Miten saada mies kaapista ulos?

  • 1 / 6
  • Rikki???
  • 7.8.2003 17:48
Olin seurustellut intensiivisesti ja vakavasti reilu 6 kk:tta ihanan,älykkään, huumorintajuisen ja ujohkon miehen kanssa. Olin onneni kukkuloilla kun seurustelumme alkoi, mies tuntui luotettavalta ja tasaiseselta ja kuitenkin kovin jännittävältä.
Oli aivan ihanaa...paitsi seksi ei sujunut, tai sitä ei oikeastaan juurikaan ollut. Ei edes oikein kunnon kielisuudelmia, ei rintojen koskemista, puhumattakaan genitaalialueiden koskettelusta... Ottaessani asian puheeksi, mies kertoi olevansa ujo (36v), estynyt ja pyysi minulta kärsivällisyyttä ja aikaa. Olimme toki sängyssä silloin tällöin...minun aloitteestani, vai sanoisinko painostuksestani - kahdeksasta lähentymisyrityksestäni ehkä yksi onnistui. Siis varmasti 7 torjumista -> yksi onnistunut yritys. Ja sekään ei sitten ollut rakastelua, vaan pikatoimitus. Akti suoritettiin aina takaapäin,ei suudelmia..ei tunnetta ja toimitus oli tosipikainen.

Ahdistuin. Yritin puhua asiasta, kysyä jos mies onkin kiinnostunut vastakkaisesta sukupuolesta jne. Mies kielsi kaiken vihaisesti. Sanoin, että ei siinä ole mitään pahaa, rumaa, tai hävettävää jos on kiinnostunut omasta sukupuolestaan enkä tietysti tuomitsisi häntä, mutta että oma itsetuntoni alkaa murentua jatkuvista torjunnoista ja suhteemme seksittömyydestä. Mies vain kielsi tuntevansa mielenkiintoa miehiä kohtaan ja kehoitti minua hakeutumaan hoitoon ajatusteni takia. Yritin tehdä eroa, mutta se oli vaikeaa. Mies halusi jatkaa seurustelua (koska seurustelu oli hänelle "luonnollinen" olotila) ja itse olin toki häneen niin ihastunut, että en hennonnut tehdä lopullista pesäeroa häneen.
Päivät vierivät, minä ahdistuin ja ahdistuin. Mies nukkui yöt vieressäni, päivisin pörräili ystäviensä kanssa, teki pikku matkoja lapsuuden ystävänsä kanssa (joka vasta hiljattain on uskaltautunut ulos kaapista) ja vietti kivaa "poikamies" elämää. Hän maalaili minulle kuvia tulevaisuudesta, yhteisistä taloista ja mökeistä, matkoista...minä halusin uskoa yhteisiin unelmiin, yhteiseen tulevaisuuteen, vaikka koko ajan minua kaihersi se, että mieheni jutut olivat aivan eri luokkaa kuin käytöksensä minua kohtaan. Hän kertoi kuinka olen hänelle tärkein, mutta kohteli minua kuitenkin välinpitämättömästi ja kylmästi jos mitään muuta seuraa (miehet, ystävät) oli vain saatavilla.
Ainoastaan kerrran viettäessämme iltaa saunoen ystävien kanssa, hän lähestyi minua seksuaalisesti. Tilanne oli outo. Mies oli uudehkon miestuttumme kanssa löylyissä, jonkun ajan päästä hän tuli ulos vilvoittelemaan ja vinkkasi minua nurkan taakse, jossa ällistyksekseni suoritimme pikaisen yhdynnän hänen aloitteestaan. Ensimmäinen ja ainoa kerta. Sitten mies menee jatkamaan vielä saunomista muutamaksi tunniksi tämän tutun miehen kanssa.
Ahdistuksekseni se en ollut minä joka hänen "liekkinsä" sytytti...ja ajatus hänen homoseksuaalisuudestaan vain vahvistui.

