Homohomohomo

En tiedä mikä mua on alkanut tässä Helsinginkin homoyhteisössä ottaa pattiin.
Tämä on niinkuin pikku kylä, jossa samat kotkot ja aivottomat bilehiiret näyttävät naamaansa joka paikassa.
Suoraan sanottuna niiden naamat alkaa jo kyllästyttään.
Missä on ne homot, jotka pitäisi olla keskivertoihmistä älykkäämpiä?
Ei jaksais jonkun kaakattavan teini- tai ikiteinikotkon kanssa leikkiä proud to be gaytä.
Näin minä, mitä mieltä sinä?
...vai olenko jotenkin kalkkeutunut? Ei kyllä luulen että se on kyllästymistä.
mitäs jos muutaisit ulkomaille, niin kuin niin moni muukin joka on ko ongelman havainnut. täällä maailmalla sitä riittää uusia ja mielenkiintoisia ihmisiä.
Jake. Sä oot niin oikeassa. Happi loppuu täällä.
Sen teen :)
Jos jotain kiinnostais lähteä haistelemaan muitakin tuulia ku suomenlahden jäätävää tuulta, laittaa meiliä mulle.
Itselläni on aika niukka budjetti tähän tarkoitukseen, mutta töitä aina voi tehdä..ulkomaillakin.
Yes..näinhän se on!!:)))
Tänx
Olen "jassoon" kanssa samaa mieltä. Prinsessat ja barbit pyörii pientä piiriään ja pitävät yllä "hoviaan". Nähty on siis tuokin maailma, mutten milläänlailla ollut niin kiinnostunut, että sitä olisi pitänyt jäädä sen enempiä haikailemaan.
Olen niin vahingoniloinen kun minun ei tarvitse olla niissä piireissä. Sitävastoin suosittelen tutustumaan ihmisiin ihan toisistakin kuvioista, harrastamaan jotain jännittävää ja kehittävää ja keräämään uusia ystäviä sitä kautta.
Sääliksi sitten käy niitä nuorukaisia jotka tietämättään joutuvat hovin pyöritykseen ja muuttuvat prinsessaprotokollan mukaisesti pikkusormeaan heiluttavaksi ällöttäviksi barbeiksi, vaikka ovat aikaisemmin olleet mukavan miehekkäitä.
Koomisin kohdalleni sattunut barbiefekti tapahtui, kun aloitin seurustelun hyvin poikamaisen kundin kanssa. Suhteen loppuessa hän oli barbiintunut ja heilutteli pikkusormeaan kuin pahinkin primadonna. No, hän oli ílmeisesti saanut vaikutteita jostain. Ja olihan hän saanut jotain muutakin - koko hänen hovinsa oli maannut hänen kanssaan moneen kertaan.
Kyllä oli naurussa piteleminen kun asiasta kuulin.
Tuokin asia on niin syvältä että väistämättä hakeutuu todellakin järkevämpään seuraan.
Ja tuosta "homoyhteisöstä"...
Onhan se olemassa ja mukailee varmasti samaa mitä ne muuallakin maailmassa ovat. Yhteisöissä on kuitenkin omat äärilaitansa, myös ne ikävät puolensa. Mutta siellä on varmasti myös se älykäs puolensa mitä "jassoo" yrittää löytää. On uudet naamat ja aivottomuutta siellä tuskin on. Rohkaisen vain etsimään sitä ja pitämään lomaa mainstreamista.
Tuo edellä kuvattu on valitettavan järkyttävästi totta. Joukossa tyhmyys todella tiivistyy. Tiedä mikä tuota muuten selittäisi - halutaan olla ylpeästi homoja ja toimitaan sitten sen yhden kaavan mukaan? Noh tapoja on muitakin tietty kuin halvan saippuaoopperan karikatyyri.

Yksi kaveri tuota kerran ääneen pohdiskeli, hän kun on aika klisheillä kuorrutettu. Veikattiin, että yksi syy löytyy tarpeesta ylikorostaa ja julkituoda homouttaan, mihin taas voi vaikuttaa nuoruus periferiassa (huom muuttoliike!) tai aikaisempi homoutensa kieltäminen.

