Mauttomuuden huippu!

Mä selasin ulkomaisten gay-kubien sivuja ja jossain niissä järjestetään hiv-virukseen sairastuneiden miesten panobileitä! Siis tautiset äijät tulee ja vetää toisiaan! HYI VITTU! Ekaks on tartutettu itsensä rypemällä ja sitte täytyy saada rypee viel lisää! Onneks Suomes ei oo tollasta.
Niin mikä tässä on ongelma??

Eikö kuitenkin ole parempi, että positiiviset bailailee keskenään, eivätkä "saastuta" (Sinun määreesi) muita?

Vaikka Ihminen sairastuisikin tautiin, joka suurella todennäköisyydellä johtaa ennenaikaiseen kuolemaan, niin eivät hänen seksuaaliset tarpeensa mihinkään katoa! En tarkoita, että sairastuneet pitäisi eristää muusta Maailmasta, mutta ks. juhlissa on kaikille selvää missä mennään.

Hyvä on meidän kaikkien muistaa, että on olemassa muitakin sukupuolisairauksia, joista ei voi parantua, mutta jotka eivät johda suoranaisesti kuolemaan!!! Varovaisuutta sinne Scenelle ! ! !

Tsemppiä syksyyn kaikille, niin positiivisille kuin negatiivisillekin Ihmisille !!
Outoa että tarvitsee tuomita sellaisetkin asiat jotka ei omaan olemiseen liity millään lailla. Tuomiseminen tuntuu olevan hyvin herkässä (suomalais)homoilla.

Koska en ole seksinvastainen hlö, näen jopa kauniina ja lohdullisena(!) että hiv-miehilläkin on mahdollisuus nauttia seksistä. Käytännöllistä myös, sillä ainakaan kukaan hiv-negatiivinen ei vaaraannu.

Mies ei lakkaa koskaan olemasta mies.
Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää, että seksiin liittyy aina vastuuta joka ei tarkoita pelkästään suojautumista sukupuolitautia vastaan vaan vastuun ottamista itsestään, kropastaan, käyttäytymisestään ja kyvystään kunnioittaa toista ihmistä. Terveellä itsetunnolla varustettu hlö kyllä kykenee tuntemaan, millainen seksi tapahtuu yksilön omilla ehdoilla, eikä jouku tekemään mitään mitä ei halua. Tietoisuus toisen kunnioittamisesta on myös olennainen osa tervettä itsetuntoa.

Valitettavasti sairaudet heikentävät ihmistä. Siinä vaiheessa, kun ihminen ei enää itse ymmärrä hävetä niin toisen yksilön velvollisuus/oikeus on puuttua peliin, kutsuttakoon sitä sitten vaikka tuomitsemiseksi.
Vaikka en HIV:n asiantuntija olekaan, niin muistelisin lukeneeni jostain, ettei suojaamaton seksi tartunnan saaneiden keskenkään ole kovin viisasta. Taudista on ilmeisesti monta eri varianttia ja useamman saaminen heikentää aina eri lääkkeiden tehoa.
  • 6 / 36
  • Public eye
  • 27.8.2003 11:12
"Ekaks on tartutettu itsensä rypemällä ja sitte täytyy saada rypee viel lisää"

Ennenkuin aletaan raahata Hiv-positiivisia kivityspaikalle muistettakoon kuitenkin, että kaikkia tartuntoja ei ole saatu "rypemällä", ja sairastuneellakin on ihmisoikeudet, joihin myös seksuaalisuuden toteuttaminen kuuluu.

Suojaamatonta seksiä ei silti kannata harjoittaa edes kahden hiv-positiivisen välillä, sillä viruksesta on todellakin liikkeellä erilaisia variantteja.
Kukaan ei ota sitä kantaa huomioon, että toiset vaan haluaa elää elämänsä täysillä, vaikka sitten lyhyemmän elämän. Onko 100-vuotias tynnyrissä eläminen elämisen arvoista?

