Miehet pelottaa!!!

  • 1 / 8
  • pelokas...
  • 26.3.2003 21:13
Mitä annatte neuvoksi, kun miehet vaan pelottaa?

Olen tälläinen nuori ja ihan ok-näkoinen ja -kokoinen poika, joka tykkää toisista pojista. Elämä ei ole ollut reilu, lapsena minua käytettiin hyväksi seksuaalisesti. Olisi ihanaa tuntea, jonkun luotettavan ja hellän ihmisen kosketuksen. Mut kuitenkin alitajuisesti kaikki miehet on hyväksikäyttäjiä. Minua pelottaa ajatuskin isketyksi tulemisesta tai muusta vastaavasta...

En oo oikein tutustunu kehenkään homoon, varmaan siks, et kaikki aistii mun pelot ja epävarmuuden. Mä varmaan rakennan itselleni niin vahvaa ja korkeeta suojamuuria, ettei kukaan pysty sitä ylittää?

Joudunko olemaan yksin koko loppuelämäni?

Kiitos vastauksista!
  • 2 / 8
  • John
  • 26.3.2003 22:36
Olet ilmeisesti aika nuori. Älä siis huoli, vaan opettele nauttimaan yksinäisyydestä ja itsestäsi. Lue, ajattele ja yleensäkin käy läpi hieman introspektiivista itsepsykoterapiaa.

Tunnen naisen, jota käytettiin lapsena seksuaalisesti hyväksi. Hyväksikäytön kaltaiset tragediat seuraavat kai niiden kantajaa koko hänen elämänsä. Ainakin mainitsemani henkilö on vielä hyvin epävarma itsestään, vaikka onkin jo kolmekymppinen.

Ei kukaan meistä ole täydellinen, ja kauheistakin kokemuksista voi oppia. Kaikki kokemukset myös jättävät jälkensä. Mennyttä ei voi pyyhkiä pois, eikä sen tukahduttaminenkaan poista ongelmaa. Kysymys on miten oppia elämään itsensä kanssa. Kun hyväksyy itsensä, uskaltaa pureutua suhteisiinsa muiden kanssa.
Kuullostaa kipeältä ja vaikealta asialta. Viestin luettuaan tulee väistämättä halu jotenkin auttaa.

Todellisuudessa voit kuitenkin vain itse auttaa itseäsi elämään menneisyytesi kanssa. Tiedän, kuinka vaikeaa on joskus katsoa elämässä eteenpäin, unohtaa pelot ja ahdistukset.

Harvat uskaltavat tunnustaa itselleen vaikeat asiat. Sinä olet sen jo tehnyt. Silti et välttämättä saa asioita ratkeamaan omin neuvoin. Itse monta vuotta ahdistuneena tuhlanneena kehoittaisin sinua hakemaan apua ongelmaan esimerkiksi sopivan (!) psykologin pakeilta. Ammatti-ihmisellä voi parhaassa tapauksessa olla taito saada sinut katsomaan eri tavalla elämääsi ja toivottavasti näin valaa sinuun lisää uskallusta oman elämäsi suhteen.

Epävarmalta pohjalta aloitetuissa suhteissa, joissa toinenkin osapuoli on liian usein varmasta ulkokuorestaan huolimatta enemmän tai vähemmän raakile, tulee lähes aina takkiin. Siinä kolhii itseään vahvempikin.

Olen varma, että löydät vielä luotettavan ja rakastettavan ihmisen, kunhan ensin olet siihen itse valmis.
  • 4 / 8
  • mikkok
  • 7.4.2003 13:10
Ja laita se hyväksikäyttäjä vastuuseen teosta. Haasta oikeuteen.

Se on kumma miten se tuntuu 'hyvältä' kun paha saa palkkansa. Itse pahoinpitelyn kohteeksi joutuneena en saanut asialta rauhaa ennenkuin rikoksen tekijä tuomittiin.

Ja sitten asia vain katosi mielestä, kuin seinään. Aika uskomatonta
Itteläni ei ole kukaan tehnyt lähentely yrityksiäkään lapsena. Vasta 20 kymppisenä eräs pulskamies kävi kiinni reiteeni. Ei onnistunut.
Liian arkaluontoista olis tietää, mutta onko muilla kokemuksia lapsena tehdystä ahdistelusta? siis oman sukupuolen edustajan kanssa.
Meitähän yleensä luullaan saaneen lapsena vierasta miestä. Näin ainakin jotkut uskottelevat.
  • 6 / 8
  • Hapatus
  • 8.5.2003 10:42
Ei, eikä toisenkaan sukupuolen.

Tällaisissa keskustelupalstalla esitetyissä kyselyissä on muuten aina se vika, että vastauksia tulee tavallisesti vain niiltä joita asia koskettaa.
  • 7 / 8
  • Nancy
  • 27.6.2003 13:26
Tunnen ihmisen, jolla on asiat täsmälleen niinkuin sulla. Hän on kyllä hetero ja tyttö, mutta ajattelee miehistä samanlailla. Se on surullista, kun ei oikein osaa auttaa.
Itse en osaa kuvitellakaan miten kamalaa sinulla on, vaikka olenkin puhun asiasta ystäväni kanssa. On vain pakko ymmärtää, että kaikki miehet eivät ole hyväksikäyttäjiä tai kusipäitä vaan kyllä sinuakin varten on tuolla jossain joku, joka rakastaa vain ja ainoastaan sinua!!! Ainakin heti, kun saa tilaisuuden tutustua sinuun:)
  • 8 / 8
  • tigger
  • 31.7.2003 23:56
Ootko minkä ikänen?? Mulla on vähän sama ongelma että mut on raiskattu parikertaa ja mua on pieksetty ym.. Mä en kylläkään pelkää miehii.. mut mua vähän huilestuttaa että joudun olemaan loppuelämäni yksin koska olin aikamoinen lutka joskus.. nyt haluisin kuitenkin jotain pitempää ym.. Ja hellyyttä ja huomaavaisuutta.. romantiikka.. Vastaa..