Ei hän ikinä vastannut myöskään puheluihini tai viesteihini ollessaan lapsuudenystävänsä kanssa yhdessä, joko jommankumman kämpillä, yhteisissä harrastuksissa tai muuten vain ulkona. Lapsuudenystävä (mies) yöpyi mieheni luona, he jopa nukkuivat samassa sängyssä. Miesystäväni sanoi sen olevan täysin normaalia ystävien kesken. Ahdistuin yhä enemmän, yritin keskustella asiasta mieheni kanssa. Hän oli sulkeutunut ja kiukkuinen ja käski minut hoitoon, koska olen "ihan skitso". En tiennyt mitä tehdä, intuitioni hänen homoudestaan oli alusta saakka ollut vahva, mutta olin niin ihastunut häneen, etten tahtonut uskoa omia tuntoja tosiksi.
Olen yhä ihastunut häneen, mutta olemme eronneet. Varmasti onneksi meille molemmille. Itse ahdistuin koko tilanteesta ( siitä että hän kielsi liki ilmiselvän asian) niin paljon, että hakeuduin psykologin juttusille,jossa yhä käyn ainakin vielä jonkin aikaa. Elämäni oli mennä raiteiltaan, en nukkunut enää hyvin, näin painajaisia, ruokahaluni hävisi ja kamalat kerrostalonkokoiset kauhukuvat nousivat jatkuvasti mieleeni. Minua ei loukannut eikä loukkaa hänen mahdollinen seksuaalinen suuntauksensa, mutta menin aika pipareiksi siitä, että elin niin ristiriitaisessa tilanteessa. Miehen suu puhuu yhtä ja teot ovat toista. Tunsin itseni pahasti huijatuksi ja hyväksikäytetyksi..ja tunne oli pahempi kuin nk. petetyksi tulemisen tunne. Uskon, että mies oikeastikin piti minusta, ehkä paljonkin...muttei naisena. Nyt yritän selvittää päätäni jutustelemalla ammattilaisen kanssa, ja toivon että tuo minulle tärkeä mies selvittäisi myös omat möykyt sisältänsä. Itse olen saanut mukavasti apua ja tukea terapiasta ja toivosin exänikin selviytyvän omista solmuistaan jotenkin..mutta pelkäänpä hänen aloittavan vanhaan tapaansa uuden heterosuhteen välittömästi jälkeeni. Niinkuin hän on aina tehnyt.
En tiedä kuinka voisin auttaa tai tukea tuota miestä, ja rohkaista häntä astumaan ulos kaapista, sillä vaikka minä voin huonosti ja ahdistuin suhteessamme, luulen hänen voivan monin verroin huonommin... tai kääk, kenties vielä pahempaa;
hän onkin ehta heteromies joka olikin vain kamalan ujo. Hän oli minuun syvästi ja vilpittömästi rakastunut, ja minä tulkitsin väärin hänen tarpeensa olla ystävien lähellä ja loukkaannuin turhaan sillä hänen viettinsä vain on poikkeuksellisen heikko.... VAI MITÄ??? Mikä on totuus?

Onko tosiaan kovin vaikeata avautua edes sille läheiselle ihmiselle? Totuus voi tehdä kipeää, mutta ei se loukkaa samalla tavalla kuin huijatuksi tai käytetyksi tulemisen tunne..siis olkaa suoria. Onneksi käyn yhä terapiassa...tarvitsen sitä...ja jos Sinä minulle yhä tärkeä mies luet tätä, niin tiedät kuka olen ja mistä löydät minut. Jos voin jotenkin auttaa tai tukea sinua, niin täällä olen! Muistatko kun sanoin eräänä yönä bussipysäkillä, että meillä on vain yksi elämä ja velvollisuutemme on elää se itseämme varten, ei toisten ehdoilla...Toivottavasti rakas ystävä sinä uskallat!
En ole tarkoittamasi henkilö, mutta totuus on: useille homouden myöntäminen voi olla vaikeaa. Se on niin hyljeksitty ja vihattu asia yhteiskunnassa. Jotkut elävät kaksoiselämää ja harjoittavat kaksinaismoralismia. Kieltävät homoseksuaaliset tunteensa välillä, välillä eivät.