Samalla tavoin voisi tuomita laskuvarjohypyn ja kalliokiipeilyn. Molemmissa otetaan aivan turha riski kuolla. Jostain syystä (koska ei liity seksiin) niitä ei pidetä yhteiskunnassa tuomittavina vaan ihailtavina harrastuksina.
  • 8 / 36
  • Public eye
  • 27.8.2003 12:57
Toinen näkökulma tähän on kyllä valitettavasti se, että kalliokiipeilijä ja laskuvarjohyppääjä vaarantaa pääsääntöisesti vain itsensä. Sen sijaan huolentonta seksielämää viettävä saattaa tahtomattaan tartuttaa kuolettavan viruksen sivullisiin, jotka eivät ole osanneet/ymmärtäneet itse suojautua.
Samaa voisi sanoa niistä, jotka lähettävät TV:stä ym. kiipeilyä ym. Extreme-lajeja ihannoivia ohjelmia. Nämä ohjelmat saavat nuoret ja vanhemmat innostumaan ko. lajeista ja osan näistä menettämään henkensä lajin vuoksi.
Täytyy vaan ihmetellä joidenkuiden valmiutta tuomita toiset tietämättä yhtään mitään siitä mitä tapahtuu tai missä mennään. Jos HIV-positiiviset haluavat järjesteää omia seksibileitään, joissa kaikki tietävät tai osaavat epäillä osallistujien olevan HIV-positiivisia, suojautuminen on tällöin kunkin läsnäolijan yksityisasia. Ketään ei noihin bileisiin pakoteta eikä läsnäolijoitakaan pakoteta turvattomaan seksiin. Niinpä - mitä vittua se ulkopuolisille kuuluu, mitä siellä tehdään. Voisitte kerrankin hävetä te, jotka tuomitsette aina sillä ensimmäisellä kivellä.

Ugh. Olen puhunu.
tosiaan tuossa ei mainittu onko kyse suojaamattomasta seksistä...sehän vaikuttaa asiaan aika paljon.

mutta jos positiiviset siis harrastavat keskenään suojaamatonta seksiä niin on todellakin vaara sairastua paljon pahemmin eri muunnosten takia.

ja voihan sen tartunnan saada myös verensiirrossa tai vaikka raiskauksen yhteydessä. kaikki eivät ole rypeneet. voihan olla, että oma vakikumppani on rypenyt ja jättänyt jotain tärkeää kertomatta...
Ainakin noissa bileissä kaikki tietää missä mennään ja mikä on homman nimi -> kun tietää että kaikilla mukana olevilla on aids, niin mahdollinen suojautuminen on jokaisen omassa harkinnassa.
Miksi B-OY suhtaudut muiden mielipiteisiin noin kielteisesti? eikö Sinun kanssasi saa olla erimieltä asioista? Odottele ihan rauhassa muutama vuosi, niin kyllä aika tasoittaa Sinunkin särmäsi!

Hyvää syksyä Sinulle!
Edellinen kirjoittaja puhui asiaa. En kerta kaikkiaan saata ymmärtää toissaedellisen puhujan kommenttia. Me kirjoittajat saatamme harjoittaa turvaseksiä tai saatamme olla harjoittamatta, mutta sillä ei ole mitään tekoa tämän keskustelun kanssa. Miksi ihmeessä pitää aina olla heittämässä kiviä muiden päälle? Eikö jotenkin voisi kuvitella, ettei ns. oma väki pure.

Minusta pitää lähteä siitä, että bareback-tilaisuuksissa käyvä tietää (lisä)virusten tuomat riskit ja sillä siisti. Itse en ko. tilaisuuksissa käy, mutta en missään tapauksessa tuomitse - tai edes välitä kommentoida - niitä, jotka käyvät, koska asia ei minulle kuule.

Jösses tätä hintintinttanoitten ahdasmielisyyttä!
Hei B-OY,

Sä kuvittelet päässäs mitä pahinta voit voit keksiä ja mollaat sitten että ihmiset on niin pahoja kun sä kuvittelet.

