Suomi on paska maa!

Mä oon ite musta(adoptoitu)ja homo. Mun mielestä suomi on tavattoman suvaitsematon maa homoja kohtaan, eikä nykyinen "suvaitsevaisuus" oo juuri muuttanut mitään. Oikeastaan se on taas vaan yksi suomalaisen idiotismin täydellinen tuotos. Homofobiahan on suomessa pyhä asia. Ootteko huomannu, että jos jostain koulusta puuttuu joku vitun vammasten ramppi, niin siitä käynnistyy ihan helvetillinen meteli. Ja siit ollaan sit visusti hiljaa, että keskimäärin 10% koulun asukeista on jollain seksuaalisesti "pervessejä", ja on täysin mielivallan sattumaa, mainitseeko joku opettaja aiheesta mitään sen enempää biologian kuin uskonnon tunnillakaan. Ja tää maahanmuuttajien nuoleskeleminen on TODELLA säälittävää! Jotkut somalit ja romanitkin joutuu kokemaan syrjintää, mikä on jotain luokkaa 1% mitä julkihomo tai homoudesta epäilty joutuu kokemaan. Ja tiedän tämän itse, koska olen musta suomessa elävä kaappihomo. Suvaitsevaisuus ei suomessa toimi, eikä mikään ihme, kun tää on paska maa muutenkin. Lähen täältä heti kun voin! Se on bye bye Finland, ja Hello muu SIVISTYNYT maailma:)
Niinkö tykkäät? no hyvä että menet, ei ihme jos ei suvaita ku tommoset akat heti lähtee evakkon ku huomaa kuinka kivaa maa suomi on eikä tee asialle mitään, säälittävää
Onnea etsintään. Ole yställinen ja kerro heti sitten kun löydät sen sivistyneen ja suvaitsevaisen maan!
Jos olet adoptoitu, olet varmaankin elänyt suomessa koko ikäsi. Mitä sinä sitten tiedät muiden maiden suvaitsevaisuudesta KÄYTÄNNÖSSÄ ?

Itse en tiedä mitään muiden maiden suvaitsevaisuudesta käytännössä (olen kyllä kuullut juttuja, että olisivat suvaitsevaisempia), mutta jaa-a... minulla ei ole vertailukohdetta, ja tyydyn siksi siihen, millainen kohtelu täällä on. Mutta en sanoisi suomea paskaksi maaksi millään muotoa; päinvastoin... "on lottovoitto syntyä suomeen", kuten sanotaan.
Ei kai maat sinällään mitää super suvaitsevia ole, mutta niistä löytyy niitä gay-ghettoja, joissa suurin osa väestöstä on homoja. Tällaisia ovat esimerkiksi Lontoon eräät lähiöt, USAssa on useampiakin paikkoja kuten Castro San Franciscossa. Sellaisessa paikassa ei tarvitse pelätä kuuluvansa vähemmistöön. Haittapuolena on tietysti suuri tautiriski.
Mikä ihmeen "suuri tautiriski"? Ei kai se sitä tarkoita, että jos suurin osa väestöstä on homoja, niin siellä automaattisesti jonkun taudin saa?!? Aikamoinen hyppykuppa täytyy olla jos se pelkästä populaation seksuaalisesta suuntautumisesta tulee.

Tautiriski on omassa käytöksessä, ei ympäröivässä populaatiossa, jos nimittäin sukupuolitaudeista puhutaan.

Ympäriinsä nussiminen ei ole pakollista.
Tomboy, Jokatapauksessa SF:ssä vähintään 1/3, lähemmäs 50% kantaa HIV:tä. Kysymys, ovatko siellä sitten kaikki muut vastuuttomia ja sinä yksin vastuullinen onkin sitten toinen juttu.
no voi herran helmutit sentään.
Vai että 50% SF:n väestöstä HIV positiivisiä?????
Edes mustimmassa afrikassa ei päästä tuollaisiin lukemiin.
SF on homoystävällinen paikka, mutta muuten varsin kuollut, olin siellä parivuotta sitten viikon, ja nuorille oli aika vähän actionia.

