Lilo & Stitch

  • 1 / 5
  • Kokuma
  • 28.4.2003 20:22
Minä olen ihan myytyä miestä tälle elokuvalle.

Näin siitä 15min alusta (ennen kuin kaverin videot söi VHS:n nauhan...no onneksi ei ollut minun kasettini) ja niinhän se piti ostaa DVD:nä.

Siinä on hyvää se, että se ei perustu mihinkään Grimmin satuun tai kiinalaiseen runoon, vaan animaattori Chris Sandersin ((joka on muuten IHAN VARMASTI homo. gaydarini melkein hajosi kun katselin DVD-extroja ;D) originaaliin ideaan, eikä siinä ole ainoatakaan laulukohtausta saati sitten suomeksi dubattua kappaletta.

Siinä on ihanaa havaijilaista musiikkia, kroppani alkaa liikehtimään aina itsekseen kun vain kuulen jossain alkuteeman "He Mele no Lilo" :))

Ja Elvis the Pelvis hoilaa 5 hittiään elokuvan aikana, alkaen ihanalla "Heartbreak Hotelilla" joka kuullaan alun masiskohtauksessa.

Lilo & Stitch on paras Disney-elokuva sitten...sitten...Pocahontasin!
Ei edes Phil Collinsin ihana musiikki pelasta Tarzania olemaan paras Disney-elokuva viimeisen 5 vuoden ajalta.

Ainoa mikä pilaa Lilon & Stitchin kokonaisuutena on se, että sille julkaistaan ala-arvoinen pienen budjetin jatko-osa jo tänä kesänä...
  • 2 / 5
  • Hapatus
  • 29.4.2003 13:02
Muuten hyvä elokuva, mutta minua ärsytti suunnattomasti se liikaa toisteltu, tökerösti käännetty, päälle liimatun makuinen ja typerän Disney-sentimentaalinen "perhe on ketään ei jätetä yksin". Oliko muuten niin kivan anarkistiseen animaatioon pakko väkisin tunkea jotain opetusta?
  • 3 / 5
  • Kokuma
  • 29.4.2003 14:48
No, minä katsonkin sitä vain englanninkielisenä versiona, joten en voi kommentoida (arvatenkin melko karmean) Werne-dubin käännösvirheitä.

"Ohana is family. It means that nobody gets left behind or gets forgot"

Eikös se jotenkin noin mennyt.

Ja kyllä minusta ainakin on vallan söpöä kun Stitch selittää sille naispuoliselle alien-pomolle leffan lopussa että hän on löytänyt itselleen perheen...

Melkein tulee iso tippa linssiin siinä kohdassa... *niisk*
  • 5 / 5
  • Satunnainen
  • 14.7.2003 12:52
Lilo & Stitch on parasta, mitä Disney on julkaissut muutamaan vuoteen