Oli mitä oli, kovin luonnollista ei pikkusormi koukussa mieltä vailla mieheltä miehelle kouhkaaminen ole - teatraalista kenties. Tai ehkäpä vain nuoruuden huoletonta ajattelemattomuutta . . .
Itse olen myös törmännyt näiden "barbien" pöyristyttäviin toisten ihmisten halventaviin arvosteluihin pelkän ulkonäön takia ja täysin tuulesta temmattuihin omiin päätelmiin joistain tietystä ihmisestä sekä erittäin kapea-alaiseen ajatteluun asiassa kuin asiassa.

Mielestäni näiden "barbien" käytöksen syynä on usein oma epävarmuus omasta itsestään ja nuoruuden yleinen kokemattomuus ja typeryys. Kyllä se sieltä iän karttumisen ja kokemusten myötä ihminen muuttuu. Usein ihmisen persoonallisuushan muovautuu suurinpiirtein raiteilleen siinä 25-30 vuosien iässä.

Onhan tietysti poikkeuksiakin eli kannattaa pitää silmät auki ja tutustua avoimesti uusiin ihmisiin, pelkkä ulkoinen olemuskaan kun ei aina kaikkea ihmisestä kerro. Ja paljon on tietysti omasta asenteesta kiinni, miten suhtautua näihin "prinsessoihin" silloin kun heidän hovinsa vaikutuspiiriin sattuu joutumaan.
Kyllä se asia vaan niin on, että kun asut samalla alueella tarpeeksi pitkään niin naamat palaa mieleen. Ihan sama asutko suomessa vai jossain muualla. Ydinpiiri on pieni joka paikassa. Paras keino lienee matkustella/muuttaa usein eikä homehtua juuriinsa.
Niin, itseäänhän ei pääse pakoon vaikka muuttaisi minne. Jos on kerännyt ympärilleen yhdessä paikassa tietynlaista jengiä, niin kohta löytyy samanlainen porukka uudestakin ympäristöstä.
Ainut keino olisi pohtia vähän elämäntyyliään ja valikoida lähipiirinsä tarkemmin, ettei siihen tuskastumisesta tule ongelmaa. Jos mieli tekee hillua ärsyttäviä tyyppejä vilisevissä ympäristöissä, ei syyllistä voi etsiä muualta kuin peilistä.
Juu. Itseään ei voi pakoon juosta. Olen samaa mieltä.
Ja jotenkin minulla on sellanen tunne että juuri nämä "barbit" (hyvä kuvaus muuten ;) tekevät sitä.
Mitenkään mihinkään kantaa ottamatta...

Ihmetellä täytyy sitä logiikkaa joka ensin leimaa kaikki "neitimäiset homot" idiootiksi kanoiksi ja sen jälkeen syyttää heitä muiden yleistämisestä, sekä siitä että he arvostelevat toisia ulkonäön perusteella...
yleistäminen on ainakin yksi epäkohta jota ainakin itsessäni haluaisin korjata. tietenkään eivät kaikki ole em. kaltaisia, olivatpa he minkänäköisiä tahansa. ihmisillä vaan on käsityksensä tietyn subkulttuurin edustajajista. mielipiteen syntyyn voi johtaa yksikin ikävä kokemus ja siitä on ehkä vaikea myöhemmin luopua.
mutta koska nämä "neitimäiset homot" ovat aika äänekästä, näyttäytymisenhaluista sekä (teko)dramaatista sakkia, on heitä vaikea olla huomaamatta. joku on aina suhisuttamassa pisssstävää ässäänsä ja kotkottamassa ohikulkevien perään. siinä väkisinkin leimaa heitä samaan ryhmään.
minulla ei ole mitään patoutumaa heihin mutta heidät vain huomaa koska se on poikkeavaa siitä mitä minä yleensä näen.

