Tykkääkö kukaan trancesta/teknosta?

lienee tuosta pitää tykätä, kun innokkaasti clubbailen täällä susirajalla :) dj quicksilver on aika kova sälli. ja tietty myös symphonic ja ppk iskee sekä tuo yllättävän suuren suosion saavuttanut in-grid. näistä paikallisista levynpyörittäjistä rispektiä ansaitsee ainaki dj andy braun.
Jep, konemusiikki iskee kyllä. Mielialasta riippuu, onko se sitten kixua, polkkaa, junkkaa, ambienttia, deep housea vai mitä milläkin kertaa. :)
  • 4 / 21
  • House of God
  • 24.4.2003 10:22
Kuunteleeko homot ollenkaan rehellistä HOUSE musiikia? En tarkoita siis mitään radio trancea tai muuta sellaista, vaan oikeaa Housea jota soitetaan silloin tällöin esim Kermassa. New Yorkissa ainakin homot ovat niin paljon enemmän houseen, kuten myös Lontoossa ja muulla euroopassa. Tuntuu välillä et olen ihan yksin, kun ainut biisi joka saa ihmiset joraan on IN+GRID whatever... Please start listening to music wich has soul.
"In the beginning, there was Jack
And Jack had a groove,
And from this groove came the groove of all grooves.
And while one day, viciously throwing down his box,
Jack boldly declared 'Let there be House',
And house music was born."

:) Kyllä vaan! House rulaa, deep housea varsinkin on todella mukava fiilistellä... (Tälläkin hetkellä soi di.fm:n deep house -kanava.)
pitänee tunnustautua, että olen aika paljolti kiksuun päin. mutta in-grid esmes on tietty sitten jo paljon poppiin päin olevaa, mutta saa kai sitä silti kuunnella.

tosin myös joskus kauan sitten olen pääsyt nauttimaan psyke-bileistä ja sepä vasta olikin upeaa.
  • 7 / 21
  • heikko_valo
  • 30.4.2003 23:36
no kyllä mulle ainaki kelpaa ihan kaikki trance ja housea parempaa musiikkia saa hakea!( onko OLEMASSA muuta musiikkia? )
Kertokaa minkälaista musiikkia on kixu/kiksu ?
Ja mistä tulee tuo nimitys ?

:/
kiksu (aka kikkelitrance) on siis tällainen "kavereiden kesken" nimitys melodiselle trancelle. esimerkkinä mielestäni voisi toimia vaikka dj quicksilverin bellissima ja ppk:n resurection.
voisko joku selittää tälle tyhmälle konemusandiggaajablondille että mitä seuraavat termit tarkpttaa: proge, house, hardhouse, trance,sämpleri, rave... oon tosi kiitollinen sille ihanalle ihmiselle joka jelppaa... ja siis diggaan konemusasta, melkein kaikesta... ja ingridista
Orbital/Aphex Twin/The Orb/Røyksopp/Prodigy/Fatboy Slim/Moby/Hybrid/Squarepusher/Mr. Oizo ja vaikka mitä muita. Mutta ehdottomat suosikit ovat kyllä nuo muutamat ensin mainitut. Ja Røyksoppista sen verran, että sen hittibiisit ovat huonointa mitä Melody A.M:ltä löytyy. Koko levy on yhtä ilotulitusta! Videotkin ovat parasta mitä viime aikoina on tehty! En voi kyllin kehua! Mr. Oizonkin levy on upea, Suomen juntit vain eivät ole tajunneet, että (taasen) Flat Beat oli sieltä huonoimmasta - etten sanoisi helposti nieltävimmästä - päästä. Ihmekö tuo, kun joku v***n juntti-Fu-Tourist (vau, mikä nimi) juhlii listoilla.

Aphex Twin ja Orbital painivat omassa sarjassaan. Ei liian marginaalia, ei liian helppoa. Niiden biiseissä on aina jippoja jos jonkinmoisia, esim. "I care because you do"-robottikuiskauksia tuskin kuuluvasti taustalla jne. EHDOTTOMASTI parasta mitä löytyy!

Ja totta kai kaikkien lempibiiseihin kuuluu aina niitä hittejäkin; mulle yksi on Caaterin Hold That Sucker Down.
...mitä seuraavat termit tarkottaa: proge, house, hardhouse, trance,sämpleri, rave...

Proge= progressiivinen house= Nopea rytmi, hieman psykoottinen ( ehka hieman yksitoikkoista)

House= tyyli joka alunperin on kotoisin Detroitista ( ken tietää loppupeleis) Tasainen rytmi, Toistuvaa samaa basso kuvioo ja usein puhetta tai laulua, iloisia ja surullisia saundeja.

