G-A-Y ottaa paikkansa

Tampere ei onneksi enää ole pelkän mixein ja setan järjestämien leimareiden armoilla,vaan kaupungissa tapahtuu seuraavaa...
Marraskuussa on isot bileet Love Parade tyyliin ravintola Emmassa ja mikä parasta myös uuden vuoden aatto on kerrankin mahdollista järjestää muualla kuin mixeissä eli 31.12.03 on vuorossa G-A-Y Tampereen kunnianosoitus aktiivisille bailaajille ja paikkana on Emma ,teemana Studio G-A-Y 04, eli glitteriä ja glamouria luvassa.Lisätietoja saamme lukea jatkossahttp://www.gaytampere.com. Tulossa myös sinkkubileet ensivuoden alussa...
15.8.03 YO-TALO G-A-Y SUMMER osa 2, kaksi tanssilattiaa josta Pankinpuoleinen pikkulattia pyhitetään Discolle.
Tervetuloa kaikki!
Onkohan GAY ry:llä tarkoitus huomioida vanhempia ihmisiä millään tavalla?
  • 5 / 35
  • Asennevamma
  • 3.8.2003 17:58
AIka asenteikas tiedote tosiaan! Jos olette jossain epäonnistuneet, niin älkää syyttäkö siitä muita.

Kiitos!
Asennevammaiselle ja muillekin tiedoksi, että G-A-Y ry:n periaatteisiin ei kuulu minkään tahon/tahojen mollaus tai aliarvostaminen.Koemme kuitenkin hyvänä sen,että kaupungissamme on muitakin mahdollisuuksia.
Milloinhan tuo on mahdettu rekisteröidä, kun yhdistysrekisteristä ei ainakaan vielä löydy yhtään mitään G-A-Y ry -nimellä ?
Mainosteksti vaan oli mielestäni asenteellinen. Joo on tosiaan hyvä että Tampereella on monenlaista tarjontaa.
Tämä ei ole mielestäni mainosfoorumi.
Paras tae asiakkaiden vonkaamiselle on vanhanajan "puskaradio", ei tämä itsetyytyväinen 'meillä on mitä haet'-tyyli.

Näille "Gay-RY":n järjestämille bileille tuskin tuo hyvää mainosta Mixeissä toimineet ex-DJ:t.

Asian käsittely on vielä kesken!
Jaa miten niin ei tee hyvää nämä ex-DJt???
Juuri näiden DJden takia sinne menen!
Osaavat ainakin hommansa. Eli soittaa monipuolista musaa ja saada tanssijalan vipattamaan. Ja ovatpa vielä hyvännäköisiä. Samaa ei voi sanoa Mixein nykyisistä jurmuista...
I
Se kenen mielestä dj C. oli hyvän näkönen, naama solmussa tiskin takana, on joko erikoinen naismaku tai sit erittäin hyvä huumorintaju!
Samaa mieltä,koska tämä typykkä ei koskaan ollut mikään ihme levyjen pyörittelijä ja useimmiten kyllästynyt ilme naamallaan sitä tehdessään, kuten välillä toimiessaan baarimikkonakin. DJ-nimikkeellä voi esiintyä nykyään kuka tahansa. Alunperinhän siihen liittyi muutakin kuin CD-levyjen vaihtoa.
Mixein nykyisten ei tarvitse ainaskaan hävetä näitä entisiä.
Meno ei ole ainakaan huonontunut heidän lähdettyä.
Eri asia tietysti, mitä on mieltä nykyisestä paikalleenjähmettyneestä tilanteesta Tampereen Gaypaikkojen suhteen.Ja tarkoitan muuta kuin näitä satunnaistapahtumia.
Onneksi huonommaksi tilanne ei voi enää luisua.
Nyt on suunta vain ylöspäin.
Vai ylöspäin????
Salli mun nauraa viiksikarvoihini. Tulppa Mixein pohjasta on irroitettu. Kyllä matka kohti pohjaa on alkanut. On hörpännyt vettä jo sen verran ettei pelastusta ole...
Onko oma elämäsi kuunnossa, vai miksi uhoat huonoa menestystä tamperelaiselle homobaaritoiminnalle. Teidänkaltaistenne tuhoavuus ei johda mihinkään!
Minä taas en puolestani ymmärrä, miksi tällaista keskustelua käydään tämän otsikon alla..
Zzzzz... Keskustelu Tampereen tilanteesta kaikilta osin on jo menettänyt mielenkiintonsa ja maistuu puulta. Pelkkää junnaavaa paskan jauhamista. Kannattaisi ehkä lukea oma viesti ennen lähetä -nappulan painamista ja olla edes hieman itsekriittinen. Jooko?
Moneenko kertaan näissä keskusteluissa on jo mainostettu sivuahttp://www.gaytampere.com. Ei minun selain löydä ainakaan sieltä mitään?! Tunarit liikenteessä vai mikä maksaa? Treseta näyttää päivittävän sivujaan sen sijaan todella antaumuksella.
No eikös se gay-Tampere ole niiden samojen tunareitten "yhdistys", jotka on tunaroinut Mixein tilanteen siihen mistä A.M yrittää sen talkoovoimin pelastaa.
Tsemppiä A.M:lle!! Koita jaksaa ja pelasta meille meidän Mixei!!!
Miksu oota nyt sitä rekisteröintiä rauhassa..... ja kyllä sivut kohta tulee... kuitenkin tiet jo gay-tampereen tarjonnasta jonkin verran....