voisiko joku vastata...
miksi jotkut haluavat suhisuttaa ässäänsä ja liehuttaa kättään prinsessamaisesti sekä olla über-dramaattinen?
Miksi joku haluaa röyhtäillä, katsoa jääkiekkoa ja käyttäytyä junttimaisesti? Kaikkiin asioihin ei ehkä saada vastausta ja erilaisuus on rikkautta.
cyber: kyllä mun puolestani voi suhistella ihan niin paljon kuin tykkää tai vaihtoehtoisesti murjottaa machona.. eiköhän meitä ole joka lähtöön ja jokaisella on omat mieltymyksensä. Kaikesta tai kaikista ei tarvitse tykätä, mutta suvaitsevaisuus tarkoittaa sitä, että annetaan toisillekin tilaa elää ja olla.
cyber: Mä olen nähtävästi yksi niistä, jotka ässää sihisyttävät. Oon kyllä ihmetellyt, miksi se on niin yleistä - mulla on siihen selvä syy: olen katkaissut etuhampaani joskus ala-asteikäisenä ja samalla mä kadotin "luonnollisen äs-kirjaimen"... Mutta ei kovin moni ole vielä tullut siitä huomauttamaan, mitä nyt joku välillä muka-huvittavasti matkii mua.
Suhistavaa ässää ääntäville vinkki: opiskelkaa venäjää. Venäjän kielessä yksi niistä monista ässistä on just se "homoässä". Se on se kulmikas uu-merkki, jossa pieni väkänen alakulmassa. Sitt vaan Pietariin reissuun. Pietarissa asuu väkeä enemmän kuin koko Suomessa. Siitä populasta oliko se nyt 5 % on homoja ja niistä miehiä puolet eliiii Pietarissa on about saman verran mieshomoja kuin on asukkaita Helsingissä. Kestää ehkä vähän aikaa kun se määrä alkaa tulla tutuksi ja alkaa kyllästyttää samat naamat. (niin ette oo sitten häiritsemässä kunnon heteronoloisten homojen iltaelämää baareissa.)
Hih, Larppa on harvinaisen oikeassa. Jos joku piiskansivellyksen lalla sihahtavaa homoässää kaipaa, niin Pietariin vaan, VR:llä pääsee halvalla ja Club 69 4:nnellä puna-armeijan kadulla tarjoaa hyvän "kontaktnuju bazu" ;>

Pojotor
tule käymään täällä susirajalla, jossa on niin hetskuntäyteistä että ihan huimaa. kyllä alkavat sitten kotiolot tuntua taas kultaisilta ;)
Jaoel, olet oikeassa: reilun parin vuoden ulkomailla asumisen jälkeen nekin ympyrät alkoivat näyttää turhankin tutuilta. Alku vuoden kierrokset Helsingin homoloissa tuntuivat ihastuttavilta vaihteluilta!
Uskokaa nyt ihan oikeasti!
Olen nähnyt New Yorkin, Lontoon, Pariisin, Berliinin ja Frankfurtin ja vielä pari, kolme muuta. Silti Helsinki tuntuu hyvältä, turvalliselta ja hauskalta paikalta. Kysykää vaikka kaikilta niiltä sveduilta, jotka tulevat Helsinkiin bilettämään (olen kuullut...)
Olen samaa mieltä. Eihän mikään ole sen parempi tai parempaa kuin miehen fyysinen läsnäolo ja ruumiinkieli.

Pidätkö muuten isosta kyrvästä? Ihan niin kuin intiimisti? Täältä sitä saisi: 24cm, ympärys 17. Tekee kuulemma makiaa. Ainakin sitä on helppo runkata. Kaikkea hyvää ja kovaa...

Markku
Tiedän mitä jassoosta tuntuu ja mä en edes ole stadista ja kun siellä käy niin emmä jaksa kaakattavii teinikanoja. Olisipa vain kiva indie/punk/ska/reggaetyylinen mesta homoille myös. Mutta eipä sellasta tänne tule, turhan pieni paikka siihen.
  • 28 / 31
  • rillikäyrä
  • 24.3.2003 16:14
Paras paikka löytää kunnon homot on joku kuntosali. Ei tietty mikään homosali.
Kuntosaleja kahlanneena ja ihan hyvät vatsalihakset omaavana voin kyllä todeta että tavallinen kuntosali ei ole helppo paikka löytää sielunveljiä. Siellä käy raskaat painonnostajat ja sitten kaveriporukat pelaamassa eri pelejä. Homosaleilla en ole koskaan käynyt.
Siellä missä mä käyn, syntyy kyllä silmäpeliä. Silloin tällöin. En tiedä onko homosali.
Hei,gay pojat /miehet on samoja joka puolella maapalloa.Clone on se sana.Teilla sanotaan osuvasti "kukkakeppeja",niita on taalla atlantin takana joka kaupungissa ihan samoja.Ja joka varisia.He ovat kanta clones,samat naamat.Onneksi taalla on niin paljon ihmisia etta sekaan mahtuu uusiakin,ja turisteja.Antaa poikien olla ne ian mukaan viisastuu ja rapistuu ajan kuluessa.Toivottavasti elaavat niin kauvan terveina.