Hard House= Nopeaa, piinaavaankin raskaat ja terävät basso kuviot, Tamppaamiseen hyvin sopivaa. (piripolkkaa)

Trance= Siitä on nykyään niin paljon eri tyylejä. Kuitenkin nopea rytmi, paljon melodiaa, ( siiis niitä ti-ti-ti-ti-tiiiiiii ) Saundeja, joita ei nyt voi melodioiksi kutsua kauheesti. Kuitenkin nykyajan nuorison tanssi musiikkia.

Sämpleri= laite, jolla esimerkiksi otetaan jostain toisesta kappaleesta pieni pätkä (tai pätkä ihan mitä vaan, ja mistä vaan), ja toistetaan sitä jatkuvasti samalla tavaalla. Toistuvaa kuviota kutsutaan sämpleksi. Yleensä tunnistaa, jostain vahasta hitti biisistä. Käytetään paljon r´n´b ja rap musiikissa.

Rave= ravet on alumperin ollu laiton tanssiväen tapahtuma, joita järjestettiin paljon ulkona ja varastorakennuksissa. Kuitenkin nykyään massa tapahtuma. (raveissa soitettiin todellakin siis nopeeta ja ehkä myös underground musiikkia) Rave on vähäsen myäs niinkuin musiikkityylisuunta, Jossa nopeus saattaa olla jopa 180 bpm eli sama kuin soittaisit ingridiä ¨kasinkertaisella¨ nopeudella...


En henk. koht. vastaa jos joku on eri mieltä. Tarkentakaa ihmeesä niin saadaan tästä ikuisuus kysymyksestä hyvää juteltavaa... eiks nii... Peace and vegetables..LOL
kiitos paljon sulle joka vastasit, nyt ei muakaan enää bilesiä näytä niin kauhean tyhmältä ;]
enpä osaisi itse kovin paljon paremmin sanoja selittää.

joku joskus minulle sanoi, että house on homojen musiikkia ;) tiedä häntä...
Couac:
En ymmärrä mitä järkeä on tulla haukkumaan Fu-touristia paskaksi kun kysytään että pitääkö trancesta tai teknosta.
Kun tuollainen "asiantuntijana" näytät olevan niin ei kai se fu-touristin musiikki sentään mitään trancea ole. Eiköhän lähin suomalainen vertailukohde ole electro/poppia tyyliin Bomfunk tai Firevision.
Ihan sama kun menisi kirjottamaan otsikon alle "Pidätkö Stratovariuksesta?" että Kent on paska.

Joo eikä yhtään sen takia ärsyttänyt toi kommentti että omasta mielestäni fu-tourist tekee ihan hyvää musiikkia :)
Varsinkin Out of your head on aivan loistava! :)
Omasta mielestäni hyviä suomalaisia trance biisejä ja vähän muutakin ulkomaiden singlelistoillakin menestynyttä suomalaista tanssimusaa "lähiajoilta"

Hi-Tech - Let there be light (bostik remix)
Dirt Devils - The Drill
Dallas Superstars - Fast driving
Slusnik Luna - Sun
Delphion - Subsonix
Donnell & Douglas - The Club is Open
Alpha State - Into the ether
Dualspin - Be Quiet
Cosmicman - I love you
Nuoska - Sunny Sunday
Dj Slow - Got to funk
Pepe Deluxe - Before you leave
Accu - Dust bunny

Ja kyllähän suomessa paljon tekee hyvää discoihin sopivaa musiikkia muutkin...K-system on kai ihan ookoo sekin ja mikä se nyt oli...niin Fu-tourist....se on kans ihan hyvä :)
???:
"ei kai se fu-touristin musiikki sentään mitään trancea ole"

Onko joku niin väittänyt?

PS. K-System?
Tuo (kikkeli)trance on kovasti pinnalla nykyään, mutta uskaltakaa tutustua myös vanhempaan (ja aidompaan!) tavaraan eikä vain siihen mitä kenties NRJ:llä soi. :-)

Esim. Joey Beltramin tuotanto on kaikin tavoin loistavaa.

Kannattaa myös tutustua Detroit-teknoon jos ei monotoninen biitti pelota. :-)
juu. tuon ilmiön olen huomannut minäkin. että kiksu siis on tunkeutumassa suuremman yleisön suosioon. ja jos en ihan väärässä ole niin proge on menossa hieman samaan suuntaan. (näin btw, eräs dj ystäväiseni sanoi, että on kovin huvittavaa, kun hittipilettäjät tulevat vonkaamaan, että soita proteusta tms.) joskus oli minulla sellainen kausi, että tykkäsin kovasti psykestä, mutta siihen niin harvoin törmää...