ja sitten Jean... puhut vastoin parempaa tietoa

"No eikös se gaytampere ole niiden samojen tunareitten "yhdistys" jotka on tunaroineet Mixein tilanteen siihen mistä AM yrittää sen talkoovoimin pelastaa"

Mixein tilanne on täysin näiden tunareitten aikaansaamaa jotka siellä nyt AM johdolla sähläävät. Palkkakulut on nyt vasta kasvatettu pilviin lisäämällä henkilökuntaa vaikka olisi pitänyt vähentää. Laittomasti irtisanottu jo yksi ja kaikki dj:t lähteneet omasta tahdostaan. Yhteistyökyvyttömyys varmaan tärkein syy heidän lähtöönsä. Nyt siellä vasta se ammattitaidottomuus ja lyhytnäköisyys kukoistaa...

HUHUILLA ON YLEENSÄ SIIVET JA TOSIAT OVAT IHAN JOTAIN MUUTA.............
Joo ehtivät päivittämään niitä omilta työkoneiltaan ja joskus yöllä kotoa. Mutta se toinen toistensa kehuminen ällöttää...

Piiri pieni pyörii ja lapset siinä hyörii....
Jälleen epämääräisiä tietoja, jotka rivät kuulu sellaisinnä tälle palstalle. Jos väitetään, että joku on irtisanottu laittomasti, tulee asiasta esittää selkeä fakta tietoon. Minä olen kuullut aivan päinvastaista. Entiset työntekijät ovat jääneet taktisesti sairaslomalle, eivätkä saavu töihin. Eli nämää ovat näitä heittoja. Kuka on todellla kiinnostunut yhteisten etujemme hoitamisesta?
Kehua ja haukkua kumpi parempi. Ainakin se on hyvää, että joku jaksaa palkatta korjata vaikeaksi muuodostunutta taloudellista rilannetta.
  • 25 / 35
  • Tahtoo tietää
  • 8.8.2003 13:51
Kertokaan nyt ihan todellisuuspohjalta, että voiko "ry" suoraan järjestää irrallisia biletapahtumia,siis tehdä bisnestä.Onko se Suomen lakien mukaan mahdollista?
Laatua peliin!
Kyllähän yhdistys voi järjestää tapahtumia. Esimerkiksi yhdistyksen nimenomainen tehtävä voi olla homobileiden järjestäminen - vaikkapa yhteisöllisyyden lisääminen nimissä.

Tietysti bileistä mahdollisesti tuleva tuotto pitää ohjata yhdistyksen toimintaan (esimerkiksi biletoiminnan pyörittämiseen ja kehittämiseen) tai muuhun sen toimintaa tukevaan tarkoitukseen (vaikkapa sukupuolivalistukseen) - riippuu ihan, mitä yhdistyksen sääntöihin on kirjoitettu.

