Liikunta ei maistu

Olen 27v mies ja jo yli kaksi vuotta olen voimistellut käsipainojen avulla 6 kertaa viikossa ja tehnyt vatsaliikkeitä. Tulostakin on tietysti tullut mutta usein stressaa jo päivällä kun tietää että illalla pitää käyttää 1-2 tuntia urheilemiseen. Paskalta maistuu ja rutiini tappaa. Etenkin jos tiedossa ei ole mitään palkintoa, kuten rantalomaa homonudistileirillä, en tosiaan meinaa saada treeniä itsestäni irti. Näin kai siksi etten mä nauti fyysisestä rasituksesta. Vihanneksista, vihreästä teestä ja mineraalivedestä sen sijaan kyllä.
  • 2 / 11
  • Galadriel
  • 10.9.2003 10:47
Olikohan tämä trolli...? Aika hurjilta vaikuttavat nääs nuo treenimääräsi! No, mutta jos ei ollut, niin uskaltaudun vastaamaan, vaikka nainen olenkin. =) Eli älä nyt herranjumala kuutta kertaa viikossa tuntia-kahta treenaa, ylikuntohan siitä iskee alta aikayksikön! Kolme-neljä kertaa viikossa (riippuen siitä, millainen jako sinulle on treeniohjelmassasi) tunti tehokasta punttitreeniä riittää. Siihen vielä parit aerobiset/viikko, vaikka aamulenkin muodossa, niin a vot!

Vihannekset, vihreä tee ja (mineraali)vesi kuulostavat loistavalta! Muistathan toki syödä myös riittävästi proteiinia, niin lihaksillasi on ravintoa kasvamiseen?

Treeni-intoa toivottaa Galadriel =)
Mukavaa että täällä on muitakin puhtaita arvoja kunnioittavia, kunnollisia homppeleita.

Mä itse nautin myös päivittäin vihanneksia, vihreää teetä ja runsaasti vettä. Liikunnan kanssa mulla on ollut kans vähän samaa ongelmaa. Koulussa vihasin koko ainetta koska en ymmärtänyt miksei liikunta voisi muodostua muustakin kuin iänikuisesta lento- ja koripallosta. Armeijassa taas opin oikeesti tykkäämään liikunnasta sen monipuolisuuden vuoksi ja niillä opeilla mä olen sitten jatkanut siivilielämässä eli monipuolista liikunta siten, että siihen jää pikku nälkkä.

Mä tuskin urheilisin, jos mun pitäis käyttää illalla 1-2 tuntia käsipainoihin ja vatsalihaksiin.
  • 4 / 11
  • Public eye
  • 10.9.2003 14:16
..."stressaa jo päivällä kun tietää että illalla pitää käyttää 1-2 tuntia urheilemiseen".
Excuse me? Miten niin "pitää"? Kuka sen määrää? Eikö liikuntaa harrasteta sen takia, että se on hauskaa, rentouttavaa, terveellistä, miellyttävää???

Liikuntamuotoja on monenlaisia, ja pelkkä lihasten kasvattaminen ei ole edes terveellistä eivätkä lihaskimput minusta erityisen esteettisiä. Sopusuhtainen kokonaisuus ja ennen kaikkea henkinen tasapaino itsensä kanssa on miljoona kertaa tavoiteltavampi olotila kuin Mr-Universe-broilerivartalo neuroottisen pääkopan jatkeena.

Terveellinen ruoka- ja juomavalio, päiväittäinen hyötyliikunta ja pari kertaa viikossa missä tahansa muodossa harrastettu hikiliikunta pitää ihmisen parhaiten kunnossa.
Itse käyn joka päivä tunnin lenkillä (14km)
ja teen vielä n. 4x viikossa salilla parin tunnin treenin.
Fyysinen rasitus on hauskaa. Ehkä se on enemmän "heteromiesten" juttu sellainen naama punaisena penkkitreenin tekeminen. (kyllä sitäkin on tullut tehtyä)
Mä käyn 4x vkossa punttisalilla ja sitten päälle esim. uintia tai muuta aerobista, mut ei liikaa ettei polta lihaksia. Mun mielestä on parempi olla lihaksikas broileri kuin aneeminen hintti :)
tosiaankin mä kävin 4 viikos punttiksel 6x viikos astangajoogal ja 2x viikos lenkil. liikuntani kyl meni siinä vaiheessa ylitte ja loppuunpalaminen oli lähellä. toisin sanottuna pakkomielle saada hiki virtaamaan. ai niin käyn myös koulussa! nykyisin treenaan päivittäin mutten enää monta kertaa päivässä!

minun mielestäni liikuntaa kannattaa harrastaa jos nauttii siitä eikä tehdä sen vuoksi kun on "pakko". kokeile jotain uusia lajeja jos puntit ei kiinnosta!
Minä taas vannon monipuolisuuden nimiin.

Yhtenä päivänä juoksen puolisentoista tuntia, toisena uin kilometrin verran, kolmantena nordic-bleidaan 15km, neljäntenä väännän tankoa salilla ja sitten taas kierto alusta.

Venyttelyä ei pidä unohtaa harjoituksen jälkeen.

Ei tuolla tahdilla oikein mitään tuloksia näe, mutta eipä ainakaan kunto huononekaan.

T: Läski

(:P)
  • 9 / 11
  • GayBoiLPR
  • 11.9.2003 20:16
Rupesin tänä syksynä harrastamaan liikuntaa tosissaan ja tuloksia alkaa näkyä ja olo paranee (samalla itsetunto). Käyn 5 kertaa viikossa salilla, jonka lisäksi kuntopyöräilen päivittäin 45 min ja juoksen cooperin (eli 12 min).