikato on muka jo nujerrettu Suomessa.
MOT on aikaisemminkin kunnostautunut joskus ihan asiallisilla dokumenteilla unhoon jääneistä epäkohdista, mutta välillä se on kajauttanut kirveensä pahasti kiveen seiskatyylisillä väkisin väännetyillä sensaatioilla.
Lisäksi asiaa näytetään kampeavan siihen suuntaan, että tukikeskus olisi itse asiassa olemassa Setaa varten. Minä olen ymmärtänyt asian niin, että AIDS tarttuu seksuaaliseen suuntautumiseen katsomatta, ja vaikka Seta panikin puljun alkuun aikana, jolloin muut vain levittelivät käsiään, se toimii nyt aika itsenäisesti. Nykytilanteesta tietävämmät voinevat valistaa.
  • 2 / 4
  • Jupe
  • 27.10.2003 11:23
Hyvä huomio,itseäni häiritsi ihan sama asia, eikä tästä sairauteen liittämisestä tulla näköjään koskaan pääsemään eroon.
  • 3 / 4
  • Miik
  • 27.10.2003 14:36
Katselin netistä Ylen jotain pohjoisen Suomen uutislähetystä, jossa todettiin, että hiv on lähinnä seksuaalivähemmistöjen keskuudessa esiintyvä ongelma.. Eli se tästä sivistyneestä Suomesta..
  • 4 / 4
  • Kity
  • 27.10.2003 20:31
No ihan asiallinenhan se dokkari sit kuitenkin oli. Tässä kun arvostellaan sitä, että hiviä edelleen pidetään homojen ruttona, niin kannattaa kuitenkin muistaa tuo ohjelmassakin mainittu fakta, että nykyäänkin 1/3 uusista tartunnoista tapahtuu homoseksissä. Onhan se aikamoinen osuus jos ajattelee mikä on homojen osuus koko väestöstä... Eli äärimmäisen hyvin edustettuina ollaan edelleen.