SYYHYpunkki

  • 1 / 10
  • kundi stadista
  • 16.8.2003 10:47
Syyhypunkki taisi olla kesän 2002 ja seuraavan syksyn ja vielä talvenkin trendi"sairaus"..
Aika hyvällä todennäköisyydellä veikkaan, että joku joka tätä lukee on kärsinyt edellämainitun.

Nyt kysyn kokemuksia aiheesta, onko jollain muullakin kuin minulla jäänyt pieniä iho-oireita ja jonkinlaista jälkisyyhyä vielä paljon punkin hoitamisen jälkeen. Aikaa on kulunut jo puoli vuotta ja kokonaan ole toipunut... Munat kutiaa liikaa (mut lääkäri sanoo, että ei ole punkkia enää ollut pitkään aikaan)

Onko vastaavaa kokemusta?


ps. ei ole vitsi, ei oo hauskaa jos pallit kutiaa niin että siitä ei pääse rauhaan.
Mulla on ollut joskus 6-7 vuotta sitten syyhypunkki ja se meni kyllä ihan sillä syyhytähnällä ohi. Pirusti hommaa se vaan teettki ku piti kaikki petivaatteet ja muut kuteet pestä. Ootko ihan varma, että punkki on hävinnyt, jos vielä niin kovasti kutiaa? Tai sitten sulla on vaan iho rikki ku oot raapinut niin paljon, että sen takia kutisee.
... tai sitten siinä on käynyt niin, että syyhypunkki on päässyt korviesi väliin. Tarkoitan tällä sitä, että kokemus on ollut niin vahva, että et pääse siitä eroon kotikonstein. Itse olen hypermega-allerginen ja esim hyttysen pisto aiheuttaa viikkojen oireet. Riittää, kun vain näen jonkun ötökän, niin jo kutina käy siellä täällä. Muistan, kun tuttavani kertoi kokeneensa syyhypunkkiongelman ja kuvaili sitä, pelkkä kuuntelu aiheutti armottomat iho-oireet.
Yritä todistaa itsellesi, että juttu on ohi ja ollut jo kauan aikaa, niin kyllä se siitä helpottaa.
Mulla ei ole kokemuksia minkään sortin punkeista koskapa en harrasta irtosuhteita ja peseydyn säännöllisesti.

Koskapa vahinko on päässyt tapahtumaan, niin luonnollisesti haluan antaa pari käytännön vinkkiä. Valitettavan inflaation nykyaikana kokenut viikkosiivous (vuodevaatteiden tomutus, mattojen tamppaus jalattioiden luutuaminen) on yksi tapa nitistää loput sinnikkäimmistä punkeista. Jos olet nukkunut jo vuosia samalla patjalla ja luoja yksin tietää mitä siinä tehnyt niin patajan tuuletus ei auta vaan suosittelen uuden ostoa. Heitä siis vanha roskiin ja nuku vaikka kumipatjalla pari kuukautta. Osta sitten uusi, sellainen jossa on (pöly)punkkisuojaus. Muista myös pestä vuodevaatteet säännöllisesti - samoin jos on mattoja lattialla niin väh. kerran vuodessa. Jos kotieläimiä niin on hyvä muistaa että ne levittävät myös kaikenlaisia punkkeja - koiralta on pestävä tassut aina ulkoiluttamisen jälkeen...kissahan pesee itse itsensä.

Itse en desinfioi vieraitani eteisessä mutta yksikään vieras ei kotiini tule kengät jalassa.

Puhtaus on puoli ruokaa ihmisille, ei loisille - tosin on muistettava, että jokainen loinen on riippuvainen oman isäntänsä hyvinvoinnista viime kädessä.

Ja sitten vielä jotkut puolustelee että irtosuhteet on ok....:-(
Voi Antti-ressu, jos haluat niin voit säkin kertoa meille ongelmasi.

ps. syyhypunkki ei ole sukupuolitauti eikä lähde vaatteista puistelemalla
Tietääseni syyhypunkin voi saada kuka tahansa, oli irtosuhteita tai ei, jne. Kuka jaksaisi kertoa koko jutun?
  • 8 / 10
  • punkkiolikivaa
  • 20.8.2003 14:54
minä ja mun bf saatiin se kerran bulgariasta, ja se tuli ihan varmasti hotellin lakanoista, sillä siellä ei todellakaan harrastettu mitään irtosuhteita! (paikka kun oli todellinen heterohelvetti!)
siitä eroon pääseminen onkin sitten toinen juttu, mutta lopulta se onnistui...

Eli aina tälläiset eivät tule "holtittomasta" elämästä....