Varsinaisesti voittoa yhdistys ei voi "omistajilleen" tuottaa, sillä yhdistystähän ei "omista" kukaan.
  • 27 / 35
  • Tahtoo tietää
  • 8.8.2003 19:37
Kiitos smo!Eli on siis mahdollista tuottaa PALVELUITA , ihan sanan varsinaisessa merkityksessä:-)ilman itsekästä voiton tavoittelua.Eli yhdistys saa maksaa palkkiot asianmukaisesti esim.ulkokpuolisille tiskijukille.Mutta saavatko yhdistykseen kuuluvat henkilöt jotka tekevät töitä bileiden järjestämisessä ottaa itselleen siitä palkkioita, vaan pitääkö kaikki tehdä vapaaehtoispohjalta?
Yhdistyksen hyväksi varmaan kaikki tuotto, jos nyt yleensä jotain jää kulujen jälkeen menee....

Yhdistys tekee kirjanpidon ja maksaa kaikki alv:t ja muut lakisääteiset maksut. Niinhän paikallinen setakin tekee.

Yhdistyksen aatteellinen toiminta varmaan tärkeintä, ei ole liiketoimintaa harjoittava yhdistys
Muutamia yleisiä periaatteita yhdistyksistä:

Yhdistyksen saa perustaa aatteellisen tarkoituksen yhteistä toteuttamista varten. Yhdistyksen tarkoituksena ei saa olla voiton tai muun välittömän taloudellisen edun hankkiminen siihen osalliselle eikä sen tarkoitus tai toiminnan laatu saa muuten olla pääasiassa taloudellinen. Yhdistys saa harjoittaa vain sellaista elinkeinoa tai ansiotoimintaa, josta on määrätty sen säännöissä tai joka muutoin välittömästi liittyy sen tarkoituksen toteuttamiseen taikka jota on pidettävä taloudellisesti vähäarvoisena.

Nämä ehdot ovat melko suoraa lainausta yhdistyslaista, ja tästä voisi päätellä, että toiminnan painopiste ei saa olla taloudellista hyötyä tuottavien tilaisuuksien järjestämisessä, vaan tavoitteiden pitää olla selvästi aatteellisia, esimerkiksi tiettyä kulttuuria edistäviä.

Tietysti yhdistys saa maksaa palkkioita hyväkseen tehdystä työstä normaalien palkanmaksuperiaatteiden mukaisesti, eli tavanomaiset verot ja sotumaksut huomioon ottaen. Niidenkin osalta toimintaa todennäköisesti tarkkaillaan, ettei sen tavoitteena olisi "voiton tai muun välittömän taloudellisen edun hankkiminen siihen osalliselle".
No jopas oli hauskaa luettavaa :). Sivusta suranneena täysin asiaan kuulumattomana keskustelu tähän asti oli aikas absurdia tekstiä. Pakko se on oma mielipiteensä silti julki tuoda. Eikös ole kaikkien edun mukaista, että uusi yhdistys tulee ja tuo mukanaan uusia tapahtumia ja näkyvyyttä Tampereen katukuvaan. Itseäni ainakin piristää, että mm. uusia bilepaikkoja saadaan. Ei aina Yo-taloa ja Otavalankatua. Se, että SETA toimii rinnalla ja tekee hyvää työtä toisella rintamalla, niin uusi yhdistyshän on bonusta päälle. Eihän nämä kaksi keskenään kilpaile! Kommentit, joissa viitattiin työntekijöden tunarointiin ja sitä kautta MIXEIn toiminnan ryvettymiseen on TÄYSIN väärä johtopäätös. Itse asiakkaana, en ko. henkilöiden työssä ollessa joutunut kuulemaan ei oota, kuten nyt on käynyt. Alamäki alkoi henkilökunnan muutosten jälkeen, ei tavarat itsestään baariin kävele. Mitä tulee viittaukseen dj C:n epäpätevyydestä, saanen olla erimieltä, (saan tottakai, sanahan on vapaa). Jonkinlainen ammattitaito sitä kait tulee, jos levyjä on pyöritellyt 14 vuotta.