Muuten olen keskustelun aloittajan kanssa samaa mieltä, suomi on paska maa = kylmä sää, korkea verotus!
Aina ulkomaalta palattuani ihmettelee, miksi piti syntyä juuri tänne.... Homona täällä sen sijaan voi asua suurinpiirtein normaalisti, , kunhan vähän kattoo millasessaporukassa liikkuu.
Arvon herrat halunnevat ehka myos muistaa? ettei ole riskiryhmia vaan riskikayttaytymista. HIV-tartunnan voi kylla homoseksissa valttaa varsin pienin ja katevin keinoin!
Surullista kyllä, olen itsekin kuullut, että San Franciscon homoista yli joka kolmannella on HIV. Eihän sitä tietenkään saa, jos käyttäytyy fiksusti, mutta kyllä tuollainen prosenttiluku on aika hurja ja kertoo jotain homojen keskimääräisestä seksielämästä.
HIVin leviämistä edistää nykyään se, että uudet lääkkeet ovat saaneet ihmiset suhteutumaan tautiin kuin diabetekseen, eli sen kanssa voi elää kunhan ottaa lääkkeet.
Osassa mustinta Afrikkaa taidetaan kyllä jo päästä ainakin liki 50 % HIV-positiivisiin väestöstä, mutta SF:n kohdalla luku tuntuu kyllä luvalla sanoen aikamoiselta legendalta.

Mitä itse keskustelun pääasiaan tulee, niin Suomen kaltaisessa vapaassa maassa jokaisella on totta kai oikeus valita asuinpaikkansa, siis myös poistua maasta, jos niin haluaa. En tosin henkilökohtaisesti ymmärrä, jos joku tekee tämän vedoten nimenomaan homona kokeneensa suvaitsemattomuuteen. Suomi on käsittääkseni (olen asunut muuallakin) tässä asiassa yleisestikin maailman edistyksellisempiä maita. Tietysti täälläkin on maantieteellisiä ja yhteiskunnallisia eroja, mutta niitähän toki löytyy muuallakin. USA:ssa homojen tilanne on aivan eri New Yorkissa ja San Franciscossa kuin etelävaltioissa tai Keski-lännen Bible beltillä.

Toinen asia on, että suurimmissa kaupungeissa gay scene on tietysti paljon laajempi ja monipuolisempi kuin pienessä Suomessamme. Tämä ei kuitenkaan ole suvaitsevaisuuskysymys, vaan lähinnä taloudellinen kysymys.
Tämän keskustelun aloittaja TB-1 on viikkoja jatkanut tätä valitustaan Suomen kehnoista oloista, eniten quntelen chatti-
palstoilla. Ei hänellä näy olevan rationaalisia argumentteja mihinkään, joten tämän keskustelun jatkaminen hänen kanssaan on sangen hedelmätöntä. Tottahan joka paikassa on huonoja puolia, jos sitten on hyviäkin. Ei Suomessa enää tapahdu sen kummempaa syrjintää homouden takia kuin monessa muussakaan Euroopan maassa. Kaikkialla isoissa kaupungeissa on helpompi hävitä suureen massaan ja olla herättämättä huomiota, mutta kyllä lähes joka paikassa erilaisuus herättää hämminkiä. Älä viitsi aina valittaa TB, koeta löytää jotain positiivista tai yritä vaikuttaa positiivisesti. Pelkällä kiukuttelulla ja turhanaikaisella valittamisella asiat eivät parane!
Ole onnellinen, että sut on adoptoitu suomeen. sun asias vois olla vähä huonomminkin, jos oisit yks aidsiin sairastuneista nälkäänäkevistä somaleista.
Suomiu on varmasti turvannu sun tulevaisuuttas paljonkin, joten älä valita vaan ole onnellinen siitä mitä sul on.
Tää saattaa mennä vähän asian vierestä, mutta.. Kun olin vielä yläasteella luokkalaiseni (nuo tunnetusti fiksuja mielipiteitä omaavat 15-vuotiaat pojat;) keksivät viisaasti bilsan tunnilla, että suurin syy aidsin leviämiseen ovat ne vitunhomot.
No joo...
Joissain heimoissa afrikassa liikkuu sellainen legenda, että yhdyntä neitsyen kanssa parantaa aidsin.
Just. Miten tyhmä pitää olla uskoakseen ton?!!
Jos saa hivin saastuneesta huumeneulasta, se on omaa tyhmyyttä. Miksi käyttää likaista neulaa? Miksi ylipäätänsä käyttää huumeita?
Jos saa hivin suojaamattomasta yhdynnästä, se on omaa tyhmyyttä. Miksi hypätä sänkyyn (lähes) tuntemattoman kanssa ilman kondomia? Ja ihan tiedoksi eräillä ääliöille (jotka luultavasti eivät tätä lue, mutta silti) se pikku "vahinko" voi sattua aivan yhtöä hyvin heteroille kuin homoille.
Joten, mitä tästä opimme? Suurin syy aidsin leviämiseen on yksinkertaisesti IHMISKUNNAN TYHMYYS!!!
Alla ote eräästä tieteellisestä julkaisusta. Sen mukaan vuonna 2000 SF:n homoista n. 27% oli HIV-positiivisia.