Totuus vaan on se, että jos ei kuole aidsiin, niin syöpään tai sydäninfarktiin. lopputulos on kuitenkin sama. Ja mä ainakin naitan persettäni sitä ennen. Tosin kumin kanssa, mutta silti.
"Totuus vaan on se, että jos ei kuole aidsiin, niin syöpään tai sydäninfarktiin. lopputulos on kuitenkin sama."

Mielenkiintoinen totuus. Mua jäi vaivaamaan, mikä lopputulos? Jos kuolema, niin siihen varmasti vaikuttavat yksilön arvomaailman lisäksi lukuisat muut asiat. Itse olen nähnyt niin rumia kuin kauniita kuolemia, aivan kuin rumia ja kauniita syntymiä.

Mitä mä ylipäättään olen lukenut näitä ns. ei tuomitsevien, avaramielisten ja suvaitsevaisten ihmisten kommentteja vapaasta seksistä, niin yhteisenä nimittäjänä on ollut tapa kirjoittaa asiasta...

"Ja mä ainakin naitan persettäni sitä ennen. Tosin kumin kanssa, mutta silti."

Kukaan ei varmasti halua estää ketään toteuttamasta itseään parhaaksi katsomallaan tavalla. Omalle säälintunteelleni en kylläkään voi mitään, kun näen / mulle osoitetaan joku vanha panopuu istumassa lasittunein katsein baaritiskillä ilman että kukaan tulee sille jutteleen.

Kysehän on loppujen lopuksi mauttomuuden huipusta!
Keheenköhän tuo "lasisilmäinen vanha panopuu" viittaa? Jos hiv-positiiviseen mieheen niin aika törkeä livautus tommoselta kaunosieluiselta mieheltä. Ja mikä se mauton huippu sitten oikein on? Perseen naitattaminen, hiv-positiivisuus vai jokin muu antin lintukotoisaan elämänpiiriin sopimaton asia?
Lukemalla keskustelua, huomaat, että badboi laajensi aiheen esittämällä väitteen; "Totuus vaan on...lopputulos on kuitenkin sama".

Myönnän, että keskustelu on siirtynyt pois itse asiasta, eli hiv positiivisten gruppasexin mauttomuuden käsittelystä.
Tosiaan, jos kyseisissä juh.., öö, orgioissa ei ollut kyse bare backistä, kuten jostain syystä ensin oletin niin ei siinä minusta sitten mitään tuomittavaa ole. HIV-positiivisen on varmaan muutenkin aika vaikea löytää seksiseuraa.

Kuitenkin suojaamattoman seksin vastuuton harrastaminen EI ole osallistujien oma asia, kuten jotkut täällä kirjoittivat: heidän kalliit lääkkeensä ja sairaalapaikkansa maksetaan verovaroista.
  • 23 / 36
  • Hullu perkele
  • 29.8.2003 13:42
No kuten B-OY20 ehti jo kiitellä, nuo bileethän on ulkomaisten hiv+ homojen ulkomailla tapahtuvaa ajanvietettä, joten eiköhän ne viulut maksella silloin kunkin omasta sairasvakuutuksesta.
Todettakoon, että esimerkiksi täällä Sveitsissä tuollaiset hoidot eivät ollenkaan varmasti tule katetuksi sairausvakuutuksesta, joka joka tapauksessa kaikilla on privaatti, eli itse kuukausittain maksettava. Varsinkaan halvimmat - luokkaa sata tai pari CHF eli 40 - 70 euroa *KUUKAUDESSA* eivät taatusti kata näitä hoitoja.
Huvittaa ihmisten suhtautuminen "HIV-seksiin". Positiivisiksi tiedettyihin ei kosketa kepilläkään ja kaikki ilot halutaan heiltä kieltää - ja sitten riennetään intomielin hässimään tuntemattomia, joiden tautistatuksesta ei tiedetä mitään - ja joilla voi aivan yhtä hyvin olla HIV. Mikä ero siinä on, hässiä kondomin kanssa ihmistä jolla tietää olevan HIV, tai sellaista jolla se on, mutta josta ei sitä tiedä?

