Parisuhteessa ilman ystäviä

Olen seurustellut poikakaverini kanssa hieman yli 2 vuotta. Meillä menee ihan hyvin, mutta yksi asia vaivaa minua nykyisin. Minulla on omat ystävät tosi harvassa. Aikaa vietämme yhdessä poikakaverin kavereiden kanssa ja tuntuu välistä ettei elämäämme muuta mahdu. Itselläni kaverit ovat jääneet kotipaikkakunnalleni ja nykyisin olemme tosiaan aika harvoin tekemisissä. Nyt pelkäänkin sitä että jos jäisin yksin olisin loppujen lopuksi aika yksin. Onko muilla samaa tilannetta tai vinkkiä mitä kannattaisi tehdä jotta pääsisin tästä "edustusrouva" puuhasta eroon menettämättä silti poikaystävääni? Minulla on siis maailman paras ystävä, poikaystävä, ja olen siitä onnellinen, mutta kuten tiedätte niin myös ystävät ovat tärkeitä :-))
  • 3 / 13
  • El perro
  • 28.10.2003 22:43
mulla on ollut vähän sama juttu, mutta olen etsinyt uusia harrastuksia joiden kautta olen saanut uusia tuttavuuksia, ja voi olla että joku oäivä niistä voi tulla joa ystäviä, mutta oma-alotteisuutta siis tarvitaan.
  • 4 / 13
  • Kosti-71
  • 29.10.2003 13:43
Mulla taas ei ole ystäviä koskaan liikaa. Otan mielelläni uusia vastaan. Lähettäkää postia jos haluatte tutustua.
  • 6 / 13
  • Zeppelin
  • 29.10.2003 14:18
Mitäs panokavereilla tekee??? Parhaan seksinhän saa parisuhteessa!
Ikävän tutulta kuulostaa.

Itse muutin suhteenvuoksi uuteen kaupunkiin, vanhaan jäi ystävät ja sukulaiset. Itse olin aika huono solmimaan ystävyyssuhteita, joten kaveruuksien hankkiminen jäi kumppanin harteille.

Tuli sitten loppujen lopuksi oman töpin vuoksi ero, kun yritin ystävyyttä ja sainkin panon. ;-)

No nyt olen sitten ollu kaupungissa jonkin aikaa yksin ja muutama tuttu. Kyllä siinä aika orpo olo tulee ja on tässä tullut yksinäisyyden vuoksi töpättyäkin jo otteeseen muutamaan.
Vai että mitä ystävillä tekee? He ovatkin arvokkaita juuri sen vuoksi, että heidän kanssaan voi harrastaa kaikkea mukavaa ilman seksiä!! Tämän varmaan tyhmempikin tajuaa. Onneksi on elämä tuonut mukanaan rakkaan ystävän (bf), jonka kanssa minulla on hyvä olla. Sitä arvostan myös, että vanhoja ystäviä ei lempata ulos poikaystävän ilmestyessä kuvioihin. Parisuhteen on oltava sen verran vakaalla pohjalla, että mahdollisesta mustasukkaisuuskompleksista päästään eroon. Näin ystävilläkin on paremmat oltavat.
Hihii! Etteks te sitten tajua että toi Jami on luuseri. Vaikkei sillä kavereita oliskaan niin surkutella nyt sitä tämmösessä paikassa. Mä en ainakaan minkään luuserien kanssa kaveeraa. Vois omakin tasokkuus kärsiä.
Aniston, täällä ei surkutella ketään.

Mainintasi "tasokkuudesta" on luokaton. Oman tasosi määrittelit juuri kommentillasi.

Määrittele sana luuseri. Onko se sitä, ettei ole omia ystäviä?
Opiskelu on elämässä sitä aikaa, jolloin pysyvät ihmissuhteet solmitaan. On jotenkin luonnollista ystävystyä luennoilla ja väliajoilla. Myöhemmin kaverien saaminen on paljon vaikeampaa, yleensä se tapahtuu urheiluharrastuksissa, työpaikalla tai omien naapureiden kanssa.

Etsikää niitä kavereita noista paikoista, älkää homochäteistä. Sillätavoin ei aiheuta turhia jännitteitä seurustelukumppanin ja itsensä välille.
Kokenut kirjoitti: "...Myöhemmin kaverien saaminen on paljon vaikeampaa, yleensä se tapahtuu urheiluharrastuksissa, työpaikalla tai omien naapureiden kanssa..."

Totta. Omasta puolestani voin sanoa, että parhaat kaverini olen saanut urheiluharrastusten puitteista. Homochatit olen jättänyt, sillä eihän sieltä parisuhteessa elävälle löydä yleensä oikeanlaista seuraa ja muutenkin kuulun niihin, jotka eivät chateista paljonkaan hyödy. Keskustelupalstoilla tulee kirjoiteltua ihan muuten vain huvin vuoksi, ja nämä harrastukset ovat totta tosiaan ystävieni tiedossa (nimimerkkiäni myöten). Minä voin suht vapaasti kirjoitella palstoilla, koska ystäväni ovat sen verran vähemmän kirjallisesti orientoituneita, etteivät takuulla palstoille eksy.

No, täytynee sulkea läppä tältä erää, että jää aikaa enemmän kotiasioille ;), ja onhan nämä työasiatkin olemassa.

Kannettavalta kun kirjoittelee, niin paikka ei ole rajoitus ja saattaa tulla tuhlattua kallista aikaa tällaiseen läpän heittoon.

Toivottavasti muutkin alkavat kirjoittamaan aktiivisemmin, koska niille tästä voi olla hyötyäkin, joilla ei ole oma kultsia odottamassa jossakin, kuten meikäläisellä ;) *onnesta soikeena*
Sun "kultzi" nyt on varmasti sitä tyyppiä jota m ä en huolis edes suuresta rahasta tai äärimmäisessä hädässä >D
Mutta minkäs mä sille mahdan että olen sua ja teitä kaikkia parempi?