Wohlfeiler D.: From community to clients: the professionalisation of HIV prevention among gay men and its implications for intervention selection. Sex Transm Infect. 2002 Apr;78 Suppl 1:i176-82

"HIV incidence
Currently, there are approximately 46 800 gay men in San Francisco,9 who represent a significant portion of the city's entire population, estimated to be around 800 000.

HIV was present in the gay community as early as 1978. As illustrated in fig 1, rates of incidence rose as high as 18.4% by 1982 and fell to 1% by 1987.2 Based on these incidence methods and other calculations, it is estimated that 8000 new infections occurred in 1982. These numbers quickly fell to 500 in 1987 and further still to 336 by 1997. Since then, the incidence has risen to 2.2%.10

HIV prevalence
The initial high rates of incidence led to prevalence rates of 48.6% among gay and bisexual men by 1984.9 Prevalence gradually declined, and by 1992 it was estimated that 42% of local gay and bisexual men were HIV infected. Younger generations were hit less hard; a population based study of gay and bisexual men under 30 showed a prevalence of less than 17% in 1992.11 By 1997, the overall rate had declined further to 30%,12 with lower rates (15%) among men less than 30 years old, and higher rates (35%) among gay and bisexual men who also injected drugs. By 2000, 27.3% of gay and bisexual men were estimated to be living with HIV, with 40% of gay and bisexual men who were also injection drug users being infected."
  • 16 / 16
  • Botswana Boy
  • 30.6.2003 21:11
TB-1 voit ihan vapaasti lähteä koska vaan ei täällä kukaan pakota olemaan. Tuolla räyhäämis asenteella tuskin tulet täällä edes toimeen oli seksuaalinen suuntautuminen tai ihon väri mikä tahansa. Mikset mene vaikka entiseen kotimaahasi mistä sinut on adoptoitu? Siellä voisit esim. vaikka opiskella, nauttia paljon suvaitsevammasta ilmapiiristä ja muutenkin hienommasta kulttuurista. Kaikkien unelma on todellakin tuo Usa. Siellä on kaikki asiat hoidettu niin hienosti että ei voi kuin ihailla. Maanpäällinen paratiisi ehdottomasti!

Suvaitsevaisempia maita varmasti on, mutta ovatko ne sitten muuten parempia paikkoja elää? Tuskimpa mikään suuri suvaitsevainen kaupunki ainakaan sen turvallisempi paikka homon kannalta ole elää kuin Suomi.

"Ootteko huomannu, että jos jostain koulusta puuttuu joku vitun vammasten ramppi, niin siitä käynnistyy ihan helvetillinen meteli"

Noista vitun vammasten rampeista kyllä melutaan ihan liikaa! Painukoot vittuun kaikki vammaset ramppeineen!
Muutenkin Suomi on ihan paska paikka elää kun ihmiset on niin suvaitsemattomia! Suvaitsevaisuus kunniaan!
Ottakaa vaikka TB-1 :stä mallia!