Homoghetto?

Kallion-Sörnäisten alue on tunnetusti Suomen homoghetto, mut sanokaapas mikä on Helsingin Canal Street eli onx joku katu erityisen homopitoinen? Ois ihan kiva tietää, kun oon aatellu muuttaa Hesaan päin.
ei kovin rakentavaa, wlöööv =(... mä äänestän Helsinginkatua Hesan canalstreetiksi.
Noh, en kyllä lähtis piukassa lycrassa peppu keinuen pikkutunneilla hesaria pitkin viilettämään ;-)

Ensinnäkään en siksi, että siellä ei ole kuin yksi pieni ja savuinen homobaari, toiseksi kadulla on runsaasti baareja joiden asiakkaat eivät todellakaan ole sieltä homoystävällisestä päästä.

Itse asiassa on olen todella iloinen, että ko. katu sijaitsee muutaman korttelin päässä ja pyrin välttämään sitä.

Jos homokatua lähdetään hakemaan se olisi isoroba, room yhdessä päässä ja dtm toisessa, niin ja se heteroittunut lostari siinä keskellä.

Mutta enneminkin vallitsee tuollainen homoneliö. Con Hombres, dtm, lostari, Room, herkku ja manse sekä stokkan terppa ovat kaikki vain n. 5-10 min. kävelymatkan päässä toisistaan.

Siihen väliin jää Eerikinkadun ja IsoRoobertinkadun rajaamat kalliit asuinneliöt. Mutta jos menottaa niin se alue on siinä. Tietty parilta lähikadultakin voi vielä löytyä kiva koti.

Jos raha ei ole ongelma tai suhteita löytyy, niin sinne vaan. Alue on mitä viihtyisin, itselleni tosin muista syistä.
  • 5 / 20
  • wlööövv
  • 30.6.2003 16:41
81.... jospa vaikka tutkailisit muita keskusteluja tällä sivustolla... rakentavuus on aika kummallinen asia...
No niin no, näin 8 vuotta Hesarin lähipiirissä asuneena ja eläneenä voin sanoa et ko kadulla kyl tulee vastaan suunnilleen mitä vaan, mut homovihamieliseen asenteeseen en ole törmännyt kerrassaan koskaan. En päivällä enkä yöllä, en kundikaverin kans tai yksinäni (koskee myös kadunvarren lukuisia baareja). Enkä usko syyksi sitä etten omista pinkkejä lycrabökiä vaan sen, että Kallio on todennäköisesti Suomen vapaamielisintä seutua ja siellä on jo suunnilleen kaikki nähty. Tyyppejä ei vois vähempää kiinnostaa mitkä lycrat milläkin pepunheiluttajalla on päällään. Mut tietty, mitä erityyppisiin palveluihin tulee, niin se varsinainen gayonnela baareineen, iltapaikkoineen, keltaisine ruusuineen jne toki sijoittuu sinne Eerikinkatu-Roba-Erottaja-akselille.
No en ole minäkään hesarilla minkään erityisen homovastaisen aallon kouriin joutunut. Katu kyllä on silti kaikkea muuta kuin ilmapiiriltään viihtyisä ja en sen baareissa viihdy yhdessäkään. Tuo Kallion monimuotoisuus on kyllä suurin syy kaupunginosan viihtyvyyteen. Toki sörkan metroaseman humu on välillä (aina) liikaa.
Tervetuloa myös Töölön gay-henkiseen mutta ehkä vähän keskiluokkaiseen tunnelmaan!
Täällä meitä asuu ehdottomasti monta ja monenlaista. Ruokakauppaan (omistaja gay) kun menet on meno välillä kuin DTM:n baaritiskillä... Rauhallista eloa - mukavat naapurit, jotka vuosikymmeniä "tottuneet" taitelijarenttujen monimuotoisuuteen - kivoja kahviloita ja rafloja (tosin voisi tulla joku gay-henkinenkin, varmaan menestyisi) - vehreitä puistoja - komeita rakennuksia - kotiin kävellen keskustasta - koe Töölö.
Viimeinen asia jota mä haluaisin, on asua jossain homoghetossa. Yleensäkin minun mielestäni ghettoituminen ei ole viisasta millekään vähemmistölle.
ööööö... miten toi töölö-mainos juurikaan eroaa kalliosta? paitsi että onhan meillä sentään nalle ja fairytale.. ja satunnaisesti bear park cafe... taiteilijarentut on edustettuna ja valtaisa arkkitehtuurikin... ja ainakin naapurikaupassa on useimmiten hinsu kassalla... jos meinaa liian uneliaaks käydä ni ainahan tietty voi käydä vaikka tenkassa heräilemässä...
ai niin... kyllä tännekin kävellen keskustasta pääsee... tosin julkiset kulkuneuvot liikuttelee tänne ihan reitistä ja vuorokaudenajasta riippumatta...
No täähän nyt vallan meni kantakaupungin eri osien paremmuusmittelöks.. jokos me saatiin TreBoy- parka niin sekaisin et kohta se ei uskalla muuttaa sieltä Mixein siimeksestä minnekään..
Noh, niitä maalta tulijoita tuntuu täällä välillä olevan ihan liikaa ;-))))

Perinnehän on, että pikkuhinsut maalta muuttaa niin lähelle Punavuorta kuin mahd. Katu-uskottavuus ennen muuta ;-)
  • 15 / 20
  • Etu-Töölö
  • 23.7.2003 14:26
Juuh... Töölön kyllä mahtuis gay kuppila... Vaikka Museokadulle. :) Homoisaan ruokakauppaan en oo törmännyt... Tietääkseni.
siis jos on vanhapoika. asuu Kalliossa ja on työssä sosiaalialalla. Hän voi olla 95% todennäköisyydellä olla homo.
Pitääkin alkaa tarkkailemaan ihmisiä missä kukin asuu.
Onhan tämä Kallio / Alppiharju aikamoinen homokeskittymä. Tässäkin Helsinginkadun varrella olevassa korttelissa asuu lisäkseni puolen tusinaa homobaarissa bongattua. Luku lienee oikeasti suurempikin, sillä en minä nyt sentään mikään kyttääjä ole. Olenpahan vain sattumalta huomannut... ;)
Etu-Töölö on melkein kuin Pariisin Quartier Latin tai New Yorkin Greenwich Village: täällä on viihtyisiä kirpputoreja, kulttuurikapakoita (TinTin, KuuKuu, Elite), paikallisia teattereita (AvoimetOvet, Q), paljon taidegallerioita ja puistoja, kulttuurin ja politiikan keskus (Finlandia-talo, Kansallismuse ja Eduskunta). Tapasin oman prinssini KuuKuussa neljä vuotta sitten. Omassa kotitalossani on kunnon homoedustus. Kaikki lähiympäristöni ihmiset ovat ystäviäni ja tuntevat minut ja kumppanini. Istun usein kaverini kanssa kulmakaupassa aamukahvilla. Runskin Spar on lähellä.

Viihdyn täällä hyvin. Silti tämä ei ole mikään homogetto. Itse arvostan asuinseutuja, joissa on koko ihmiskunnan kirjo läsnä. Monet parhaista ystävistäni ovat hetskuja :)
Alppiharjus/Alppilas todellakin asuu paljon homoja ja lepsoja.
Haittapuoli on, että ruokakaupassa voi törmätä vanhoihin hoitoihin vuosien takaa.