Vaikea tietysti sanoa, mutta kyllä seksi kuuluu rakkauteen.
Jos rakastaa niin haluaa myös seksiä. Kuulostaa aika oudolta.. 36 vuotias ei ole enää mikään poikanen.
  • 3 / 6
  • Don't worry
  • 7.8.2003 21:30
Entinen miehesi kuulostaa kyllä ihan klassiselta ahdistuneelta homolta, joka tilkitsee itseinhoaan hankkimalla seuralaisekseen vastakkaista sukupuolta olevan henkilön, vaikka tietää tämän jäävän vaille tunteita ja rakkautta. Omasta mielestäni toisen ihmisen käyttäminen tuohon tarkoitukseen on törkeää, etkä ole hänelle mitään velkaa.
  • 4 / 6
  • Kokuma
  • 8.8.2003 2:07
Tuli ihan oikeasti paha olo kun luki tuota.

Vaikka osa homoista on (valitettavasti) naisvihaajia, minä en sellainen ole, ja tunnen syvää myötätuntoa sinua kohtaan kyseisen ahdistavan suhteesi johdosta.

Aivan kuten edellisessä viestissä mainittiin, sinä et ole tasan mitään "velkaa" ex-miehellesi millään tavoin.

Tunnen henkilökohtaisesti yhden tällaisen puhuu-yhtä/tekee-toista tyylisen kaappihomon, ja hänen "tekoheteroutensa" on todella ärsyttävää, jopa näin hieman-etäämpää seurattuna (en siis ole ihan lähin ystävä tms.)

Homous on tosiaan niin 'pannattu' ja syyllistetty ominaisuus Suomalaisessa yhteiskunnassa, että ei ole mikään ihme jos tuollaisia jako-persoonaisia homomiehiä on olemassa täällä lintukodossa.

Geez...
  • 5 / 6
  • gaybou
  • 8.8.2003 18:11
Oi että. Kyllä se muuten oikeesti on vaikeaa, ei välttämättä se kaapista ulostuleminen toisille ihmisille, vaan itsensä hyväksyminen itselleen.
Minullekin kamalaa, masennusta ja itsetuhoisia ajatuksia sisältänyt murrosikä oli minulle todella tuskaista aikaa. Mutta olen itseni hyväksynyt tällaisena kuin olen.
Lopulta se ei ollutkaan enää mikään ongelma, vaan aloittaessaan oikeasti "elää" löytyy suurempia ongelmia kantapään kautta. Jos kaikilla olisi esim. suuria taloudellisia ongelmia tai sukulaisten kanssa vaikeuksia ei oma homouden pelko tunnu enää niin suurelta asialta.
Samanikäinen poikaystäväni oli vielä sisäistämään omaa minäänsä kun tutustuimme täysin sattumalta.
Olen saanut nyt kokea, kuinka hänestä vähitellen on kasvamassa homopoika hyvällä itsetunnolla...
Ei ole helppoa kenellekään.
  • 6 / 6
  • pedik
  • 7.9.2003 18:43
Mullapa kävi toisin päin. Itse tiesin jo hyvin varhain, että niin pojat kun tytöt kinostaa. Perhessämme homouteen on suhtauduttu aina positiivisesti, niinpä asian hyväksyminen itselle ei ollut mikään ongelma. Pian koulun jälkeen aloin seurustelemaan tytön kanssa ja kerroin hänelle olevani bi. Se oli iso virhe. Menimme myöhemmin naimisiin ja toisen raskauden aikana vamoni ei voinut harrastaa sexia. Niinpä silloin alkoikin armoton kyttäminen, syyttely yms. En saanut olla missään tekemisissa kennekään MIESpuolisen kanssa. Siis vaikka naiset pörräis parveina ympärilläni, niin ok, mut jos lähden kaverin kaa saunaan tai oluelle niin skandaali oli jo valmis. Sitten syntyi vauva, mutta tilanne jatkui ja vain paheni. Loppujen lopuksi Erosimme juuri hänen mustasukkaisuuden takia. Tilanne oli liian ahdistava jo molemmille. En kertaakaan pettänyt häntä ja ehkä siksi tuntuu toooooosi vaikealta edellenkin. Jonkun ajan pästä aloin seurustelemaan miehen kanssa joka oli sitten väkisin raahanut mut kaapista ulos. Yksinkertaisesti, otti ja kertoi kaikille ystävilleni, naapureille, työkavereille. Olin katkera, sillä en ollut valmis. ONNEKSI en menettänyt yhtään kaveria ja oikeastaan olen nyt jopa kiitollinen hänellle tästä "palveluksesta".