mua puri baarikärpänen..

Mun ja exän ero tuli osittain mun júomisesta ja kännissä menin vieraisiin.
Nyt tuli aika ett' olen menny 5 kertaa viikossa viihteelle.. en vain voi olla kotona.... orpo olo sielä vaika onkin yksi ollu tossa vähän kuin bf..
mutta miksi ihmiset ei tajua kun niiltä pyytää apua.. ne antaa apua, mutta vääränlaista..
kertaakan en ole olkapäätä saanu..
Nyt viikon parin aikana olen harrastanu seksiä useamman kannssa kuin varmaan vuoteen.. nyt pelotttaa tuleeko siitä joku rakkauden korvike..

Anteeksi tämä teksti ja kirjoutusvirheet.. vihaan itseäni ja humalatilaani
Se, että pelkää yksinäisiä koti-iltoja, ei tarkoita sitä, että on pakko lähteä baariin. Voithan kutsua kavereita kotiisi (ilman viinaa). Tai lähteä heidän kanssaan elokuviin. Tai ruskaretkelle. Tai maailmaa parantamaan kahvilaan. Tai oopperaan. Tai lenkille. Tai aloittaa uuden harrastuksen. Ihan vain mikä sinua itseäsi kiinnostaa. Kyllä ihminen pystyy pitämään itsensä kiireisenä ilman baareja ja viinaakin.
Mulla on myös parisuhde mennyt katkolle kundini jatkuvasti ravatessa bileissä ja baareissa; koko ajan oli kaverit soittelemassa ja pyytämässä jätkää jonnekkin, yöllisiä puhelinsoittoja ja jokailtainen hössötys siitä että minne sitä tänään pitäisi lähteä istumaan.
Lopulta menetin hänet päihteille lopullisesti. Todella raskasta hävitä juhlimiselle,3-4krt viikossa.

Toivotan todella sulle voimia saada elämäsi kuntoon.
Menetettyä tasokuutta ei koskaan saa takaisin. Aina päätyy seuraavalle tasolle alaspäin ja niin pois päin kunnes oot kaikkien tuntema juoppo lutka.

Sun ei todellakaan pidä vihata itseäsi. Kaikki ei vaan yksinkertaisesti oo yhtä tasokkaita kuin toiset. Ehkä se on jotain perittyä...toisia kun ei lannista mikään ja toiset huojuu pienimmästäkin vastoinkäymisestä. Ehkä jotkut on vaan syntyneet luusereiksi.
..ja ehkä jotkut ovat vain syntyneet sadisteiksi jotka nauttivat toisten ollessa heikoilla, jolloin he pääsevät polkemaan heitä yhä alemmas ja kokemaan ylemmyydentunnetta. Onko sinulle Antti tuttu sanonta "Älä lyö lyötyä"? Jos ei ole niin kehoittaisin tutustumaan sananparren sisältöön oikein kunnolla pohtien. Katsotaan miten itse suusi panet kun elämä vähän potkii päähän.
No voi yäk mitä kakkaa tuossa Antin tosi rohkaisevassa puheenvuorossa.

Menetettyä tasokkuutta ei koskaan saa takaisin? Niin kenen silmissä? Kaikki vähänkin fiksummat ihmiset tietää että elämäntilanteet saattaa heitellä ihmistä erilaisiin... käyttäytymisiin ja ei pitäis heti tuomita yhdellä vilkasulla/kuulemalla juopoksi lutkaksi. Mutta niin. Kaikki ei tietty fiksusti osaa ajatella. Meitä on moneksi. Ja yäk koko "tasokas"-sanaa toisesta ihmisestä käytettynä, varsinkin tässä asiayhteydessä.

"Toiset huojuu pienimmästäkin vastoinkäymisestä"; joo, just. Vastoinkäymisiäkin on vähän erilaisia, ja ne on aina subjektiivisia. Sillä ei oo mitään tekemistä sen kanssa että "ehkä jotkut on vaan syntyneet luusereiksi".