Mietipä monenko sellaisen kanssa olet todennäköisesti jo bylsinyt, jolla on HIV, mutta joka ei ole sitä mainostanut tai vielä tiennyt?
Olen tuolla toisaalla jo kinannut parin ääliön kanssa hieman samasta aiheesta, mutta menköön.

Mä en ole vielä kolmeakymmentä täyttänyt, mutta silti mua ei häiritse eikä pelota ehkä piankin saapuvan kuoleman mahdollisuus koska olen pyrkinyt elämään tässä hetkessä. En joistakin hämäristä tulevaisuudenkuvista fantasioiden niinkuin useimmat homot tuntuvat tekevän. Silti mä en etsi kuolemaa, joten en ole koskaan miettinyt mikä olis "kaunis" kuolema ja mikä ei.

Jos mies, jonka jostakin tietäisin olevan hiv+ haluaisi seksiä minun kanssani, suostuisinko? Riippuu siitä onko se mies kiihottava ja minkälainen asenne sillä on. (Koska olen PANNUT & NAINUT likaisesti ja syntisesti yli sadan miehen kanssa eläessäni, olen oppinut myös ihmistuntijaksi.)

Jos nämä asiat on ok ja kenties se vielä pelastaisi kaverin päivän, niin olis aika näiden sivujen kävijämäistä torjua se pelkän hiv:in takia. Minun on turha esittää siveämpää kuin olen. (Koska olen pannut & nainut...)

Tietysti käyttäisin ehkäisyä. Homoille vartavasten suunniteltuja kondomeja - ei mitään heterojen erityisherkkää ultraohutta - ja oikeaoppista liukuvoidetta. Niin tekisin joka tapauksessa, sillä enhän voi lopulta tietää miten on oma laitani. (Koska olen...)

Olen muuten versatile, jos se joku minua ulkomaisen munan perässä pyyhältäväksi btm:ksi syytellyt lukee tämän.
Säx: "Koska olen PANNUT & NAINUT likaisesti ja syntisesti yli sadan miehen kanssa eläessäni, olen oppinut myös ihmistuntijaksi."

Jihuu, nyt lopulta tiedän, miten opiskellaan ihmistuntemusta!! Olen itsekin ...hmmm, pannut ja nainut... aika monen kanssa sekä kotimaassa että ulkomailla, tosin en ole ymmärtänyt pitää kirjaa heidän määrästään. Sen olen huomannut, että iän myötä määrä on laskenut mutta laatu noussut (suorastaan jyrkästi). johtuukohan se siitä, että olisin samalla huomaamattani oppinut ihmistuntijaksi?

Tietääkseni ainakin osaan erottaa ääliön ja vähemmän ääliön toisistaan (vink vink), eikä se myöskään välttämättä korreloi henkilön HIV-positiivisuuden tai -negatiivisuuden kanssa, vaan näkyy aivan muista indikaattoreista...
Olis varmaan parempi pysyä erossa koko sivustosta, koska käyttäjäkunnan kaikkinainen tyhmyys alkaa rasittaa...

Mutta mainittakoon etä tuo huomiota herättänyt kohta oli sarkasmia joka ironisoi joidenkin tämän sivuston käyttäjien (sinun) hysteerisiä asenteita kyseistä toimintoa kohtaan.
"Ihmistuntemus" tarkoittaa että pokausluontoisessa tilanteessa näen miehen katseesta millä asenteella ja mielellä se on liikkeellä.

Mutta minun on aika luopua tämän sivuston käytöstä koska olen näemmä hankkinut lepäämättömiä perivihollisia, jotka arvostelee mua eikä mun tekstiä.
Ei arvostella sua, eikä sun tekstiä vaan yleisellä tasolla käydään keskustelua elämäntavoista ja -arvoista, jotka ovat ajaneet ihmiset kekustelun alussa mainittuun tilanteeseen.