Vaikka itse olen SETAn jäsen ei se estä minua liittymästä myös uuteen yhdistykseen. Tämä "leiriytyminen" on kummallista. Meidän täytyy olla mukana siellä, missä voidaan jotenkin auttaa asioitamme eteenpäin. Ja minä liikun siellä missä on hauskaa ja ollaan oikealla asialla, vaikka se olisi kenentahansayhdistyksen järjestämä tapahtuma. Vaikka olenkin läheltä seurannut, ei se silti tarkoita, että SETAsta eroaisin. Nurja mielipiteeni suuntautuu vain yhtä työntekijää kohtaan, ei yhdistystä, eikä asioita/tapahtumia kohtaan. Uskon, että SETAssa on vielä voimaa ja apua monelle meistä tässä yhteisössämme.

Tänään ainakin katsastan Yo-talon toiminnan, jos viihdyn jään ja venytän pikkutunneille, jos en lähden muualle tai kotiin. Laternasta jäi ainakin hyvä fiilis, jos jotain sinnepäin, luulen, että olen pikkutunneille :).

Mää ainakin leikin kaikkien leluilla ja jaan hiekkalaatikkoni kaikkien halukkaiden kanssa!
  • 31 / 35
  • Yhdistyksiä
  • 15.8.2003 17:05
Yhdistyksiä voi perustaa vaikka kuinka monta, jos niin halutaan; naisille, nuorille, miehille, trans- ihmisille, bailaajille. 30 vuotta ollaan selvitty yhdellä. Se, onko uusi yhdistys pidemmällä aikavälillä järkevää on eri asia. Ravintolan työntekijöinä edellisissä viesteissä esiintuodut henkilöt ovat varmaan pärjänneet hyvin. Kritiikki lienee kohdistunut samojen henkilöiden johtaman osakeyhtiön tointaan ja siihen onko järkevää, että työntekijä "johtaa itse itseään", kuten viime vuonna on tapahtunut.

Myös ravintoloita voi perustaa niin monta kuin vain halutaan. Milenkiinnolla jäädään seuraamaan, missä ollaan vuoden kuluttua. Kuka elää, kuka kuolee, kuka supistaa toimintaansa. Ja kuinka hauskaa meillä vuoden päästä onkaan, kun kaikki ilmoittavat haluavansa pitää hauskaa.
Juuri näin! Yhdistyksiä voidaan perustaa niin paljon kuin halutaan. Ketään sen ei pitäisi mielestäni häiritä. Ko. henkilöitä läheltä seuranneena luulen, että toiminnasta voi vielä tulla jotain. Aikahan sen näyttää se on totta. Vahva koulutustausta henkilöillä on ainakin siihen, miten tässä yhteiskunnassa tullaan kuulluksi. Toivon, että tämä leireihin jakautuminen ei jatkuisi täällä Tre:lla ja kaikki voisivat osallistua ilman leimautumista, heh, mihin haluavat.

nim. opiskelijana siitä syystä, että täällä tarvitsee olla kuponki ennenkuin mielipiteitäsi pidetään yhtään merkittävänä :).
Joo toivottaan nyt vaan, että GayTampere ry ei ratsasta TreSetan kontakteilla, organisaattorit kun ovat oolleet vuosia TreSetan omistaman ravintolan palkkalistoilla. Bilepaikat ovat samat, Dj:t ovat samat, tietotaito Mixeissä luotua.

Toivoa todellakin sopii, että luodaan uutta itse oamalta pohjalta, ei toisilta kopioiden. Kenenkä pussiin muuten bileistä kerättävät rahat menevät?
Eipä todellakaan ollut mitään annettavaa Gay- bileillä. Tylsää, porukka nuukahtanutta ja väsynyttä, samoin vetäjät.
Nyhän mä keksin :D. Vastasin toisen otsakkeen alle, että hauskaa oli etc. Mut bailaaja(taimikäsenimimerkkiikinäonkaan) taitaa tosissaan olla uusia hippoja vastaan. Täytyy yöllä baarista kotiin tulleena, tulla laittamaan neg. kommenttinsa nettiin.

Tylsyys lähtee itsestä usein. Harvoin itse valitan missään mistään. Musiikki on sellainen, mitä käyn toivomassa, mutta oikealla asenteella kaikki käy. Ei se paikka vaan ihmiset!