Voimaa keskustelun aloittajalle.
  • 7 / 11
  • ex-dokaaja
  • 24.10.2003 9:47
Joka sunnuntai Helsingissä Setan toimistolla klo 17-19 kokoontuu AA-ryhmä, jonne voi tulla koska tahansa miettimään raittiutta - on vaan tultava selvin päin. Ryhmä ei virallisesti halua olla kapeakatseinen, mutta kyllä käytännössä enemmistö lukeutuu johonkin seksuaalivähemmistöön.

Kannattaa pitää mielessä. Elämäni muuttui totaalisti - paremmaksi.
On mukava kuulla, että jossain päin on meikäläisillekin aa-porukka. Harmi vaan että aika iso osa suomalaisista asuu kuuluisan kolmosen ulkopuolella.. :-/ No on täällä niitä joka kaupungissa niitä aa-paikkoja, mutta ongelma on siinä, että mistä kerää sen rohkeuden mennä.

Ja toi antin kirjoitus.. :-) Tuli vaan mieleen että lukiko ex mun kirjotuksen. Huomasi yhtäläisyyksiä ja antoi tulla pääkopasta kaiken pahan eri nikillä kuin yleensä.. Jos se oli hän - annan anteeksi.. mokasin hänen kohdallaan niin raa'asti. Mutta jos se oli toinen, niin hänen ylhäisyytensä Antti the Great on tainnut tipahtaa aika alhaisille tasoille, tai oliko se jo pohja.

Tiedän viina tuhoaa useita perheitä vuosittain. Lukekaa "Pikkuaikuisia - Kirjoituskilpailun kertomuksia ja tutkimustietoa Lasinen Lapsuus -hankkeesta". Raskasta luettavaa, mutta asiasta pystyy selviämään.

Itse luin kirjan vasta liian myöhään.. on tullu jo ero ja ehkä antin mielestä alan olla siellä pohjalla, mutta käy Anttii joskus lähibupissa. istu viikko aamusta iltaan, juo limua.. Kuinka paljon uusia ihmiä tunnet viikon jälkeen, kun ne käyvät aamusta iltaan. Edes he eivät mielestä pohjalla.

Pohjasakkaa on enemmänkin tunteettomat ja itsekeskeiset ihmiset jotka sanovat olevansa parempia, he ovat valinneet kohtuu käytön tai täysraittiuden. Mutta heiltä puuttuu sydän ja tunteet? Miksi he valitsevat ihmisen haukkumisen ymmärtämisen sijaan? Mitä elämää se on jos ei pysty tuntemaan lähimmäisenrakkautta?

Exän kanssa oli joskus niin mukavia keskustelutuokioita, kun meidän ihmismielipiteet meni ristiin. Mutta kyllä aina annettiin arvoa toisen mielipiteille. Hänen mielipiteet juopoista oli juuri välillä Antin tasoa, mutta kyllä hän niitä muuttikin inhimillisemmiksi, noiden keskustelujemme aikana..
Noh, Antin puheevuoro ensin vähän loksautti minunkin leukojani alaspäin, mutta toisaalta juoppojen paapominen on tämän maan synti.

Kysytään tuleekö seksisuhteiden määrästä hellyyden korvike. Voihan siitä tulla, jos annat niin käydä.

Jupoilla pahin ongelma on hukuttautuminen itsesääliin ja syiden etsiminen kaikkialta muualta paitsi omasta käyttäytymisestään.

Kyse ei ole lähimmäisen rakkaudesta tai sen puutteesta, kyse on valinnoista. Yksi ottaa vastuun itsestään toinen sysää vastuuta muille, kundikaverille, vanhemmille, alkoholille...

Kamalaa mutta totta. Kaikkia hyvää alkoholikierteessä oleville, mutta sääli ei ole se oikea lääke. Sen olen vuosien varrella pariakin alkkista seuratessa huomannut monet kerrat. Säälin turvin on aina hyvä ottaa vielä yhdet.
Antti ei ole Zeppelin

Asiasisältö kyllä kieltämättä osoittaa hengenheimolaisuutta :)
Olet kova, mutta tiedät milloin ei heitetä sitä ensimmäistä kiveä. Tämä on ollu mulle raskasta aikaa. Kiitos kaikesta.