Hlökohtaisesti mietin, mistä kaikki tuo rumuus, kylmyys ja julmuus sun maailmaas on tullut? Kuinka sä voit edes kuvitella, että joku vois oikeesti "vihata" sua ja sun tekstiäs. Sähän vain kerrot omaa totuuttas.
Miksei sitä ironiaa taaskaan ymmärretty? Noh, valtaosa täällähän vaan purkaa omaa vitutustaan ja huonoa itsetuntoaan muka sivistyneellä mielipiteenvaihdolla. Ja ehdottomasti enin osa kirjoituksista vain pyrkii nujertamaan "vihollisia" joita hinttarit alemmuuskompleksisessa ja ylivirittyneessä mielessään näkee kaikkialla.

Jos joku kyllästyy siihen huonosti verhottuun pääkallonmetsästykseen mitä täällä tapahtuu ja toimii sen mukaan, se on merkki hyvästä terveestä itsetunnosta. Mä lyön kahdestakympistä vetoa että tuo Pupic Eye luopuu enemmin vaikka kiveksistään kuin tästä sivustosta. Antti taas on holhoava lässy-tantta, joka ei ollenkaan eroa
B-OY20:stä mutta se sentään on rehdisti törkee itsensä.
Kirjoitustyylistä päätellen "B-OY20", "Säx" ja "Hullu Perkele" saattaisivat hyvinkin olla yksi ja sama henkilö (muutamaa muutakin saman henkilön ilmentymää mainitsematta)...

Oikeen mukavastihan tämän provosointi vastakkaisilla mielipiteillä on keskustelua kieltämättä hersyttänyt. Onhan tässä viestiketjussa ihan asiastakin puhuttu, mutta... :)

"Täti Sensuuri" smo
Mistähän mahtaa johtua, että kaikkein rehvakkaimpien viestien kirjoittelija(t) ottavat kaikkein herkimmin nokkaansa, jos joku julkenee oman tekstin sisältöä kommentoimaan, ja juoksevat päätä pahkaa äidin selän taakse piiloon. Se siitä terveestä itsetunnosta.

En ole palstalla pahempia verivihollisia havainnut, jos nyt en sydänystäviäkään. Mutta kyllä mielipiteensa sanoa saa, jos on valmis myös seisomaan sanojensa takana ja perustelemaan asiansa. Jos taas täällä vallitseva tyyli ei maistu, on toki myös sellaisia sivustoja, joilla saa vapaasti huudella mitä lystää. Kullekin tarpeidensa ja mieltymystensä mukaan.

Mutta kiveksistäni en luovu, vaikka aionkin edelleen tänne mietteitäni kirjoitella ;-))
  • 34 / 36
  • Hullu perkele
  • 2.9.2003 13:26
No täti meni kyllä siltä osin metsään, että Säx on mun pikkuveljeni ja sitä mä olen aina puolustanut, mutta kyllä me mielletään toisemme eri henkilöiksi.
Noh... eikös sitä sanota, että perhe on pahin ja omena ei kauas puusta putoa ja niin edelleen... :)

Vaan itse keskustelun varsinaiseen aiheeseen:

Jokaisellahan pitäisi olla vapaus tehdä mitä tahtoo - niin kauan kun ei aiheuta toiselle vahinkoa. Jos joku vapaaehtoisesti menee seksibileisiin ja tietää missä mennään, niin kai tuo lienee oma asia. Mutta omista teoistaan pitäisi ottaa myös vastuu, eikä pahan paikan tullen tuudittautua yhteiskunnan turvaverkostoon.
Flash kirjoitti:
> Mikä ero siinä on, hässiä kondomin kanssa ihmistä jolla
> tietää olevan HIV, tai sellaista jolla se on, mutta josta ei
> sitä tiedä?

Ikävä sanoa, mutta onhan siinä, ihan terveellä järjellä ajatellen. Kortsun pettäessä tartunnan saaminen on ehkä n. 100 kertaa todennäköisempää kuin satunnaisvalinnalla. (100=50000/515 eli arvio panoaktiivisista homomiehistä/ilmoitetut tartunnat)

En kuitenkaan tarkoita tällä sitä, että kortsu pettäisi hyvin helposti tai että positiivisia pitäisi välttää hysteerisesti viimeiseen asti vaan ajattelin vain huomauttaa, ettei tuo ajatus toimi kuin ihan periaatteellisella tasolla.